Olen kohta 50-vuotias nainen. Minulla on kaksi lasta, joista molemmat ovat aikuisia ja asuvat poissa kotoa. Sitten minulla on yksi "otto tyttö". Omistamme paljon koiria, ja tyttö on käynyt hoitamassa niitä kohta kolme vuotta. Ennen hän ruokki kanssamme vain koirat ja lähti kotiin, mutta nykyään hän on päivittäin meillä. (ennen vain n. kerran viikossa) Minusta on kiva kun on seuraa, koska mieheni on viikot poissa. Onko kellään saman kaltaisia kokemuksia, tälläisistä tapauksista. Olen miettinyt että pitääkö tyttö minua jotenkin äitinään? Olemme hyvin läheisiä ja pystymme kyllä puhumaan monestakin asiasta, mutta minua askarruttaa että pitääkö tyttö minua äitinään vai ei? Olen ajatellut että miten uskallan puhua hänelle ettei hän tuntisi oloa mitenkään uhatuksi. Mutta, onko samanlaisia kokemuksia, mielellään kuulisin niitä! :-) Todella tärkeä tämä tyttö minulle on, ja todellakin kuin oma lapsi.
Olenko hänelle "äitipuoli"?
3
285
Vastaukset
- oma äitikin
on, joten miksi hän sinua äitinään pitäisi? Vai haluaisitko sitä, kun sanoit että hän on sinulle kuin oma lapsi? Kai hän sinua ystävänään pitää, joskus kaverille on helpompi puhua kuin omalle äidille, mutta kyllä oma äiti on tärkein kuitenkin.
Ole ystävä ja kaveri, mutta älä tee itsestäsi tärkeämpää kuin hänen oma äitinsä on. - kummiin
jos siis sattuu omaamaan oman ihanan kummin. Tuli sellainen olo, että sinä olet tavallaan tytölle sellainen aikuinen ystävä, jonka kanssa turvallista olla, ja jolle voi puhua eri tavalla kuin omilel vanhemmille.
- roolimallit
Mielestäni lapsella, noin ylipäätään, ei ole koskaan liikaa turvallisia ja välittäviä aikuisia ympärillään. Saattaahan tyttö pitää sinua kuvittelu-äitinäänkin. Lasten mielikuvitus ja ennakkoluulottomuus kun on rajoja rikkovaa, toisin kuin aikuisten, joilla on melko jäykät roolimallit jo luotuina.
Jos tytöllä ja hänen äidillään on ihan hyvät välit niin naapurin täti kiinostavine koirineen on arvokas aikuistuki siihen lisäksi, ei hän muuten sinulla vierailisi.
Voisithan keskustella tytön äidin kanssa ja jos asia ei häntä häiritse, niin ei kai siinä mitään pahaa ole. Asian tilan voi ilmaista myös hyväksyvällä huumorilla.
Tyttö on kuitenkin kasvuiässä. Omaan äitiinsä hän kuitenkin elämäänsä tiukimmin peilaa ennemmin tai myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2611059- 428437
- 1285336
- 1443674
- 693598
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353554- 373240
- 552549
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352051- 281806