Neuvot tarpeen

huolestunut turhaan?

Hei!
Viime kuukausina olen tullut ajatelleeksi asiaa, joka ei aikaisemmin ole minua haitannut, mutta nyt on alkanut arveluttaa.
Olen aivan normaalikokoinen tyttö, en ole käynyt gynekologilla ja kuukautiseni ovat aivan säännölliset ja minulla on ollut ne jo nelisen vuotta. Vuodot ovat normaalit eikä niissä muutenkaan ole mitään normaalista poikkeavaa PAITSI, että minusta tuntuu, että kuukautisvuoto poistuu virtsa-aukostani. Onko se normaalia? Olen aina luullut, että kuukautisvuodon pitäisi poistua emättimen kautta, mutta kuukautisten aikana tunnen kuinka se tulee aivan varmasti virtsa-aukostani sekä virtsan mukana. Asia ei kuitenkaan ole minua näiden neljän vuoden aikana haitannut millään tavalla, sillä kuukautiseni ovat kuitenkin muulla tavalla aivan normaalit. Onko siis syytä huoleen? Onko tämä aivan normaalia?
En ole ollut yhdynnässä, mutta muutama päivä sitten poikaystäväni sormetti minua niin, että sisältäni tuli verta. Luulemme molemmat, että immenkalvoni meni rikki. Verta tuli hiukan, sekä emättimen kautta että virtsan mukana. Minua pelottaa, että en voi saada lapsia tai olla ollenkaan yhdynnässä, kun kuukautiset tulevat mielestäni aivan väärästä aukosta.

Olisin enemmän kuin kiitollinen jos saisin vastauksia kysymyksiini ja neuvoja mitä minun kannattaisi tehdä, jos minulla on syytä huoleen.

12

7001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä se selviää

      Kun nyt seksielämääsikin aloittelet, niin olisi ehkä muutenkin hyvä käydä ekan erran gynekologilla, hän voisi tarkastaa että kaikki on ok. On tärkeää että kerrot hänelle tästä ongelmasta.

      Endometrioosi on yksi sellainen asia, joka voi aiheuttaa sen että kuukautisten aikaan verta valuu myös esim. virtsarakosta, tai joskus myös peräaukosta. Endometrioosi on yllättävän yleinen vaiva eikä se ole mitään vaarallista, vaikka voikin olla epämukavaa. Se voi olla hyvinkin lievänä, jolloin usein ihmiset eivät välttämättä edes tiedä että heillä on endometrioosi. Onko sinulla kovat kuukautiskivut yleensä? Se on yleensä se selkein oire endometrioosista.

      Tässä sulle lisää tietoa endometrioosista:

      http://www.poliklinikka.fi/?id=4501431&page=9828844

      En siis todellakaan väitä että sulla välttämättä olisi endometrioosi, mutta toi verenvuoto virtsarakosta on yksi endometrioosin oire, joten se voisi mahdollisesti viitata siihen.

      • auttoi oikeasti

        Kiitos paljon avustasi! Luulen, että minulla saattaa hyvinkin olla endometrioosi, sillä taudin oireet vastaavat hyvin omiani, sillä minulla on välillä lähes sietämättömät kuukautiskivut, mutta välillä ei ollenkaan.
        Juttelen asiasta vielä äitini kanssa nyt kun tiedän, mistä saattaa olla kyse. Tämä tieto auttoi oikeasti paljon. Kiitos!


    • usko...

      Ei se veri tule virtsaputkesta tai virtsarakosta, vaan ihan emättimestä. Kuukautisveri tulee kohdusta, ja kohtu on täysin erillinen paikka kuin virtsarakko/putki.

      Menkkojen aikana kun käy pissalla, niin tietenkin se pissa on punaista, koska veri sekoittuu siihen, ja pissa valuu pönttöön hipoen emätintä, jolloin veri tarttuu siihen matkan varrella.

      Mistä päättelet, että veri tulisi virtsa-aukosta? Kai tiedät, missä virtsa-aukko on?

      Kuulostaa kyllä hassulta, ja tuo ei ole kyllä oikein teoriassakaan mahdollista.

      • otapa asioista selvää

        Älkää viitsikö jauhaa paskaa ja esittää tietävänne asioista kaiken, jos ette oikeasti tiedä.

        Endometrioosissa verta voit todellakin kuukautisten aikaan tulla virtsarakosta ja peräsuolesta.

        Että otapa seuraavalla kerralla asioista selvää ennenkuin tulet julistamaan totuuksiasi. Olet todellakin idiootti.


      • lapsellinen.
        otapa asioista selvää kirjoitti:

        Älkää viitsikö jauhaa paskaa ja esittää tietävänne asioista kaiken, jos ette oikeasti tiedä.

        Endometrioosissa verta voit todellakin kuukautisten aikaan tulla virtsarakosta ja peräsuolesta.

        Että otapa seuraavalla kerralla asioista selvää ennenkuin tulet julistamaan totuuksiasi. Olet todellakin idiootti.

        Millä perusteella mua idiootiksi haukut kun et edes tunne mua henkilökohtaisesti?

        Samoin voisin sanoa sinusta, että olet vähä-älyinen tampio!

        Kaikkea ei voi tietää, enkä minä ainakaan ole ennen tuollaisesta kuullut.

        "julistamaan totuuksiasi"? SINÄKÖ sitten olet 100 varmasti oikeassa? Onnea sulle.

        Taitaa sulla olla ikää kirjoitusten perusteella 12v.


      • jos sinun vastuullasi
        lapsellinen. kirjoitti:

        Millä perusteella mua idiootiksi haukut kun et edes tunne mua henkilökohtaisesti?

        Samoin voisin sanoa sinusta, että olet vähä-älyinen tampio!

        Kaikkea ei voi tietää, enkä minä ainakaan ole ennen tuollaisesta kuullut.

        "julistamaan totuuksiasi"? SINÄKÖ sitten olet 100 varmasti oikeassa? Onnea sulle.

        Taitaa sulla olla ikää kirjoitusten perusteella 12v.

        Sun ongelma on että sä luulet tietäväs asioista, joista et oikeasti tiedä mitään. Onko oikein että sinä olisit väittänyt tämän viestiketjun aloittajalle että hän vain kuvittelee kaiken (ja pilkallisesti vielä kirjoitit, joten metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan) ja oikeasti hänellä onkin joku todellinen sairaus tai vaiva joka vaatii lääkärin hoitoa! Tiedätkö ylipäätään mitään vastuuntunnosta? Mitä jos vaikka joku valittelee että sydämeen sattuu, sanotko vain että "kyllä nyt kuvittelet kaiken", ja sitten se tyyppi kuoleekin sydänkohtaukseen. Olisitko sitten tyytyväinen itseesi?

        Että mietipä tästä lähtien ennenkuin jakelet neuvojasi, että tiedätkö oikeasti asiasta yhtään mitään? Sinä väiti tässä että virtsaputkesta EI voi verta tulla, vaikka totuus on että tietyissä tapauksissa kuten esim. endometrioosin tai vaikka ihan virtsatietulehduksenkin yhteydessä KYLLÄ VOI tulla verta virtsaputkesta. Joten sinä olit väärässä, minä oikeassa.

        Mieti kenellä tässä on ikää se 12 vuotta...Silläkö joka antaa oikeita, hyödyllisiä neuvoja (minä) vai sillä joka latelee juttuja omasta päästään (sinä).


      • kellä ei.
        jos sinun vastuullasi kirjoitti:

        Sun ongelma on että sä luulet tietäväs asioista, joista et oikeasti tiedä mitään. Onko oikein että sinä olisit väittänyt tämän viestiketjun aloittajalle että hän vain kuvittelee kaiken (ja pilkallisesti vielä kirjoitit, joten metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan) ja oikeasti hänellä onkin joku todellinen sairaus tai vaiva joka vaatii lääkärin hoitoa! Tiedätkö ylipäätään mitään vastuuntunnosta? Mitä jos vaikka joku valittelee että sydämeen sattuu, sanotko vain että "kyllä nyt kuvittelet kaiken", ja sitten se tyyppi kuoleekin sydänkohtaukseen. Olisitko sitten tyytyväinen itseesi?

        Että mietipä tästä lähtien ennenkuin jakelet neuvojasi, että tiedätkö oikeasti asiasta yhtään mitään? Sinä väiti tässä että virtsaputkesta EI voi verta tulla, vaikka totuus on että tietyissä tapauksissa kuten esim. endometrioosin tai vaikka ihan virtsatietulehduksenkin yhteydessä KYLLÄ VOI tulla verta virtsaputkesta. Joten sinä olit väärässä, minä oikeassa.

        Mieti kenellä tässä on ikää se 12 vuotta...Silläkö joka antaa oikeita, hyödyllisiä neuvoja (minä) vai sillä joka latelee juttuja omasta päästään (sinä).

        En latele omasta päästäni juttuja, vaan KOKEMUKSESTA voin sanoa, että monesti omassa päässään liioittelee ja luulee että on ties mitä sairauksia, vaikka loppujen lopuksi ei ole.

        Millä perustelet sen että sun neuvos ovat oikeita ja hyödyllisiä?

        Jos ihminen tosissaan pelkää jotain sairautta, niin kai se menis lääkäriin, eikä kyselis täällä keneltäkään yhtään mitään. Näin ainakin minä teen.

        Ja mulla on virtsaputkentulehdus ollut, eikä verta tullut.

        Ja jos olis endometrioosi, niin silloin kyllä olis muitakin oireita, kuin vain se ettei tiedä mistä se vuoto tulee. Ap:lla ei mitään normaalista poikkeavia kipuja näköjään ole, ei kiinnikkeitä eikä tulehduksia.

        Jos tiedät kaikesta kaiken, niin kai silloin myös tiedät mitä oireita endossa on? Paljon muuta kuin verenvuotoa mun tietääkseni.


      • oikeita ohjeita...
        kellä ei. kirjoitti:

        En latele omasta päästäni juttuja, vaan KOKEMUKSESTA voin sanoa, että monesti omassa päässään liioittelee ja luulee että on ties mitä sairauksia, vaikka loppujen lopuksi ei ole.

        Millä perustelet sen että sun neuvos ovat oikeita ja hyödyllisiä?

        Jos ihminen tosissaan pelkää jotain sairautta, niin kai se menis lääkäriin, eikä kyselis täällä keneltäkään yhtään mitään. Näin ainakin minä teen.

        Ja mulla on virtsaputkentulehdus ollut, eikä verta tullut.

        Ja jos olis endometrioosi, niin silloin kyllä olis muitakin oireita, kuin vain se ettei tiedä mistä se vuoto tulee. Ap:lla ei mitään normaalista poikkeavia kipuja näköjään ole, ei kiinnikkeitä eikä tulehduksia.

        Jos tiedät kaikesta kaiken, niin kai silloin myös tiedät mitä oireita endossa on? Paljon muuta kuin verenvuotoa mun tietääkseni.

        No tässäpä pari lähdettä jonka mukaan minun neuvoni asiaan olivat aiheellisia ja totuuden mukaisia:

        "Pesäkkeen sijaintipaikasta riippuen kuukautisten aikana verta voi valua virtsarakosta tai peräsuolesta."

        http://www.poliklinikka.fi/?id=4501431&page=9828844

        "Kuten kohdussakin, myös näistä limakalvopesäkkeistä tapahtuu vuotoa, mutta väärässä paikassa sijaitsevasta pesäkkeestä vuoto ei pääse poistumaan, jolloin se pakkaantuu ruumiinonteloihin."

        Jos limakalvopesäke sijaitsee peräsuolessa, voi kuukautisten aikana tulla verta vuotona peräsuolesta tai ulosteiden mukana. "

        http://www.poliklinikka.fi/?page=0418422&id=7317476

        "Endometrioosissa kohdun limakalvon (endometrium) kaltaista kudosta kasvaa kohdun ulkopuolelle esimerkiksi munasarjoihin, munanjohtimiin sekä kohdun, suolen ja !!virtsarakon!! pinnoille."

        http://www.endometrioosiyhdistys.fi/index.php?section=12


        Jokohan alat uskomaan?

        En väittänyt että alkuperäisellä kirjoittajalla olisi endometrioosi, vaan että se on yksi mahdollisuus. Ja kivut nimenomaan ovat yksi endon oireita.

        Luepa ap:n kirjoitukset uudelleen, hän itse sanoo että hänellä on välillä sietämättömät kuukautiskivut.

        "Jos ihminen tosissaan pelkää jotain sairautta, niin kai se menis lääkäriin, eikä kyselis täällä keneltäkään yhtään mitään. Näin ainakin minä teen. "

        Niin minäkin, mutta miten tämä liittyy mihinkään? Tän viestiketjun aloittanut ihminen varmasti kyllä hakeutuu lääkärille, mutta ei se maksa mitään laittaa tänne kysymystä aiheesta.

        Se että sinä olet luulotautinen ei välttämättä tarkoita että muut ihmiset olisivat. Minä olen oirekuvausten perusteella onnistunut diagnosoimaan itselleni useammankin kerran jonkun tietyn vaivan, ja osunut aivan oikeaan arvauksessani sitten kun lääkäri on vahvistanut diagnoosini. Kaikki ei aina ole luulotautia ja on minuta typerää olettaa heti kättelyssä että kaikki muut olisivat luulotautisia.


      • aggressiivisia
        oikeita ohjeita... kirjoitti:

        No tässäpä pari lähdettä jonka mukaan minun neuvoni asiaan olivat aiheellisia ja totuuden mukaisia:

        "Pesäkkeen sijaintipaikasta riippuen kuukautisten aikana verta voi valua virtsarakosta tai peräsuolesta."

        http://www.poliklinikka.fi/?id=4501431&page=9828844

        "Kuten kohdussakin, myös näistä limakalvopesäkkeistä tapahtuu vuotoa, mutta väärässä paikassa sijaitsevasta pesäkkeestä vuoto ei pääse poistumaan, jolloin se pakkaantuu ruumiinonteloihin."

        Jos limakalvopesäke sijaitsee peräsuolessa, voi kuukautisten aikana tulla verta vuotona peräsuolesta tai ulosteiden mukana. "

        http://www.poliklinikka.fi/?page=0418422&id=7317476

        "Endometrioosissa kohdun limakalvon (endometrium) kaltaista kudosta kasvaa kohdun ulkopuolelle esimerkiksi munasarjoihin, munanjohtimiin sekä kohdun, suolen ja !!virtsarakon!! pinnoille."

        http://www.endometrioosiyhdistys.fi/index.php?section=12


        Jokohan alat uskomaan?

        En väittänyt että alkuperäisellä kirjoittajalla olisi endometrioosi, vaan että se on yksi mahdollisuus. Ja kivut nimenomaan ovat yksi endon oireita.

        Luepa ap:n kirjoitukset uudelleen, hän itse sanoo että hänellä on välillä sietämättömät kuukautiskivut.

        "Jos ihminen tosissaan pelkää jotain sairautta, niin kai se menis lääkäriin, eikä kyselis täällä keneltäkään yhtään mitään. Näin ainakin minä teen. "

        Niin minäkin, mutta miten tämä liittyy mihinkään? Tän viestiketjun aloittanut ihminen varmasti kyllä hakeutuu lääkärille, mutta ei se maksa mitään laittaa tänne kysymystä aiheesta.

        Se että sinä olet luulotautinen ei välttämättä tarkoita että muut ihmiset olisivat. Minä olen oirekuvausten perusteella onnistunut diagnosoimaan itselleni useammankin kerran jonkun tietyn vaivan, ja osunut aivan oikeaan arvauksessani sitten kun lääkäri on vahvistanut diagnoosini. Kaikki ei aina ole luulotautia ja on minuta typerää olettaa heti kättelyssä että kaikki muut olisivat luulotautisia.

        Olis kiva nähdä, miten tollanen lapsellinen päteminen auttaa yhtään ketään. Tyttö menköön lääkäriin, jos epäilyttää, mutta ei täällä kenenkään tarvitse alkaa rähistä, kun muut sattuvat olemaan eri mieltä.

        Ai niin joo, se on muuten "alat uskoa", ei "alat uskomaan".


      • ertlopjfh
        aggressiivisia kirjoitti:

        Olis kiva nähdä, miten tollanen lapsellinen päteminen auttaa yhtään ketään. Tyttö menköön lääkäriin, jos epäilyttää, mutta ei täällä kenenkään tarvitse alkaa rähistä, kun muut sattuvat olemaan eri mieltä.

        Ai niin joo, se on muuten "alat uskoa", ei "alat uskomaan".

        Mulla on endo ja verta vuotaa peräaukosta mekkojen aikaan ihan runsaasti. Mulla meni vuosia, ennen kuin tämä oire tuli ja että ylipäätänsä tauti todettiin.


      • lknkn
        ertlopjfh kirjoitti:

        Mulla on endo ja verta vuotaa peräaukosta mekkojen aikaan ihan runsaasti. Mulla meni vuosia, ennen kuin tämä oire tuli ja että ylipäätänsä tauti todettiin.

        tulee kuukautisten aikaan peräaukosta runsaasti kylpyankkoja. Ihan normaalia.


    • Anonyymi

      Virtsa tulee virtsaputkesta ja kuukautis veri emättimestä. Tampoonin voi kyllä ottaa pois pissatessa tarvittaessa, tai pitää tampoonin narua pois tieltä, ettei se kastu. Monet myös käyttää siteitä, eikä tampooneita eli ei voi pissata ihan niin kuin yleensäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe