Jos kansalaiset ovat maahanmuuttoa vastaan, niin demokratian nimissä mamut pitäisi lähettää sinne mistä ovat tulleetkin.
Entiset siirtomaavallat voisivat huolehtia heistä. Vaikea ymmärtää mikä velvollisuus suomalaisilla veronmaksajilla on pitää mamuista huolta.
Mielipiteet maahanmuutosta koventuneet
29
603
Vastaukset
- Makriina ei ymmärrä
Aamuteeveessä sanottiin, että suomlaisia on tätä nykyä 1,3 miljoonaa vakituisesti maamme rajojen ulkopuolella.
Toivomme varmaan, että heitä kohdellaan inhimillisesti missä sitten ovatkin. Vastavuoroisesti voisimme olla ihmisiä myös "mamuille".
Halusitko kiivaan juupas-eipäs-keskustelun näin aamutuimaan? Miksi? - asettama pakolaiskiintiö
on 750/vuosi. Vai tarkoitatko, että olis erottava
Y.K:sta?- Yksikään
ei asu elättinä hotellissa muiden maksettavana.
Eikä silvo vauvojaan siellä.
Mistä niin inhottava ajatuskin on voinut muslimeitten päähän pälähtää?
Suomessa kukaan ei olisi sellaista ajatusta keksinyt edes.
Pedofiliaakin vielä pahempi asia, puolustuskyvyttömältä vauvalta silvotaan irti
sukuelimet ja ommellaan tukkoon.
Vihaan yli kaiken sellaisia hirviöitä,
ne eivät ole ihmisiä. - vain ne 750
tuhansia tulee sen lisäksi. iso juttu hesrissa miten somalit muina miehinä lomailee siellä, eipä ole vaarallista.Tunnustavat että ovat valehdelleet klaaninsa päästäkseen tänne.
Nythän siellä oli halonen ja stubbi kertoilemassa anteliaasta kansastamme. - mikä on
Yksikään kirjoitti:
ei asu elättinä hotellissa muiden maksettavana.
Eikä silvo vauvojaan siellä.
Mistä niin inhottava ajatuskin on voinut muslimeitten päähän pälähtää?
Suomessa kukaan ei olisi sellaista ajatusta keksinyt edes.
Pedofiliaakin vielä pahempi asia, puolustuskyvyttömältä vauvalta silvotaan irti
sukuelimet ja ommellaan tukkoon.
Vihaan yli kaiken sellaisia hirviöitä,
ne eivät ole ihmisiä.suomalaisten nuorten työttömyysprosentti? Osa työtä vieruksuvia persuja. Varmasti olet huomannut teidänkin ostarilla!
- järki ja tunteet
vain ne 750 kirjoitti:
tuhansia tulee sen lisäksi. iso juttu hesrissa miten somalit muina miehinä lomailee siellä, eipä ole vaarallista.Tunnustavat että ovat valehdelleet klaaninsa päästäkseen tänne.
Nythän siellä oli halonen ja stubbi kertoilemassa anteliaasta kansastamme.kohdallaan.
Suomalaisten kustannuksella toimivat haloset ja muut vastaavat. - lokarit ja mainarit,
mikä on kirjoitti:
suomalaisten nuorten työttömyysprosentti? Osa työtä vieruksuvia persuja. Varmasti olet huomannut teidänkin ostarilla!
sekämyöhemmin korkeasti Suomessa koulutetut
arkkitehdit, IT-osaajat ja muut ovat hakeutuneet
työn perässä ulkomaille. Vieneet koulutustaan ja osaamistaan sinnekin.
Ovat tunnettuja ahkeruudestaan ja luotettavuudestaan.
Suomessahan ei nyky-nuorisoa ehditä paljon hoitaa, kun on niin täysi työ somaleitten ja
muiden elintasopakolaisten kanssa. Raha ei enää riitä omista huolenpitämiseen.
Halveksin oman maan kansalaisten sortajia.
Afrikkalaisia pitäisi auttaa viemellä osaamista,
kaivojen tekoa, työpaikkjen perustamista ja talon rakennustekniikkaa Afrikkaan.
Kehitysyhteistyörahoja sinne vain lisää!
Ei Suomeenkaan kaikki mahdu. - Sorbonnessa,
lokarit ja mainarit, kirjoitti:
Suomessahan ei nyky-nuorisoa ehditä paljon hoitaa, kun on niin täysi työ somaleitten ja
Ei Suomeenkaan kaikki mahdu.USA:ssa - omiakin sukulaisiani molemmissa -
joten olen aivan samaa mieltä kuin edellinen.
Noita hotelli-syöttiläitä Suomessa ainoastaan.
Ja samaa mieltä olen myös tyttölasten jalkovälin
kunnioittamisesta.
Kyseisiltä miehiltä tulisi myös leikellä pois
vastaavat kohteet ilman puudutusta.
Ja torille häpeäpaaluun.
Sama koskeen än äs ""KUNNIA""-murhaajia!
- - sinisirkku<
Sorbonnessa, kirjoitti:
USA:ssa - omiakin sukulaisiani molemmissa -
joten olen aivan samaa mieltä kuin edellinen.
Noita hotelli-syöttiläitä Suomessa ainoastaan.
Ja samaa mieltä olen myös tyttölasten jalkovälin
kunnioittamisesta.
Kyseisiltä miehiltä tulisi myös leikellä pois
vastaavat kohteet ilman puudutusta.
Ja torille häpeäpaaluun.
Sama koskeen än äs ""KUNNIA""-murhaajia!
-sosiologian alalta, jossa viedään osaamista Afrikkaan.Käsittääkseni terveyskeskus mallia,sekä työn ja toiminnan opetusta.
- Afrikassa
lokarit ja mainarit, kirjoitti:
Ei Suomeenkaan kaikki mahdu.Opettanut maan viljelemistä,
kaivojen tekoa,
talon rakennusta siellä lämpimässä. - kyllähän se
järki ja tunteet kirjoitti:
kohdallaan.
Suomalaisten kustannuksella toimivat haloset ja muut vastaavat.masentaa suomalaisia.
- mutta vituttaa
kyllähän se kirjoitti:
masentaa suomalaisia.
koko herrojen mamu vouhotus.Tulee siinä viellä
toinenkin pää eteen.
- positiivi~
Olisiko vielä joku asia, josta Laritsa M ei olisi muistanut marmattaa tällä palstalla?
- sekun
joku sentään marmattaa. Asiaan se johdattaa. Jos mitään ei välitetä, ei ole edes marmatusta.
- plörökanala
sekun kirjoitti:
joku sentään marmattaa. Asiaan se johdattaa. Jos mitään ei välitetä, ei ole edes marmatusta.
vastapainona ja kukkasista runoillaan joka toisessa ketjussa.
- juhuuhii
plörökanala kirjoitti:
vastapainona ja kukkasista runoillaan joka toisessa ketjussa.
Jopa on kukkolakin katettu jossa ylikukko satelee kiekujaan.
- kannatan/vastustan
sekun kirjoitti:
Yritän nyt muistaa tämän tunnukseni, koska välillä kannatan mielipiteitä ja välillä vastustan. Yritän käyttää tätä jatkossa.
Mutta Sinua kannatan. En itsekkään tiedä, olenko oikeassa, mutta jotenkin tuntuu menevän nämä maailamankirjat sekaisin kaikissa asioissa.
Nyt marmatetaan pakolais- maahanmuuttajista. Minun "leipääni" eivät ole syöneet, mutta olen juuri lukenut Kalle Päätalon kirjoja, joissa kerrotaan näistä Karjalan evakoista ja kuinka heihin suhtauduttiin.
En itse ole onneksi evakko, vaikka kassit jo äitini pakkasikin lähtöä valmiiksi ja se oli totisinta totta. Sitten minua haluttiin köyhästä talosta (4-v) parempiin oloihin. Minä en halunut luopua äidistäni, vaikka jouduinkin sitten 6-v luopumaan viikoksi kerrallaan, kun menin kouluun.
Meillä oli vain niin tietöntä taivalta kouluun 7 km, joten meidät sisareni kanssa majoitettiin sukulaisten luokse. Ikävä oli hirveä kotiin. Nykyisin sanoisin sitä meidän "evakkomatkaksi" silloin nuoruudessa.
Juttuahan jatkuisi, jos en lopettaisi tähän Kalle Päätalon kirjojen vakiolauseeseen
"Se on luojassa, jolle suuri kulli kasvaa", ja muistanko senkään oikein? Ainakin siellä joka kirjassa esiintyy tämä "suoro kourassa tyttöjen perään".
Näinhän ne miehet tekee, eroittelematta nyt kansallisuuksia, mutta "hiemalla" varauksella otan kuitenkin asian.
Tehneenkö ikä ja oman elinpiirini rajallisuus umpion elämääni, koska en ole joutunut erityisesti kohtaamaan häiritsevää käytöstä.
Jos tosiasian kerron, niin asuintalossani ulkolaiset saavat mellastaa musikillaan kuinka vain, mutta minun toisten naapureiden kanssa viettämä lauluilta oli vastapäisen naapurin miehen mielestä niin karmea, koska meillä laulettiin kovasti ja juotiin ALKOHOLIA (viiniä/olutta).
Marmatetaa, turvataan tulevaisuutemme, pakoitetaan tulokkaat suomenkielen kursseille ja perustamaan yhtä ahkerasti vanhusten hoitolaitoksia, kuin nykyisin näitä kebap baareja, joilla pyyhkii hyvin pimeän työvoiman ansiosta.
Mutta ihan oikeasti en todellakaan osaa ottaa valtakunnallisesti vastuuta sanomisistani.
Minä haluaisin uskoa edelleen joulupukkiin, joka toi lahjoja. Haluaisin uskoa kristittynä ja kastettuna uskoon, jota minulle on opetettu. Haluaisin uskoa ikuiseen rakkauteen, joka syntyy miehen ja naisen välillä. Toteutunut on vain isän ja äidin rakkaus minua kohtaan, mutta he ovat jo kuolleet.
Samoin olen saanut kokea ihanan rakkauden lapsenlapsiini, jonka autuuden sain vasta yli 60v, mutta sitä parempana. - ja olen sitä mieltä,
kannatan/vastustan kirjoitti:
Yritän nyt muistaa tämän tunnukseni, koska välillä kannatan mielipiteitä ja välillä vastustan. Yritän käyttää tätä jatkossa.
Mutta Sinua kannatan. En itsekkään tiedä, olenko oikeassa, mutta jotenkin tuntuu menevän nämä maailamankirjat sekaisin kaikissa asioissa.
Nyt marmatetaan pakolais- maahanmuuttajista. Minun "leipääni" eivät ole syöneet, mutta olen juuri lukenut Kalle Päätalon kirjoja, joissa kerrotaan näistä Karjalan evakoista ja kuinka heihin suhtauduttiin.
En itse ole onneksi evakko, vaikka kassit jo äitini pakkasikin lähtöä valmiiksi ja se oli totisinta totta. Sitten minua haluttiin köyhästä talosta (4-v) parempiin oloihin. Minä en halunut luopua äidistäni, vaikka jouduinkin sitten 6-v luopumaan viikoksi kerrallaan, kun menin kouluun.
Meillä oli vain niin tietöntä taivalta kouluun 7 km, joten meidät sisareni kanssa majoitettiin sukulaisten luokse. Ikävä oli hirveä kotiin. Nykyisin sanoisin sitä meidän "evakkomatkaksi" silloin nuoruudessa.
Juttuahan jatkuisi, jos en lopettaisi tähän Kalle Päätalon kirjojen vakiolauseeseen
"Se on luojassa, jolle suuri kulli kasvaa", ja muistanko senkään oikein? Ainakin siellä joka kirjassa esiintyy tämä "suoro kourassa tyttöjen perään".
Näinhän ne miehet tekee, eroittelematta nyt kansallisuuksia, mutta "hiemalla" varauksella otan kuitenkin asian.
Tehneenkö ikä ja oman elinpiirini rajallisuus umpion elämääni, koska en ole joutunut erityisesti kohtaamaan häiritsevää käytöstä.
Jos tosiasian kerron, niin asuintalossani ulkolaiset saavat mellastaa musikillaan kuinka vain, mutta minun toisten naapureiden kanssa viettämä lauluilta oli vastapäisen naapurin miehen mielestä niin karmea, koska meillä laulettiin kovasti ja juotiin ALKOHOLIA (viiniä/olutta).
Marmatetaa, turvataan tulevaisuutemme, pakoitetaan tulokkaat suomenkielen kursseille ja perustamaan yhtä ahkerasti vanhusten hoitolaitoksia, kuin nykyisin näitä kebap baareja, joilla pyyhkii hyvin pimeän työvoiman ansiosta.
Mutta ihan oikeasti en todellakaan osaa ottaa valtakunnallisesti vastuuta sanomisistani.
Minä haluaisin uskoa edelleen joulupukkiin, joka toi lahjoja. Haluaisin uskoa kristittynä ja kastettuna uskoon, jota minulle on opetettu. Haluaisin uskoa ikuiseen rakkauteen, joka syntyy miehen ja naisen välillä. Toteutunut on vain isän ja äidin rakkaus minua kohtaan, mutta he ovat jo kuolleet.
Samoin olen saanut kokea ihanan rakkauden lapsenlapsiini, jonka autuuden sain vasta yli 60v, mutta sitä parempana.ettei meitä saa pakottaa tuntemaan niin kuin emme tunne,
tai ajattelemaan niin kuin ei meistä tunnu oikealta.
Tunteitaan ei voi pakottaa.
Inhoan lesboja ja homoja. Sille en voi mitään.
En voi sitä kenellekään sanoa sen painostuksen takia, en osoittaa mitenkään.
Silti inhoan.
Laiskana syöttiläinä hotelleissa majailevia maahanmuuttajia inhoan syvästi.
Sille tunteelle en voi mitään.
Sukulaisiani meni Amerikkaan TÖIHIN mainareiksi ja lokareiksi,
heitä ei hotelliin täyshoitoon sinne kustannettu amerikkalaisten taholta.
Inhoan pakkoa, miten MINUN pitää TUNTEA.
- 1-Katleija
Meitä on täällä Talluksella jo aika paljon ja lisää tulee kiihtyvällä vauhdilla, ellei joku katastrofi jarruta kehitystä. Seuraukset näkyvät.
Käynnissä on elintasoerojen diffuusioilmiö, joka pyrkii sillä tasoittamaan ihmisten käytettävissä olevaa hyvää, samoin kun molekyylit pyrkivät siirtymään väkevämmästä pitoisuudesta laimeampaan tasoittaen mahdolliset pitoisuuserot. Siksi ihmiset ovat lähteneet liikkeelle ja me pelkäämme menettävämme hyvinvointiamme. Syytäkin siihen on.
Surkealta näyttää tulevien ihmissukupolvien kohtalo. Voidaanko välttää kamppailuja elintilasta ja elinehdoista: toimeentulo, vesi, ruoka, energia. Onneksi emme itse ole sitä näkemässä, mutta surettaa jälkeen tulevien puolesta.- pilvi*
Tulevaisuudesta emme voi tietää. Yhtä vähän kuin 1900 alussa ihmiset tiesivät siitä mitä tänä päivänä on!
Maapallomme mittasuhteet ovat 1/5 maata loput vettä. Energiaa on valtavasti hyödynnettävissä. Uskon että tekninen kehitys olisi huima, jos saisimme kurkistaa tulevaisuuteen :D - herätyskokouksessa
Miksi niin negatiivisia kirjoituksia pitkin aamua. Kirjoittelet kun maallikko saarnaaja
maapallon tuhosta. Ovatko tekstit ihan sinun omasta päästäsi vai plagioituja?
Eletään tätä päivää, tulevaisuus on korkeimmissa näpeissä mitä tavalliset Tiinat ja Taavit uskovatkaan.Herätyskokoukset voivat olla vaarallisia kuulijoille, samaistuu saarnaajan sanomaan ja pönttö alkaa viheltämään, ei oo kiva juttu.
Mamba laulaa, mä oon lakannu huolehtimasta, elän päivän kerrallaan, joten leivän päälle on toistaiseksi riittänyt muutakin kun ylähuuli. - Seku
Tiedemiehet ovat jo spekuloineet sitä, kuinka puhtaan veden ja ruoan puute ajaa ihmisiä liikkeelle, sinne missä vielä on elossa pysymisen mahdollisuus.
Maapallo köyhtyy, jopa maan uumenissa olevat öljyvarat ehtyvät.
Ehkäpä tämän päivän pakolais-statuksella Suomessakin asuvat ovat lähteneet sotaa pakoon, ja säälin sekä ymmärränkin heidän ahdinkonsa.
Vaikea on tosin joskus ymmärtää muslimimaista tulleita, jotka tahtovat noudattaa omia primitiivisiä, raakoja tapojaan, kuten tyttölasten ympärileikkausta.
Siskoni, joka asuu Ruotsissa kertoi, että heidän asuinalueeltaan Vesteråsista paikalliset ruotsalaiset ihmiset muuttavat pois, sillä heitä uhkaillaan ja heille puidaan nyrkkiä, jos mies sattuu katsomaankaan huivipäistä musliminaista päin.
Käsikähmiä ja kauheaa vieraskielistä huutoa tapahtuu lähes päivittäin.
Muuten, minulla on aika hyvä käsitys Kauko-Idästä maahamme muuttaneista ihmisistä. He tekevät mielellään mitä tahansa työtä ja ovat kohteliaita sekä hyväntuulisia. - sotaa pakoon
Seku kirjoitti:
Tiedemiehet ovat jo spekuloineet sitä, kuinka puhtaan veden ja ruoan puute ajaa ihmisiä liikkeelle, sinne missä vielä on elossa pysymisen mahdollisuus.
Maapallo köyhtyy, jopa maan uumenissa olevat öljyvarat ehtyvät.
Ehkäpä tämän päivän pakolais-statuksella Suomessakin asuvat ovat lähteneet sotaa pakoon, ja säälin sekä ymmärränkin heidän ahdinkonsa.
Vaikea on tosin joskus ymmärtää muslimimaista tulleita, jotka tahtovat noudattaa omia primitiivisiä, raakoja tapojaan, kuten tyttölasten ympärileikkausta.
Siskoni, joka asuu Ruotsissa kertoi, että heidän asuinalueeltaan Vesteråsista paikalliset ruotsalaiset ihmiset muuttavat pois, sillä heitä uhkaillaan ja heille puidaan nyrkkiä, jos mies sattuu katsomaankaan huivipäistä musliminaista päin.
Käsikähmiä ja kauheaa vieraskielistä huutoa tapahtuu lähes päivittäin.
Muuten, minulla on aika hyvä käsitys Kauko-Idästä maahamme muuttaneista ihmisistä. He tekevät mielellään mitä tahansa työtä ja ovat kohteliaita sekä hyväntuulisia.ehkäpä työtä pakoon.
- 1-katl
herätyskokouksessa kirjoitti:
Miksi niin negatiivisia kirjoituksia pitkin aamua. Kirjoittelet kun maallikko saarnaaja
maapallon tuhosta. Ovatko tekstit ihan sinun omasta päästäsi vai plagioituja?
Eletään tätä päivää, tulevaisuus on korkeimmissa näpeissä mitä tavalliset Tiinat ja Taavit uskovatkaan.Herätyskokoukset voivat olla vaarallisia kuulijoille, samaistuu saarnaajan sanomaan ja pönttö alkaa viheltämään, ei oo kiva juttu.
Mamba laulaa, mä oon lakannu huolehtimasta, elän päivän kerrallaan, joten leivän päälle on toistaiseksi riittänyt muutakin kun ylähuuli.Ihan ehtoja omasta päässä syntyneitä ajatuksia, usko tai älä. Etkö uskoisi minun noin tyhmiä itse keksivän. Se on faktaa, että elossa ollaan tänä päivänä.
- enää paljoo
sotaa pakoon kirjoitti:
ehkäpä työtä pakoon.
sannookaan,oon jo aiemmin kertonukkin, en jaksa nyt kimppuuni ottaa ketään,mutta ainakin kaikki minun tuttuni Lähi-Idästä henkensä kaupalla ovat Iranista joutuneet lähtemään.Sinne jäi maat ja mannut,rikkaampia olivat siellä ihan varmasti...ja onnellisempia.Sitä paitsi eivät muslimeja,kristittyjä he. Ikuisesti heidän on erossa pysyttävä kotimaastaan,ei totisesti ees lomailuja siellä,sillon on niskat nurin. Ja vielä...jokainen aikuinen mies on töissä näistä tutuistain.
No olkoon,enpä enempää...sammaa jorinaa. - heillä asiat
enää paljoo kirjoitti:
sannookaan,oon jo aiemmin kertonukkin, en jaksa nyt kimppuuni ottaa ketään,mutta ainakin kaikki minun tuttuni Lähi-Idästä henkensä kaupalla ovat Iranista joutuneet lähtemään.Sinne jäi maat ja mannut,rikkaampia olivat siellä ihan varmasti...ja onnellisempia.Sitä paitsi eivät muslimeja,kristittyjä he. Ikuisesti heidän on erossa pysyttävä kotimaastaan,ei totisesti ees lomailuja siellä,sillon on niskat nurin. Ja vielä...jokainen aikuinen mies on töissä näistä tutuistain.
No olkoon,enpä enempää...sammaa jorinaa.kun suomalaisilla aikuisilla miehillä ei ole kohta töitä kuin joka toisella. Taas kerrottiin metsäteollisuuden lopetuksista. Voi Varkautelaisiakin! Mutta silti vaan tarvitaan 2000 vastaanotto paikkaa lisää tänä vuonna. Siihen touhuun kyllä rahaa piisaa.
- ei ole minun vikani
heillä asiat kirjoitti:
kun suomalaisilla aikuisilla miehillä ei ole kohta töitä kuin joka toisella. Taas kerrottiin metsäteollisuuden lopetuksista. Voi Varkautelaisiakin! Mutta silti vaan tarvitaan 2000 vastaanotto paikkaa lisää tänä vuonna. Siihen touhuun kyllä rahaa piisaa.
tule tänne syy parka,tääl on paljon muitakii.
Ihan oikeesti,tietysti olen samaa mieltä,että pakkohan näille asioille on keksiä ratkaisua. Ja silloin kun minä puhun pakolaisista,puhun vain tuntemistani ihmisistä.
No,kun kerran vielä tulin tähän,niin kerron,etteivät nämä tuttavani suinkaan ole vieneet toisten työpaikkoja,he ovat itte pomoja yrityksissään,palkanneet suomalaista työvoimaa ja tietysti maksavat omat veronsa.
Lorvimaan tulevat,ilman pakolaisuutta, sopiikin palauttaa ensimmäisinä,mutta siitä saavat päättää kuitenkin muut,annan ihan mieluusti luvan...toinen hehheh tähän loppuun. - Sankarivainajat
kuolivat turhaan.
Miltä tuntuisi, jos sinulle sanottaisiin, että SINÄ olet tuomittu kuolemaan,
jotta Suomi säilyttäisi itsenäisyytensä?
Suurelle joukolle suomalaisia nuoria, kauniita miehiä kävi niin.
He "kaatuivat", mutta eivät nousseet enää ikinä. - joka ketjussa
kenen tahansa lauluja, seku on niinku perseen nuolentaa joka taholle, ihan ryssiinki ulottuu pittkä kieles, WAUUU!!!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411461
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756