Tälläinen asia mietityttää, että
hain nyt opiskelemaan erityispedagogiikkaa.
Eli sehän tarkoittaa viiden vuoden opintoja.
Mihin on mahdollista hakea töihin jo opiskeluaikana?
Siis alaan liittyviä työmahdollisuuksia miettien.
Ja kuinka pian, kenties jo vuoden opiskelun jälkeen?
Kiitos etukäteen vastauksista.
Työmahdollisuudet
5
573
Vastaukset
- Aloittaja
Tämä unohtui :)
Osaako kukaan sanoa vaikka oman kokemuksensa puolesta,
että onko palkkaus alaa vasta opiskelevalle huomattavastikin
alhaisempi, kun sitten jo valmistuneelle? - tietoa tullee...
Jos opiskelet pääaineena niin et valmistu suoraan erkkaopeksi. Eli käytännössä työllistymismahdollisuudet ovat samat kuin yleistä kasvatustiedettä lukevalla. Jos pääset suorittamaan erkkaopen pedagogisia (vähän paikkoja, paljon halukkaita) sivuaineena niin sitten voit työskennellä erkkamaikkana. Perjaatteessa kasvatustieteilijät tekevät ennen maisterivaihetta puhelinmyyntihommia hesen kassaa jne...
Kun on kandikasassa niin voi päästä johon yksityiseen tai yliopiston kesäprojektiin harjoittelijaksi. Hyvää työkokemusta, mutta vain vähän palkkaa. Kun on työllistynyt ja on onnistunut saamaan pätevyyden myös erkkapedan opettajaksi niin työllistyminen on "varmaa", jos nyt et ole täysin väärän oloinen yksilö niihin hommiin. Muuten löydät lisätietoa valmistuneiden työllistymisestä mm.
http://rekrytointi.utu.fi/?cmd=yliopistoille.sijoittumistieto- Aloittaja
Onko tosiaan niin että työskentely
ei ole mahdollista edes esim. päiväkodissa tms.
vaikea uskoa..onko muilla kokemusta asiasta..
Hesen kassa ei kiitos :)
puhelin myynti ei kiitos :)
harjoittelu ei kiitos..
sitä paitsi olen päivä töissä,
operaattorilaskutuksessa, mikä menettelee,
mutta kiinnostaisi edes vähän alaan liittyvä
työ aiemmin, kuin viiden vuoden päästä..
jos pääsen opiskelemaan.. - adcfacdsc
Aloittaja kirjoitti:
Onko tosiaan niin että työskentely
ei ole mahdollista edes esim. päiväkodissa tms.
vaikea uskoa..onko muilla kokemusta asiasta..
Hesen kassa ei kiitos :)
puhelin myynti ei kiitos :)
harjoittelu ei kiitos..
sitä paitsi olen päivä töissä,
operaattorilaskutuksessa, mikä menettelee,
mutta kiinnostaisi edes vähän alaan liittyvä
työ aiemmin, kuin viiden vuoden päästä..
jos pääsen opiskelemaan..on mahdollista päästä töihin, palkka pinempi ja toki ottavat mieluummin päteviä.
ja kyllä, voi suoraan opiskella erkkaopeksikin, esim jkl:ssä. Mene jyu.fi katsomaan. - ainakin meillä päin
adcfacdsc kirjoitti:
on mahdollista päästä töihin, palkka pinempi ja toki ottavat mieluummin päteviä.
ja kyllä, voi suoraan opiskella erkkaopeksikin, esim jkl:ssä. Mene jyu.fi katsomaan.On hienoa, että on työkokemusta, mutta esimerkiksi Turussa on n. 30 000 opiskelijaa, eli joka kuudes asukas on opiskelija. Varsinkin kesäisin on aivan liikaa ylitarjontaa opiskelijoista, joskus esim yhtä kesätyöpaikkaa voi hakea yli tuhat opiskelijaa. En kyllä usko, että ensimmäisen vuoden jälkeen saat koulutusta vastaavaa työtä. Tosiaan jos haluat erkkaopeksi niin jkl on hyvä vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835929
- 1293975
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj463959- 693673
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262948Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72517- 272224
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332179- 2042121
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4451831