Hei!
Elikkä olen antamassa vanhaa läppäriäni isälle ja äidille käyttöön ja siihen mokkula pitäisi hakea että saavat sitten kesällä surffailla netissä ja lukea päivän uutisia kun ovat purjehtimassa :) eli koitetaan päivittää vanhukset edes hieman nykypäivään :)
Onko kokemuksia minkä operaattorin liittymä kannattaisi hommata heille pääosin Turun saaristoon?
Nopeudella ei tosiaan ole niin väliä jos vaan saisi parhaan peittoalueen ja yleensä pääsisi MTV3 sivuille kurkkimaan (esim) Olen yrittänyt katsella noita kuuluvuusalue karttoja mutta jotenkin suhtaudun pienellä varauksella niihin pelkkinä mainoksina... Eli jos jollai olisi aivan käytännön kokemuksia mikä kannattaisi heille hommata.
kiitos jo etukäteen
Mokkula saaristossa? kokemuksia?
6
1026
Vastaukset
- äääääää
Kun ei se toimi hyvin kuivallakaan maalla, niin miten se toimisi saaristossa?
- nykyaika:)
Onko oikeesti noin??? ei ole itsellä kokemuksia muuta kuin kaupunkialueella ja kyllähän se siinä toimii... ja tosiaan painotan että kysymyksessä ei tosiaan ole minkään suurten tiedostojen liikuttamisella vaan ihan sähköpostin luku,verkkopankin käyttö ja uutisten lukeminen.
Näyttäisi kuuluvuusalue kartan mukaan että Soneralla olisi paras tällä hetkellä mutta kokemuksia olisi tosiaan mukava kuulla. - Mokkulapipo
nykyaika:) kirjoitti:
Onko oikeesti noin??? ei ole itsellä kokemuksia muuta kuin kaupunkialueella ja kyllähän se siinä toimii... ja tosiaan painotan että kysymyksessä ei tosiaan ole minkään suurten tiedostojen liikuttamisella vaan ihan sähköpostin luku,verkkopankin käyttö ja uutisten lukeminen.
Näyttäisi kuuluvuusalue kartan mukaan että Soneralla olisi paras tällä hetkellä mutta kokemuksia olisi tosiaan mukava kuulla.on aika laaja alue. Eli on ihan toivotonta antaa varmaa tietoa mokkulan toimivuudesta.
Ei siinä muu auta kuin tutkia eri operaattorien kuuluvuusaluekarttoja. Nekin ovat ohjeellisia, mutta parempaakaan tietoa ei saa kuin itse kokeilemalla. - nopeuksista
nykyaika:) kirjoitti:
Näyttäisi kuuluvuusalue kartan mukaan että Soneralla olisi paras tällä hetkellä mutta kokemuksia olisi tosiaan mukava kuulla.Kun käyttöä tulee ilmeisesti olemaan myös 3G alueen ulkopuolella niin kannattaa katsoa EDGE kuuluvuus myös. Soneralla on 3G alueen reunoilla hieman EDGE peittoa ja loppu perus GPRS datalla, Elisalla lähes koko 3G:n ulkopuolinen alue on EDGE tekniikalla (DNA:n osalta en ole tarkistanut tilannetta, selvinnee DNA:n sivuilta).
Ero käytettävyydessä on melkoinen perus GPRS datan ja EDGEn välillä eli jos käyttöä on 3G:n ulkopuolella kannataa valita operaattori jolla on EDGE verkko halutulla alueella.
EGDE on "laajennus" perus GPRS dataan, moni vanhakin puhelin (siis ei 3G) tukee sitä. Itse olen aikaisemmin käyttänyt esim. Nokia 7650 ja 6220 luureja läppärin "modeemeina" EDGE yhteydellä, teoreettinen nopeus on max 230kb/s ja käytännössä Lahden pohjoispuolella ja etelä päijänteellä on ollut 150-190kb/s (Elisan verkossa) ja samaa luokkaa nykyisinkin EDGE alueella N80 ja E90 luureilla. Perus GPRS datalla nopeus jää johonkin 35-50kb/s paikkeille (en muista teoreettista maksimia, alle 100kb/s taisi olla).
- mts
Itsellä dna:n mokkula ja käytin viimekesänä veneessä jokusen kerran saaristossa. Korppoon seudulla toimi dna, Kökarissa ei, haki alands mobiltelefonin verkon eli "roaming"-tilan.
Telellä oli täydet kentät gprs:ssä. Paska vain, kun itsellä oli firman kortti, jossa oli oletuksena data perus-paketti, niin merisään kuuntelusta ylen sivuilta tuli 170 euron lasku firmalle. Olis kannattanut käyttää dna:lla "ulkomaan verkkoa" varmaankin...
3g:tä on turha haaveilla, mutta sonera ainakin toimii. - veden päällä
Veden päällä langaton netti lentää erikoishyvin. Joku kertoi Siptunen suunta-antennilla saavansa saaristossa 3G:n 20 km päähän tukiasemasta. Tuo on ilmeisesti ihan ääritapaus, mutta hyviin matkoihin kai päästään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193194Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o702723Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342616Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582138- 491699
- 831668
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181659Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131651- 571539