Kuinka riippuvaisiksi tulemmekaan kännykästä? Huomioni kiinnittyi kun tulimme oopperasta. Esityksen loputtua näytti rivillinen lähinnä keski-ikäisiä ihmisiä heti availevan kännyköitään ennen kuin edes nousivat ylös.
Onko tarpeellista olla kaiken aikaa tavoitettavissa vai tuleeko siitä pakkomielle? Heiluttaako häntä koiraa?
Eihän siitä niin pitkää aikaa ole kun kännyköitä ei ollut edes olemassa, elämää oli silloinkin.
Riippuvuus kännykästä
14
765
Vastaukset
- monia syitäkin
Äänettömällä tietty pidetään tuollaisissa tilanteissa.
Minulla on ollut useinkin aihetta katsoa heti, onko tullut puheluita.
Äitini sairaalassa, ja lähtölaskenta alkanut,
lapsenlapsen syntymää odottaessa,
ollessani ennalta ilmoittamatta jossain illalla, nähdäkseni onko lapsistani joku huolehtinut turhaan, soittavat usein, joku joka päivä.
Toiset tilaa taxin, ja syitähän on vaikka kuinka, mikä kelläkin.
Siksihän se puhelin on, että sitä käytetään. - luukut kiinni
Omituisinta kysyä tuollaista nettipalstalla?
Riipuvainen ja riippuvainen.
Ihmisen välittämisestäkin sanotaan jo riippuvuudeksi.
Älyä kehiin. - aktiivinen
Meidän asiantuntijuutamme tarvitaan joten siksi pitää olla tavoitettavissa. Sinun on varmaan vaikea ymmärtää että kaikki eivät ole seniilejä joita kukaan ei kaipaa!
- ajattelen siis olen
Miten niin? Tunen montakin jota ei kaivata.
Tuleepa perinnöstä kyse kyllä on sukulaisia.
mistä niitä sukulaisia löytyy? - vaari kans
"Meidän asiantuntijuutamme tarvitaan joten siksi pitää olla tavoitettavissa."
Mitäs tietoa jaat, kerro minullekin jotain.
Meillä puhutaan puhelimessa vaan mukavia, ja sähköpostilla varsinaiset neuvot. - ja lähetän
vaari kans kirjoitti:
"Meidän asiantuntijuutamme tarvitaan joten siksi pitää olla tavoitettavissa."
Mitäs tietoa jaat, kerro minullekin jotain.
Meillä puhutaan puhelimessa vaan mukavia, ja sähköpostilla varsinaiset neuvot.kuvia mitä erikoisimmista paikoista.
siis ihan feissikuvan.
Tai sitten, saako muuttaa. Otan kuvia naapurin ukosta ja laitan muijan hiljaiseksi. - hyvin pärjää
ja lähetän kirjoitti:
kuvia mitä erikoisimmista paikoista.
siis ihan feissikuvan.
Tai sitten, saako muuttaa. Otan kuvia naapurin ukosta ja laitan muijan hiljaiseksi.Enpä ole viitsinyt kantaa puhelinta aikoihin mukana jos en odota jotain puhelua. Kotoa käsin ehdin hoitaa välttämättömät ja seurustelupuhelut ilman ongelmaa. Minusta se on ennemminkin laatuaikaa kun kännykkä on kotona.
- van Haakka
hyvin pärjää kirjoitti:
Enpä ole viitsinyt kantaa puhelinta aikoihin mukana jos en odota jotain puhelua. Kotoa käsin ehdin hoitaa välttämättömät ja seurustelupuhelut ilman ongelmaa. Minusta se on ennemminkin laatuaikaa kun kännykkä on kotona.
En tunne itseäni suinkaan niin tärkeäksi, että pitäisi aina olla saavutettavissa. Jos joku on soittanut, näkyy kännystä ja vastata voi jos haluaa. Minusta on kamalaa olla toisten ohejailtavissa joko kännykän tai jonkun muun koneen kautta.
Eikös tämä meidän sukupolvemme elänyt lapsena ilman puhelimia ja hyvin tultiin toimeen. Vai onko nyt niin hienoa osata käyttää kännykkää ja olla tavoitettavissa joka sekuntti? - Turvatekijäkin
van Haakka kirjoitti:
En tunne itseäni suinkaan niin tärkeäksi, että pitäisi aina olla saavutettavissa. Jos joku on soittanut, näkyy kännystä ja vastata voi jos haluaa. Minusta on kamalaa olla toisten ohejailtavissa joko kännykän tai jonkun muun koneen kautta.
Eikös tämä meidän sukupolvemme elänyt lapsena ilman puhelimia ja hyvin tultiin toimeen. Vai onko nyt niin hienoa osata käyttää kännykkää ja olla tavoitettavissa joka sekuntti?Äänettömällä toki erilaisissa tilaisuuksissa.
Meitä on tässäkin ikäryhmässä paljon ihmisiä, jotka emme ole terveitä, hyväkuntoisia, ja silti myös omien voimavarojen mukaan, haluamme myös osallistua verovaroin tuettuihin tapahtumiin, kuten konsertit, teatterit, ooppera.
Monille se puhelin on erittäin tärkeä, saa apua, saa kuljetuksen sovittua, omaiset saa kiinni, eikä turhaan huolestu, missäs vaari mennä viuhtoo, kun ei kotoa tavoiteta.
Pitäisikö invalisoituneiden pysyä vain kotona?
- kännykän
orja.
Muutenkin tykkään enemmän soitella langalla.
Tosin, vasta soitti kännytarjousten myyjä, ja hänen puheestaan sain vaikutelman, että olen vähintäänkin vähä-älyinen, kun en lopeta lankaliittymää. - Tase pappa
Bussikuskina suorastaan nauroin, kun ajoin maaseutuajoa työpäivän päätteeksi.
Autossa oli KUUSITOISTA eri ikäistä matkustajaa. JOKAISELLA oli kännykkä korvalla ja kahdella oli läppäri auki vierellään. Itse ajoin linja-autoa ja puhuin varikolle työpuhelua. Tätä se on nykypäivän kännykkäriippuvuus. Jos joku olisi kymmenen vuotta sitten höpissyt kadulla itsekseen,ilman näkyvää syytä,olisi tullut ambulanssi noutamaan "rajatapauksen" hoitoon. Entäs nyt?- 10v takaperin
Oli jo handsfreet!! Moni höpisee tyhjään luuriin kun ei ole kenelle puhua.
- Fridanna
maailma on muuttunut savumerkeistä radioaaltoihin! Olen iloinen, että tällainen vempele on keksitty. Minulla on huono suuntavaisto. Palomies sanoi, että jos on metsässä mukana kännykkä, niin he kyllä löytävät. Tuntui tosi turvalliselta.
Jos metsään tai iltakävelylle muistankin ottaa kännykän mukaan, niin monta kertaa päiväsaikaan muutoin unohtuu keittiön pöydälle.
Eikös se ole kiva, että on tavoitettavissa lapsille ja ystäville, silloin kun he kaipaavat syystä tai toisesta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1445548Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313962No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452490Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan02350Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv392107Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv292012- 241953
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h201884- 421745
- 111654