koiran kiintyminen

minä vain

kaksi ihmistä kouluttaa koiraa, eikä ainoastaan toinen perheenjäsenistä eli onko tämä hyvä että yhdessä koulutetaan, jotta koira tottelisi aikuisella iälläkin kumpaakin?

entä totteleeko narttu paremmin perheen miespuolista jäsentä? näin joku sanonut!? vai..?

haluamme kouluttaa koiran yhdessä, jotta se siis tottelisi meitä kumpaakin koska yhdessä sen olemme ostaneetkin. ja yhtä tärkeä molemmille.

4

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -mie ja saksis-

Ostettiin avomiehen kanssa vuos sitten saksanpaimenkoiran urospentu.

Koira täytti siis äskettäin vuoden.

Koska minä oon enemmän kotona ja isäntä tekee vuorotyötä, luonnollisestikin minä hoidin/hoidan suurimmalta osin koiran koulutuksen.

Kun isäntä millon oli/on kotona, se tekee koiran kanssa koulutuksen "toistoa" eli mitä oon sille koiruudelle opettanu, isäntä vapaa-ajallaan ajankuluksikin tekee toistoa koiran kanssa, palkitsee ja kehuu.

Eli osallistuu näin siihen koulutukseen, vaikka pääpaino koulutuksessa onkin minun heiniäni (enemmän ku koirista tajuankin...hih...)

Eli vähänenkin osallistuminen on ihan hyvästä, mutta kyllä se koiruus tottelee muita perheenjäseniä luultavasti siitäkin huolimatta, vaikkei ne koulutukseen osallistuis, koska kuuluvat samaan laumaan...

• sei-sei

Minulla on kokemusta vain yhteistyöhaluisesta koirasta ja nartusta. Voin kertoa, että koira kyllä mielellään tottelee molempia perheen aikuisia. Eri asia, että kun itse olen se joka käy koulutusryhmässä treenaamassa, niin osaako mies käskeä koiraa sillä tavalla kun se on oppinut. Näitten asioitten "päivittäminen" toiselle ei aina ole niin yksinkertaista. Meillä niin, että minä harjoittelen koiran kanssa mutkikkaampia juttuja, mies taas käskee kotioloissa ja leikeissä ihan käytännön juttuja: irti, tänne, etsi, istu, maahan...

Pointti siis, että molempien kannattaisi sitten käydä koulutuksessakin, jos sellaisessa käytte, tai sitten sopia yhdessä miten koiraa opetatte.

Tuo mies-/ naisasia... Olen havainnut, että koirallamme on aika kunnioittava suhde kehen tahansa mieheen. Alistuu helposti tai jopa arastelee, mihin ei ole annettu syytä. Varmaan tästä vaistosta johtuu, että narttu saattaa kunnioittaa miehiä enemmän. Naisten kanssa se ainakin meillä kuitenkin paremmin viihtyy. Oman isännän suhteen on tietenkin täysin luottavainen. Tottelualttiuteen perheen sisällä tuntuu vaikuttavan enemmän se, kuka koiran kanssa treenaa ja harrastaa, sitä se kuuntelee.

• mukavaa

kuulla! tämä avarsi lisää :) kummatkin meillä on koulutukseen menossa mukaan, eli kummatkin varmaankin oppii samat asiat mitä koulutuksessa käymme läpi.

Toinen asia vielä, suosittelisitteko viemään kasvattajalle jonkin rievun johon jäisi emän hajua ja tuoksua? kun haemme pennun kotiin myöhemmin siis luovutusiässä, ottaisimme rievun mukaan. se helpottaisi pennun oloa kun tulee uuteen kotiin ja lähellä olisi emän tuoksua, kotiutuisi nopeammin ehkä..

• sei-sei
        mukavaa kirjoitti:

kuulla! tämä avarsi lisää :) kummatkin meillä on koulutukseen menossa mukaan, eli kummatkin varmaankin oppii samat asiat mitä koulutuksessa käymme läpi.

Toinen asia vielä, suosittelisitteko viemään kasvattajalle jonkin rievun johon jäisi emän hajua ja tuoksua? kun haemme pennun kotiin myöhemmin siis luovutusiässä, ottaisimme rievun mukaan. se helpottaisi pennun oloa kun tulee uuteen kotiin ja lähellä olisi emän tuoksua, kotiutuisi nopeammin ehkä..

Ei kai siitä emonhajuisesta rievusta haittaakaan ole. Meillä ei tosin tullut mitään mukaan kasvatuspaikasta, eikä mitään sopeutumisongelmaakaan ollut. Pennut on niin eriluonteisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1259
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe