levääleväälevää

leväälevää

Akvaario on hirvittävän näköinen! Kannoissa on tupsulevää. Kasvit ovat jonkun harmaan maton peitossa. Joillakin lehdillä on jotain punaista höttöä. Etulasissa "kasvaa" jotain joka raapalla lähtee sellaisena suikaleena pois. Putsaaminen tuntuu turhalta koska seuraavana päivänä näyttää niinkuin siihen ei olisi koskettu aikoihin. Ihme kyllä, pohja ei ainakaan näytä yhtään leväiseltä.

Tuskastuttaa!

Allas 500 litraa, ollut käytössä vuoden ja aikanaan kypsytetty aquahoito.info ohjeiden mukaan.
Kalasto: 5 pikkulehtikalaa, 2 * sinileukakirjoahven, partamonni, 20 kuparitetraa, 10 kuparimonnista. Kalat ovat terveitä eikä niitä näytä levä haittaavan.

Ruokin kaloja kuivatuilla madoilla, hiutaleilla tai pakastesurvareilla ja pohjakalat pohjatableteilla. Ja pidän 1-2 paastopäivää viikossa.
Kasveja paljon ja ne kasvavat ihan hyvin kaikesta huolimatta.
Ulkosuodatin 1700 l/h, sisäsuodatin 1200 l/h.
Vedenvaihto 50% kerran viikossa, ennen levää vaihdoin sen 30% viikossa.
Valoina loisteputket 1kpl Fluora ja 1 kpl SkyWhite heijastimet. Putket ovat muutaman viikon vanhat. Valot päällä nykyään 10 tuntia päivässä ja keskipäivällä pari tuntia pimeänä. Levävalloituksen jälkeen olen pitänyt akvaariota pimeänä yhden päivän viikossa.
Akvaarioon ei paista aurinko.

Lannoituksena vedenvaihdon yhteydessä milloin mitäkin sattuu olemaan ja päivittäin Easy Carboa. Pohjatabletteja niitä kaipaaville juurille n. kerran kuukaudessa. Seran CO2 levitin (alitehoinen tähän tankkiin).

Vesiarvot ennen vedenvaihtoa
NO2 = 0
NO3 = 12,5
PH = 7
Pehmeää vettä

Olen taistellut tuon kanssa jo pari kuukautta. Kerran käytin kaikki kasvit ja kannot saavipesussa, ei auttanut. Rajäytänkö koko paskan?!

1

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      No, ei sentään... ota kuvia ja linkkaa tähän ketjuun!

      Miksi levää tulee ei ole paljon vaihtoehtoja
      - liikaa ruokaa (kuitenkin)
      - hapetatko akvaariota, liika happi pitoisuuskin on pahasta
      - akva patterin edessä
      - raana vesi on ihan juomakelposta ollut viime aikoina :), silikaatti pitoisuus
      - liian vähän NOPEA kasvuisia kasveja
      - kuitenkin riittämäön valaistus???


      - kuinka nopeasti sudattimet tukkeutuvat?
      - paljonko tuota hiilaria jaat akvaarion veteen??
      - millä mittaat NO3 pitoisuutta, lainaa jostain myös fosfaatti mittalaitetta ja mittaa se vedestä, ennen veden vaihtoa!! molemmat


      Kerran yks kundi oli vahingossa kuss....t akvaansa, se on toinen juttu, se. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1133
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      995
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      832
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      96
      774
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      637
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      222
      610
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe