levääleväälevää

leväälevää

Akvaario on hirvittävän näköinen! Kannoissa on tupsulevää. Kasvit ovat jonkun harmaan maton peitossa. Joillakin lehdillä on jotain punaista höttöä. Etulasissa "kasvaa" jotain joka raapalla lähtee sellaisena suikaleena pois. Putsaaminen tuntuu turhalta koska seuraavana päivänä näyttää niinkuin siihen ei olisi koskettu aikoihin. Ihme kyllä, pohja ei ainakaan näytä yhtään leväiseltä.

Tuskastuttaa!

Allas 500 litraa, ollut käytössä vuoden ja aikanaan kypsytetty aquahoito.info ohjeiden mukaan.
Kalasto: 5 pikkulehtikalaa, 2 * sinileukakirjoahven, partamonni, 20 kuparitetraa, 10 kuparimonnista. Kalat ovat terveitä eikä niitä näytä levä haittaavan.

Ruokin kaloja kuivatuilla madoilla, hiutaleilla tai pakastesurvareilla ja pohjakalat pohjatableteilla. Ja pidän 1-2 paastopäivää viikossa.
Kasveja paljon ja ne kasvavat ihan hyvin kaikesta huolimatta.
Ulkosuodatin 1700 l/h, sisäsuodatin 1200 l/h.
Vedenvaihto 50% kerran viikossa, ennen levää vaihdoin sen 30% viikossa.
Valoina loisteputket 1kpl Fluora ja 1 kpl SkyWhite heijastimet. Putket ovat muutaman viikon vanhat. Valot päällä nykyään 10 tuntia päivässä ja keskipäivällä pari tuntia pimeänä. Levävalloituksen jälkeen olen pitänyt akvaariota pimeänä yhden päivän viikossa.
Akvaarioon ei paista aurinko.

Lannoituksena vedenvaihdon yhteydessä milloin mitäkin sattuu olemaan ja päivittäin Easy Carboa. Pohjatabletteja niitä kaipaaville juurille n. kerran kuukaudessa. Seran CO2 levitin (alitehoinen tähän tankkiin).

Vesiarvot ennen vedenvaihtoa
NO2 = 0
NO3 = 12,5
PH = 7
Pehmeää vettä

Olen taistellut tuon kanssa jo pari kuukautta. Kerran käytin kaikki kasvit ja kannot saavipesussa, ei auttanut. Rajäytänkö koko paskan?!

1

550

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

No, ei sentään... ota kuvia ja linkkaa tähän ketjuun!

Miksi levää tulee ei ole paljon vaihtoehtoja
      - liikaa ruokaa (kuitenkin)
      - hapetatko akvaariota, liika happi pitoisuuskin on pahasta
      - akva patterin edessä
      - raana vesi on ihan juomakelposta ollut viime aikoina :), silikaatti pitoisuus
      - liian vähän NOPEA kasvuisia kasveja
      - kuitenkin riittämäön valaistus???

- kuinka nopeasti sudattimet tukkeutuvat?
      - paljonko tuota hiilaria jaat akvaarion veteen??
      - millä mittaat NO3 pitoisuutta, lainaa jostain myös fosfaatti mittalaitetta ja mittaa se vedestä, ennen veden vaihtoa!! molemmat

Kerran yks kundi oli vahingossa kuss....t akvaansa, se on toinen juttu, se. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      59
      1561
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      26
      1194
    3. 85
      1048
    4. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      42
      867
    5. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      65
      826
    6. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      92
      794
    7. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      15
      759
    8. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      715
    9. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      715
    10. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      115
      686
    11. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      621
    12. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      615
    13. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      612
    14. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      601
    15. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      570
    16. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      74
      557
    17. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      556
    18. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      44
      538
    19. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      25
      531
    20. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      17
      487
    Aihe