Onko kellään vinkkejä mistä saisin ostettua/tilattua puisia säleikköjä jotka ovat vähintään 270cm korkeita? Leveydellä ei niin suurta merkitystä, mutta haluaisin pari säleikköä lasitetulle terassilleni jotka yltävät lattiasta kattoon.
korkea puinen säleikkö
4
2540
Vastaukset
- valmista lautaa
Minä kyllä katselisin valmiiksi höylättyä lautaa, saha käteen ja katkomaan. Alas ja ylös lauta ja rimoilla ohjaus vinoon tai suoraan niin valmista syntyy jos vain aloittaa tekemään. Rautakaupasta löytyy tarvikkeita värejä ja vasara.
Se lienee ehkä juuri sitä uusavuttomuutta kun kaikkea pitäisi olla valmiina. Kannattaisi ensin kokeilla saako laudan sahalla pioikki ja vielä metrimitalla oikean mittaiseksi. Itse olen vanhemmiten huomannut, että ihminen osaa melkein mitä tahansa kun vain pääsee aloittamaan ja kaveri sitten neuvoo tarpeen mukaan. Ja jos ei itse osaa niin kyllä joku kaveri osaa. Huoltoliikkeet kun vain osaavat pyytää jokaiselta tunnilta noin 35 euroa tunti ja kyllä siinä hintaa muodostuu melkein tyhjästäkin.Itse nikkaroimalla saa mieleisensä mallisia(esim viuhka). Eikä juuri muuta tarvi kuin sopivat rimat ja laudanpalat ja joko ruuvit ja porakoneen tai sitten vasaran ja sopivan ohuita nauloja ja eikun töihin.
- koristepuuseppa
joo kyllähän sitä osaa monet tehdä jos edes yrittäisivät.
mutta on se monelle liian korkea kynnys.
jos ei ole sitä sahaa! ei ole vasaraa. eikä ole niitä nauloja! porakoneesta ja ruuveista nyt puhumattakaan!!!
jos ostat halpakaupasta sen halvimman sahan halvimman vasaran halvimman porakoneen.
kyytipojaksi vielä väärän kokoisia nauloja ja halpoja ruuveja niitäkin vähän väärää kokoa.
sitten pitäisi vielä hankkia sitä puutavaraa!!
lopputulos on että se näillä välineillä sen ristikon kasAaminen on ihan oikeasti TODELLA vaikeaa!! jopa alan ammattilaiselle!!!
joten miksi ei ostaisi ammattimieheltä sellaita kun haluaa!!!!
sitäpaitsi!
pitää meikäläisenkin jotenkin elää!!
köyhän on yritettävä! muuten ei kulje vaimo silkissä ja lapset korkeita kouluja;) - koristepuusepällä
koristepuuseppa kirjoitti:
joo kyllähän sitä osaa monet tehdä jos edes yrittäisivät.
mutta on se monelle liian korkea kynnys.
jos ei ole sitä sahaa! ei ole vasaraa. eikä ole niitä nauloja! porakoneesta ja ruuveista nyt puhumattakaan!!!
jos ostat halpakaupasta sen halvimman sahan halvimman vasaran halvimman porakoneen.
kyytipojaksi vielä väärän kokoisia nauloja ja halpoja ruuveja niitäkin vähän väärää kokoa.
sitten pitäisi vielä hankkia sitä puutavaraa!!
lopputulos on että se näillä välineillä sen ristikon kasAaminen on ihan oikeasti TODELLA vaikeaa!! jopa alan ammattilaiselle!!!
joten miksi ei ostaisi ammattimieheltä sellaita kun haluaa!!!!
sitäpaitsi!
pitää meikäläisenkin jotenkin elää!!
köyhän on yritettävä! muuten ei kulje vaimo silkissä ja lapset korkeita kouluja;)Näin tuo homma usein toimii jos molemmilla on kohtuus matkassa. Siinä joskus vain tahtoo olla, että muutaman tunnin työstä pitää maksaa koko päivän tunnit ja matkat vielä päälle. Mitä nyt esimerkiksi 8 x 35 euroa tekee 280 euroa yhteensä ja tarvikkeet päälle jostakin ritilästä. Näin hyvään tottuneet yritykset tekevät, miten lienee hetken päästä.
Kerro nyt hyvä esimerkki mitä tuollainen ritilä ammattimieheltä tulisi maksamaan kuluineen kaikkineen. Tiedän mm yhden ammattimiehen joka teki työtään verokirjalla kaikkien sääntöjen mukaan 20 euroa tunti ja työtä oli vuosikausia ollut riittävästi. Nostin kaverille hattua, että oli ammattitaitoinen ja fiksu kaveri remonttihommiin. Lisäksi työ sopi kaikkiin kotitalousvähennyksiin. Kustannus esimerkiksi 6 x 20 euroa tekee vain 120 euroa ja tarvikkeet. Tässä tuo ongelma sitten lieneekin käytännössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34285921 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692318- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91361- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181781305RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207