korkea puinen säleikkö

Rinnetee

Onko kellään vinkkejä mistä saisin ostettua/tilattua puisia säleikköjä jotka ovat vähintään 270cm korkeita? Leveydellä ei niin suurta merkitystä, mutta haluaisin pari säleikköä lasitetulle terassilleni jotka yltävät lattiasta kattoon.

4

2323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmista lautaa

      Minä kyllä katselisin valmiiksi höylättyä lautaa, saha käteen ja katkomaan. Alas ja ylös lauta ja rimoilla ohjaus vinoon tai suoraan niin valmista syntyy jos vain aloittaa tekemään. Rautakaupasta löytyy tarvikkeita värejä ja vasara.
      Se lienee ehkä juuri sitä uusavuttomuutta kun kaikkea pitäisi olla valmiina. Kannattaisi ensin kokeilla saako laudan sahalla pioikki ja vielä metrimitalla oikean mittaiseksi. Itse olen vanhemmiten huomannut, että ihminen osaa melkein mitä tahansa kun vain pääsee aloittamaan ja kaveri sitten neuvoo tarpeen mukaan. Ja jos ei itse osaa niin kyllä joku kaveri osaa. Huoltoliikkeet kun vain osaavat pyytää jokaiselta tunnilta noin 35 euroa tunti ja kyllä siinä hintaa muodostuu melkein tyhjästäkin.

      • Itse nikkaroimalla saa mieleisensä mallisia(esim viuhka). Eikä juuri muuta tarvi kuin sopivat rimat ja laudanpalat ja joko ruuvit ja porakoneen tai sitten vasaran ja sopivan ohuita nauloja ja eikun töihin.


      • koristepuuseppa

        joo kyllähän sitä osaa monet tehdä jos edes yrittäisivät.

        mutta on se monelle liian korkea kynnys.

        jos ei ole sitä sahaa! ei ole vasaraa. eikä ole niitä nauloja! porakoneesta ja ruuveista nyt puhumattakaan!!!
        jos ostat halpakaupasta sen halvimman sahan halvimman vasaran halvimman porakoneen.
        kyytipojaksi vielä väärän kokoisia nauloja ja halpoja ruuveja niitäkin vähän väärää kokoa.
        sitten pitäisi vielä hankkia sitä puutavaraa!!

        lopputulos on että se näillä välineillä sen ristikon kasAaminen on ihan oikeasti TODELLA vaikeaa!! jopa alan ammattilaiselle!!!

        joten miksi ei ostaisi ammattimieheltä sellaita kun haluaa!!!!

        sitäpaitsi!
        pitää meikäläisenkin jotenkin elää!!
        köyhän on yritettävä! muuten ei kulje vaimo silkissä ja lapset korkeita kouluja;)


      • koristepuusepällä
        koristepuuseppa kirjoitti:

        joo kyllähän sitä osaa monet tehdä jos edes yrittäisivät.

        mutta on se monelle liian korkea kynnys.

        jos ei ole sitä sahaa! ei ole vasaraa. eikä ole niitä nauloja! porakoneesta ja ruuveista nyt puhumattakaan!!!
        jos ostat halpakaupasta sen halvimman sahan halvimman vasaran halvimman porakoneen.
        kyytipojaksi vielä väärän kokoisia nauloja ja halpoja ruuveja niitäkin vähän väärää kokoa.
        sitten pitäisi vielä hankkia sitä puutavaraa!!

        lopputulos on että se näillä välineillä sen ristikon kasAaminen on ihan oikeasti TODELLA vaikeaa!! jopa alan ammattilaiselle!!!

        joten miksi ei ostaisi ammattimieheltä sellaita kun haluaa!!!!

        sitäpaitsi!
        pitää meikäläisenkin jotenkin elää!!
        köyhän on yritettävä! muuten ei kulje vaimo silkissä ja lapset korkeita kouluja;)

        Näin tuo homma usein toimii jos molemmilla on kohtuus matkassa. Siinä joskus vain tahtoo olla, että muutaman tunnin työstä pitää maksaa koko päivän tunnit ja matkat vielä päälle. Mitä nyt esimerkiksi 8 x 35 euroa tekee 280 euroa yhteensä ja tarvikkeet päälle jostakin ritilästä. Näin hyvään tottuneet yritykset tekevät, miten lienee hetken päästä.
        Kerro nyt hyvä esimerkki mitä tuollainen ritilä ammattimieheltä tulisi maksamaan kuluineen kaikkineen. Tiedän mm yhden ammattimiehen joka teki työtään verokirjalla kaikkien sääntöjen mukaan 20 euroa tunti ja työtä oli vuosikausia ollut riittävästi. Nostin kaverille hattua, että oli ammattitaitoinen ja fiksu kaveri remonttihommiin. Lisäksi työ sopi kaikkiin kotitalousvähennyksiin. Kustannus esimerkiksi 6 x 20 euroa tekee vain 120 euroa ja tarvikkeet. Tässä tuo ongelma sitten lieneekin käytännössä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2369
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1784
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      165
      1497
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      889
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      175
      766
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe