Olen mummi ja perhepäivähoitaja

kristiina-maria

Hei! Haluaisin mielipiteitänne. Olen työskennellyt perhepäivähoitajana jo ainakin kymmenen vuotta. Nyt minusta tuli mummi ja samaan aikaan kaupungissamme tuli uusi laki voimaan, isovanhemmat eivät saa ottaa enää hoitoon omia lapsenlapsiansa hoitolapsina. Toisella paikkakunnalla tämä on kuulemma oikein toivottua. Jos on kaikkia kohtaan tasapuolinen, niin en itse näkisi asiaa näin. Miten sinä?

16

1307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei toki ei

Ei lasta isovanhemman hoitoon.

• tapauksessa

se ei olisi hyväksi kelleekään. Eihän päiväkodeissa työskentelevät henkilötkään ota omia lapsia mukaan, vaan lapset viedään toiseen paikkaan hoitoon.
      Et sinä mitenkään pystyisi rajaamaan hoitoasi tasapuolisesti lasten kesken, vaikka sinä haluaisit, niin lapsenlapsesi vaatisi sinulta saman huomion kuin olisi sinun luonasi, esim vkl kylässä.
      on kokemusta kyseisestä asiasta..

• llllllllllll

Pystyisitkö oikeasti tasapuoliseen hoitoon? Ja uskotko etteivät muiden hoitolastesi vanhemmat epäilisi muuta?

On kaikkien kannalta parempi ettei lapsenlapsesi ole yksi sinun monista hoitolapsistasi, vaan saa nauttia täysipainoisesti mummulan iloista viikonloppuina ja loma-aikoina.

• pphoitaja minäkin

Tasapuolisuus hoitotyössä tietenkin, miksi se ei voisi onnistua, ihmettelen?

Melkeimpä jokaisella pph on omia lapsia vieraitten lisäksi, kukaan ei kyseenalaista tasapuolisuutta siinä suhteessa, miksi ei isovanhempi voisi hoitaa myös lastensalapsia, mummohan tekee työtään hoito ajan, muu mummottelu voidaan tehdä vapaalla.

Itselläni ei ole henk.koht. kokemusta tästä, mutta näinhän se menee, omatkin lapset sopeutuu "sääntöihin" mitkä on kotona hoitoaikaan, miksi ei sopeutuisi "mummin lapset"??
      Ihmettelen suuresti kielteisyyttä asiassa!

• Totesin näin

Naapurin opet eivät suostuneet ottamaan omaa lastaan luokalleen vaan pyysivät siirtoa toisen luokan opeksi. Viisaasti tehty!

Lapsuudenystäväni on lastentarhanope eikä halunnut lastaan "töihinsä" hoitoon, vaan vei lapsensa asuinalueensa tarhaan.

• pph minäkin
        Totesin näin kirjoitti:

Naapurin opet eivät suostuneet ottamaan omaa lastaan luokalleen vaan pyysivät siirtoa toisen luokan opeksi. Viisaasti tehty!

Lapsuudenystäväni on lastentarhanope eikä halunnut lastaan "töihinsä" hoitoon, vaan vei lapsensa asuinalueensa tarhaan.

Onhan se eri tilanne opella, kuin pph:lla, ei nyt sentään olla lakia tekemässä, että omiakaan lapsia ei saisi hoitaaa perhepäivähoitajana.

Kokemuksesta tiedän, että omatkin lapset on tasavertaisia hoitolapsiin nähden ja näin pitääkin olla, muuten homma leviää käsiin:)

Ehkä asia on toisin myös päiväkodissa, onhan äiti siinä kodin ulkopuolella töissä, minäkin voisin olla ottamatta omiani mukaan työpaikalle kodinulkopuolelle.

• itse olen ollut mamma liki 7 vuotta samoin olen työskennellyt perhepäivähoitajana 24 vuotta sillon kun ensimmäinen lapsenlapsi lähti hoitoon minulla oli vajausta ryhmässä ja sain tytön hoitooni vaikka vähän kättä väänettiin oli 2 vuotta hoidossa kunnes sai sisaruksen nyt vuosi sitten kun tyttöjen oli aika palata hoitoon itselläni oli täys ryhmä ja ei muutenkaan olisi sijoitettu minulle kun oli tehty päätös että sukulaislapsia ei hoitoon anneta on se kumma tunne vaikka hoitaa vieraita lapsia niin tuntuu kuin niitä omia lapsenlapsia ei osaisi muut hoitaa tytöt menivät työkaverilleni ja hyvin pärjäsivät täytyy myöntää että ratkaisu oli järkevä suhde lapsenlapsiin säilyy parempana kun ovat muualla hoidossa ei tule kilpailu tilannetta muiden kanssa eka kerralla kun toinen tytöistä oli minulla hoidossa niin kyllä yritti kaikin keinoin saada minut omittua onhan se kivempi illalla tavata kun ei ole kaiken päivää yhdessä oltu saa tytöt mamman kokonaan eikä osittain koska kaikki hoidokit pitäisi olla saman arvoisia nyt tytöt ovat aupairin kanssa kotihoidossa hyvin sekin näkyy sujuvan

• harras pyyntöni

Opettelisitko käyttämään pisteitä ja pilkkuja?

On ERITTÄIN ikävää ja epäselvää lukea yhteen pötkyyn kirjoitettua tekstiä.

• harras pyyntöni kirjoitti:

anteeksi että oon niin moukkamainen etten kiinnitä huomiota kyseisiin asioihin mutta mielestäni tekstin sisältö on tärkein en ole mielestäni osallistumassa mihinkään oikeinkirjoitus kilpailuun

• lukematta
        harras pyyntöni kirjoitti:

saivartelija

• harras pyyntöni
        anskumamma kirjoitti:

anteeksi että oon niin moukkamainen etten kiinnitä huomiota kyseisiin asioihin mutta mielestäni tekstin sisältö on tärkein en ole mielestäni osallistumassa mihinkään oikeinkirjoitus kilpailuun

Luulisi jokaiselle keskusteluun osallistuvalle olevan tärkeää että lukijat saavat tekstistä tolkkua.

Eikä niin että asiat sekoontuvat toistensa joukkoon, kun ei tiedä milloin yksi lause loppuu ja toinen alkaa.

Mutta jokainen tyylillään... eikä tästä tämän enempää.

• Otaselvääsitten
        anskumamma kirjoitti:

Nojosviesti kerranon tärkeäniin miksi sittenetvoikirjoittaa sanojaniinettä neolisihelpostiluettavissa ihan silmät meneeristiin kunyrittäälukeatekstiä jossaeiolepilkun pilkkua koetanyt ajatellavähänlukijoitakin.

• sitähän se
        anskumamma kirjoitti:

Osoitat silkkaa ylimielisyyttä muita sivun käyttäjiä kohtaan kirjoitus tyylilläsi.

• sitähän se kirjoitti:

Osoitat silkkaa ylimielisyyttä muita sivun käyttäjiä kohtaan kirjoitus tyylilläsi.

mikä häly siitä et tälläinen "järjen jättiläinen" meni kirjoittamaan tähän keskusteluun. luulin auttavani viestin laittajaa ja siksi kirjoitin omista kokemuksista. mutta tämähän menikin vain kirjoitus tyylin pilkkaamiseksi. ei ois pitänyt mokomaan sotkeutua. yritin nyt niitä pisteitä laittaa toivottavasti kelpaa. hyvää kevään odotusta kaikille jotka näillä sivuilla vierailevat.

• *miina*
        anskumamma kirjoitti:

mikä häly siitä et tälläinen "järjen jättiläinen" meni kirjoittamaan tähän keskusteluun. luulin auttavani viestin laittajaa ja siksi kirjoitin omista kokemuksista. mutta tämähän menikin vain kirjoitus tyylin pilkkaamiseksi. ei ois pitänyt mokomaan sotkeutua. yritin nyt niitä pisteitä laittaa toivottavasti kelpaa. hyvää kevään odotusta kaikille jotka näillä sivuilla vierailevat.

Ei kannata välittää noista piipittäjistä!
        Joillain ei vaan ole muuta tekemistä tai on maailmaan kyllästyneet, minä ainakin sain kirjoituksestasi selvän, enkä edes huomannut että pilkut puuttui, sisältö sanoo asian.

Eihän täällä tartte mitään pilkun nu...oita olla!

Hyvää kevään jatkoa sinulle!

• sisällön takia
        anskumamma kirjoitti:

kannattaa vastaisuudessa käyttää välimerkkejä, edes niitä pisteitä. Sisältö jää helposti lukijoilta ymmärtämättä sellaisena kuin sen tarkoitit ilman välimerkkejä. Se lisää väärinkäsitysten vaaraa oleellisesti. Tarkoituksesi kai kuitenkin oli, että tekstisi sisältö tulee ymmärretyksi?

Kyse ei ole oikeinkirjoituskilpailusta, enkä tarkoita nussia pilkkua. Ystävällisesti vain ehdotan, että jotta viestisi sisältö saisi sen oikeuden, mikä sille kuuluu, kannattaa kirjoittaessaan edes jotenkin panostaa oikeinkirjoitukseen. Täällä netin välityksellä keskustellessa kun ei voi käyttää hyväkseen puhuttuun kieleen oleellisesti kuuluvia äänenpainoja ja eleitä, joten niinkin pienet seikat kuin välimerkit nousevat arvoon arvaamattomaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1726
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1459
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1328
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1282
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1240
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      151
      1219
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1178
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1117
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      995
    Aihe