heippa

siistijä..

kyselisin täältä kun en tiedä mistä kysyn-eli miten menttelen jos itse menen töihin ja saan kotiin lapsilleni hoitajan..3 lasta on..nuorin kohta 7kk..
mitä tukia menetän ja miten mun täytyy toimia..ja jääkö paljoakaa käteen itelle rahaa jos esim tienaisin kk..1200e.??esim siivoustyötä jos hakisin.siellähä ei ole huimat palkat..kiitoksia jos joku osaa valaista asiaa...

4

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä maksaa

      kun hoitaja tulee kotiin mutta jos kunnalliseen hoitoon menis niin meillä muksut 1v, 2v ja 6v, eli 2 tarttee kokopäivähoidon ja kolmas osapäivähoidon. yht ne tulee maksamaan n.560e kk. olen laskenut palkkani -muksujen hoidon -bensat töihin ja takas -kodinhoitotuen (mitä nyt siis saan) niin käteen jäis just 50e enempi kuin nyt, palkkaa mulla 1470e/brutto ilta ja viikonloppulisät. Nii ei kyllä paljon motivoi olla sit 22päivää kk töis ja usen sit kans iltoja ja vkl...ei ainakaan 50e takia.

      • kuuden äiti

        Ei hoitomaksut varmaan ihan noin paljon ole kolmesta lapsesta. Kahdesta menee se normaali ja kolmannesta 20% ensimmäisen maksusta. Jos se 6v käy vielä eskarissa, niin siitä 20% osuudesta saa sen eskarialennuksen, eli kolmannen hoitomaksu on maksimissaan 30-40e.


      • kolmannesta
        kuuden äiti kirjoitti:

        Ei hoitomaksut varmaan ihan noin paljon ole kolmesta lapsesta. Kahdesta menee se normaali ja kolmannesta 20% ensimmäisen maksusta. Jos se 6v käy vielä eskarissa, niin siitä 20% osuudesta saa sen eskarialennuksen, eli kolmannen hoitomaksu on maksimissaan 30-40e.

        menee siis vain 50e.mut ekasta 233 ja toisesta 211 ja kolmannesta siis se 50 kun on puolipäivähoidossa ja kolmas muksu...selvis vasta eilen illalla,sori.


    • kuuden äiti

      Vasta luin jostain lehdestä, että kotiin palkattu hoitaja kannattaa jo kahden lapsen kohdalla.

      Katso kelan sivuilta esim. yksityisenhoidontuki. Silloin sinä etsit hoitajan, ja teette kaiken virallisesti. Sinä maksat työnantajamaksut, verot ja jne. Kela tukee yksityistä hoitoa aika hyvin ja lisäksi siihen päälle voi tulla kuntakohtaisia lisiä. Muistelisin vielä, että yksityisen hoidon tuen saa jokaiselle lapselle.

      Tietenkin nämä erilaiset maksut vaativat vähän perehtymistä aluksi, mutta siihenkin löytyy varmasti nettisivuja esim. hoitopaikka.net.

      Toinen vaihtoehto on, että teet homman epävirallisesti. Sinä nostat kotihoidontuen ja tod. näk. maksat siitä lisäprosentilla veroa. Sillä ja omasta pussista laitetulla lisärahalla saat maksettua hoitajan palkan.

      Eli varsinaisesti et menetä mitään tukia, jos lapsesi eivät ole kunnallisessa hoidossa. Voit siis hakea joko kotihoidontukea tai yksityisenhoidontukea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe