Diabetes ei ole vain lihavien tauti:
http://www.iltalehti.fi/terveys/200903179253898_tr.shtml
ei vain
8
518
Vastaukset
- onko joku väittänyt?
onko joku niin väittänyt?
lihavuus kyllä lisää merkittävästi ns. metabolisen syndrooman ja näinollen myös diabeteksen ja sydän/verisuonitautien riskiä.
Minulla on tuossa iltalehden artikkelissakin mainittu polykystinen munasarjaoireyhtymä ja siksi lisääntynyt riski diabetekseen. Se on kuitenkin vain lisääntynyt riski, ei mikään tuomio. Pidän painon normaalissa, syön terveellisesti ja liikun riittävästi, en tupakoi, siinäpä ne mitä pystyn asialle tekemään. - Ja diabetes
Tuossakin jutussa olisi voinut tähdentää, että diabetes ei ole vain yhdenlainen tauti, vaan karkeasti se voidaan jakaa kahteen pääryhmään, tyypin 1 diabetes (nuoruusiän diabetes) ja tyypin 2 diabetes (aikuistyyppinen diabetes). Ne ovat kovin erilaisia tauteja ja käytännössä sairaalloisen liikalihaville kehittyy jossakin vaiheessa tyypin 2 diabetes.
- artikkeli
suorastaan. Kakkostyypin diabetes on lihavien sairaus.
- niitä
artikkeli kirjoitti:
suorastaan. Kakkostyypin diabetes on lihavien sairaus.
tutkimuksia ollut, että sitä mukaa kun suomen kansa lihoo, niin kakkostyypin diabetes lisääntyy.
omassa suvussani on diabetestä, kumpaakin lajia. koska en tuota sairautta itselleni halua, olen jo nuoresta lähtien opetellut liikkumisen ja terveet ruokailutottumukset. aion pitää kroppani normaalilukemissa. en halua tuhlata muiden veroeuroja sairauteen (2 tyypin diab.), jonka puhkeaminen on suurelta osin itsestä kiinni. - doorisvainikka
niitä kirjoitti:
tutkimuksia ollut, että sitä mukaa kun suomen kansa lihoo, niin kakkostyypin diabetes lisääntyy.
omassa suvussani on diabetestä, kumpaakin lajia. koska en tuota sairautta itselleni halua, olen jo nuoresta lähtien opetellut liikkumisen ja terveet ruokailutottumukset. aion pitää kroppani normaalilukemissa. en halua tuhlata muiden veroeuroja sairauteen (2 tyypin diab.), jonka puhkeaminen on suurelta osin itsestä kiinni.Varmaankin diabetes, siis kakkostyypin, johtuu huonoista elämäntavoista.
Kun syö rasvaista ruokaa eikä liiku on riski sairastua. Vaikka ei lihoisikaan.
Oluen juonti ja tupakointi edesauttavat sairastumista.
Itse olen ollut koko ikäni lihava.
Silti veren sokeri on aivan normaali.
Molempia lapsiani odottaessani minulle tehtiin sokerirasituskokeet, vain ylipainoni vuoksi.
Nyt olen yli viidenkymmenen eikä verensokeri ole koskaan noussut yli 4,5.
Syön terveellisesti ja olen aina liikkunut paljon.
Siis se ei ole lihavien tauti vaan epäterveellisiä elämäntapoja suosivien tauti! - Luonnonoikku?
doorisvainikka kirjoitti:
Varmaankin diabetes, siis kakkostyypin, johtuu huonoista elämäntavoista.
Kun syö rasvaista ruokaa eikä liiku on riski sairastua. Vaikka ei lihoisikaan.
Oluen juonti ja tupakointi edesauttavat sairastumista.
Itse olen ollut koko ikäni lihava.
Silti veren sokeri on aivan normaali.
Molempia lapsiani odottaessani minulle tehtiin sokerirasituskokeet, vain ylipainoni vuoksi.
Nyt olen yli viidenkymmenen eikä verensokeri ole koskaan noussut yli 4,5.
Syön terveellisesti ja olen aina liikkunut paljon.
Siis se ei ole lihavien tauti vaan epäterveellisiä elämäntapoja suosivien tauti!Ei ole mahdollista, että sinun verensokerisi ei nousisi koskaan yli 4,5:n. Ja lisäksi olet lihava.
- sokeriarvot
Luonnonoikku? kirjoitti:
Ei ole mahdollista, että sinun verensokerisi ei nousisi koskaan yli 4,5:n. Ja lisäksi olet lihava.
täällä myös nainen jolla ylipainoa.ei ole verensokereiden kanssa ollut ongelmia.joskus on laskenut liian alas.
Ruokailun jälkeen voi hetkellisesti nousta jonnekin 6.
Raskauden aikana tehtiin myös kaikki sokerikokeet eikä mitään ongelmia ollut yläkanttiin.
Onneksi.
- aina mustavalkoista
Moni lihava syö paljon terveellisenmin kuin laiha. Kaikki tuntemani lihavat eivät syö makeita tai rasvaista ruokaa. Koskaan ei ole aamiaisena pullanpala koska pullaa ei ole milloinkaan. Monella laihalla on liian korkea kolestroli. Monet sairaudet ovat suolistoperäisiä joiden syntyä ei vielä tunneta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938