olen kärsinyt vuosia selkäkivuista ja yhtäkkisistä viilloista alaselässä.
Nytkin on selkä kipeä ja töissä pitää jaksaa
aina 65 vuotiaaksi (hirvittää ajatuskin)
Haluaisin tietää millaisessa kunnossa selkäni todella on.
Olen 41vuotias mies ja ajattelin, että olisi hyvä
nyt tässä vaiheessa tietää, voinko jatkaa raskasta
selkää rasittavaa työtäni.
Miten selän todellisen kunnon saisi selville, ettei sitten tarvitse eläkeellä päivitellä kipujen kanssa, kun ei toiminut ajoissa
Tehdäänkö terveyskeskuksessa
5
305
Vastaukset
- näytille
Kehottaisin menemään ammattitaitoiselle fysioterapeutille. En itse luota terveyskeskuksen toimintaan siinä määrin. Jonkinlainen "kuntotarkastus" ei liene niin kallis, etteikö kannattaisi oman terveytensä takia siihen uhrata. Olen itse nuori nainen, vasta kolmekymppinen, ja kärsin pahoista selkävaivoista..
- pääsin
Selkä todella huonossa kunnossa ja olen hiukan yli 40-vuotinen nainen.
Työvoimatoimiston kuntoutuspuolen kautta pääsin kunnon tarkastuksiin ja kuvauksiin.
Työvoimatoimisto maksoi fysiatrian erikoilääkärillä käynnit sekä magneettikuvat, koska täytyi kartoittaa työkykyäni.
Selkisi ettei minusta enää nostohommiin ole työssäni. - ss1
pääsin kirjoitti:
Selkä todella huonossa kunnossa ja olen hiukan yli 40-vuotinen nainen.
Työvoimatoimiston kuntoutuspuolen kautta pääsin kunnon tarkastuksiin ja kuvauksiin.
Työvoimatoimisto maksoi fysiatrian erikoilääkärillä käynnit sekä magneettikuvat, koska täytyi kartoittaa työkykyäni.
Selkisi ettei minusta enää nostohommiin ole työssäni.Nimim. pääsin:
Tuo on minullekin hyvää tietoa. Minulla polvi ajankohtainen ja selkä ja niska kipeinä vähän väliä. Silti vaaditaan raskaaseen työhön menemään tai ei saa työttömyyskorvausta. Miten tuollaiset paperit saisi, ettei tarviisi särkeä itseä lisää. - kerronpa
ss1 kirjoitti:
Nimim. pääsin:
Tuo on minullekin hyvää tietoa. Minulla polvi ajankohtainen ja selkä ja niska kipeinä vähän väliä. Silti vaaditaan raskaaseen työhön menemään tai ei saa työttömyyskorvausta. Miten tuollaiset paperit saisi, ettei tarviisi särkeä itseä lisää.Olin työttömänä ja niiden pakollisten työkkärikäyntien yhteydessä otin puheeksi ettei minusta ole enää raskaaseen nostotyöhön.
Virkailija vain siihen, että varataan sinulle aika tuonne kuntoutuspuolelle (tämä löytyy jokaisesta työvoimatoimistosta!).
Kuntoutuspuolen virkailijalle sitten kerroin vaivani. Ensin kävin ihan yleislääkärin juttusilla ja hän antoi työkkärille lausunnon.
Mennessäni sitten taasen virkailijan juttusille sanoin, etten ole tyytyväinen yleislääkärin käyttäytymiseen he antoivat tilasivat minulle samantien ajan fysiatrian erikoilääkärille.
Tämä lääkäri tutki minut tarkkaan. Määräsi kuvat otettavaksi yksityisellä.
Lausunnon menin kuulemaan sitten työkkäriin. Lausunnossa sanottiin ettei sovellu raskaaseen nostotyöhön yms. Työkkäristä sain sitten itselleni jäljennöksen.
Tämä siis kaikki minulle ilmaista.
Saattaahan se olla paikkakuntakohtaista miten kukin työvoimatoimisto näihin suhtautuu.
Kuitenkin kannattaa kysellä tätä mahdollisuutta. Kaikki työvoimatoimistot ei ehken säästösyistä pahemmin tätä mahdollisuutta "mainosta" =)
Kuitenkin nyt on vielä alkuvuosi eli työvoimatoimiston kuntoutuspuolella pitäsi vielä rahaa löytyä näihin tutkimuksiin. Loppuvuodesta määrärahat saattavat jo olla menneet. - yhden asian
kerronpa kirjoitti:
Olin työttömänä ja niiden pakollisten työkkärikäyntien yhteydessä otin puheeksi ettei minusta ole enää raskaaseen nostotyöhön.
Virkailija vain siihen, että varataan sinulle aika tuonne kuntoutuspuolelle (tämä löytyy jokaisesta työvoimatoimistosta!).
Kuntoutuspuolen virkailijalle sitten kerroin vaivani. Ensin kävin ihan yleislääkärin juttusilla ja hän antoi työkkärille lausunnon.
Mennessäni sitten taasen virkailijan juttusille sanoin, etten ole tyytyväinen yleislääkärin käyttäytymiseen he antoivat tilasivat minulle samantien ajan fysiatrian erikoilääkärille.
Tämä lääkäri tutki minut tarkkaan. Määräsi kuvat otettavaksi yksityisellä.
Lausunnon menin kuulemaan sitten työkkäriin. Lausunnossa sanottiin ettei sovellu raskaaseen nostotyöhön yms. Työkkäristä sain sitten itselleni jäljennöksen.
Tämä siis kaikki minulle ilmaista.
Saattaahan se olla paikkakuntakohtaista miten kukin työvoimatoimisto näihin suhtautuu.
Kuitenkin kannattaa kysellä tätä mahdollisuutta. Kaikki työvoimatoimistot ei ehken säästösyistä pahemmin tätä mahdollisuutta "mainosta" =)
Kuitenkin nyt on vielä alkuvuosi eli työvoimatoimiston kuntoutuspuolella pitäsi vielä rahaa löytyä näihin tutkimuksiin. Loppuvuodesta määrärahat saattavat jo olla menneet.Toivottavasti sait tuosta edellisestä sepustuksestani selvää =))
Jos lääkäri antaa lausunnon ettet sovellu enää omalle alallesi ota työkkäristä selvää myös tämä mahdollisuus;
KELA kouluttaa sinut toiseen ammattiin ja maksaa ihan kivasti niin ettei joudu opintolainaa ottamaan.
Minä itse olen tuon uudelleen koulutuksen käynyt läpi aikoinaan, enkä muista kuinka se kuukausiansio laskettiin, mutta hyvin yh-äitinä pärjäsin ilaman opintolainaa.
Ikävä kyllä minulla ei enää KELAn uudelleenkoulutukseen ole mahdollisuutta koska se mahdollisuus annetaan vain kerran.
Mistäpä sitä aikoinaan tulevista vaivoista tiesi :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2895445- 705026
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484136- 513830
- 413458
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo883116Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 402144
- 442081
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078