olis järkevintä hommata 1-vuotiaalle lapselle?!
Siis haalari mun mielestä ehdottomasti, mutta kannattaako siihen satsata jo niin paljon, että ostaa Reima Tecin kalliin vai ihan jonku ei-vedenpitävän halpaversion (Ciraf tms.) Ja sit laittaa sadekelillä kuravaatteet päälle.
Vaikeeta! Kuravaatteissa tuollasen just kävelemään oppineen on vain niin vaikeeta ja tyhmää liikkua, et sikäli olisin valmis helpottamaan hänen liikkumistaan ja puuhastelua hommaamalla kunnon Reima tecin. Toisaalta kesällä ei tarvii koko haalaria, niin onko se aivan turha hankinta tohon kevääseen ja syksyyn. Plääh, ristiriitaisia ajatuksia pää täynnä.
En viittis montaa haalaria tai ulkovaatetta ruveta ostamaan, niin täytyy pohtia etukäteen kunnolla!!
Onko kokemuksia? Tai muuten vain mielipiteitä?
Millaset kevät-syys
11
1104
Vastaukset
- sikuriina70
Moi!
Kun meidän poitsu oli viime keväänä vuoden vanha, niin ostin hänelle Remu Travallen välikausipuvun (maksoi n. 80€). Meillä oli myös kurahousut erikseen, mutta myin ne juuri pois pieneksi jääneinä ja lähes käyttämättöminä, kun kunnollisen puvun kanssa niitä ei juurikaan tarvinnut. Joten ainakin minä satsaan kunnolliseen pukuun.- kokemusta on...
Siinä hinta ja laatu kohdallaan.
- hankittiin
Lassien suprafil välikausihaalari. Haalarin alaosa on kurahousukangasta. Myös talvihaalari on samanlainen ja olen todennut sen aivan loistavaksi!
- ....
meillä taas on pojalla käytössä halpis-haalareita ja kirppikseltä löydettyjä haalareita ja sitten kurahousut haalarin päällä. meillä tosin osittain johtuu tuo siitäkin että talous on aika tiukka, en sitten tiedä olisiko tullut ostettua huippuhaalareita jos olisi rahaa. kuitenkin olen ihan tyytyväinen ollut tähän ratkaisuun, kurahousut on helppo pyyhkiä rätillä puhtaaksi ja haalari säilyy kuivana siellä alla. esim. nyt näillä vetisillä plussakeleillä on mielestäni tosi kätsyä, että poika saa mellastaa ulkona mielin määrin kurahousujen kanssa, ja sitten kun ollaan lähdössä jonnekin autolla, heitetään vaan märät / rapaiset kurahousut pois päältä, eikä tarvitse koko haalaria alkaa vaihtamaan... meillä tämä ainakin toimii, ja taaperonkin on mielestäni ihan yhtä helppo liikkua kuravaatteilla kun ilmankin..
- hyväksi todettu
Meillä 1-vuotiaalla oli reimatec-haalari ja meillä se ainakin oli (ja on) toimiva ja hyvä puku. Pahimmille kurakeleille laitan yleensä kuitenkin kurahousut puvun päälle ihan vain pukua säästääkseni. Juuri sopivan kokoiset kurahaalarit ei haittaa liikkumista lainkaan. Ainakin löytötexistä saa aika edullisia.
Mikä tahansa tuulen ja veden pitävä puku on varmaan hyvä. Enemmän varmaan makuasia mistä merkistä eniten pitää.
On tärkeää huolehtia, että taapero pysyy tuulelta suojattuna, kuivana ja lämpimänä myös keväällä ja syksyllä, Hintavat laatuhaalarit ovat kyllä käteviä, mutta onnistuuhan tuo muutenkin, juurikin kurahousujen avustuksella.
Haalareita on myynnissä paljon myös käytettyinä, että kannattaa katsoa osto- ja myyntipalstat, kirpparit sekä huuto.net, jos sellainen kelpaa. Uudenveroisista joutuu kyllä maksamaan melkein uuden hinnan, mutta jos vähän kyttäilee ja vanhemmatkin mallit kelpaavat, niin löytöjäkin saa tehtyä. - viime syksynä
että juuri tuollaiselle 1 vuotiaalle on paljon järkevämpi hankinta ihan kunnon vedenpitävä haalari eikä tarvitse tussata vielä kuravaatteita päälle. meillä oli viime syksynä lassien ihan normaali(ei siis vedenkestävä) ja monet kerrat tuskastuin niiden kuravaatteiden kanssa kun nekin piti laittaa. Ja jos en laittanut niin se oli 5min. ja poika oli lätäkössä istumassa aivan märkänä... Jas kuravaateet on kyllä tönköt ja ne päällä on taaperon liikkua... Eikä ne kuravaatteetkaan halpoja ole. Kun ostat halpis puvun ja kaikki kuravaatteet, on sinulla mennyt rahaa melkein saman verran kun olisit ostanut kunnon tecin!
Me löydettiin lassien supratec puku Lahteen avatusta uudesta kaupasta. Norm. hinta 65e mutta siellä maksoi 49e. Ja ostettiin sen verta reilu, että mahtuu vielä syksyllä.- puvuista
Meillä kyllä on ostettu lapsille aina myös kuravaatteet pahimpien päivien varalle, ihan siitä riippumatta, että välikausiasut ovat tuulen- ja vedenpitäviä kalvopukuja, joten tällä periaatteella tulee kyllä edullisemmaksi ostaa kalvopuvun tilalle halvempi haalari. Siinä olen kanssasi kyllä samaa mieltä, että kalvopuvun kanssa elämä on huolettomampaa.
Kakkoshaalari meillä on ihan tavallinen haalari, joten siksikin kuravaatteet on hyvät olemassa. Hyvin pehmeästä materiaalista tehdyt hyvänmalliset kurahousut eivät ole vk-asua kummemmat päällä. Sellaisista kura-asuista olen maksanut 14-20€, en ostanut siis kalliita merkkejä ja hyvin ovat pelittäneet.
- ni pue ihmeessä parasta
Meillä käytössä lähinnä vain muiden vanhoja. Hyvin pärjäs 1-1,5veenä kevät säässä ohkasessa puvussa. Sit vaan siihe päälle kuravaatteet.
Jos rahhaa ois sillo ollu olisin ostanut kosteutta hylkivän puvun, mutta kun ei ollut. Mikään vaate ei kestä lätäkössä istumista kastuttamatta välivaatteita. Paitsi sukelluspuku, sano meidän hoitotäti päiväkodista.
Meidän hoitopaikassa ovat ainakin ymmärtäneet ettei mun rahat riitä ostamaan uutta ja hienoa. Meillä siis edelleen toisten vanhat vaatteet. Sitä laitetaan mitä on saatu. Kengät kyllä ostetaan uutena, paitsi kumpparit. Kylhän se vähän hävettää kun muilla lapsilla on uudet ja muodikkaat päällä, mut ei päiväkoti-ikäiset lapset onneksi tajua syrjiä ketään vaatetuksen perusteella. Ei näillä siivoojien palkoilla paljoo hurrata.
Mun neuvo on että osta jos pystyt. Älä osta jos et pysty. - että vuosi sitten
ostettiin 1 -vuotiaalle kunnollinen vedenpitävä välikausihaalari. Jos rahasta tiukkaa,niin sit tingitään jostain muusta,ei lapsen varusteista. Se sovittiin jo ennen lapsen syntymää.
Tuo vuosi sitten ostettu 86 senttinen puku näyttää menevän vielä tämän keväänkin. Oli siis viime keväänä tosi reilu,mutta kun on ohut,niin ei haitannut.Toppahaalaria ei voisi niin reilua ostaa.- lassietec
on ihan yhtä hyvä kuin reimatec,paljon halvempi vain.
- tyylillään
Minä kyllä ostaisin lapselle mieluummin hieman halvemman sopivan kokoisen puvun pariin otteeseen kuin kalliin puvun älyttömällä kasvunvaralla, jos rahaa ei olisi ostaa joka kaudeksi sopivaa kallista pukua. Lapsen on hankala liikkua liian suuressa puvussa ja näyttääkin, noh, lapselta liian isossa puvussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p595960Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "793409Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242621No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402155- 202105
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61659Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83124281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201226Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah811095