Evankeliumi vai

onnellisuuspilleri?

Tällä palstalla kirjoitetaan usein, että ihmiset kamppailevat elämänvaikeuksiensa kanssa ja että viikottainen evankeliumin kuuleminen olisi paras lääke kaikkiin elämän ongelmiin ja ahdistukseen.

Olen nyt kuitenkin huomannut lähipiirissä, että tuo evankeliumin kuuleminen ei auta, vaan avun on tuonut ns. onnellisuuspilleri, joka on muuttanut ihmisen koko persoonallisuuden aivan uuteen uskoon. Ennen niin ahdistunut ja usein burnout-lomalla ollut vl-ihminen on kuin uudestisyntynyt: rauhallinen, iloinen, tyytyväinen ja tulevaisuuden suhteen toiveikas.

Olen miettinyt, olisiko uskominen helpompaa, jos mieli olisi levollinen eikä ahdistuksen sävyttämä. Ja sitäkin, että tarvitsisiko koko uskonyhteisö mahdollisesti vain jotain kemiallista piristettä ja mielenmuuttajaa, jotta suunnanmuutos monissa kysymyksissä olisi mahdollinen. Onko vl-liikkeessä kysymys virheellisestä aivotoiminnasta ja jonkin tärkeän välittäjäaineen puutoksesta. Ihmeellistä on vain nähdä miten ihminen muuttuu, kun saa aivoihinsa hieman lisää puuttuvaa välittäjäainetta.

13

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kempelainen

Oli hyvä havainto, evakeliumi on Jees, mutta mitä sinä itse ymmäärät evankeliumilla, koska sitä pitää viikoittain uusia?

Rauhaa.

• aloittaja vastaa

tässä tietysti vl-liikken synninpäästöä. Olen ymmärtänyt sen olevan lääke vähän kaikkeen.

• oikean uskon

"välittäsäaineita" taidetaan maassamme popsia tilastojen mukaan suhteellisesti enimmin ouluseudulla?

• sillä ole

merkitystä onko lesta vai ei,monet tarvitsevat mielialalääkitystä.

• kysymys on se

että miksi usko ei aiheuta niitä uskon hedelmiä, joita Paavali mainitsee, mutta välittäjäaineet saavat niitä aikaiseksi. Ilo, rauha, rakkaus, pikämielisyys, kärsivällisyys jne. Näitä kaikkia näyttää ilmenevän serotoniinia popsittaessa pidemmän aikaa. Ainakin niillä, joilla siitä on puutetta.

• Ei muuta kuin

serotoniiniä oululaisille, ja paljon!

• tosiasia

että ei ole mikään ihme se, että uskovaistenkin mieliala laskee tätä lopunajan jumalattomuutta kun joutuu ympärillään näkemään. Kun joudumme elämään niinkuin Loot aikoinaan Sodomassa ja Gomorrassa, ja sitten vielä erilaisten uskonnollisten leirien piirittäessä julkijumalattomien kanssa tätä Jerusalemia joka ylhäältä on ja on laskettu tänne alas meidän keskellemme = jumalanvaltakunta. Mutta tästäkin ajasta meille on sanottu, kun Jeesus kertoi lopunajan ennemerkkejä, että nostakaa päänne, sillä teidän lunastuksenne päivä on lähellä. Eli kyllä meidän jumalanlastenkin mieli on matalalla ja päämme tahtoo painua alas koska Jeesuksen on tarvinnut meitä kehoittaa nostamaan päämme ylös. Tulkitkaa te itse kukin tätä miten tykkäätte, etukäteen jo tiedän että osaatte kyllä sitä pilkkakirvestänne heittää nytkin.

• vaan ihmetyttää
        tosiasia kirjoitti:

että ei ole mikään ihme se, että uskovaistenkin mieliala laskee tätä lopunajan jumalattomuutta kun joutuu ympärillään näkemään. Kun joudumme elämään niinkuin Loot aikoinaan Sodomassa ja Gomorrassa, ja sitten vielä erilaisten uskonnollisten leirien piirittäessä julkijumalattomien kanssa tätä Jerusalemia joka ylhäältä on ja on laskettu tänne alas meidän keskellemme = jumalanvaltakunta. Mutta tästäkin ajasta meille on sanottu, kun Jeesus kertoi lopunajan ennemerkkejä, että nostakaa päänne, sillä teidän lunastuksenne päivä on lähellä. Eli kyllä meidän jumalanlastenkin mieli on matalalla ja päämme tahtoo painua alas koska Jeesuksen on tarvinnut meitä kehoittaa nostamaan päämme ylös. Tulkitkaa te itse kukin tätä miten tykkäätte, etukäteen jo tiedän että osaatte kyllä sitä pilkkakirvestänne heittää nytkin.

kun tämä lopunaika on niin pitkä? Lopunaikaa on saarnattu ikuisesti. Miksei sitä loppua jo näy?

• hyvin
        vaan ihmetyttää kirjoitti:

kun tämä lopunaika on niin pitkä? Lopunaikaa on saarnattu ikuisesti. Miksei sitä loppua jo näy?

sanottu!!!!

• että Jumalan ajanlaskussa
        hyvin kirjoitti:

sanottu!!!!

meidän yksi päivämme on kuin tuhat vuotta ja päinvastoin. Ja jos muistelemme vaikkapa erästä lopunajan merkkiä, silloin ihmiset huolestuvat siitä mikä maanpiiriä tulee kohtaamaan. Eikö tämä jo ole täyttymässä, kun seuraa kirjoittelua siitä, miten ollaan huolestuneita ilmaston lämpenemisestä ja mannerjäitten sulamisesta ja kaikesta siitä saasteesta mikä kuormittaa maapalloamme. Mutta onko ihmisillä tämän kaiken huolestumisen lisäksi huolta omasta sielun tilastaan ja kysytäänkö "Mitä minun pitää tekemän, että minä autuaaksi tulisin?" Pitää pitää mielessän myös se kehoitus, että Herra opeta minua laskemaan päiväni oikein että saisin viisaan sydämen. Itse kunkin meidän on täältä kuoltava omalla ajallamme ja oltava siihen valmiit.

• erehtyi
        vaan ihmetyttää kirjoitti:

lopunaikaa ennustaessaan. Lopun piti tulla hyvin pian Jeesuksen kuoleman jälkeen.

• Kempelainen
        erehtyi kirjoitti:

lopunaikaa ennustaessaan. Lopun piti tulla hyvin pian Jeesuksen kuoleman jälkeen.

Miten niin. Hän kertoi, että alku alkaa siitä, kun Israel perustetaan 14,04, 1948, siitä aikaa on yhden sukupolven verran. Miten siinä meni pieleen, nyt on siitä kuukauden päästä 61 vuotta, ja merkit ovat päällä, Hän tulee pian.

Erehdys saattaa olla se, ette tunne niitä merkkejä, joita Herramme antoi. Matt 24 > 11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan.<

Rauhaa, lue koko luku.

• Kempelainen
        että Jumalan ajanlaskussa kirjoitti:

meidän yksi päivämme on kuin tuhat vuotta ja päinvastoin. Ja jos muistelemme vaikkapa erästä lopunajan merkkiä, silloin ihmiset huolestuvat siitä mikä maanpiiriä tulee kohtaamaan. Eikö tämä jo ole täyttymässä, kun seuraa kirjoittelua siitä, miten ollaan huolestuneita ilmaston lämpenemisestä ja mannerjäitten sulamisesta ja kaikesta siitä saasteesta mikä kuormittaa maapalloamme. Mutta onko ihmisillä tämän kaiken huolestumisen lisäksi huolta omasta sielun tilastaan ja kysytäänkö "Mitä minun pitää tekemän, että minä autuaaksi tulisin?" Pitää pitää mielessän myös se kehoitus, että Herra opeta minua laskemaan päiväni oikein että saisin viisaan sydämen. Itse kunkin meidän on täältä kuoltava omalla ajallamme ja oltava siihen valmiit.

meidän yksi päivämme on kuin tuhat vuotta ja päinvastoin.** Jeesus puhui kyllä meille, meidän ajastamme, meidän vuoistamme, ja siinä ovat merkit jo pitkällä. Se selviää helpoimmin Matteuksen 24 luvusta, jota ei ykistään VL saarnaaja, eikä Ev Lut pappi ole kokonaan selvittänyt. Nyttemmin on jo alkanut selityksiä ilmaantua emerituksilta nettiin.

Ja jos muistelemme vaikkapa erästä lopunajan merkkiä, silloin ihmiset huolestuvat siitä mikä maanpiiriä tulee kohtaamaan. Eikö tämä jo ole täyttymässä, kun seuraa kirjoittelua siitä, miten ollaan huolestuneita ilmaston lämpenemisestä ja mannerjäitten sulamisesta ja kaikesta siitä saasteesta mikä kuormittaa maapalloamme.** Tämä on yksi merkki, sillä lopun ajalla viisaus lisääntyy, joten on luonnollista huoli elinympäristöstä, mutta se tähtää vain Jeesuksen toiseen tulemiseen, joka on Raamatun ennustuksen mukaa sukupolvi, vuodesta 1948.

Mutta onko ihmisillä tämän kaiken huolestumisen lisäksi huolta omasta sielun tilastaan ja kysytäänkö "Mitä minun pitää tekemän, että minä autuaaksi tulisin?" Pitää pitää mielessään myös se kehoitus, että Herra opeta minua laskemaan päiväni oikein että saisin viisaan sydämen. Itse kunkin meidän on täältä kuoltava omalla ajallamme ja oltava siihen valmiit.** Kyllä on, Jumala vetää voimakkaammin ihmistä puoleensa, ja mm Afrikassa on tällä vuosisadalla kastettu Jeesukseen jo yli 40, 0000 000 ihmistä. Samoin tiedän suuren määrän entisiä VL:iä, jotka on ottaneet Jeesuksen Herraksi, useat jopa kastettukin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      152
      11518
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5413
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      42
      4346
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3622
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2708
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1636
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      360
      1596
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      92
      1481
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1431
    Aihe