Tulevaisuus

Bad Co.

Tässä topicissa olisi tarkoitus pohtia Queeniin liittyvää tulevaisuutta vähän tarkemmin, samalla yrittäen sukeltaa pintaa syvemmälle.

Tällä hetkellä Q PR -projekti on telakalla ja todennäköisesti siinä myös pysyy, mahdollisia muutamia yksittäisin one-off -keikkoja lukuunottamatta. Ja eipä mistään pitkäaikaisesta projektista ole koskaan puhuttukaan tässä tapauksessa, vaan enemmänkin on edetty fiilispohjalta, hitaasti kiiruhtaen.

Mutta mitä muuta voi Q-kaksikolta tulevaisuudessa, noin 2-3 vuoden sisällä, odottaa?

Roger ja Brian ovat jo siinä iässä, että ura on jo väkisinkin ehtoopuolella, joten siinä valossa on vaikea uskoa, että kaksikko jonkunlaista kiertuetta enää suunnittelisi.

Lähivuosina rohkenen kaksikolta odottaa pari kertaa vuodessa tapahtuvia vierailuja We Will Rock You -menestysmusikaalin ensi-illoissa, sekä Britannian, että myös muun maailman eri kolkissa. Samalla myös sen jatko-osan suunnittelemista yhdessä Ben Eltonin kanssa ja sen promoamista.

Live-esiintymisistä puhuttaessa, satunnaitsen musikaalissa (WWRY) piipahtamisen ohella kaksikko tulee mitä ilmeisemmin tekemään muutamia vierailuja muiden artistien keikoilla tai levyllä, joko yhdessä tai erikseen.

Lisäksi myös omaelämöänkerta olisi sellainen juttu, mikä voisi piakkoin tulla ajankohtaiseksi projektiksi. Vaikkakin Q-sta on paljon kirjallisuutta saatavilla, omin (Brianin ja/tai Rogerin) sanoin kirjaksi puettuna siitä ilmenisi varmastikin paljon mielenkiintoista luettavaa ja tähän asti hämärän peitossa ollutta inside-tietoa Q-in uran eri vaiheista. Ainakin minua kiehtoisi ajatus siitä.

3

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jupiter68

Todella omituista kun suomeksi ei ole yhtään kirjaa Queenista..(paitsi Akkasen gradu). Kuitenkin levyt myynyt niin paljon täällä ja kaikki melkein tuntee bändin.
      Muiden artistien ja bändien kirjoja on kyllä suomennettu - useitakin..

• Jazz...

"Roger ja Brian ovat jo siinä iässä, että ura on jo väkisinkin ehtoopuolella, joten siinä valossa on vaikea uskoa, että kaksikko jonkunlaista kiertuetta enää suunnittelisi."

Miten olisi kenties pieni irtiotto soolourien suuntaan, vaikkakaan ne eivät menestyksellä ole häikäisseetkään, niin silti luulisi miehiä vielä oman musiikinkin tekemisen kiinnostavan. Ja ovat kuitenkin siinä mielessä hyvässä tilanteessa että Parlophone/EMI jo Queenin mittavan kataloginkin takia heidän tuotoksensa julkaisee...

Toinen vaihtoehto olisi tietysti jatkaa Queen linjalla ja siirtyä tekemään vaikkapa uutta bändimateriaalia projektiluonteisesti eri vokalistien kanssa esim. malliin Santana "Supernatural". Tuossa olisi se hyvä puoli että halukkaita tulijoita/kokeilijoita olisi varmasti riittävästi siihen nähden että jokaiselle biisille saataisiin se paras esittäjä (ellei sitten jompikumpi itse laula) biisin tyyliin/luonteeseen katsoen.

Mielestäni QPR-tyyppisissä sulautetuissa kokoonpanoissa on aina se riski/ongelma että kun molemmilla osapuolilla on oma vahva ura jo takana niin se näkyy vahvasti myös uudessa materiaalissa, joka joko toimii, tai sitten ei. QPR:n kohdalla tuo sulautuma toimi ilmeisen hyvin keikkarintamalla mutta uuden musiikin suhteen ei niinkään hyvin.

Muuten olen kyllä aika samoilla linjoilla nimimerkin "Bad co" kanssa miesten kenties tulevista tulevaisuuden näkymistä... mutta aika näyttää :)

• SoBro

"Miten olisi kenties pieni irtiotto soolourien suuntaan, vaikkakaan ne eivät menestyksellä ole häikäisseetkään, niin silti luulisi miehiä vielä oman musiikinkin tekemisen kiinnostavan."

Brianin sooloura floppasi pahasti menestyksekkään Back To The Lightin jälkeen, ja sittemmin mies on musiikkipuolella keskittynyt vahvasti Queen-brändin ylläpitämiseen. Lisäksi muut kuin musiikilliset harrasteet tuntuvat vievän nykyään suuren osan Brianin elämästä. Roger taas on suoraan julistanut, ettei enää aio soololevyjä tehdä.

Muutenkin tuntuisi aika oudolta, että miesten tiet jälleen erkanisivat, nyt kun vihdoin ja viimein uskalsivat Queenin henkiin herättää (ja kuten ylösnousemistilanteissa usein on, myös kuolleista nostettu Queen on kuin varjo (zombie?) entisestään. ;D Tuo Santanan malli olisi kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto minunkin mielestäni.

Oikeastaan suurempi kysymys/ongelma kuin se, kuka toimii laulajana, on mielestäni se, millä asenteella äijät musaa tulevaisuudessa tekevät (jos tekevät). Cosmos Rocksin suurin ongelma oli mielestäni se, että kolme legendaa meni studioon pitämään hauskaa keskenään ja musiikilliset ambitiot jätettiin kotiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe