Sotilas Matt'in äiti

capt.cöpenick

MTV3 Fakta kanavalla tänäiltanakin tuli jatkosarja Matkalla sotaan.
Kanava on PlusTV pakettiin kuuluva. Em sarja käsittelee Irakin sotaa, ehkä v.2004.

Nyt nähdyssä ohjelmassa elettiin presidentti GWB:n uudelleenvalinnan aikaa.

Sarjassa kuvataan sotilaiden ja heidän perheidensä elämää sodan varjostamaa aikaa.

Olen aivan hämmentynyt sotilas Matt'in äidin valtavasta hädästä ja tuskasta
poikansa puolesta järjettömän sodan mahdollisena uhrina. Häntä on sydäntäsärkevää seurata.
Matt'n sisar on melko äitinsä kopio - kuinkas muutenkaan tunne-elämältään.

Toivoo, että Matt tulee tai on jo tullut terveenä kotiin.

Linkkinä asennoitumisessa nyt näkemääni saattaa olla äitini hätä jatkosodan ajalta.
Iltaisin tapasin äitini itkemässä ja katsomassa tielle päin.
- Mitä te itkette äiti; kysyin usein älyttämänä pikkusanttuna.
- En mitään hän sanoi ja lähti keittiöön.

5

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • capt.cöpenick <

      Ei vielä tänä vuonna, mutta 2010 elokuussa presidentti Obama on luvannut kotiuttaa
      sotilaansa suurimmalta osalta.

      Toivottavasti sotilas Matt on päässyt jo siviiliin ja perheensä luo.
      Matt sanoo: sydämeni särkyy kun näen äidin itkevän erotessämme; jopa soittaessani Irakista hänelle.

      • äideille ja vaimoille

        Niin, sota on kauhea kaikille ja varsinkin äideille ja vaimoille. En itse tiedä sodasta mitään muuta, mutta isäni ei mielellään kertonut mitään sotajuttuja. Me lapset kuulimme niitä kyllä silloin vähän niinkuin salaa, kun miespuolisia sukulaisia tuli kylään ja miesten jutut usein kääntyivät rintamalla koettuun. - Itse olen ollut niin NATO-vastainen, kun ajattelen omien poikieni tai muiden äitien poikien sotaan joutumista.


      • Sinisirkku>
        äideille ja vaimoille kirjoitti:

        Niin, sota on kauhea kaikille ja varsinkin äideille ja vaimoille. En itse tiedä sodasta mitään muuta, mutta isäni ei mielellään kertonut mitään sotajuttuja. Me lapset kuulimme niitä kyllä silloin vähän niinkuin salaa, kun miespuolisia sukulaisia tuli kylään ja miesten jutut usein kääntyivät rintamalla koettuun. - Itse olen ollut niin NATO-vastainen, kun ajattelen omien poikieni tai muiden äitien poikien sotaan joutumista.

        Isälläni oli korttipeli-ilta meneillään.
        Joskus ennen klo yhtätoista he vielä keskustelivat sodasta,sen alkamisesta kenen syy se oli.

        Isän kertoman mukaan olin noussut sängystäni ja olohuoneen kautta mennessäni oli isä kysynyt:

        Tiedätkös sinä kuka sen sodan aloitti?
        Unisena olin vastannut: Kai se minä olin!

        Vuosia hän sitä muisteli ja nauroi hyväntahtoisesti.

        Itse en muista siitä mitään,oletin varmaan siskon kanssa jotain.


      • capt.cöpenick <
        äideille ja vaimoille kirjoitti:

        Niin, sota on kauhea kaikille ja varsinkin äideille ja vaimoille. En itse tiedä sodasta mitään muuta, mutta isäni ei mielellään kertonut mitään sotajuttuja. Me lapset kuulimme niitä kyllä silloin vähän niinkuin salaa, kun miespuolisia sukulaisia tuli kylään ja miesten jutut usein kääntyivät rintamalla koettuun. - Itse olen ollut niin NATO-vastainen, kun ajattelen omien poikieni tai muiden äitien poikien sotaan joutumista.

        Täyden pokan hän maataan palveli. Meille lapsille hän ei suostunut sodasta puhumaan.
        Kuitenkin salaa kuunneltiin, kun rintamakaveri sattui joskus vierailemaan.

        Sodistamme jouduttiin tuomaan kohtuuton määrä surusanomia koteihin.
        Toivoisi, ettei enää mentäisi torvet soiden perusteettomiin sotiin.


    • capt.cöpenick <

      Tunteikas jälleennäkeminen.

      Hyvin ristiriitainen kuva minulle jäi tämänkin nuoren miehen palvelusajasta.
      Ja yleensäkin. Nämä värvätyt ovat kai jonkun uskonnollisen yrityksen palkkasotureita.

      He lähtivät viemään demokratiaa länsimaisen kulttuurin syntysijoille.
      Kulttuurin, joka kukoisti paljon ennen ajanlaskua.
      Mielestäni miehittäjiä, roskaväkeä - täysin väärällä asialla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe