limaa kurkussa

jo puoli vuotta!!!!!!

mikä mua vaivaa? eli syksystä saakka on vaivannut jatkuva sitkeä kirkas lima kurkussa. on toki ollut nuhiakin kuten parhaillaankin, mutta kun kurkkukipu ja muut on hellittäneet niin silti sitä limaa nousee kurkkuun. sitä ei ole koko ajan mutta usein ja niistämällä saan välillä pois. mitään väriä siinä ei ole ollut. inhottavinta tässä on tunteet että limaa liikkuisi jossain vähän alempana. se ahistaa sen hetken ja sitten helpottaa. erittäin kurja tunne, pysäyttää. kävin juuri vatsan tähystyksessä joten ongelma ei ole siinä. olen nuori(alle 30)ja tupakoinnin olen lopettanut n. 8 v sitten. kiitos etukäteen kaikista vastauksista. pelottaa välillä. paniikista tämä ei johdu. etenkin herätessä lima tuntuu liikkuvan. keuhkot ei rahise, vingu eikä satu niihin.kuumetta ei ole ollut tänä aikana.en altistu millekkään haitallisille aineille (esim. home)olenko ainoa ja mikä tähän vois auttaa. olen puhunut asiasta useasti vatsalääkärini kanssa, ilmeisesti ongelma on joku muu..

8

7676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että sulla on kuitenkin

jäänyt jotain tulehdusta sinne kurkkuun. Oletko päässyt tulehduskokeisiin näiden sairastamiesi kurkkukivun jne. jälkeen? Vai kävitkö silloinkaan lääkärissä?
      Varmasti kurkkulääkäri osaisi arvioida tilanteen parhaiten.
      Parasta asiassa on, ettei sinulla ole mitään kipuja, eikä keuhkot rahise. Allergia kyllä aiheuttaa myös tällaista. Allergian aiheuttajahan ei tarvitse olla home. Onko perheeseesi tullut kotieläimiä, uusia kasveja tai muuta materiaalia? Kerroit kyllä että et altistu, mutta ainahan sitä ei huomaa. Tällaisessa tilanteessa usein vaiva helpottaa ulkona. Helpottaako sinulla missään tilanteessa?

• ...........

olin juuri angiina testissä, tosin lääkäri ei ole kurkkua katsonut, tulos oli negat. epäiltiin aijemmin sen johtuvan närästyksestä joten soin rennietä ja alsucralia, ne ei tietenkään vaivaa poistaneet. koko syksy niillä ja sit pääsin vaatimaani tähystykseen. ongelman syy ei kuitenkaan sieltä löytynyt.koira meillä on ollut jo 10v. ja talomme on uusi, joten kaikki materiaalit on tavallaan uusia kerrostaloihin verrattuna(puutalo). mielestäni raitis ilman piristää oloa, mutten usko että varsinaisesti auttaa. usein limaa on "liikkunut" ulkonakin. ja monesti kun on kovasti huhkinut jotain. tosin tämä voi tapahtua heti herättyänikin. viherkasveja meillä on aina ollut. ruoka-aine allergioita ei ole ainakaan todettu. mitä allergia testejä kannattaisi nyt ottaa? tai muita tutkimuksia tehdä?terveyskeskuslääkäristä ei taida apua olla...vai?

• vielä..
        ........... kirjoitti:

olin juuri angiina testissä, tosin lääkäri ei ole kurkkua katsonut, tulos oli negat. epäiltiin aijemmin sen johtuvan närästyksestä joten soin rennietä ja alsucralia, ne ei tietenkään vaivaa poistaneet. koko syksy niillä ja sit pääsin vaatimaani tähystykseen. ongelman syy ei kuitenkaan sieltä löytynyt.koira meillä on ollut jo 10v. ja talomme on uusi, joten kaikki materiaalit on tavallaan uusia kerrostaloihin verrattuna(puutalo). mielestäni raitis ilman piristää oloa, mutten usko että varsinaisesti auttaa. usein limaa on "liikkunut" ulkonakin. ja monesti kun on kovasti huhkinut jotain. tosin tämä voi tapahtua heti herättyänikin. viherkasveja meillä on aina ollut. ruoka-aine allergioita ei ole ainakaan todettu. mitä allergia testejä kannattaisi nyt ottaa? tai muita tutkimuksia tehdä?terveyskeskuslääkäristä ei taida apua olla...vai?

itse eilen ajattelin että sekä isännällä että minulla oli ekana muuton jälkeisenä kesänä nilkoissa nivel kipuja, joka ajan myötä jäi pois. mies ehdotti syyksi ilmastointia, joka on toiseksi tehokkaammalla.ehkä me ei oltu totuttu siihen.(norm.ilmastointi, ei pumppu) sekö vois aiheuttaa? samoin lapseni 5v on välillä "rohisia". limaa kuulostais olevan ja joskus rohisee ihan leikkiessään. lääkäri sanoi olevan ihan normaalia että ne saattaa lapsilla olla vielä vähän kypsymättömiä tai jotain. ei kuorsaa kuitenkaan, eikä ole astmaattista yskää. tosta altistumisesta vielä että tulihan tämä talo rakennettua ja oltua välillä aika pölyisissä tunnelmissa..

• vaiheessa edes
        vielä.. kirjoitti:

itse eilen ajattelin että sekä isännällä että minulla oli ekana muuton jälkeisenä kesänä nilkoissa nivel kipuja, joka ajan myötä jäi pois. mies ehdotti syyksi ilmastointia, joka on toiseksi tehokkaammalla.ehkä me ei oltu totuttu siihen.(norm.ilmastointi, ei pumppu) sekö vois aiheuttaa? samoin lapseni 5v on välillä "rohisia". limaa kuulostais olevan ja joskus rohisee ihan leikkiessään. lääkäri sanoi olevan ihan normaalia että ne saattaa lapsilla olla vielä vähän kypsymättömiä tai jotain. ei kuorsaa kuitenkaan, eikä ole astmaattista yskää. tosta altistumisesta vielä että tulihan tämä talo rakennettua ja oltua välillä aika pölyisissä tunnelmissa..

ehdotettu astmakokeita, esim. PET-puhalluksia tms? Kirjoitit, että lapsella ei ole astmaattista, mutta entä itselläsi. En itse keksi enää mitään muuta tuohon. Niin paitsi se ilmastointi on kyllä kysymysmerkki??? Muistelen, että parilla työpaikallani ihmiset saivat ilmastoinnista jatkuvan nuhan.
        On totta, että lapsilla usein kehittymättömyyttään tulee pahojakin oireita. Omilla kahdella pojalla oli lapsuudessa jopa tukehtumisoireita. Spiiraa käytiin hengittelemässä sairaalassa ja kosteassa huoneessa annettiin hoitoja. En itse tuolloin uskonut, että pelkkä kehitys auttaisi piirun vertaa, mutta niin vaan kävi molempien kohdalla. Toisella todettiin alahengitystiet kehittymättömiksi ja toisella ylähengitystiet.

• Tuli mieleeni, että
        vaiheessa edes kirjoitti:

ehdotettu astmakokeita, esim. PET-puhalluksia tms? Kirjoitit, että lapsella ei ole astmaattista, mutta entä itselläsi. En itse keksi enää mitään muuta tuohon. Niin paitsi se ilmastointi on kyllä kysymysmerkki??? Muistelen, että parilla työpaikallani ihmiset saivat ilmastoinnista jatkuvan nuhan.
        On totta, että lapsilla usein kehittymättömyyttään tulee pahojakin oireita. Omilla kahdella pojalla oli lapsuudessa jopa tukehtumisoireita. Spiiraa käytiin hengittelemässä sairaalassa ja kosteassa huoneessa annettiin hoitoja. En itse tuolloin uskonut, että pelkkä kehitys auttaisi piirun vertaa, mutta niin vaan kävi molempien kohdalla. Toisella todettiin alahengitystiet kehittymättömiksi ja toisella ylähengitystiet.

kerroit kuinka mm. aamulla limaneritystä on. Miten on, onko uuteen huusholliin hankittu uusia petivaatteita, jotka saattavat allergisoida? Entä mattoja?

• noihin...
        Tuli mieleeni, että kirjoitti:

kerroit kuinka mm. aamulla limaneritystä on. Miten on, onko uuteen huusholliin hankittu uusia petivaatteita, jotka saattavat allergisoida? Entä mattoja?

ei ole ehdotettu mitään kokeita vielä. ajattelin varata jahka tämä itse nuha poistuu ensin ajan lääkärille. saa sitten kattoa mitä tehdään. kyllä tuli uusia materiaaleja esim. laminaatit, untuvapeitot ja tyynyt ja niitä karvamattoja! mutta varmasti myös paljon muuta, mitä ei kerrostalossa ollut. kosteusvaurioita tässä ei ole, siitä olen varma, luin tosin että pelkkä huonekasvien homehtunut multa voi allergisoida! taitaa olla neulan etsimistä heinäsuovasta mutta kiitos että koititte auttaa! iloista kevättä! vilkaisen tätä vielä välillä, jos joku keksii viel jotain!

• sellanen..
        noihin... kirjoitti:

ei ole ehdotettu mitään kokeita vielä. ajattelin varata jahka tämä itse nuha poistuu ensin ajan lääkärille. saa sitten kattoa mitä tehdään. kyllä tuli uusia materiaaleja esim. laminaatit, untuvapeitot ja tyynyt ja niitä karvamattoja! mutta varmasti myös paljon muuta, mitä ei kerrostalossa ollut. kosteusvaurioita tässä ei ole, siitä olen varma, luin tosin että pelkkä huonekasvien homehtunut multa voi allergisoida! taitaa olla neulan etsimistä heinäsuovasta mutta kiitos että koititte auttaa! iloista kevättä! vilkaisen tätä vielä välillä, jos joku keksii viel jotain!

oire vielä unohtu että aina välillä on imusolmukkeet (tai rauhaset?)kaulalla hieman turvonneet ja aristavat, mutta ne voi tosiaan olla vaan tästä nuhastakin.googlettelin "limaa kurkussa" ja löysin vuosien varrelta muitakin limasia kurkkuja, mutta en löytänyt mahdollisia syitä noihin oireisiin. pelkään tota keuhkoahtaumatautia. kertokaa joku jos mun ei sitä tarvii pelätä.. kuinka nuorena se voi puhjeta?

• ihmeessä
        sellanen.. kirjoitti:

oire vielä unohtu että aina välillä on imusolmukkeet (tai rauhaset?)kaulalla hieman turvonneet ja aristavat, mutta ne voi tosiaan olla vaan tästä nuhastakin.googlettelin "limaa kurkussa" ja löysin vuosien varrelta muitakin limasia kurkkuja, mutta en löytänyt mahdollisia syitä noihin oireisiin. pelkään tota keuhkoahtaumatautia. kertokaa joku jos mun ei sitä tarvii pelätä.. kuinka nuorena se voi puhjeta?

astman mahdollisuus! pitkään jatkuva liman tulo ilman "syytä" vois viitata astmaan. ei keuhkojen tarvitse vinkua astmassa. älä odota että nuha menee ohi kun se ei välttämättä ole mitään virusten aiheuttamaa eikä siis ole loppumassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1013
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe