Mitä tämä on. Olen yhtäaikaisesti masentunut, ihastunut, nälissäni (muttei tee mieli syödä), surullinen, iloinen, väsynyt, katuvainen, ahdistunut..
Olen suhteen raunioissa kärvistelevä, samaan aikaan pahasti ihastunut toiseen. Sykkeeni käy huippulukemissa, kun näen toisen miehen. Kotiin tullessa sydän on syrjällään, kun nykyinen mies itkee huonoa suhdettamme eikä ymmärrä haluani erota. Enkä löydä mitään järkevää sanottavaa, en itselleni enkä hänelle. En ymmärrä miten tunnen näin, en ymmärrä MITÄ tunnen. Välillä olen onneni kukkuloilla, sitten toisinaan kuilun pohjalla.
Kaipaisin niin vertaistukea..onko kukaan muu vastaavassa tilanteessa? Tuntuu kuin olisin maailman epäonnistunein yksilö, kun en osaa hoitaa tunneasioitani. Roikotan toista ihan syyttä löysässä hirressä, itseäni lähestulkoon yhtä paljon.
Liian monta tunnetta yhtä aikaa..
13
1502
Vastaukset
- til. ollut
Olin aivan samanlaisessa tilanteessa vähän aikaa sitten. En kestänyt enempää itseäni, enkä toisen tuskaa ja siitä syntynyttä raivoa. Lähdin, nyt olen yksin , mutta voin paljon paremmin.
- aiheellista...
jutella sen ihastuksen kanssa??
- Puhu.
Älä haaveile, vaan nauti siitä mitä sinulla on.
Anna anteeksi itsellesi. Ryhdistäydy.
Ps. Toi kuulostaa hirveeltä... - vertaistukea tulee tässä
ja arvaa miten kävi loppujen lopuksi? Erosin ja se kaveri, johon olin rakastunut jätti minut. Olin masentunut. Enkä valehtele yhtään.(kävin jopa lääkärissä) Joten neuvon - älä rakas ihminen missään nimessä aloita suhdetta kenenkään kanssa ennenkuin olet siihen valmis. Silloin kun olet rikki jo entisestä suhteesta, niin siihen ei auta yhtään toinen suhde, jossa menet taas rikki. Minähän menin rikki kaksi kertaa! Voi luoja - tunnistan niin itsessäni noi tunteet. Olin välillä onneni kukkuloilla ja taas rotkon pohjassa. Kaikista pahinta oli se, että en koskaan päässyt tämän toisen eron jälkeen juttelemaan tämän kaverin kanssa. Hän ei halunnut edes jutella asiasta! Olin niin loukkaantunut, että kaiken jälkeen hän tekee minulle tämän. Arvaa vaan - se varmaan piti meikäläistä hulluna. En ollut hullu. Olin vaan kokenut liikaa asioita lyhyen ajan sisällä.
Sun pitää ajatella itseäsi. Kun sulla on paha olo, se ei yhtään helpotu toisella ihmisellä. Sun pitää itse käsitellä se paha olo ja kaikki. Se ei toisella ihastumisella/rakastumisella parane yhtään.
Särjin itseni niin pahasti. En halua, että joudut kokemaan saman. En toivo kenellekään tätä samaa kärsimystä.
Sun pitää saada oma elämä kuntoon - oma itsetunto - oma kaikki. Sitten vasta olet valmis suhteeseen. Et voi rikkinäisenä aloittaa mitään uutta suhdetta.- aloittaja--
Itseänihän tässä vähän niinkuin ajattelen. Että pitäis varmaan päästä olemaan yksin, että voin jäsennellä näitä ajatuksia. Päällimmäisenä siis on kysymys tästä nykyisestä suhteesta, jonka mitä ilmeisimmin on loputtava.
Ja tämä ihastukseni..tuskailee myös asioiden kanssa. Hänkin on tosi ihastunut minuun, joten olemme vähän niinkuin kielletyssä leikissä mukana. Koetan nyt vaan ottaa askelen kerrallaan - lopettaa ensinnäkin nykyisen suhteeni, en vaan tiedä miten tähän pystyn. Sitten alan taas huolehtia itsestäni.. - sulle niiin neuvo
aloittaja-- kirjoitti:
Itseänihän tässä vähän niinkuin ajattelen. Että pitäis varmaan päästä olemaan yksin, että voin jäsennellä näitä ajatuksia. Päällimmäisenä siis on kysymys tästä nykyisestä suhteesta, jonka mitä ilmeisimmin on loputtava.
Ja tämä ihastukseni..tuskailee myös asioiden kanssa. Hänkin on tosi ihastunut minuun, joten olemme vähän niinkuin kielletyssä leikissä mukana. Koetan nyt vaan ottaa askelen kerrallaan - lopettaa ensinnäkin nykyisen suhteeni, en vaan tiedä miten tähän pystyn. Sitten alan taas huolehtia itsestäni..kuin että opettele olemaan ensin yksin. Sä olet niin rikki, kun menet ja ihastut/rakastut tähän toiseen ja teidän suhde päättyy ja et voi olla mitenkään tasapainoinen/sinut itsesi kanssa, kun olet juuri eronnut. Toinen alkaa jossain vaiheessa ihmettelemään, käytös muuttuu ja tulee riitoja. Jos hän todella rakastaa sua, hän jaksaa odottaa, mutta älä missään tapauksessa hyppää suin päin suhteeseen. Kun tulee seksi ja muu läheisyys kuvioon mukaan, niin tunteita on aina vaan vaikeampi käsitellä. Sä et selviä siitä leikistä. Mies ei ole sellainen, joka tulee ja pelastaa. Ei todellakaan.
- tarkalleen mikä...
sulle niiin neuvo kirjoitti:
kuin että opettele olemaan ensin yksin. Sä olet niin rikki, kun menet ja ihastut/rakastut tähän toiseen ja teidän suhde päättyy ja et voi olla mitenkään tasapainoinen/sinut itsesi kanssa, kun olet juuri eronnut. Toinen alkaa jossain vaiheessa ihmettelemään, käytös muuttuu ja tulee riitoja. Jos hän todella rakastaa sua, hän jaksaa odottaa, mutta älä missään tapauksessa hyppää suin päin suhteeseen. Kun tulee seksi ja muu läheisyys kuvioon mukaan, niin tunteita on aina vaan vaikeampi käsitellä. Sä et selviä siitä leikistä. Mies ei ole sellainen, joka tulee ja pelastaa. Ei todellakaan.
ap:n tilanne on, mutta jos hän ei ole jutellut tämän ihastuksensa kanssa ja sanonut vaikka tarvitsevansa aikaa, niin ei kai se toinen ikuisuuksia voi odottaa pelkkien kuvitelmien varassa. Esim. "kyllä hän varmaan rakastaa minua, kun kerran s24 palstalle niin kirjoitti".
Ps. Kaikki miehet ei todellakaan ole samanlaisia. Jotkut osaa jopa kuunnella naista ja ymmärtää:) - ainakaan jaksanut
tarkalleen mikä... kirjoitti:
ap:n tilanne on, mutta jos hän ei ole jutellut tämän ihastuksensa kanssa ja sanonut vaikka tarvitsevansa aikaa, niin ei kai se toinen ikuisuuksia voi odottaa pelkkien kuvitelmien varassa. Esim. "kyllä hän varmaan rakastaa minua, kun kerran s24 palstalle niin kirjoitti".
Ps. Kaikki miehet ei todellakaan ole samanlaisia. Jotkut osaa jopa kuunnella naista ja ymmärtää:)kuunnella ja tunsin, että ensinnäkin purin hänelle väärin asioita (joitakin entisen suhteen ongelmia - en paljon, mutta kuitenkin), en ollut oma itseni. Mutta ei hän ymmärtänyt minua.
Mutta ap tekee omat ratkaisunsa ja toivottavasti ei särje sydäntään. Olenpahan ainakin sanonut mielipiteeni. - tarkoitinkin...
ainakaan jaksanut kirjoitti:
kuunnella ja tunsin, että ensinnäkin purin hänelle väärin asioita (joitakin entisen suhteen ongelmia - en paljon, mutta kuitenkin), en ollut oma itseni. Mutta ei hän ymmärtänyt minua.
Mutta ap tekee omat ratkaisunsa ja toivottavasti ei särje sydäntään. Olenpahan ainakin sanonut mielipiteeni.että miehiä on erilaisia. Itse olen kyllä ymmärtäväinen ja annan naiselle myös aikaa, jos hän sitä tarvitsee. Itselläni olisi ainakin helpompi olla/odottaa, jos nainen vaan kertoisi jotain tilanteestaan ja pyytäisi vaikka aikaa selvitellä ajatuksiaan.
- homma.
Musta tuntuu about puolen tunnin välein, että olen epäonnistunut enkä osaa hoitaa tunneasioitani. Kuten sä kuvailit. Eniten siltä tuntuu silloin kun juttelen nykyisen kanssa, johon yritän suhdetta lopettaa.
Mä oon suoraan sanonut, mutta silti hän haluaisi jatkaa ja haluaa yrittää edelleen vaik ei siitä mitn tule.
Mä olen ottanut aikalisän nyt. Käyn perheen luona ja näen niitä ihmisiä, joita en ole nähnyt aikoihin, mutta hänen kanssaan emme näe, olen sanonut, että minun täytyy saada olla nyt yksin. Puhelimessa juttelemme ja olen yrittänyt mahdollisimman rehellisesti kertoa kaiken.
Mulle tärkein hetki oli se, kun uskalsin sanoa, että en halua olla enää yhdessä. Se oli hyvin vaikeaa. Kaikki pelkäävät yksin jäämistä. Myös suhteen lopettaja.
Sitten otin etäisyyttä, ensin oli aika raskasta, mutta tuntuu, että alkaa helpottaa, kun aika kuluu. Molemmilla. Asiat niin selkiintyy sen etäisyyden kanssa.
Se on vaikeaa, mutta on ollut pakko keskittyä siihen ajatukseen, että hän kenen kanssa "olen" ei ole oikea minulle enkä minä hänelle. Minun pitää antaa hänellekin mahdollisuus löytää se, jonka kanssa on oikeaa onnea.
Mä olen kertonut omista tunteista. Toisen on ollut vaikea hyväksyä sitä, mutkun välittää toisesta, on hyväksyttävä ne vaikeat asiat kanssa. Se on tärkeetä että toista ei saa jättää yksin kuin nallia kalliolle. Musta omassa tilanteessa on ollut hyvä asia se, että on sanottu puolin ja toisin, että vaikken nyt pysty näkemään, niin aina saa soittaa kun siltä tuntuu. Se auttaa sitä toista, että saa selvittää asioita ja tottua niihin. Ja itte tietää, että toinen ei ole missään itsemurhan partaalla. Ja kumpikaan ei jää heti aivan yksin.
Pehmee lasku on yleensä parasta kaikille.
Vaikka se on vaatinut vähän vaikeita ratkaisuja jo se etäisyyden saaminen.
Yritä hellästi kertoa omasta tilanteestas sille nykyiselle.
Se kertominen tietty ehkä hetkeksi vaikeuttaa asioita, koska oman kokemukseni mukaan nykyinen alkaa aina käyttäytyä niin kuin missään ei olisi mitään vikaa ja yrittää tehdä kaiken niin hyvin kuin pystyy kun ensimmäiseksi kertoo ettei ole enää oikein hyvä olla yhdessä. Niin mulle on käynyt. Sitä on pitänyt toistaa ja toistaa ja toivoa, että toinen tajuaisi jo sen oman olon nykyisessä tilanteessa. Aina ei ihmekyllä kuulla vaikka kuinka kertoo.
Vaikeaa tälläset tilanteet. - kohtuullisen samassa
tilanteessa vielä vähän aikaa sitten. Olin aikaisemmin miettinyt tilannetta ja ajatellut, että en saa sitä suhteen loppua lopetettua, etten olisi tarpeeksi päättäväinen. Vaikeinta oli se lähtemisen päättäminen ja sitten se etten mennyt takaisin heikkona hetkenä. Nyt tuntuu siltä, että voi hengittää ja voi olla oma itsensä. Rakastan sitä tunnetta, että voin kaatua lattialle nauramaan ja itkemään, ei tarvitse peitellä sitä mitä tuntee. Tunnen suurta onnea eräästä ihmisestä, tarvitsen tilan heittää vaikka kärrynpyöriä, jos siltä tuntuu. Huonossa suhteessa tuntui jotenkin kuristetulta. Enkä jaksanut enää selittää ja selittää ja tuntui ettei toinen edes kuuntele, saati ymmärrä. Ei siinä tullut kuin paha olo molemmille. Tuntuuhan se pahalta, kun toinen haluaisi jatkaa, mutta kyllä jokainen tarvitsee edes sen tunteen, että tulee kuulluksi ja rakastetuksi. Myös se toinen. Ja kun minulla on tunteet olemassa ihan toista kohtaan, niin loppujen lopuksi koko suhde alkoi tuottaa enemmän surua kuin iloa. Tai enemmän surua kuin lohdutusta paremminkin.
Kaikki meni jo alamäkeä ja aloin ajatella, että siinä vaiheessa kun nukuin tyyny ja peitto myttynä lähelläni ajatellen niitä siksi ihastuksekseni ja ahdistuin kun entinen tuli unissaan lähemmäksi minua ja myttyäni, niin ei ollut enää mitään järkeä koko tilanteessa.
Kun on vaan joku toinen aina mielessä. On parempi myös, että entinen saa mahdollisuuden rakentaa jotain kestävää jonkun toisen kanssa. Löytää sen oman onnen, jota ei meidän väliltä löytynyt.
Suhteen lopettaminen aiheuttaa aina sydämen kivistystä, vaikka tietäisikin ettei se suhteessa olo tuota mitään hyvää.
Tuntuu tilanne vähän selkiintyneeltä kun saa olla omassa rauhassa. Ihmeellistä sinäänsä, kun luulen joskus vähän pelkääväni yksin oloa.
Se sekava pattitilanne-olo, jossa roikkuu itse ja roikuttaa toista on ainakin alkanut minulta kadota. On alkanut tuntua paljon paremmalta, ainakin kun tietää ettei roikuta ketään ja seuraa sydäntään. Olo on paikoin epävarma, mutta hyvin huojentunut.- alkuperäinen kirjoittaja
Miten huojentavaa lukea näitä tekstejä. Kuin suoraan minun ajatuksiani! Kyllä se yksinolo on nyt ainoaa lääkettä tähän, pitää saada ajatella yksin kaikkea. Ja miten puhuitkaan edellinen kirjoittaja näistä tunteiden peittelemisistä..Itselläni on ollut lähes samanlaisia kokemuksia. Kun tekisi joskus mieli olla ja pulputa elämäniloa, mutta toinen on ihan toista maata. Vakavalla naamalla ja omissa ajatuksissaan. Noh, kaikenlaisia vaikeuksia löytyy.
Mukavaa kevättä teille kaikille..aurinko paistaa, joten jotain hyvääkin on tapahtunut! - purkaa asioita :)
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
Miten huojentavaa lukea näitä tekstejä. Kuin suoraan minun ajatuksiani! Kyllä se yksinolo on nyt ainoaa lääkettä tähän, pitää saada ajatella yksin kaikkea. Ja miten puhuitkaan edellinen kirjoittaja näistä tunteiden peittelemisistä..Itselläni on ollut lähes samanlaisia kokemuksia. Kun tekisi joskus mieli olla ja pulputa elämäniloa, mutta toinen on ihan toista maata. Vakavalla naamalla ja omissa ajatuksissaan. Noh, kaikenlaisia vaikeuksia löytyy.
Mukavaa kevättä teille kaikille..aurinko paistaa, joten jotain hyvääkin on tapahtunut!Iloista lukea, että meidän muiden kokemuksista oli jotain hyvää. Toivottavasti yrität muistaa sen, että tuskin sinä epäonnistunut olet tunneasioidesi hoitamisessa, et ainakaan yhtään enempää kuin me muutkaan :) Joskus tilanteet vaan ovat vaikeita.
Ja siitä omasta jaksamisesta on aina pidettävä huolta. Voi sitten lähettää positiivista energiaakin ympäristöönsä paremmin, kun huolehtii itsestään.
Miten ikinä tilanteesi meneekin, niin hyvä että olet kuitenkin ihan positiivisin mielin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse233936SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2623899Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1343451Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky813438Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222307Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv341823Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575591708- 371630
- 321521
- 921463