Suvi 4900 SR Duo

Hondamies66

Tuollanen vene on ollut käytössä kaksi vuotta Hondan 40hp nelitahti-koneella, löytyisiköhän ketään joka vastaavanlaisilla laitteilla on ajellut?
On tullut ajettua toukokuun alkuviikosta lokakuun loppuun ja pääsääntöisesti olen tyytyväinen vaikka negatiivistakin asiaa löytyy.
Suvin hintaan olen ollut tyytyväinen, melkoisen edullinen tuplapulpettivene mikäli kilpailijoihin vertaa, itselleni ei merkitse että on ns. yksikerrosvene ja esim. sisäpuolelta hieman "karski", kun ei ole tarkoitus esitellä siistiä ämpärimuovipintaa terassien laitureilla vaan ajaa veneellä siellä missä ei vierasvenesatamia ole.
Veneen keveys ehkä syyskeleissä pienoinen miinuspuoli mutta trailerin päällä plussaa.
pulpettien välinen kulkutila ahdas, ainakin syksyllä kelluntahaaareissa, tuppaa jäämään pienetkin ulokkeet asusteissa kiinni pulpettien plekseihin.
Säilytystiloja mukavasti, pulpettien sisällä olevat kaapit hyvät.
Sadevesityhjentyvyyttä myös kokeiltu ja toimii.
Ajokuomu olisi ollut aivan pakollinen hankinta hetimiten, maksaa vain reilun tonnin asennettuna, harmi että jäi hankkimatta, pulpettien välipressu sensijaan on ja sekin toimii tehden pupettien taakse melko pyörteettömän paikan.
Hondan nelikymppiseen olen ollut tyytyväinen, Duo on tällä kulkenut 27.8 solmua kapula-gps:n mukaan ja en yhtään enempää kaipaakaan, mukava matkavauhti, kelistä riippuen, löytynee 14 ja 20 solmun väliltä, kierrosalueella 3-4000 maisema vaihtuu eikä kukkarokaan kevene liiaksi. Järkevällä matkavauhdilla vielä mukavan hiljainen kone, uisteluvauhdista puhumattakaan.
Viiskymppistä, joka on valmistajan maksimi konekoko, en hankkinut koska ainoa "hyöty" olisi ollut kahden solmun verran lisää huippunopeutta valmistajan mukaan, 2007 jolloin ostin, 40 ja 50 olivat Hondalla melko samoja koneita, kaasareilla ilmeisesti otettu tuo lisä 10hp?
Mukavasti on kulkenut tälläkin.
Omaan on jälkikäteen tullut hankittua myös kölirauta joka on mukava asia pieniä saaria kolutessa.
Vaikka ilman merikorttia en veneellä lähde mihinkään on pieni plotteri käynyt mielessä hankittavaksi mutta tiedä tuleeko ohjauspulpetti jo liian ahtaaksi kun kaiku jo mittarien vieressä on?
Ajatuksena on myös ollut toisen irtotankin hommaaminen, tällöin säiliöissä oleva bensamäärä nousisi yli 45 litran ja kanisterihommat ehkä hieman vähenisivät?

0

3894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
        Ikävä
        72
        3063
      2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
        Ikävä
        55
        2725
      3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
        Hindulaisuus
        432
        2335
      4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
        Ikävä
        79
        2188
      5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
        Ikävä
        95
        1996
      6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
        Ikävä
        57
        1929
      7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
        Ikävä
        12
        1576
      8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
        Kuhmo
        17
        1537
      9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
        Ikävä
        30
        1380
      10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
        Ikävä
        30
        1351
      Aihe