kevään ensi uhmaa

Kevään tummaa uhkuvaa suloääntä
lipuu taivaankappaleiden suru
reunoiltaan vuotaen tuulisten
pilvien lomitse kuiskien

ja niin vietellen ja uhraten
talven jäätynyttä viimaansa
kevään aurinkoon

itsestään muistuttamaan
jotta emme vielä talvea unohtaisi

jäänteitä
jääteissä

kuin sulavaa
katoavaa kipujen
suolaisia kosketuksia
mielen haavoillaan

ja minä kuljen kohden
uuden aamun Aurinkoa
vaellan hymyillen keväälle

uhohtamassa kevään ensi
haparoivaa mielen uhmaa.

Matkalla kotiin
jossa minua odotellaan

- ilman uhmaa
sen synnyin juurtaan.

15

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      ..on hienoja ajatuksia täynnä. Etenkin pidin tuosta "Matkalla kotiin" kohdasta.

      Päiväsi piristeeksi kerron eläinmaailman keväthuumasta. Katselin koiran kanssa keskellä tietä tepastelevaa sorsapariskuntaa, joka kevätlemmestään huolimatta onneksi väisteli ohiajavia autoja. Takkuiset varikset olivat tosi viisaita. Nähdessään lähestyvän auton ne lehahtivat läheisen puun oksalle odottamaan sorsapaistia. Niinkin pienissä aivoissa on siis jotakin viisautta. Kun taas koiran isommissa aivoissa on viisautta vain, kun on herkkupala haisemassa kuonon lähistöllä. Silloin se osaa hyvinkin monta sanaa, mutta mun kanssa ulkosalla edes yksinkertaisen EI-sanan merkitys unohtuu tyystin.

      Kiitos lukuhetkestä : )

      • Kiitos - elämässä on matkoja,niin
        pieniä kuin suurempiakin - väli etapein.

        Kyllä tuo kertomasi sopii tännekin lähes
        täydellisesti...ja kuinka ärsyttävää
        tuon EI:n kielto nelijalkaisen
        -tottelemattomuuteen-saa kielteisiä
        tunteita pintaan taluttajalleen...
        ja ammatti-ihmiset puhuvat kenties
        isännän/emännän auktoriteetin puutteesta
        lemmikkiinsä.

        Mehän ollaan tuosta eri mieltä !


    • *MURUKULTA*

      Taattua 'yövieraani' ;) runoutta!

      Sulin tekstisi polkuihin,
      hienoihin, voimakkaisiin sanoihin ja säkeisiin
      Tässä jos jossakin runossa haluan
      olla ja käydä rivit läpi uudestaan,,, :)

      U-P-E-A dolan! :)

      • Kiitos - parempi myöhään
        kun ei milloinkaan.

        Hiljais eloa olen täällä
        pitänyt tarkoituksella,
        koska katsoin-katson-tämän
        aiheelliseksi kuin parhaaksi.

        Kiitos - vielä kerran
        ja hyvää kevään sirkutusta.


    • kaaru

      pilvinen taivas
      yön pimeys
      tuoksui keväältä
      askel kulki
      hieman sulanneella tiellä

      mihin se kulki?

      matkalla kotiin
      jossa minua odoteltiin
      kohti uuden aamun aurinkoa
      jättäen taakse synnyinkodin juuret
      jotka katkaistiin ovelasti

      Voimakas tahtoruno Sinulta:)

      • Kiitos - upeasta vastineestasi,
        josta todella pidän.

        Hyvää kevättä Sinulle
        ja tapaamisiin.


    • Belethiel

      Olipas runo, en oikein osaa mitään sanoakaan, ehkä sitten kun tunnekokemus menee vähän ohi. Voimaa ja positiivisuutta, hyvää mieltä ja jos tämä nyt sitten on jotain ihan päinvastaista, ihan sama, en pysty näkemään, enkä kokemaan sitä. Vahvoja kauniita kuvia
      "ja niin vietellen ja uhraten
      talven jäätynyttä viimaansa
      kevään aurinkoon"
      Helpotus, seesteisyys, ilokin kuuluu lopussa.
      Pidin tästä runostasi todella paljon, siitä kumpuaa hyvää mieltä, vaikka otsikko sitä uhmaakin.

      • Uhmassa - kenties orastavaa
        lämpöä meille kaikille,joka
        täytyy käydä lävitse - ajan
        kanssa.

        Hienoa jos edes hiven pystyit
        kulkemaan sanojeni myötä omissa
        tuntemuksissasi.

        Kiitos - ja kulje edes tämä
        päivä tunnoissasi mukananani
        tässä päivässä.


      • Belethiel
        dolan kirjoitti:

        Uhmassa - kenties orastavaa
        lämpöä meille kaikille,joka
        täytyy käydä lävitse - ajan
        kanssa.

        Hienoa jos edes hiven pystyit
        kulkemaan sanojeni myötä omissa
        tuntemuksissasi.

        Kiitos - ja kulje edes tämä
        päivä tunnoissasi mukananani
        tässä päivässä.

        Hyvä aurinkoisen aamun avaus oli vastineesi täällä, välillä hiljaisuus on ainoa lääke... mietinkin kauanko mahtaa kestää...kuljettu on.
        Kyllä runosi melko samalle yhä näyttää, tietyn kehityskaaren pää, koskien myös meitä kaikkia täällä, sen siitä heti ymmärsin.

        Aurinkoa ja lämpöä päivääsi,
        joka toivottavasti
        on uusin voimin auennut.


    • tomppa2006

      ...tulossa on outoa mystiikkaa...

      Mahtipontisen voimakkaasti olet saanut taltioitua runoosi sen tunnelman.

      Pidin tästä runosta.

      • Kiitos - tulee mieleen lapsen
        kuin nuoren uhmaikä oman
        persoonan löytäminen että
        myös rajat maailmalleen kuin
        elämälle,johon itsensä kohdistaa.

        Hyvää tähän päivääsi.


    • Mysteriet

      On kuin talvi pitäisi kiinni kynsin hampain...

      Wau - tykkään!

      • Eräällä tavalla olet oikeassakin
        ihmismielen kuin elämän raitilta
        kuvattuna...josko lämpöön taipuisin
        seuraavalla kerralla...

        Kiitos - pirteyttä
        Sinulle-piristeeksi.


    • hil-la

      voimakas. Se voit jään ja kylmyyden.

      • Kiitos - jos marjana luonnossa
        olisit ja näkisin aavalla,niin
        katsoisin silmiisi että kertoisin
        elämän uhmaa tarinaa lämmöksi
        keväälle kypsymään.

        Tämä Kiitokseksi
        Sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe