Linean pieni maavara ihmetyttää

Pohjakosketuksia jatkuvasti

Nyt kun teillä on jäätä ja uria, niin Linean maavara ei riitä alkuukaan. Etuakselin kohdalla maavaaraa on arviolta 90-100mm ja etupää kolahtelee jatkuvasti kun tiellä on jäisiä kökköjä.

Vaikka edellisessä autossa oli 20mm laskettu alusta, niin eipä sen kanssa esiintynyt lainkaan tätä ongelmaa. Fiat Linealla ei käytännössä voi edes väistellä ongelmia, koska tien molemmilla puolilla on uria ja jäisiä kohoumia.

Maavara auton etuakselin takapuolella on kyllä riittävä, mutta tästä ei ole juurikaan apua.

14

2899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On monia

Laita vähän korkeampiprofiiliset renkaat alle.Tai laita niitä kumipuslajuttuja etujousien väleihin.Itellä oli aikoinaan yhdessä autossa kumispiraali.Ekana tunkilla rengas ilmaan.Sitte kumispiraali jousen päälle mahdollisimman tyveen.Ja kun lasket renkaan( eli auton),on maavraa jo selvästi enempi.Ainakaan katsastus ei puuttunut mulla asiaa.Ja laitinpa vielä etuiskarin yläkiinnikkeen väliin kumisen lattiamaton suikaleen.Maavaraa oli kuin urbaanissa maasturissa.

• takuuseen

80-sarjalaiset alle.Pehmeät ja hyvät en tiedä myydäänkö enään

• Fiat linean maavara

185/65 R15 profiiliset ovat alla eikä renkaidenvaihdolla saa merkittävää muutosta, ja jos sillä saisi vaikka 10mm maavaraa lisää niin nopeus - ja matkamittari näyttävät tämän jälkeen melkoisesti väärin kun renkaan kehän ympärysmitta muuttuu merkittävästi. Mittarit näyttäsivät tuolloin 13,7% liian vähän.

Eipä uuteen autoon haluaisi ruveta itse virittelemään kovin kummoisia koria nostavia rakenteita, varsinkin kun maavaraa pitäisi saada useita senttejä(5-7cm lisää)

• On monia
        Fiat linean maavara kirjoitti:

185/65 R15 profiiliset ovat alla eikä renkaidenvaihdolla saa merkittävää muutosta, ja jos sillä saisi vaikka 10mm maavaraa lisää niin nopeus - ja matkamittari näyttävät tämän jälkeen melkoisesti väärin kun renkaan kehän ympärysmitta muuttuu merkittävästi. Mittarit näyttäsivät tuolloin 13,7% liian vähän.

Eipä uuteen autoon haluaisi ruveta itse virittelemään kovin kummoisia koria nostavia rakenteita, varsinkin kun maavaraa pitäisi saada useita senttejä(5-7cm lisää)

5cm...oho!Toimiikohan iskarit.Vai ottavatko jouset kaiken painon jöyssyissä vastaan.Jos jatkuvasto uupuu 5cm,niin sitte kannattaa ostaa maasturi;)

• Iskareilla ei ole tekemistä
        On monia kirjoitti:

5cm...oho!Toimiikohan iskarit.Vai ottavatko jouset kaiken painon jöyssyissä vastaan.Jos jatkuvasto uupuu 5cm,niin sitte kannattaa ostaa maasturi;)

Iskarit ovat uudet ja kunnossa, jousethan auton painoa kannattavat -maavara on jo paikallaan ollessa aivan liian pieni etuakselin kohdalta(noin 9-10cm).

En tarvitse maasturia, ja perheautoissa on tyypillisesti noin 14cm maavara. Normaali maavara riittäisi hyvin ja jopa 20mm madalletulla aiemmalla autolla pärjäsi hyvin, Fiat Linealla tekee tiukkaa ja varsinkin jäisillä kevätkeleillä maavara ei ole lainkaan riittävä.

• JiiJii69
        Iskareilla ei ole tekemistä kirjoitti:

Iskarit ovat uudet ja kunnossa, jousethan auton painoa kannattavat -maavara on jo paikallaan ollessa aivan liian pieni etuakselin kohdalta(noin 9-10cm).

En tarvitse maasturia, ja perheautoissa on tyypillisesti noin 14cm maavara. Normaali maavara riittäisi hyvin ja jopa 20mm madalletulla aiemmalla autolla pärjäsi hyvin, Fiat Linealla tekee tiukkaa ja varsinkin jäisillä kevätkeleillä maavara ei ole lainkaan riittävä.

..sitten laittaa auto vaihtoon jos ei kertakaikkiin maavara riitä? Kuten itsekin totesit niin vippaskonsteilla se ei onnistu. Vaihda vaikka Almeraan, silmämääräisesti maavara on enemmän kuin monessa maasturissa!

• Vaihto käy kalliiksi
        JiiJii69 kirjoitti:

..sitten laittaa auto vaihtoon jos ei kertakaikkiin maavara riitä? Kuten itsekin totesit niin vippaskonsteilla se ei onnistu. Vaihda vaikka Almeraan, silmämääräisesti maavara on enemmän kuin monessa maasturissa!

Vaihto voi tosiaan tulla eteen. Täytyy vielä katsoa kuinka mökkitiellä pärjää kevään roudan aikana, jos ei pärjää niin vaihtoonhan tuo menee.

Fiat ei edes ilmoita maavaraa:
        "Mutkatiellä meno maistuu, mutta mökkitiellä pohja raapi maata niukan maavaran vuoksi. Maavaraa ei ole ilmoitettu. "

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Tyylikäs ja muhkea perusauto/HL20071110SI1AL04avz?merkki=Fiat&ref=rss

• On monia
        JiiJii69 kirjoitti:

Pointti tässä on se,että auto on hyvä pienellä vaivalla.Uusavuttomuus on nykypäivää.Itse korjaisin ongelman muutamalla eurolla.Eikä siinä kauaa nokka tuhisisi.

• pienelle maavaralle
        On monia kirjoitti:

Pointti tässä on se,että auto on hyvä pienellä vaivalla.Uusavuttomuus on nykypäivää.Itse korjaisin ongelman muutamalla eurolla.Eikä siinä kauaa nokka tuhisisi.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää että miten saisit 5cm lisää maavaraa.

Et varmasti pysty tuolla summalla saamaan maavaraa riittäväksi.

• malliti

Joo itsellä on myös linea ja maavaraa on tosi vähän. Ollaan onnellisia sillä jotku maksaa itsensä kipeiksi että saavat laskettua maavaraa. Minulla on ongelmana se kun dieselissä kuuluu joku ihme naputus siinä satasen vauhdissa tasa kaasulla ajaessa. Ihan kuin mittarinvaijeri räpättäs mutta autossa ei ole edes sellaista on kellään kokemusta? vaihtovat jo takuuseen jakopään uuteen ei vaikutusta.

• lumi- ja jääpaloihin

Linean pohja on ok vaikka kosketuksia ja koviakin kolahduksia oli useita talven aikana.

Etuakselin kohdalla ja moottorin alla on panssari joka on muotoiltu hieman erikoiseti. keskellä on madallus joka ottaa herkästi kiinni.

On meinaan milleistä kiinni, että auton saa ajettua nelipistenosturille.

Kaikesta huolimatta auto ei jäänyt talvella kiinni(kerran oli lähellä ) ja pohja pysyi ehjänä, eli matkaa jatketaan.

Dieselissähän on jakoketju, bensakoneessa on hihna joka pitää uusia 3V tai 60tkm --> ketju olis parempi.

• minä TAAS!

Urheiluautojen maavara on yleensä pieni!

En ole kuullut valituksia Lamborghinin maavarasta. Yritä nyt vain tottua autoosi! Se on tehty ajettavaksi KOVAA!

• Stilo_kuski

olen kerranki jonkun kanssa samaa mieltä!

• Juhy

Näyttää olevan Fiatilla ainakin tämän kokoluokan autojen iankaikkinen ongelma. Meillä ei taho Mareallakaan uskaltaa minkäänlaiselle hiekkatielle lähtee.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe