Jos tästä olis jollekin apua

hymyhuulilla

Mä olen saanut ahmimisen hallintaan puhtaasti sillä, etten syö kello 18 jälkeen. Iltasin mulla nimittäin iski pahimmat kohtaukset.

Teen niin, että syön viimesen kerran just ennen kuutta ja menen sitten suihkuun ja pesen samalla hampaat, niin ettei oikein edes tee mieli syödä sen jälkeen.
Sitten vaan vietän illan mukavasti telkkaria katsellen ja koneella. SIinä on myös se hyvä, että vaikka sitten on kauan syömättä, niin aamulla harvoin tulee ahmimiskohtauksia.

Ainakin mulla on tosiaan vähentäny kontrolloimatonta syömistä tosi paljon ja mieli on paljon parempi.
Toivottavasti auttais edes jotakuta muutakin.

4

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piupaupou

      ..joillakin ei. mulla se meni niin kun koitin asettaa jonkin aikarajan, että tietäessäni n. viiden aikaan, että on vielä tunti aikaa syödä, ahmin sen verran (ellen enemmänkin) mitä olisin syönyt normaalistikin kuuden jälkeen.

      Mutta onnea vaan niille kenellä toimii :O

      • hymyhuulilla

        voi käydä noinkin. Mä teen niin, että jos tuun illalla kotiin vaikka kello kolme, niin syön siihen aikaan leipää tai ruokaa. Sitten seuraavan kerran syön viiden ja kuuden välillä. Yleensä just ennen kuutta. Ei ehi tulla kova nälkä kertaakaan ja sillon en syö niin paljon, ei tee mielikään.
        Viikonloput ja vapaapäivät on sitten vähän hankalampia, kun niistä puuttuu se sama säännöllisyys kun on viikolla, mutta kyllä niistäkin selvii.

        Mutta ihan totta, ei varmasti toimi kaikilla. Mä oon onnellinen, että mulla auttaa. Tsemiä muille :)!


      • jjiioo
        hymyhuulilla kirjoitti:

        voi käydä noinkin. Mä teen niin, että jos tuun illalla kotiin vaikka kello kolme, niin syön siihen aikaan leipää tai ruokaa. Sitten seuraavan kerran syön viiden ja kuuden välillä. Yleensä just ennen kuutta. Ei ehi tulla kova nälkä kertaakaan ja sillon en syö niin paljon, ei tee mielikään.
        Viikonloput ja vapaapäivät on sitten vähän hankalampia, kun niistä puuttuu se sama säännöllisyys kun on viikolla, mutta kyllä niistäkin selvii.

        Mutta ihan totta, ei varmasti toimi kaikilla. Mä oon onnellinen, että mulla auttaa. Tsemiä muille :)!

        itekki kokeilla et ei 18 jälkeen syö mitään..laihtuakin kerta yritän. niinku varmaan suurin osa ahmijoista


    • niisi

      Syömishäiriöhoidossa käsketään syömään 3-4 tunnin välein. Erilaiset pakot ja säännöt juuri laukausevat pahempaa ahmimista. Kun syö säännöllisesti koko päivän ei illalla ahmituta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe