Vaatiiko teatterissakäynti

jakun päälle

naisille, vai kelpaako juhlavampi paitapusero? En ole vähään aikaan käynyt, voitko neuvoa?

21

727

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yxitypy

voi teatteriin mennä melkein minkälaisessa asussa tahansa.
      Pukeutumista näkee laidasta laitaan.
      Jotkut naiset ovat pukeutuneet hienosti, jotkut ihan tavallisiin kuteisiin.
      Itelläni viimeks teatterissa käydessäni oli farkut ja neule :=))

• Enkeli-trio

jos jottai tilastoo tekis,ni vissii pualet pukeutuu
        rennosti nykysi.
        Mum miälest on kyl kiva joskus hiukka "fiinistellä" eli kyl
        se kääntyy tonne jakku pualel :)

Kyl meijä pikku-miähilki on ain kauluspairat yllä,ku mennää lasten näytöksii kattomaa.

• toinen typy

Teatteri ei oo enää pariin vuosikymmeneen ollu mikään hienostelupaikka, teatteriin mennään katsomaan teatteriesitystä. Se on elämys jos on, se on sama ku menis taidegalleriaan, tavalliseen ravintolaan tai elokuviin.
        Teatteriin ei tarvitse mennä hienostelemaan, se kuuluu menneisyyteen, ehkä jonnekin 1950-luvulle.

JOS joku haluaa pukeutua hienosti, niin eihän sitä mikään estä. Itse tykkään ihan tavallisena arkenakin joskus, varsinkin kesällä pukeutua jänniin vaatteisiin vaikka mennessäni ihan vaan kirjastoon.

Mutta siis teatteriin ei tarvita mitään "jakkua" tai "hienompaa puseroa".

Toiset laittaa oopperaesitykseen jotain fiiniä päälle, no mikä ettei, mutta myös oopperaan voi mennä ihan tavallisissa vaatteissa, siis ihan vaan työvaatteissa suoraan töistä -ehkei nyt sentään bensatahrasissa haalareissa tai jossain reiällisissä kuteissa oo kovin fiksua.

Hienommat vaatteet on etiketin vaatimus sillon kun mennään: gaalajuhlaan, jonkun kutsumana hienoille cocktailkutsuille, häihin, naamiaisiin (joihin on epäkohteliasta tulla tavallisissa vaatteissa), fantasiapirskeisiin ja silleen.

Teatteriin: tavallisissa siisteissä (tai rennonpuoleisissa) arkivaatteissa, ja jos huvittaa, niin hienommissa. Mutta huvitusta kyllä herättää jos teatteriin menee jossain helvetin kimmeltävissä kuteissa strutsinsulka kaulan ympärillä suoraan kampaajalta; toisaalta,mitä sen on väliä.

• Heikunkeikku

...päällesi melkein vaikka mitä. Ihmiset pukevat teatteriin ihan laidasta laitaan. Siellä käy niin eri-ikäisiäkin, että jo sen takia pukeutumistyylit vaihtelee.

Itse tykkään vähän "tällätä" ja laitan parempaa päälleni. Tosin en "joulukuusimaisesti", vaan yksinkertaisen hmmm... tyylikkäästi.
      Voisin mennä farkutkin jalassa, että ei sen puoleen.

• teatterin kävijä

Silläkin on vähän eroa että meneekö ison teatterin isoa musikaalia katsomaan vai pienempään teatteriin ja pienempää näytelmää. Musikaalit ja ensi-illat ovat sellaisia että ihmiset tuntuvat mielellään pukeautuvan fiinisti.
        Musikaaleihin saapuu linja-autolasteittain ihmisiä ympäri maakuntaa ja Suomea, ja silloin on lähdetty paitsi katomaan esitystä, myös "näyttäytymään" ja pitämään hauskaa. Tällöin tuntuu olevan monella vähän parempata päällä

Mutta jos esim. menee jonkun pienemmän teatteriryhmän näytelmää katsomaan niin päällä voi olla mitä tahansa.

Kuten sanottu niin kaikenlaista pukeutumista näkee!! Eli ei kannata stressata! Paitapusero käy oikein hyvin.

Itse tosin sen verran harvoin ulkona miehen kanssa käyn, että otan ilon irti joka kerrasta ja meikkaan & laitan jotain parempaa päälle. Jotta tulee niille juhlavaatteillekin joskus käyttöä!

• naiset!

Noin vähän arvelinkin. Silti vaikea tehdä päätös, kumpaan päätyy. No, täytyy sovitella, tässähän auttaisi jonkun makutuomarinkin mielipide .

• toinen typy
        teatterin kävijä kirjoitti:

Silläkin on vähän eroa että meneekö ison teatterin isoa musikaalia katsomaan vai pienempään teatteriin ja pienempää näytelmää. Musikaalit ja ensi-illat ovat sellaisia että ihmiset tuntuvat mielellään pukeautuvan fiinisti.
        Musikaaleihin saapuu linja-autolasteittain ihmisiä ympäri maakuntaa ja Suomea, ja silloin on lähdetty paitsi katomaan esitystä, myös "näyttäytymään" ja pitämään hauskaa. Tällöin tuntuu olevan monella vähän parempata päällä

Mutta jos esim. menee jonkun pienemmän teatteriryhmän näytelmää katsomaan niin päällä voi olla mitä tahansa.

Kuten sanottu niin kaikenlaista pukeutumista näkee!! Eli ei kannata stressata! Paitapusero käy oikein hyvin.

Itse tosin sen verran harvoin ulkona miehen kanssa käyn, että otan ilon irti joka kerrasta ja meikkaan & laitan jotain parempaa päälle. Jotta tulee niille juhlavaatteillekin joskus käyttöä!

Sillon ku mä meen katsomaan jotain musikaalia pistän päälleni mitä itteäni huvittaa vaikka sinne tulis mikä autolastillinen tälläytyneitä mummoja jostain Sarvikuonosta.

• Aivan kuinka vaan

Tuskin tuntuis kivalta jos sinä järjestät juhlat ja sinne tulee joku verkkareissa.
      kuuluu ihmisen sivistykseen pukeutua kuhunkin tilaisuuteen sopivasti.
      Teatteriin vähän jubileums meininkiä.

• meirikki

Käyn sekä pienessä että isossa teatterissa ja mielestäni jo viikonpäivä tässäkin on yhtenä tekijänä.

Minulla on talvisin housuasu, ja pikkukengät tietenkin pussukassa mukana.

Arki-iltana kellariteatterissa voi toki olla rennommin, vaan en silloinkaan löntysteli lenkkareissa, farkuissa ja jumpperissa, huh...:(

Tietenkin ,kun normaalisti on noi vaatteet yllä, haluaa sitten fiininpää.

Se "tällääminen" on kuin virittäytymistä antoisaan iltaan.

• susa51
        meirikki kirjoitti:

Käyn sekä pienessä että isossa teatterissa ja mielestäni jo viikonpäivä tässäkin on yhtenä tekijänä.

Minulla on talvisin housuasu, ja pikkukengät tietenkin pussukassa mukana.

Arki-iltana kellariteatterissa voi toki olla rennommin, vaan en silloinkaan löntysteli lenkkareissa, farkuissa ja jumpperissa, huh...:(

Tietenkin ,kun normaalisti on noi vaatteet yllä, haluaa sitten fiininpää.

Se "tällääminen" on kuin virittäytymistä antoisaan iltaan.

Itse kun käyn teatterissa niin välillä tulee laitettua erillistä jakkua, korkokengät on ainakin ehdottomat.
        Viimeksi kuitenkin kun oli kylmä, paremman puseron päällä oli hyvän värinen villatakki.
        Farkkua en oikein enää tämän ikäisenä laittaisi.
        Pidän toki farkkuja muuten, toivottavasti ei ikä siinä vaikuttaisi mitään arkioloissa.
        Ei se pukeutuminen enää teatteriin ole sellaista kuin joskus ennen.
        Mutta jos haluaa tälläytyä, niin mikä ettei..

• esiintyjien tuomasta

viihteestä. EI mne jouda mun riepuja tsekkaamaan tai sanomaan ettei noin saa tulla.
        Mie menen vaattees ku vaattees, ajakoot pois jos ei käy.
        Teatteri on mulle rentoutumista, ei tälläytymistä. Juhlat erikseen!

• toinen typy

Joo, mutta monet teatterialan ammattilaiset ja opiskelijat käy näytöksissä verkkareissa ja farkuissa; laita sä kuitenkin jubileum-kuteet päälles ihan rauhassa.

• henrii

voisi laittaa mustaa pitsiä, ja käsilaukkuun arsenikkiä, pääsee hyvin tunnelmaan.

• Meriläinen

ja katsomassa Mozatin Taikahuilua.
      No se esitettiin tosin Hartwall areenalla, mutta olisin odottanut enemmän pukeutuneita ihmisiä.
      Itse hommasin ihan uutta sitä varten ja systerin kanssa oltiin menossa nauttimaan ja kyllä myös nautittiin.
      Kumpaakin vaan ihmetytti kun oli niin paljon ihmisiä farkuissa ja ihan tavallisissa vaatteissa.
      Kyllä sitten löytyi todella vielä enemmän pukeutuneita kun me, ihmisiä joilla oli varaa huomattavasti enemmän kuin meillä.

• toinen typy

Heh heh "ihmisiä joilla oli vielä enemmän varaa kuin meillä". Olikovatkohan he niitä joilla on kotona "hand-painted porslin with periwinkles"? Kuulosti meinaan aika lailla Hyacinthilta...

• enm

- Vapaa mutta pakollinen...
      Tosiaan siellä näkee kaikenlaista mutta itselleen voi silti tehdä juhlavamman fiiliksen.

• siistii, niinkuin nuoret sanovat :)

• enm

- Ja jos on arvokas näytelmä... Niin sikasiistii...

• enm kirjoitti:

- Ja jos on arvokas näytelmä... Niin sikasiistii...

kylläpä nauratti..

Ja taitaa ne tosin joskus sanoa kumemminkin ..

• elämysmatkailija

Ei todellakaan vaadi.
      Moni kuitenkin juhlistaa ja arvostaa näyttelijöiden työtä pukeutumalla hiukka paremmin teatteriin.
      Orkesterien konserteissakaan ei ole pakko pukeutua sen erikoisemmin.

Kultuurinautinto on se oleellisin juttu, ei esittäytyminen yleisönä.

Ihan itse voi päättää, kukaan ei siitä voi nokkaansa koputtaa.

• jhhghgf

jhjkglkgj

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4018
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe