paljon hölmöjä!
Kun puhutaan sonerasta, onpa kysymys kännykkäliittymästä tai nettiliittymästä, niin toteaisin että molemmat eivät vastaa enää nykypäivää. Soneran kännykkäliittymä on maan kaillein samoin netti! Ja netti takkuilee jatkuvasti, eikä kukaan tee soneralla tilanteen korjaamiseksi yhtään mitään! Maksut kyllä tulevat ajallaan mutta viis väliä pelaako liittymä vai ei. Tämä on soneralla ollut niin kauan kun muistan. Joudun korjailemaan tietokoneita pitkin kaupunkia ja yleensä vaikeudet tulevat esiin soneran nettiliittymän omaavilla perheillä. Ei pelaa niin ei pelaa ja pätkiin jatkuvasti välillä 200kb-3mb.Ja soneralta saa vain valittelut. Sanoin kerran tekniselle tukihenkilölee, että mitä jos asiakas tekisi vastaavan ja sanoisi,että valitettavasti en maksa teidän lähettämäänne laskua, Koska yhteys on mitä on.
Niimpä teidän ei tarvitse kuin kärsiä kaikesta paskasta minkä sonera teille aiheuttaa ja pitäkää se vaan hyvänä puolena ha ha haaaaa!
Soneran narunpäässä
14
1182
Vastaukset
- -internautti-
Ei ole mitään ongelmia Soneran liittymien kanssa, toimii niin kännykkä kuin nettikin ja nopeus on 23 mbit/s.
Sinä et vain osaa. Ja sitten vielä säätelet muidenkin koneita - huh huh. No onneksi sinua ei tarvita säätämään meille.- Sonera on hyvä...
Ei mitään ongelmia Soneran nettiliittymän kanssa, ja kyllähän se on käytännössä ainut vaihtoehto Varkaudessa jo nopeutta meinaa saada. Mokkulat on mitä on...
Käynnykkä liittymäni vaihtui minusta riippumattomista syistä Sonerasta pois... ja eron kyllä huomaa, eikä se ole parannusta. Esim. virrankulutus lisääntyi huomattavasti... arvelen sen johtuvan nykyisen operaattorin harvemmasta tukiasema välistä.. kännykältä vaatii enemmän tehoja saada yhteydet pidettyä - 616
Sonera on hyvä... kirjoitti:
Ei mitään ongelmia Soneran nettiliittymän kanssa, ja kyllähän se on käytännössä ainut vaihtoehto Varkaudessa jo nopeutta meinaa saada. Mokkulat on mitä on...
Käynnykkä liittymäni vaihtui minusta riippumattomista syistä Sonerasta pois... ja eron kyllä huomaa, eikä se ole parannusta. Esim. virrankulutus lisääntyi huomattavasti... arvelen sen johtuvan nykyisen operaattorin harvemmasta tukiasema välistä.. kännykältä vaatii enemmän tehoja saada yhteydet pidettyäVAI SONERA HYVÄ! EI TOIMI KAAPELI EIKÄ LAAJAKAISTA, TV PIMEE JA SONERA VAAN LAKKOILEE, EIKÄ ASIAKASPALVELU TIIJÄ MITÄÄN.
- -internautti-
Sonera on hyvä... kirjoitti:
Käynnykkä liittymäni vaihtui minusta riippumattomista syistä Sonerasta pois... ja eron kyllä huomaa, eikä se ole parannusta. Esim. virrankulutus lisääntyi huomattavasti... arvelen sen johtuvan nykyisen operaattorin harvemmasta tukiasema välistä.. kännykältä vaatii enemmän tehoja saada yhteydet pidettyäJuu, olet oikeassa kännykkäverkon suhteen. Soneralla on täällä päin valta-asema näissä joten muut operaattorit eivät pärjää tekniikassa.
Ja koskien ADSL-yhteyksiä, ottipa sen sitten miltä hyvänsä operaattorilta niin kuparit ovat silti Soneran. Välttämättä operaattoria vaihtamalla ei ADSL-yhteydessä vaihdu tekniikassa yhtään mikään asia. - Elisan laajakaista
-internautti- kirjoitti:
Juu, olet oikeassa kännykkäverkon suhteen. Soneralla on täällä päin valta-asema näissä joten muut operaattorit eivät pärjää tekniikassa.
Ja koskien ADSL-yhteyksiä, ottipa sen sitten miltä hyvänsä operaattorilta niin kuparit ovat silti Soneran. Välttämättä operaattoria vaihtamalla ei ADSL-yhteydessä vaihdu tekniikassa yhtään mikään asia.joka tietysti toimi Soneran verkossa. Yli kuukauden oli poikki. Soittelin ja kävin ElisaShopitissa. Vika oli tietysti Soneralla. Joku minulle sitten sanoikin, että eivät pidä mitään kiirettä, kun operaattori ei ole Sonera. Eikö valtiovalta voisi jotenkin puuttua näiden operaattoreiden (tarkoitan yleensä) toimintaan? Operaattori joutuisi maksamaan valtiolle korvaukset poikki olevista laakakaistoista. Mitä kauemmin poikki, sitä suurempi korvaus. Voisi tulla pikkuisen muutosta katkoihin!
- S-lahti
Olen erimieltä. Ei ainakaan kaapelinetti toimi, siitä on muutaman vuoden kokemus. Yhteensä muutama työpäivä puhelimessa soneraan päin, kun viimein sai jonkun kiinni. Maksa vielä joka minuutista itse. Ja aina syytettiin suoraan asiakasta, siis minua. Joka kerta vika oli sonerassa. Sitä en mene sanomaan etteikö soneran adsl-liittymä toimis. Ei ole kokemusta, mut operaattorin vaihto oli päivänselvää, sen takkuamisen ja moitteiden jälkeen. Nyt saunalahden adsl ja ei yhtään ainutta lyhyttäkään katkosta ole ollut, kohta on vuosi mennyt. Olen tyytyväinen. Samoin vaihdoin kännyliittymän, on huomattavasti edullisempi. Näin ainakin minun kohdalla.
- -internautti-
S-lahti kirjoitti:
Olen erimieltä. Ei ainakaan kaapelinetti toimi, siitä on muutaman vuoden kokemus. Yhteensä muutama työpäivä puhelimessa soneraan päin, kun viimein sai jonkun kiinni. Maksa vielä joka minuutista itse. Ja aina syytettiin suoraan asiakasta, siis minua. Joka kerta vika oli sonerassa. Sitä en mene sanomaan etteikö soneran adsl-liittymä toimis. Ei ole kokemusta, mut operaattorin vaihto oli päivänselvää, sen takkuamisen ja moitteiden jälkeen. Nyt saunalahden adsl ja ei yhtään ainutta lyhyttäkään katkosta ole ollut, kohta on vuosi mennyt. Olen tyytyväinen. Samoin vaihdoin kännyliittymän, on huomattavasti edullisempi. Näin ainakin minun kohdalla.
jos on kaapelinetin mennyt ottamaan!
Tämä on juuri esimerkki siitä, kun ei osata ja ostetaan toimimaton ratkaisu eikä osata pysyä erossa. Kaapeli-TV on vain televisiota varten, tosin ei se ole hyvä edes siinäkään.
Ja se Saunalahden ADSL on itseasiassa Soneran ADSL, mutta maksat vain laskun Saunalahdelle. Se on ihan sama kuin että jos ostat sähköä miltä tahansa yhtiöltä niin samasta paikkaa se silti tulee. - S-lahti
-internautti- kirjoitti:
Tämä on juuri esimerkki siitä, kun ei osata ja ostetaan toimimaton ratkaisu eikä osata pysyä erossa. Kaapeli-TV on vain televisiota varten, tosin ei se ole hyvä edes siinäkään.
Ja se Saunalahden ADSL on itseasiassa Soneran ADSL, mutta maksat vain laskun Saunalahdelle. Se on ihan sama kuin että jos ostat sähköä miltä tahansa yhtiöltä niin samasta paikkaa se silti tulee.Just joo, minun vika tietysti. Kun otin nettiliittymän niin hyvä et tiesin mikä on netti enkä ollut tietokonetta juuri koskettanut, en todella "OSANNUT", siis minun oma vika ja syy ym. Mut sonera ylisti kaapeliyhteyttä maasta taivaaseen. Kuten myös niissä lukuisissa puheluissa mitä jouduin soittamaan ja omaan laskuuni. Tosi töykeää kaytöstä ja "palvelua". Mut kun ostin adsl-modeemin soneran liikkeeltä niin siellä fiksu uusi nuori myyjä sanoi heti et ei sillä kaapeliyhteydellä mitään teekkään. Kaikki muut siihen asti ylisti sitä. Siksi menin ostamaan modeemia sieltä et san vielä kerran haukkua soneran ja kaupat tuli sen nuoren myyjän ansiosta. Että tälleen. Otan sit kaiken syyn niskoilleni, koska olen niin tyhmä ja sonera on viisas ja hyvä operaattori. PISTE.
- paitsi
-internautti- kirjoitti:
Ja se Saunalahden ADSL on itseasiassa Soneran ADSL, mutta maksat vain laskun Saunalahdelle. Se on ihan sama kuin että jos ostat sähköä miltä tahansa yhtiöltä niin samasta paikkaa se silti tulee.että eikös saunalahti adsl toimi Elisan verkossa?
- ...keskenään
paitsi kirjoitti:
että eikös saunalahti adsl toimi Elisan verkossa?
ADSL toimii maanpäällisessä lankaverkossa ja siksi puhelinjohdot omistavan paikallisen puhelinyhtiön verkossa ja laitteilla eli varkaudessa Soneran - minkä takia on ymmärrettävää (muttei hyväksyttävää) että Soneraa ei kiinnosta palvella Elisan asiakkaita liiankaan hyvin.
- netti pätkii
kun henkilökunta jatkuvasti marssii ulos! Varmaan silloin kytkevät kaiken pois päältä. Niin kuin ulosmarssit muka mitään auttaisivat. Kärsikää soneralaiset, on muitakin laitettu pellolle!
- korvauksista
Siellä lukee mm. seuraavaa:
"Jos viestintäpalvelun laatu ei vastaa iestintäpalvelusopimuksessa sovittuja ehtoja tai palvelun markkinoinnissa annettuja tietoja, kyseessä on viestintäpalvelun virhe, jonka perusteella käyttäjä on oikeutettu korvaukseen. Korvausta haetaan suoraan teleyritykseltä, jolle on myös ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa sen havaitsemisesta.
Virheitä ovat muun muassa palvelun vähäistä merkittävämmät käyttökatkokset silloin, kun ne eivät johdu viestintäpalvelusopimuksessa mainituista poikkeuksista, kuten esimerkiksi verkko- tai muista huoltotöistä."
"Virhetilanteessa käyttäjällä on oikeus vaatia virheen oikaisua tai vaihtoehtoisesti hinnanalennusta, jos oikaisu ei tule kysymykseen. Silloin kun virhe perustuu nimenomaan palvelun käyttökatkokseen, käyttäjällä on oikeus viestintämarkkinalaissa määriteltyyn vakiohyvitykseen. Vakiohyvityksen määrä on vähintään 15 euroa kultakin alkavalta keskeytysviikolta, kuitenkin enintään 120 euroa. Hinnanalennus ja vakiohyvitys ovat vaihtoehtoisia korvaustapoja."
http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kayttajanoikeudet.html
Itse en voi yhteyttä moittia - ei pätki eikä katkeile. - Jos ei toimi en maksa
Mulla on ollut aikaisemmin soneran kaapeliyhteyden kanssa toimivuusongelmia ja otinkin yhteytta Varkauden kuluttaja-asiamieheen jolta sain vastauksen:
"Mikäli yhteys ei toimi sopimuksen edellyttämällä tavalla ja asiasta on tehty vikailmoitus eikä asiaa ole korjattu kohtullisessa ajassa ei kuukausilasku tarvitse maksaa".
Mikäli vikatilannetta ei ole korjattu ilmoitusta seuraavana päivänä klo 16 mennessä tein soneralle joka kerta reklamaation, jossa kerroin olevani maksamatta seuraavan kuun laskua. Olen myös saanut joka kerta seuraavan kuun veloituksetta.
Jossain vaiheessa ilmeisesti ottivat opikseen, koska pidempi aikaisia (yli 1h kestäviä) ongelmia minulla ei ole ollut yli vuoteen. - onko lankaliittymälle
vaihtoehtoja ja millaisia ne ovat hinnoiltaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15511788
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485423Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p434437Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323632Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392728Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071646Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3611601Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?971499Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361441