On ihmeellistä laajakaista laskutus Soneralla. Viime syksynä solmin kampanjatarjouksena laajakaistasopimuksen 19,90 e/kk. Ensimmäisestä laskusta alkaen Sonera virheellisesti laskuttaa 24 e/kk. Olen lukuisia kertoja soittanut heille virheestä ja aina on luvattu korjata. Taitaa olla ylivoimainen tehtävä.
Lisäksi laskuihin viestikohtaan olen kirjoittanut virheestä, ja olen maksanut sopimuksen mukaisen 19,90 e.
Puolen vuoden tappelun jälkeen laitoin heille äskettäin kirjeen, jossa ilmoitin irtisanovani sopimuksen mikäli seuraava lasku ei ole oikein.
En halua enkä aio joutua mahdollisesti perintätoimiston hampaisiin Soneran oman virheen vuoksi.
Soneran Asiakaspalvelussa sanottiin, että perintä on mahdollista tällaisissa tapauksissa.
Sonera Asiakaspalvelussa ja Laskutuksessa ei todella osata painaa paria näppäintä ja korjata virhe!
laskutus mättää
16
1956
Vastaukset
- lakutettu
Olen kokenut samanlaista kohtelua Soneralta. Sanoin irti sopimukseni viime marraskuussa heti sen jälkeen, kun Sonera ilmoitti hinnan korotuksesta. Mutta ei! Laskuja tulee edelleen, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Olen soittanut, lähettänyt sähköpostia ja paluttanut laskuja, mutta mikään ei tunnu tehoavan. Kamala firma suorastaan! Ja kamalaa työväkeä siellä. Onneksi niitä aletaan jo potkimaan ulos. Toivottavasti koko firmaa ei kohta ole olemassakaan!
- edelleen!
Johan nyt jotakin jos laskutuksesi jatkuu edelleen.Empä ole moista kuullut,itse olen samassa tilantessa ja saa nähdä jatkuuko täälläkin.(vielä ei ole tullut).
Minä onneksi ainakin Firman tietäen laitoin visusti talteen istisanomussopimukseni sekä viimeisen laskuni.
Millään tavalla en aio reagoida jos jotain laskuja tulee heidän maksulliseen asikaspalveluunsa esim.soittamalla.
Entisen asiakkaan ei tarvitse enää soitella eikä muutenkaan vaivautua jos irtisanomissopimus on tallella ja viimeinen lasku maksettu.
Antakaa mennä rauhassa vain ulossottoon ja kiikuttakaa paperit kuluttaja-asiamiehelle siinä
vaiheessa. Jotenkin tuntuu että Soneralla on tarkoituksenhakuista toiminta että asiakaspalveluun soiteltaisiin,toivottavasti olen väärässsä.Vamaa olisi ainakin se jos joutuisin
samalla tavalla kohdelluksi en k.o.firmasta mitään ostaisi(verkkokauppa.kanavapaketit,yms.
puhumattakaan paluusta koskaan netti tai puhelinasiakkaaksi. - sopimus
edelleen! kirjoitti:
Johan nyt jotakin jos laskutuksesi jatkuu edelleen.Empä ole moista kuullut,itse olen samassa tilantessa ja saa nähdä jatkuuko täälläkin.(vielä ei ole tullut).
Minä onneksi ainakin Firman tietäen laitoin visusti talteen istisanomussopimukseni sekä viimeisen laskuni.
Millään tavalla en aio reagoida jos jotain laskuja tulee heidän maksulliseen asikaspalveluunsa esim.soittamalla.
Entisen asiakkaan ei tarvitse enää soitella eikä muutenkaan vaivautua jos irtisanomissopimus on tallella ja viimeinen lasku maksettu.
Antakaa mennä rauhassa vain ulossottoon ja kiikuttakaa paperit kuluttaja-asiamiehelle siinä
vaiheessa. Jotenkin tuntuu että Soneralla on tarkoituksenhakuista toiminta että asiakaspalveluun soiteltaisiin,toivottavasti olen väärässsä.Vamaa olisi ainakin se jos joutuisin
samalla tavalla kohdelluksi en k.o.firmasta mitään ostaisi(verkkokauppa.kanavapaketit,yms.
puhumattakaan paluusta koskaan netti tai puhelinasiakkaaksi.Käytännössä tuo kampanjatarjous taitaapi olla määräaikainen, eli se kestää 12kk kanavapaketeissa ja laajakaistayhteydessä 18kk sopimuksen tekopäivästä etiäpäin.
Ainakin itsellä on omassa puhelinyhtiössä niin, että jos haluaisin tämän määräaikaisen ADSL-yhteyden saada ennen määräaikaa poikki, joutusin maksamaan eduista takaisin. - tarkistaa...
edelleen! kirjoitti:
puhumattakaan paluusta koskaan netti tai puhelinasiakkaaksi.miltä ajalta laskut ovat. Irtisanomisen jälkeenkin saat taatusti ihan asiallisia laskuja, koska Soneran laskutus tapahtuu jälkikäteen. Laskujen tulo ei siis lopu irtisanomishetkeen vaikka laskutus lakkaakin.
Esim. irtisanot liittymän tänään--> 2 viikon irtisanomisaika--> liittymä lakkaa toimimasta (ja siis laskutus loppuu) 2.4. Seuraava laskusi tulee vaikkapa 25.3. ja koskee helmikuuta (1.-28.2.2009). Siis selkeästi käyttämältäsi ajalta --->maksettava. Sitä seuraava laskusi tulee sitten vaikkapa 25.4. koskien maaliskuuta (1.-31.3.2009). Liittymä on ollut käytössäsi koko tuon ajan --> maksettava.
Seuraava lasku koskeekin sitten aikaa 1.-2.4.2009 joka jää taatusti alle kahdenkymmenen euron. Tällaista laskus Sonera(kaan) ei lähetä vaan järjestelmä odottaa (tai jotain sentapaista) kuukauden ennen kuin lasku lähtee. Tuolloin taitaakin vallita jo toukokuun loppu, ja tämäkin lasku on aiheellinen koskien aikaa jolloin liittymä on ollut käytössäsi.
Kannattaa aina katsoa laskuerittelystä (laskun kääntöpuolella ainakin minulla) mitä aikaa lasku koskee, ennen kuin alkaa täällä uhoamaan, tai varsinkaan ulosottoon aiheellisia laskuja päästämään! - Porkkana!
tarkistaa... kirjoitti:
miltä ajalta laskut ovat. Irtisanomisen jälkeenkin saat taatusti ihan asiallisia laskuja, koska Soneran laskutus tapahtuu jälkikäteen. Laskujen tulo ei siis lopu irtisanomishetkeen vaikka laskutus lakkaakin.
Esim. irtisanot liittymän tänään--> 2 viikon irtisanomisaika--> liittymä lakkaa toimimasta (ja siis laskutus loppuu) 2.4. Seuraava laskusi tulee vaikkapa 25.3. ja koskee helmikuuta (1.-28.2.2009). Siis selkeästi käyttämältäsi ajalta --->maksettava. Sitä seuraava laskusi tulee sitten vaikkapa 25.4. koskien maaliskuuta (1.-31.3.2009). Liittymä on ollut käytössäsi koko tuon ajan --> maksettava.
Seuraava lasku koskeekin sitten aikaa 1.-2.4.2009 joka jää taatusti alle kahdenkymmenen euron. Tällaista laskus Sonera(kaan) ei lähetä vaan järjestelmä odottaa (tai jotain sentapaista) kuukauden ennen kuin lasku lähtee. Tuolloin taitaakin vallita jo toukokuun loppu, ja tämäkin lasku on aiheellinen koskien aikaa jolloin liittymä on ollut käytössäsi.
Kannattaa aina katsoa laskuerittelystä (laskun kääntöpuolella ainakin minulla) mitä aikaa lasku koskee, ennen kuin alkaa täällä uhoamaan, tai varsinkaan ulosottoon aiheellisia laskuja päästämään!Juuri näin kuin edellinen kirjoittaja kirjoittaa
viimeinen lasku sitten talteen ja myös irtisanomissopimus.Sitten antakaa Soneran lähetellä niitä euron hintaisia paperilaskuja vaikka ulosottoon asti.Mitään velvollisuutta asiakkalla ei kuitenkaan ole soitella heidän maksullisiin puhelimiinsa(ja tulla yhä uudelleen ja uudelleen nöyryytetyksi).Tarkkana kuitenkin pitää olla että laskut on maksettu irtisanomispäivään asti koska tietääkseni kaikilla on tämä jälkilaskutuskäytäntö. - laskutettu
tarkistaa... kirjoitti:
miltä ajalta laskut ovat. Irtisanomisen jälkeenkin saat taatusti ihan asiallisia laskuja, koska Soneran laskutus tapahtuu jälkikäteen. Laskujen tulo ei siis lopu irtisanomishetkeen vaikka laskutus lakkaakin.
Kannattaa aina katsoa laskuerittelystä (laskun kääntöpuolella ainakin minulla) mitä aikaa lasku koskee, ennen kuin alkaa täällä uhoamaan, tai varsinkaan ulosottoon aiheellisia laskuja päästämään!Mitä irtisanomis-sopimusta tarkoita? Sanoin itseni irti puhelimitse. Mitään sen kummempaa sopimusta siihen ei sisältynyt. Soneran kanssa asiointi on lähes mahdotonta muutoin, kun soittamalla.
- pitää olla
laskutettu kirjoitti:
Mitä irtisanomis-sopimusta tarkoita? Sanoin itseni irti puhelimitse. Mitään sen kummempaa sopimusta siihen ei sisältynyt. Soneran kanssa asiointi on lähes mahdotonta muutoin, kun soittamalla.
Postista saamaasi irtisanomisvahvistusta tarkoitan,ja mikäli et sitä ole saanut se on kyllä hieman huolestuttava juttu.Soneran tietäen toiminta on hidasta ja irtisanomisvahvistuksenkin tulo minulle kesti n.3 viikkoa puhelinsoitostani jolloin liittymän irtisanoin.
Irtisanomisvahvistus ja viimeinen lasku siis on se jotka mielestäni kannattaa säilyttää pitkään että on näyttöä tarvittaessa jos vaikka niitä laskuja tulee vielä sieltä senkin jälkeen.
Lähinnä tarkoitan ettei heidän MAKSULLISEEN asiakaspalveluun tarvitse enää sitten soitella kun on tunnettua ettei sitäkautta juuri mikään
kerralla kuntoon tule.
- Sonera-asiantuntija
On hankala sanoa tämän tiedon perusteella mistä asiassa on ollut kyse.
Kerroit, että olit jo ollut yhteydessä asiasta asiakaspalveluumme, mutta jos asia on yhä ollut epäselvä, suosittelen sinua vielä olemaan asiasta yhteydessä suoraan laskutuksemme asiakaspalveluun 0200 17000 (pvm/mpm) (Valikot: 2: Laajakaista-asiat ja 2: Laskuasiat), jotta epäselvä asia saadaan selvitettyä mahdollisimman hyvin. Laskutuksemme asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 8 - 20 ja lauantaisin klo 9 - 16.30.
T: Sami Soneran asiakaspalvelusta- ahoulu
EI SIINÄ OLE MITÄÄN EPÄSELVÄÄ.
TEILLÄ ON VIRHE LASKUN SUMMASSA OLLUT ALUSTA ALKAEN, JOTA ETTE USEISTA SOITOISTA HUOLIMATTA OLE SAANEET KORJATTUA SOVITUKSI SUMMAKSI.
EN ENÄÄ SOITA JA KULUTA RAHOJANI TURHAAN. JOS ETTE LAITA SOVITTUA TARJOUSHINTAA LÄHETTÄMIINNE LASKUIHIN - LUPAUKSISTA HUOLIMATTA - NIIN IRTISANON MOKOMAN SOPIMUKSEN. KOSKA ETTE TOISENA SOPIJAPUOLENA PIDÄ KIINNI SOVITUSTA HINNASTA !!!!
ASIAKASPALVELUNNE ON ALA-ARVOISTA PÄÄSÄÄNTÖISESTI.
SONERAN NUORI PIMU RUPESI SOITTAMAAN SUUTAAN MINULLE JA LÄTKÄISI PUHELUN POIKKI.
EN OLE AINOA SONERAAN TYYTYMÄTÖN SEN PERUSTEELLA MITÄ VASTAUKSIA KIRJOITUKSEENI ON TULLUT.
- Pettynyt
asiakaspalvelu että siellä ei helpolla korjaannu mikään ja mekin olemme joutuneet ottamaan yhteyttä kirjallisesti heidän päällikköönsä ja jopa ylemmälle taholle.
Sonera nyt vain on sellainen "tökkis" jossa työväki on opetettu nöyryyttämään asiakkaita. - vm. 41 KOKKOLA
Tein sopimuksen laajakaistasta Soneran kanssa:
1. Lasku 6.7- 2.8.2009 41,79€
2. Piti olla 12,90€ korjattu soiton jälkeen!
3. Virheen johdosta sovittiin kaksi vapaakuukautta ( elo>> syyskuu )
4. Tuli lasku 3.8- 4.10.2009 25,78€ ( puuttui sopimuksen mukainen korvaus 2 kk. )?
5. Soitin 0200-17000 13.10.2009>>>> soittaja oli ylimielinen ja vain ihmetteli asiaa.
6. Ilmoitti, että lasku on oikein!
7. Odotan puhelinsoittoa Sonera Jouni Haapakoski, jonka kanssa sovittiin ja mitä hän lupasi.
8. Mutta asia ei toteutunut?
9. Odotan parempaa palvelua Soneralta.
* Surku hupaisaa>>>> minulta tiedusteltiin tyytyväisyydestä SONERAAN>> osaatte kuvitella mitä vastasin.- HRMO
Mulle tuli juuri 354 € suuruinen lasku kuukauden netistä. About 3 päivää vanhaa 18kk sopimusta, joka puhelimessa sovittiin siirrettäväksi uuteen kotiin, jossa sopivasti olikin halvemmat hinnat. Sonera siirsi ja laski kaiken oiken. Laskussa 3 päivää siis vanhaa, n 3 € ja 26 pv uutta nettiä 8 €, ja sitten tietenkin tänä 1pv 347€ ????? Tänään ei läpi päässyt soneralle ja postia laitoin, saapas nähdä koska ottavat yhteyttä. Yleisesti oln ollut tyytyväinen soneraan kaikin puolin, mutta katsotaan kuinak tämä menee. Aika kallis on tämä 1 päivä, jos siitä yli 300€ maksaa..
HRMO - HRMO
HRMO kirjoitti:
Mulle tuli juuri 354 € suuruinen lasku kuukauden netistä. About 3 päivää vanhaa 18kk sopimusta, joka puhelimessa sovittiin siirrettäväksi uuteen kotiin, jossa sopivasti olikin halvemmat hinnat. Sonera siirsi ja laski kaiken oiken. Laskussa 3 päivää siis vanhaa, n 3 € ja 26 pv uutta nettiä 8 €, ja sitten tietenkin tänä 1pv 347€ ????? Tänään ei läpi päässyt soneralle ja postia laitoin, saapas nähdä koska ottavat yhteyttä. Yleisesti oln ollut tyytyväinen soneraan kaikin puolin, mutta katsotaan kuinak tämä menee. Aika kallis on tämä 1 päivä, jos siitä yli 300€ maksaa..
HRMOVöhö meni kiireessä luvut pieleen, mutta yhden päivän hinta kuitenkin tuo 347€
- sonerar
HRMO kirjoitti:
HRMOmääräaikainen sopimus sotkenut laskutusta varmaan siirron yhteydessä, varmasti saadaan selvitettyä :) näin uskoisin
- Adslukko
sonerar kirjoitti:
määräaikainen sopimus sotkenut laskutusta varmaan siirron yhteydessä, varmasti saadaan selvitettyä :) näin uskoisin
Itse hommasin 2mt yhteyden adsl, tammikuun alusta. Ja ihmettelen ettei ole ainoatakaan yhteydenottoa ole tullut eikä kyllä laskujakaan. En nyt muista oliko tuossa jokin kampanja esim 2kk ilmaiseksi. Mutta jokin kyllä mättää.
Noh pakko kai kohta soitella ettei sitten tule yllätyksenä yli 100€ laskuja kerralla. - määvaankai
Adslukko kirjoitti:
Itse hommasin 2mt yhteyden adsl, tammikuun alusta. Ja ihmettelen ettei ole ainoatakaan yhteydenottoa ole tullut eikä kyllä laskujakaan. En nyt muista oliko tuossa jokin kampanja esim 2kk ilmaiseksi. Mutta jokin kyllä mättää.
Noh pakko kai kohta soitella ettei sitten tule yllätyksenä yli 100€ laskuja kerralla.käytössä on jälkikäteislaskutus. Ei olis vielä pitänytkään laskuja tulla, näinä päivinä tullee ensimmäinen. Ei tarvi soitella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928