Eivätkö paikalliset kunnallispoliitikot jo voisi lakata vetämästä kaikissa asioissa härskisti kotiin päin ja alkaa tekemään yhdessä työtä kaikkien loviisalaisten yhteiseksi hyväksi? Mikä muka olisi sen esteenä?
Yhdessä yhteiseksi hyväksi?
11
723
Vastaukset
- yhteistä hyvää
No kun on kahdenlaisia loviisalaisia. Se on se este. On parempia ja on huonompia. Parempien etua ajetaan. Ei ole mitään yhteistä hyvää. Se on utopiaa. Loviisassa tulee aina olemaan toisen luokan kansalaiset, joiden etua kukaan ei aja.
- fed up
Äläkä tyrkytä samaa s.kielinen vs. r.kielinen tuubaa.
- as sano en minä
fed up kirjoitti:
jossentiedät r.k.
- omat esteensä
fed up kirjoitti:
Aloittaja kysyi mikä estää yhteisen hyvän ajamisen. Kaikki tietää varsin hyvin, että se este on vääräkielisyys. Ei siinä sen kummempaa. Joka kunnassa omat esteensä. Jossain kunnassa kepulaisuus, toisessa vasemmistolainen työväenliike, Loviisassa se este yhteiselle hyvälle on kielikysymys.
- toripee
Filosofoippas meille sellainen yhteisen hyvän tavoittelusta vapaa ideologia, mikä sinun mielestäsi täältä Loviisasta puuttuu, niin lupaan kommentoida sen jälkeen täällä ideologiaasi, vaikka olenkin pääasiassa siirtynyt keskustelemaan Lovarin nettikeskustelupalstoille täällä esiintyvän häiriköinnin vuoksi.
- joskus alennut
tällekin tasolle ongelmiamme kuuntelemaan. Kiitos..
- kaikka viittaa
siihen JOS et ole meidän-kans-rotuoppi 1809 olet muukalainen Neiti kalinka tai m:r kalikka siis juntti jonka sä jo luit äid-koulukir.On harsvnaista herkkua kun joku provosoituu niin et mä en leiki teidän kaa kun työ on tsma ku myö ollaan niitä " kyllä sinä tämän luet se että vastaatko on mulle aivav nelirivinen,
- Sinisilmä(kö?)
Tää on taas niin tätä. En usko, että joku kieliasia ihan oikeesti vois jakaa ihmiset niin, että ei ois yhteistä etua monissakin asioissa. Ja vaikka joku rkp oliskin pelkkä kielipuolue ja aina ruikuttamassa kieliasioista, niin samat perustarpeet on sitä äänestävillä ihmisillä ku kuillakin. Eli pakosta on paljonkin yhteisiä tarpeita Loviisan asukkailla, joten miksi poliitikot ei vois vetää yhtä köyttä edes niissä asioissa. Vai laittaako se rkp muka hanttiin sellasissakin asioissa joihin ei liity kieliasia, vai liittyykö se kieli niiden mielestä ihan kaikkeen? En mä ymmärrä.
- ei vaan samojen
etujenajaminen vaan koska ollaan n:s vähemmistö on sen turväämiseksi ja yllä pitämiseksi saatava valtaväestöä paremmat kiintiöt. Lidlin kahvi on parempaa kun paulingin kahvi.
- Kohta loviisalainen
ei vaan samojen kirjoitti:
etujenajaminen vaan koska ollaan n:s vähemmistö on sen turväämiseksi ja yllä pitämiseksi saatava valtaväestöä paremmat kiintiöt. Lidlin kahvi on parempaa kun paulingin kahvi.
Arvaan, että edellisen viestin kirjoittaja ei ehkä itse olla ruotsinkielinen. Ymmärsinkö kuitenkin ajatuksen oikein, että hänen mielestään ruotsinkieliset tarvitsevat etu-/erioikeuksia siksi, että vain erityiskohtelun kautta he olisivat tasa-arvoisia kielienemmistön kanssa? Eli heidän tarvitsee saada enemmän kuin muiden, jotta he pääsisisvät samaan asemaan kuin muut?
Voisiko joku rkp-ajatteluun paneutunut ihminen vastata tuohon ihan ilman sarvia ja hampaita ja perustella, että miksi niin olisi. Haluaisin ymmärtää, mutta asia ei aukene ilman selitystä. Vai onko koko ajatus erityiskohtelun tasa-arvoistavasta vaikutuksesta rkp-ajattelunkin mukaan ihan puppua? - sitten kun
Kohta loviisalainen kirjoitti:
Arvaan, että edellisen viestin kirjoittaja ei ehkä itse olla ruotsinkielinen. Ymmärsinkö kuitenkin ajatuksen oikein, että hänen mielestään ruotsinkieliset tarvitsevat etu-/erioikeuksia siksi, että vain erityiskohtelun kautta he olisivat tasa-arvoisia kielienemmistön kanssa? Eli heidän tarvitsee saada enemmän kuin muiden, jotta he pääsisisvät samaan asemaan kuin muut?
Voisiko joku rkp-ajatteluun paneutunut ihminen vastata tuohon ihan ilman sarvia ja hampaita ja perustella, että miksi niin olisi. Haluaisin ymmärtää, mutta asia ei aukene ilman selitystä. Vai onko koko ajatus erityiskohtelun tasa-arvoistavasta vaikutuksesta rkp-ajattelunkin mukaan ihan puppua?olet jo lovisalainen, toivottavasti ei liian myöhään. senbiä uuteen kulttuuriin sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3244243Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352385Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822026- 1411521
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!401028Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein136986- 26967
- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877