Miten tarkasti IP:n perusteella voi paikantaa ja miten, missä?
IP-osoite
11
1626
Vastaukset
- sijaintiosoitteeseen
tarvittaessa tietokoneen sijaintiosoitteeseen, esim koti-, saakka
- Arska_a_saatana se alkuperä...
Juu, onnistuu kotiin asti jos olet STASISta tai muuten viranomainen tai Lex Nokia etuoikeutettu.
Normi tallaaja EI näe kuin yhdyskäytävään saakka. Siitä eteenpäin seuranta edellyttää pääsyä reitin varrella olevien ISP-koneiden lokitietoihin joka ei ole mikään pieni operaatio. Se mihin osoitteeseen joku IP on tiettyyn aikaan ohjattu onnistuu mutta vaatii joka yhdysliikennekohdan selvittämisen kyseisenä ajanjaksona ja niitä voi olla kymmeniä, satoja tai tuhansia riippuen yhteyden laadusta ja verkon kuormitustilanteesta.
Ainahan voi tätäkin huijata ja tehdä homman vaikeammaksi jos on viitseliäisyyttä ja osaa... - keksa
Arska_a_saatana se alkuperä... kirjoitti:
Juu, onnistuu kotiin asti jos olet STASISta tai muuten viranomainen tai Lex Nokia etuoikeutettu.
Normi tallaaja EI näe kuin yhdyskäytävään saakka. Siitä eteenpäin seuranta edellyttää pääsyä reitin varrella olevien ISP-koneiden lokitietoihin joka ei ole mikään pieni operaatio. Se mihin osoitteeseen joku IP on tiettyyn aikaan ohjattu onnistuu mutta vaatii joka yhdysliikennekohdan selvittämisen kyseisenä ajanjaksona ja niitä voi olla kymmeniä, satoja tai tuhansia riippuen yhteyden laadusta ja verkon kuormitustilanteesta.
Ainahan voi tätäkin huijata ja tehdä homman vaikeammaksi jos on viitseliäisyyttä ja osaa...normaaleilla dhcpn kautta myönnettävillä IP-osoitteilla. Kaupunki ehkä lähtee aika kivuttomasti.
Welhon osoitteissa pääsi ainakin jo ihan kaupunginosaan asti ja HOASin osoitteissa pääsi jo sitten ihan asunnon ovelle asti.
Yrityksillä ja yhteisöillä on kiinteitä osoitteita ja niilläkin pääsee aika lähelle. - on mahdollista
Arska_a_saatana se alkuperä... kirjoitti:
Ainahan voi tätäkin huijata ja tehdä homman vaikeammaksi jos on viitseliäisyyttä ja osaa...että "tietyt" henkilöt näkevät hyvin sukkelaan että ketkä kirjoittelevat?
Itse kun ilmoittelee esim. nettihäirinnästä, sanotaan että on niiiiiiiiiiiiin kovan työn takana kaivella niitä tietoja ettei ole resursseja moiseen.
Näen siinä vain yhden selityksen enkä sitä viitsi ilmoille tuoda..............
- Sekin
Vaihtuu joka kerta kun kone avataan ja jos konetta ei käytetä vaihtuu os.automaattisesti.
- vaihdu joka kerta.
Mulla kone oli pitkälti toista vuotta ennen kuin ekan kerran ip-os.vaihtu.
- ja roikkuu
Itselläni pysyi aiemmin sama IP-osoite, vaikka välillä sammutin ADSL-modeemin viikonlopuksi. Viimeisen vuoden aikana osoite on muuttunut joitakin kertoja, vaikka ADSL-modeemi on ollut koko ajan päällä. Eli riippuu tilanteesta.
Koneen sammuttaminen ei vielä katkaise yhteyttä ADSL-modeemin ja operaattorin välillä. Toisaalta, jos ADSL-modeemin/tukiaseman DHCP-palvelin jakaa osoitteet koneille, niin koneella on eri IP-osoite kuin mikä on liittymän ulkoinen IP-osoite.
- =))
eli ois kysymys et jos on yhdessä asunnossa YKSI modeemi, joka on kytketty kolmeen eri tietokoneeseen, niin onko silloin kaikissa sama IP-osoite? Jos ei ole, niin onko niissä edes mitään yhteistä suhteissa toisiinsa?
- keksa
koska koneet pitää erottaa toisistaan jotenkin.
Jos modeemissa on NAT päällä, niin sitten "näyttää" siltä että ne ovat saman osoitteen takana, koska ne käyttävät modeemin julkista osoitetta. Sisäverkossa niillä on kuitenkin omat privaatit osoitteensa.
Jos ei ole mitään NATtia, niin koneille tulee julkiset osoitteet palveluntarjoajan DHCP-palvelimelta. Osoitteilla on todennäköisesti sama aliverkko, yhdyskäytävä ja nimipalvelimet - mummuli66
Minulla on 2 Soneran laajakaistayhteyskonetta samassa modeemissa. Kummassakin kone3essa on samam IP-osoite :(
- keksa
mummuli66 kirjoitti:
Minulla on 2 Soneran laajakaistayhteyskonetta samassa modeemissa. Kummassakin kone3essa on samam IP-osoite :(
meinaan pitäis tulla koko ajan herjaa, että lähiverkossa on kaksi konetta samalla IP-osoitteella.
Se ei vielä tarkoita mitään, jos joku webbisivu kertoo, että osoite on sama. Se on sitten modeemin osoite.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1141946- 811244
- 421065
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu69797Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27762Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22721Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36702Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49700Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56649