Jos olis ihan aivan pakko valita jokin seuraavista moposkoottereista, niin minkä valitsisitte ja miksi?
- Solifer 50R
- Solifer export xtr 50
- helkama sc 1
Ovat siis hobby hallin sivuilta bongattu. Käyttöön tulisi satakiloiselle keski-ikäiselle ihmiselle työmatkakäyttön kaupunkiin (työmatka suuntaansa noin 7 kilsaa). Pari mäennyppylää pitäis vempaimen jaksaa kivuta ryytymättä..ja olla helppokäyttöinen.
Mikä näistä kiinaihmeistä on se järkevin?
35
7745
Vastaukset
- k-v
http://www.wihonen.fi/product_details.php?p=66
Osta tuo niin jää rahaa bensaakin, sama kuin Soliferin export muutamaa yksityiskohtaa lukuun ottamatta. - sc_1
No mun mielestä noissa ei oo epäselvää. Helkaman ottaisin ihan selkeesti.
- jhkjhkjk
Itse ottaisin kyllä tuon Solifer 50R:n kun se on uudella 4-venttiilitekniikalla. Tehojakin on enemmän kuin normaalissa kinuskissa. Neljällä venttiilillä saadaan selvästi parempi hyötysuhde.
- mesetti
Mulla on Kymco Agility, maksaa saman kun Solifer mutta siinä on kahden vuoden takuu, noissa on vuosi, olen ajanut 10 000km ilman murheita, huollot teen itse, öljyt 1000km välein, samoin suodattimet. olen myös samoissa mitoissa ja hyvin jaksaa vetää, ajan 24km/sivu työmatkaa. tosin kysymys oli että noista joku mutta harkitse vielä, vuosi takuuta lisää on aika iso juttu jos hinta on sama, kertoo jotain laadusta myös.
- k-v
mesetti kirjoitti:
On Skootterissa Titan Rocky 50cc, kiinalainen sekin ja myllymäki myy.
Takuu vaan edellyttää kaikissa skoottereissa merkkihuollossa käyttämistä eli pelkkä takuu ei lämmitä mieltä.
http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=71000105 k-v kirjoitti:
On Skootterissa Titan Rocky 50cc, kiinalainen sekin ja myllymäki myy.
Takuu vaan edellyttää kaikissa skoottereissa merkkihuollossa käyttämistä eli pelkkä takuu ei lämmitä mieltä.
http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=71000105takuun edellytyksenähän huoltojen suoritus, tekee sen sitten itse tai valtuutettu huolto...
itse tehdyissä huolloissa tuleekin ongelmaksi se että onko ne tehty vai ei... esimerkiksi jos kone leikkaa kiinni ja todetaan jotta öljyjä ei ole vaihdettu niin niin niin... eli itse voi huoltaa mutta tiedostaen että tekee samanlaista takuutyötä kuten valtuutettukin huolto...
olen nähnyt että osa itsehuolletuissa on omistaja hankkinut leimasimen ja leimannut huoltokirjan sekä merkannut mitä tehty , koska ja millä kilometreillä...
ei itse voi huoltaa ja takuu säilyy- mesetti
PappaSkootteri kirjoitti:
takuun edellytyksenähän huoltojen suoritus, tekee sen sitten itse tai valtuutettu huolto...
itse tehdyissä huolloissa tuleekin ongelmaksi se että onko ne tehty vai ei... esimerkiksi jos kone leikkaa kiinni ja todetaan jotta öljyjä ei ole vaihdettu niin niin niin... eli itse voi huoltaa mutta tiedostaen että tekee samanlaista takuutyötä kuten valtuutettukin huolto...
olen nähnyt että osa itsehuolletuissa on omistaja hankkinut leimasimen ja leimannut huoltokirjan sekä merkannut mitä tehty , koska ja millä kilometreillä...
ei itse voi huoltaa ja takuu säilyyNo se nyt on selvä että pitää käyttää merkkihuollossa, pointti olikin toi takuun pituus, pitäähän sitä Soliferiakin käyttää merkkihuollossa takuun ajan. Itse olen autonasentaja joten luulisin osaavani mopon huoltaa, tosin monessa merkissä on asioita mitä ei voi tietää ilman merkkihuollon asiantuntemusta, esim. agilityssä pitäisi venttiilit ja imu- ja pakokanavat putsata 8000tkm välein, ei muuten tulisi mieleen putsailla tai edes tarkistaa asiaa.
- ottaisin Helkaman
No jos vaihtoehdot on noi ni ottaisin Helkaman. Molemmista kokemuksia ja Solikasta ei mitään hyvää sanottavaa. Tiedän yhden Solikan johon piti moottorikin vaihtaa 2 kartaa takuuaikana. Helkamia meilläpäin pyörii useita eikä niissä tietääksni juuri mitään moitittavaa oo ollu.
- Helkama sc1
Helkama koska saa paljon tuning-osia jotka sopii suoraan. Samoten oon sitä mieltä et toimii paremmi ku Solifer
- S Hessu
Taas on rahasta kiini eli kuika paljon on rahaa käyttää Skoden ostoon.
- Solifer 50R
- Solifer export xtr 50
- helkama sc 1
- Baotian
- fude
ja monta muuta merkkiä kaikissa sama kiinalainen GY6 moottori eli mootori ei ratkaise mutta ulkonäössä on eroja ja renkaiden koko on eri.
Vai pitää Aprillian ventiilit putsata 8000 km jälkeen siinä huolto maksaa jollei ole itse remppamies, meidän perheessä 3 Skodea niissä kaikissa GY6 mootori ja ajettu 5000-11000 välillä ja ei ole ventiilejä putsatu eikä tarvii, ventiilit pitää säätää 2000 km välein ja vartin työ mutta jos ventiilit pitää putsata siinä vasta työ, mootori pois kansi pois ventiilit irti puhdistu ja kasaa kone ja takaisin paikalle jopa meni aikaa ja aika maksaa- jhhjhjhj
Kröhm.. Moottoria ei tietenkään tarvitse irrottaa venttiilien hiomista varten. Riittää kun kannen irrottaa, edes sylinteriin ei tarvitse kajota. Eipä tuo ole kummoinenkaan operaatio, osaavalta..
- S Hessu
jhhjhjhj kirjoitti:
Kröhm.. Moottoria ei tietenkään tarvitse irrottaa venttiilien hiomista varten. Riittää kun kannen irrottaa, edes sylinteriin ei tarvitse kajota. Eipä tuo ole kummoinenkaan operaatio, osaavalta..
Vai kanen vaan irroittaa, ei se nyt taida ihan niin olla, on siinä varmaan katteita irroitettava ja taitaa aika gynekolookin työtä olla kannen irroitus kun mootori on paikalla, ja onhan se vetiilien hiominen helppoa kun osaa ja omistaa ventiili vinkan ja on hiomatanaa kotona, veikkaan että ei monella ole kotona niitä saatika osaa tehdä työn, mulle on turha puhua tuollaista kun olen mopoja ja mootoripyöriä kojannut 45 v ammatikseni
- kjkjjkjk
S Hessu kirjoitti:
Vai kanen vaan irroittaa, ei se nyt taida ihan niin olla, on siinä varmaan katteita irroitettava ja taitaa aika gynekolookin työtä olla kannen irroitus kun mootori on paikalla, ja onhan se vetiilien hiominen helppoa kun osaa ja omistaa ventiili vinkan ja on hiomatanaa kotona, veikkaan että ei monella ole kotona niitä saatika osaa tehdä työn, mulle on turha puhua tuollaista kun olen mopoja ja mootoripyöriä kojannut 45 v ammatikseni
Enpä ole vielä kuullut että kukaan olisi kiinalaisen konetta irrotellut venttiilien hiomista varten, paitsi nyt..
Katteita ei myöskään tarvitse purkaa, ainakaan omassa kinuskissani. Sylinterin muovinen suojakotelo irti, samaten staattorin kansi ja kaasari irti ja avot! Siinä on kuin tarjottimella venttiilikoneisto ja kansi! Ei muuta kuin ruuvailemaan auki.
Mutta sinä, 45v kokemuksella tiedät näemmä asiat paremmin.. Mulla ei ole kuin 35v kokemus. Pitänee tästä lähtien ilmeisesti irrottaa kone ja purkaa katteet. Tuleepahan tehtyä "oikein" ko operaatio ;) - S Hessu
kjkjjkjk kirjoitti:
Enpä ole vielä kuullut että kukaan olisi kiinalaisen konetta irrotellut venttiilien hiomista varten, paitsi nyt..
Katteita ei myöskään tarvitse purkaa, ainakaan omassa kinuskissani. Sylinterin muovinen suojakotelo irti, samaten staattorin kansi ja kaasari irti ja avot! Siinä on kuin tarjottimella venttiilikoneisto ja kansi! Ei muuta kuin ruuvailemaan auki.
Mutta sinä, 45v kokemuksella tiedät näemmä asiat paremmin.. Mulla ei ole kuin 35v kokemus. Pitänee tästä lähtien ilmeisesti irrottaa kone ja purkaa katteet. Tuleepahan tehtyä "oikein" ko operaatio ;)Nämä kiinalaiset on rakennettu niin että noin 10 min on mootori pydällä ja kansikin kun tarjoittimella sen jälkeen, kaasari irti ja sivuun, taka iskunvaimennin alapäästä irti ja jarruvaijeri irti 2 johtoa auki yksi pitkä pultti pois on moottori irti ja mukaan tulee takapyörä, pakoputki ja seisonta jalka minkä varassa seisoo hyvin korjauksen ajan, jos taas kiinalaisesta irroitat pelkän kannen mootorin ollessa paikalla et vuren varmaan iroita sitä yhtä nopeesti kun minä otan koko mootorin pois ja sitten kannen pois , siinä ajassa kun irroittelet mootorin muoviosia ja ryömit lattialla saadaksesi pakputken irti on mulla kansi kädessä jo ja se vielä mootorin kaikki muoviosat pitää irroittaa saadaksesi jakopään merkit näkyviin ja ketjun kiristäjän irti
- hjhjhjhj
S Hessu kirjoitti:
Nämä kiinalaiset on rakennettu niin että noin 10 min on mootori pydällä ja kansikin kun tarjoittimella sen jälkeen, kaasari irti ja sivuun, taka iskunvaimennin alapäästä irti ja jarruvaijeri irti 2 johtoa auki yksi pitkä pultti pois on moottori irti ja mukaan tulee takapyörä, pakoputki ja seisonta jalka minkä varassa seisoo hyvin korjauksen ajan, jos taas kiinalaisesta irroitat pelkän kannen mootorin ollessa paikalla et vuren varmaan iroita sitä yhtä nopeesti kun minä otan koko mootorin pois ja sitten kannen pois , siinä ajassa kun irroittelet mootorin muoviosia ja ryömit lattialla saadaksesi pakputken irti on mulla kansi kädessä jo ja se vielä mootorin kaikki muoviosat pitää irroittaa saadaksesi jakopään merkit näkyviin ja ketjun kiristäjän irti
Olen joskus ottanut kellosta aikaa kuinka nopeasti vaihtaa kannentiivisteen kiinalaiseen, irrottamatta konetta. Aikaa meni muistaakseni alle tunti koko operaatioon. Onhan siinä paikka paikoin aika ahdasta työskennellä, pakko myöntää, mutta onnistuu kuitenkin vallan mainiosti.
Summa summarum, kinkin konetta ei tarvitse irrottaa venttiilien hiomista varten. Toki sen voi tehdä, helpottaakseen työskentelyä, mikäs siinä. Korjasin vain tuon väittämäsi että kone PITÄÄ irrottaa venttiiliremonttia varten.
Viime viikolla hioin taas venat omasta kinkistäni enkä käyttänyt konetta irti. Mukavastihan tuo taas onnistui. - mesetti
hjhjhjhj kirjoitti:
Olen joskus ottanut kellosta aikaa kuinka nopeasti vaihtaa kannentiivisteen kiinalaiseen, irrottamatta konetta. Aikaa meni muistaakseni alle tunti koko operaatioon. Onhan siinä paikka paikoin aika ahdasta työskennellä, pakko myöntää, mutta onnistuu kuitenkin vallan mainiosti.
Summa summarum, kinkin konetta ei tarvitse irrottaa venttiilien hiomista varten. Toki sen voi tehdä, helpottaakseen työskentelyä, mikäs siinä. Korjasin vain tuon väittämäsi että kone PITÄÄ irrottaa venttiiliremonttia varten.
Viime viikolla hioin taas venat omasta kinkistäni enkä käyttänyt konetta irti. Mukavastihan tuo taas onnistui.Joo ei niitä venttileitä tarvi hioa ellei ne vuoda tai ole palaneet, kun Agilitystä ottaa satulan ja alla olevan laatikon irti niin kansi on jo esillä eikä konetta tarvi irrottaa sen takia, puhe oli karstan putsaamisesta kanavista ja venttiililautasten päältä eikä mistään hiomisesta.
- soliferi
riittävän jäykät jouset 100 kiloiselle, suojaava etuosa, katteen leveys 44 cm ei käy kylmä tai sade polviin, etuosa ylös asti mahdollisimman umpinainen ei tuule palleaan, hyvän mallinen istuin, josta ei valu jalkatilaan,lisäksi etukatteissa jotkinlaiset tuuliohjaimet vievät ajoviiman sivummalle, moottori ja muut hallintalaitteet vähän samantapaisia useimmissa skodeissa, itselläni useita skoottereita ja mieluiten ajan solikalla, on selälle mieluinen ryhdikäs ajoasento, tietysti kun on halpa hankintahinta voi joukossa olla heikkoja yksilöitä, mutta malli on hyvä
- sc_1
Ainakin sc2 ja sc3 skoduissa on sellaset iskarit jossa erillisen säiliön painetta voi muuttaa eli ihan helposti ilman työkaluja saa löysästä jäykäksi. Jos vaik ajelee paljo kakspääl ni kannattaa pistää vähän lisää painetta.
- skooterguy
kaikissa kinkereissä on nii huono etujousitus et ei isomman kaverin kannata semmosta ostaa,laita rahas vaikka kymcoon
- k-v
jos etujousitusta mollataan niin polinin pumput vaan tilalle.
- Remppa mies
vai on Kiinan skodeissa huonot etu jouset, no ei ole itse painan 120 kg ja on vuoden 2005 mallinen Fude eikä mitää onkelmaa etu eikä taka jousituken kanssa ja mittarissa on nyt 11000 km ja muutenkin pelittänyt moitteetomasti, ainut vika taka rengas kului lopuun juuri
- hjhkjhjk
Remppa mies kirjoitti:
vai on Kiinan skodeissa huonot etu jouset, no ei ole itse painan 120 kg ja on vuoden 2005 mallinen Fude eikä mitää onkelmaa etu eikä taka jousituken kanssa ja mittarissa on nyt 11000 km ja muutenkin pelittänyt moitteetomasti, ainut vika taka rengas kului lopuun juuri
Etujousituksessa ei ole mitään vikaa ainakaan omassa kinkissäni. Sensijaan takajousitus on jostain syystä päätetty tehdä lähes joustamattomaksi. Itse painan 105kg ja vaikka hypin jousien päällä niin ne eivät anna periksi lainkaan. Toinen satakiloinen saa vielä tulla kyytiin ja perä ei jousta vieläkään. En jaksa ymmärtää miksi on pitänyt tehdä peräpää niin kovaksi. Siis tällä skodella ei ajella sorateillä! Todellakaan!
- ghghg
hjhkjhjk kirjoitti:
Etujousituksessa ei ole mitään vikaa ainakaan omassa kinkissäni. Sensijaan takajousitus on jostain syystä päätetty tehdä lähes joustamattomaksi. Itse painan 105kg ja vaikka hypin jousien päällä niin ne eivät anna periksi lainkaan. Toinen satakiloinen saa vielä tulla kyytiin ja perä ei jousta vieläkään. En jaksa ymmärtää miksi on pitänyt tehdä peräpää niin kovaksi. Siis tällä skodella ei ajella sorateillä! Todellakaan!
No entäs Solifer Speed? Sais tosta sittarista 795e. Olisko tällasest mihkää?
- skooterguy
ghghg kirjoitti:
osta mielummin se mikä makso sen 650 sama paska mut vaa vähä erinäköne
- skooterguy
Remppa mies kirjoitti:
fuden etujousitusta on tekniikan maailmassa haukuttu aina ni miten sä voit sanoa ettei mitään ongelmaa,ite ku vaihoin pösöön ni huomasin miten huono se oli
- k-v
skooterguy kirjoitti:
fuden etujousitusta on tekniikan maailmassa haukuttu aina ni miten sä voit sanoa ettei mitään ongelmaa,ite ku vaihoin pösöön ni huomasin miten huono se oli
Ja kaikkihan on totta mitä lehdessä lukee...
ei yksi skootteri vastaa useaa tuhatta muuta kiinalaista skootteria.
Tm nyt haukkuu vaikka mitä eikä kyseessä ollut edes perinteinen testi , ainoastaan skootterilla ajelua ja vähän joidenkin asioiden kirjaamista muistiin. - olemassa.
k-v kirjoitti:
Ja kaikkihan on totta mitä lehdessä lukee...
ei yksi skootteri vastaa useaa tuhatta muuta kiinalaista skootteria.
Tm nyt haukkuu vaikka mitä eikä kyseessä ollut edes perinteinen testi , ainoastaan skootterilla ajelua ja vähän joidenkin asioiden kirjaamista muistiin.kunhan ymmärtää kysellä :
http://www.youtube.com/watch?v=qmFlgS2kNJk
http://74.125.77.132/translate_c?hl=fi&sl=en&u=http://powersports.honda.com/2009/metropolitan/compare.aspx&prev=/search?q=Honda Metropolitan&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&hs=pMb&usg=ALkJrhjdVB7DpSP-gxo6_0NmdIeWYVGQ3g - xtr50,795
ghghg kirjoitti:
Nimittäin hain sellaisen sittarista ja vien takaisin tod. näköisesti. Renkaat ei pidä ilmaa, satula ei aukea, startti pitää sellaista ääntä, että täytyy olla rikki tai irti ja akku valmis peli. Siis viimeistely hommassa tekemättä!!!
- eqfwef
xtr50,795 kirjoitti:
Nimittäin hain sellaisen sittarista ja vien takaisin tod. näköisesti. Renkaat ei pidä ilmaa, satula ei aukea, startti pitää sellaista ääntä, että täytyy olla rikki tai irti ja akku valmis peli. Siis viimeistely hommassa tekemättä!!!
Eli renkaat ei ehkä asettuneet vanteille, venttiilit katsomatta läpi (renkaista). cittari ei todnäköisesti huoli sitä takaisin , mutta kokeile ja osta Baotian tilalle.
- talvirengas.
koon saatavuus , mikäli aikomus ajaa talvella .
- laatua?
....... kirjoitti:
Moi, mikä tekee Keewaysta paremman? Onko merkki parempi vai onko kakstahti kuitenkin luotettavampi, jos laatu ei ihan ole huippua.
- rhsrye4kj
ihan sama minkä niistä ostat kaikki yhtä paskoja. koneet käytännös ihan samat... ulkonäkö vaan eri niis.... sit jotkut lisävarusteet on parmpii toisis... älä osta :D
- ..dsd..
50R:ssä ei oo mitään kiinalaisia koneita vaan siinä on ihan minarellin pannu, ja lorton 15mm kaasari. Kiinanihmeitä ne on apriliat ja kaikki nykyääki et hiii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial151730Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401712Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3041352Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101086- 132984
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3935- 10915
- 77897