Olen 17v. tyttö. Olen koko ikäni käynyt vanhempieni kanssa saunassa. Se on minulle niin luonnollista vaikka olenkin jo 17v. ja jotkut saattavat ihmetellä sitä.
Vielä joku puoli vuotta sitten saatoin käydä isäni kanssa saunassa. Menimme sinne yhtä aikaa tai sit iskä oli jo siellä ja menin sinne myös tai minä olin siellä ja iskä tuli sitten sinne. Jokusen kuukauden tilanne on ollu toinen. Nykyään joka ikinen kerta, kun meillä on sauna isä sanoo, että "mene sä eka saunaan" tai että, "mä meen eka saunaan". Eli ei ilmiselvästi halua kanssani saunaan samaan aikaan. Mistä se voisi johtua?
En usko, että se ajattelis et mä en haluu enää käydä sen kaa saunassa, koska en oo koskaan näyttänyt mitään sellaisia merkkejä vaan päinvastoin, esim. viimekin syksynä menin ihan vapaaehtoisesti myös saunaan vaikka isäni olikin jo siellä ja vielä nykyäänkin voin vaikka kävellä isän ohi alasti tai riisuutua. Siis en nyt ihan varta vasten tietenkään tahallani ala isän eessä alasti kävelee, mutta siis jos oon vaikka jo riisuntunut ja pitääkin käydä omassa huoneessa tai jotain niin voin ihan hyvin kävellä isän vierestä alasti. Ei siinä mitään ihmeellistä tai outoa minulle ole, se on vaan niin luonnollista, koska koko ikäni olen niin tehnyt eikä murrosikä siihen mitään muutosta tuonut vaikka kroppa muuttuikin.
Ja tämä siis, ettei isä halua käydä enää kanssani samaan aikaa saunassa on tapahtunut ihan hiljattain, muutaman kuukauden sisään. Olen 17v. mutta kyllä mulla jo monta vuotta on ollut naisellisempi keho, että ei se nyt vasta äsken oo tullut ettei iskä siksi enää haluaisi jostain syystä käydä kanssani saunassa.
7-vuotiaan pikkusiskoni kanssa hän käy joskus saunassa, mutta en minä sillonkaan "saa" saunaan mennä heidän kanssaan vaikka jos sisko on saunassa niin ei isä silloinkaan yksin saisi olla (siis jos hän nykyään jostain syystä haluaisi yksin käydä saunassa) ja samahan se on, että onko siellä pelkästään siskoni hänen kanssaan vai minä myös.. Vai? Äitini ei enää asu täällä.
Ei hän siis suoraan ole sanonut, etten missään nimessä saa mennä saunaan hänen kanssaan, mutta sanoo kyllä joka kerta, että hän menee eka, että voin mennä sit saunaan sen jälkeen tai toisinpäin ja vielä joku puoli vuotta sitten hän ei mitään tollasta koskaan sanonut vaan saattoi tulla saunaan samaan aikaan kuin minäkin.
Ja siis ei minua se haittaa, etten käy hänen kanssaan nykyisin saunassa, kiva siellä on yksinkin olla, saapa rauhassa ajatella omia ajatuksia samalla kun ottaa löylyä :) Ihmettelen vain sitä, että miksi hän ei enää halua kanssani saunaan? Mikä tähän voisi olla syynä? Tätä on nyt jatkunut pari kk..
Isä ei halua enää saunaan kanssani?
18
5000
Vastaukset
- Bruegge
Sussa taitaa olla jonkin verran nudistin vikaa :D En tiedä, enkä voisi kuvitella kenenkään olevan noin estoton alastomuden suhteen. Vaikka kyseessä olisi vain oma isä. Lisäks saatat alkaa oleen jo sen verran naisellisen näköinen, että isäsi omatunto vois alkaa kolkuttaa. Tai sitten isäsi on huomannu ei niin hyväksyttävää reaktiota alapäässään, kun olette samaan aikaan saunassa.
- hhl
Kiva huomata, että sulle alastomuus on perheen kesken normaalia. Saisi olla kaikissa perheissä.
Juttele isäsi kanssa ja kerro, että mielelläsi saunoisit vielä yhdessä. Teillä kuitenkin taitaa olla lämpimät välit keskenänne, niin jutelkaa. - mimmu
Ehkä isäsi ajattelee, ettei ole oikein sopivaa, että aikuinen mies ja nuori nainen käyvät yhdessä saunassa, vaikka siihen ei mitään seksuaalisuutta liitykään. Isäsi on edellistä sukupolvea, jolloin ajateltiin monista asioista vähän eri tavoin. Myöskin isäsi voi ajatella, että mitähän äitisi tai muut sukulaiset ajattelevat moisesta ja joutuuko hän isänä jotenkin epäilyn alaiseksi jostain sopimattomasta käytöksestä, jolloin omakin tilanteesi voisi hankaloitua ja voisit joutua vaikka sosiaaliviranomaisten tenttiin, jos joku ymmärtäisi asian väärin. Neuvoisin kyllä kunnioittamaan isäsi näkemystä ja tekemään niin kuin hän näkee parhaaksi. Eihän se yhdessä saunominen ole mitenkään oleellista isän ja tyttären suhteessa.
- ://
itse täytän ihan just 18 ja kyl käyn perheen kanssa saunassa,joskus lenkin jälkeen iskänkin kaa kahestaa, ja ei siin oo mitää ongelmaa ollu..tai no muutama vuos sitten en ollu oikee sinut kropan kaa nii oli sellanen vuoden jakso et yritti aina livahtaa mut ei siin silti tollasta tullu et "mee sä eka"
kannattaa jutella jos se ei tunnu hömelöltä..ei siin oo mun mielestä mitää pahaa..
mutta nudisti-kommenttiin sen verran et en mä ainakaa vois rannalla ilman kuteita mennä :DDD se menee jo omituiseks, mut vanhemmathan on jo pienestä nähny alasti ja ei siin pitäis mun mielestä olla ongelmaa.. :) - haluaa ihan
selvästi kunnioittaa aikuistumistasi ja hän ajattelee, että siihen kuuluu se, että saat käydä rauhassa saunassa. Isältäsi ihan hienosti tehty, en usko, että se liittyy mihinkään muuhun. Se on viesti siitä, että hän ymmärtää, että olet jo melkein aikuinen ja itsenäinen. Toki hän olisi voinut ottaa asian oikeasti puheeksi, mutta isät nyt on tommosia, että ne toimii eikä puhu. Kiitäpäs vaikka isääsi siitä, että hän kohtelee sinua kuin aikuista, samalla voit sanoa, että sinua ei häiritse käydä yhdessä saunassa.
- Eräs vaan
Mahdollisesti isäsi on huomannut että olet pian täysi-ikäinen ja ajattelee antaa sinulle yksityisyyttä. Kun sinäkään et ole kai sanonut että sinulle sopii käydä yhdessä? Tuskin hän on sinua katsonut naisena joten se että näytät samalta kuin aiemmin ei merkitse mitään, hän on voinut vaan yhtäkkiä tajuta että pikkutyttö onkin nainen. Jos jatkunut pari kk se on ilmeisesti tapahtunut lähellä vuodenvaihdetta, uusi vuosiluku herättänyt ja sinähän täyttänet tänä vuonna 18.
Toinen ikävämpi vaihtoehto on että äitisi muutettua pois sinä olet nyt ainoa nainen talossa ja jos isälläsi ei ole uutta naisystävää, naisenkaipuuta hänelle melko varmasti alkaa olla. Kukaan kunnon isä ei halua katsoa tytärtään naisena, joten helpompaa noin kuin varoa jatkuvasti itseään ettei unohtuisi katsomaan, vaikkei ajattelisikaan mitään sopimatonta.
Jos teillä on hyvät välit ja kaipaat perhesaunaa seuran eikä nudismin takia, ota asia puheeksi seuraavana saunailtana. Sano vaikka että sinun puolesta voidaan mennä yhdessä niin kuin ennenkin.- Eräs vaan
Oletkin 92 eli et täytä 18 tänä vuonna. No ajatukseni on sama heräämisen suhteen silti.
- :)
voi todella olla, että isälläsi on meinannut alkaa seisoa saunassa niin ei kehtaa sitten samaa aikaa tulla saunan puolelle ;)
- Raiskasin siskos
Sinun parasta hän vain ajattelee.
- blööh
Jos minä joskus saan tyttären niin lopetan kyllä saunassa käymisen sen kanssa kun täyttää 10.
- derppis
Mä oon ite 13. vuotias ja ei me olla mun isänkaa käyty varmaan vuoteen samaa aikaa saunassa .__.
- AHDISTAVAA
saa, inhottavaa! Mulla on murrosikä ja mun pikkusisarukset ei ees tiedä mikä on murrosikä ja inhottavinta, kun ne kattoo, ku mä oon alasti!!!! ; ((((
toinen mun sisaruksista on veli ja toinen sisko... :
._. Mua INHOTTAA olla alasti kenenkään meidän perheenjäsenen nähden!!!!!!
Oon yrittäny kiertoilmauksella kysyä isältäni, että mitä sitten tehään, ku sauna on liian ahdas... Vastaus on jotain tän tapasta: "Katotaan." -.- Voi hitsi oikeesti... Tarviin apua!- Käytä aivoja.
Et mee saunaan tai meet yksin. Onko se niin vaikeeta? -.-
- tyttösavosta
Itse olen 13 ja heti kun menin yläasteelle, isä on aina sanonut että '' mene sinä ensin'' nykyään sanoo aina jo, '' *****, meeppä jo saunaa ''. Ei siinä, minusta on ihan kiva käydä yksin saunassa, koska saa miettiä asioita rauhassa. Melkein ainut paikka missä saan kunnolla olla RAUHASSA, ilman ihmeempää melua. Heitimpähän tän tähän, ku tulipaha mielee. :) Ja kompsin ylempänä olevia, kunnioita isäsi päätöstä (--:
- derpderp123
Nekroajat vois kattoo ap ajankohdan. 17 v tyttö on nykysellää siinä 21 paikkeilla.
- 3453qtq3
se ei käy alottajan kanssa saunas koska sillä alkaa seisoo
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
No, minä olen käynyt saunassa isäni kanssa vielä parikymppisenä. Viime kerrasta on kyllä jo pari vuotta. Alastomuus on ihan luonnollinen asia eikä siinä ole mitään seksuaalista...
Mutta jos isäsi haluaa antaa sinulle yksityisyyttä niin anna hänen tehdä niin. Hänestä olet varmaan tulossa aikuiseksi, eikä kaikissa perheissä saunota aikuisten (eri sukupuolta olevien) lasten kanssa. - valkovuoto
Isäsi selvästikkin on pedofiili, joka tykkää vain alle 17v lapsista. Tätä fetissipedofilismia sanotaan grassbargar-syndroomaksi. Suosittelen että soitat välittömästi vanhainkotiin ja ilmoitat isäsi sinne.
Ps. jos sul on isot tisit nii voiks pistaaä kuvaa tänne: [email protected]
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837