Kun saatte vaikkapa yskänlääkettä reseptillä lääkäriltä,niin tarkistuttakaa lääkärillä masennuslääkkeiden ja yskänlääkkeen yhteisvaikutus. Esim. minulle ei tullut mieleen,että masennuslääkkeet muuttavat yskänlääkkeen vaikutusta. Kun luin ohjeet pullon kyljestä,jouduin soittamaan pitkän puhelun apteekkiin,että voinko turvallisesti käyttää ko. lääkettä.
Onneksi minun lääkkeeni sopivat yhteen yskänlääkkeen kanssa.
Kannattaa aina sanoa myös muut lääkitykset lääkärille. En olisi voinut kuvitellakaan,että yskänlääkkeeni ei mahdollisesti käy yhteen masislääkkeitteni kanssa.
Kantsii olla tarkkana.
Voimia kaikille!
Menen tänään kuuntelemaan Heli Laaksosen murrerunoja. En ole pitkään aikaan nauranut,enkä itkenyt. En tunnista tunteita. Toivon,että tänään saisin nauraa edes hetken.Ainoat tunteet jotka tunnen on ahdistus,tuskaisuus ja toivottomuus.
Muuten,sen yskänlääkkeen sivuvaikutuksia oli vielä esim. unettomuus ja tuskaisuus.
Varoitan yskänlääkkeestä nimeltä Sir Efedrin.
Varoitus
3
382
Vastaukset
- 666666
Mm. resilaria ottaessa kannattaa miettiä mitä lääkkeitä syö. Resilar nimittäin sisältää sitä huumeenakin käytettyä DXM:ää, jolla on mm. serotoniinivaikutuksia. Eli teoriassa jos sulla on oikein vahva SSRI-lääkitys menossa ja nautit runsaasti resilaria, voi tuo DXM-ainesosa aiheuttaa sulle lievän serotoniinisyndrooman(joka taas ei ole todellakaan mukava olotila).
- huomioimisen
Eipä niillä lääkäreillä monestikaan ole aikaa kysellä, nielä vähemmän kuunnella potilaitaan.
Potilaiden on oltava itse valveutuneita, että ei ole päällekäis lääkitystä ym.
Toivon sinulle jaksamisia ja voimia kevään korvalla, runolla tai ajatuksillani.
Saat ihminen olla itsenäsi, vaikka heikko,
ovat lääkkeet aina, jokin peikko.
Tunnet voimasi, ilosi, surusi jokaisena hetkenä
tiedät, että eteenpäin on päästävä.
Vaikka rämpien menet eteenpäin, kuitenkin välillä huudat näin.
Katsokaa maailma en tähän aijo jäädä, on minulla parempi päämäärä.
Purkit pillerit ja tipat nuo kaikki, mitkä auttavat, mikä on kuin vartijana, vaikka haluan sanoa, että olen oma itseni, älkää minua tainnuttako, sillä tahdon nähdä taasen kevään
tulon.
Kuulla lintujen laulun, puron solinan, tuulen huminan, sateen virkistävän kasvoillani, silmujen puhkeavan, ruohon kasvavan ja kaikki sama taasen uudelleen ja se on Luojan antamaa ihanaa ihastusta.
Aurinkoisia päiviä sinulle ystävä ja iloa jokaiselle päivälle, pienistäkin asioista.
sinua ystävää muistaen, rukouksin kantaen- Nasutin*
Minäkin olen uskossa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070