kaupungin eläinlääkäri

tuohtunut

Kyllä oli törkeetä toimintaa kaupungin eläinlääkärin vastaanotolla...koiraani sattui jalkaan ja soitin eläinlääkärille illalla sanoi että laita koira yöksi vessaan ettei rasita jalkaansa. en tietenkään laittanut. samassa puhelussa sanoi että toivottavasti koira pysyy hengissä aamuun asti. Aamulla soitin samalle eläinlääkärille aikaa ja samalla kysyin että saako käynnin laskulla ku ei juuri nyt satu olemaan montaa sataa euroa takataskussa röntgeniin. Lääkäri otti kauheet kilarit puhelimessa ja sanoi että jos minulla ei ole varaa hoitaa koiraani niin minun pitää lopettaa se. ja että hän odottaa minua 11 asti klinikalla että olen päättänyt lopetanko koirani vai onko minulla varaa hoidattaa koirani jalka kuntoon. jos en saavu hän tekee minusta eläin suojeluun ilmoituksen. No sitten soitin toiselle eläinlääkätrille ja sain koiralleni kotihoito ohjeet mitkä tämän edellisen eläinlääkärin olisi pitänyt antaa jo minulle edellisenä päivänä. Korani jalassa ei kuitenkaan ollut kuin alle sentin mittainen pieni haava joka sattui koiraani niin että se ei astunut sillä jalalla. Tämä kaupungin eläinlääkäri soitti minulle samana päivänä kun minua ja koiraani ei tietenkään näkynyt klinikalla että voisinko pyytää koiraani hoitavan eläinlääkärin lähettämään hänelle sähköpostina koirani potilaskertomuksen tai hän tekee minusta eläinsuojeluun ilmoituksen...
nyt koirani jalka on parantunut pelkällä kotihoidolla.

38

10047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkjkjkjkjk

kuullosti uskomattomalta tarinalta mutta kaikkea tapahtuu elämässä;) mutta ei eläimiä kannata kaikkien pienien haavojen takia viedä lekurille?eihän ihmisetkään mene jos veitsellä sormeen verta vuotavan haavan tekee vai meneekö,tietysti johtuu haavan koosta, syvyydestä ja kohdasta.itselläni on todella hyviä kokemuksia lääkäristä,jokaisella on tietysti huonot päivänsä.

• tuohtunut2

niin se oli sellanen ihan snadi haava mikä on anturan vieressä.huolestuin siksi että siitä alkoi tulemaan vähän mätää ja että koirani ei astunut sillä jalalla ollenkaan. minäkin olen sitä mieltä että ihmisen pitäisi mennä sellasiin töihin mikä sitä oikeesti kiinnostaa...olen kuullut tästä eläinlääkäristä muitakin huonoja mielipiteitä miten hän palvelee asiakaitaan yms...

• PRKL!!

Mikähän mahtoi olla lääkärin nimi? uskomatonta käytöstä!! itse olisin ajanut samatien ko. lääkärin luokse ja hakannut sen ja laittanut vessaan yöksi ja katsonut sitten aamulla että onko vielä hengissä.

• tuohtunut3

no arvaa vaan olisko tehnyt mieli ajaa ja mennä katsomaan että mikä v... ämmä siel on... :)

• tuohtunut 4

ja lääkärin nimi on hanna kukkola tai kukkonen

• totta....
        tuohtunut 4 kirjoitti:

ja lääkärin nimi on hanna kukkola tai kukkonen

Itselläni ei ole ollenkaan tuon kaltaisia kokemuksia kyseisestä eläinlääkäristä. Olet kyllä varmasti jättänyt jotain kertomatta asiasta. Voisit samantien laittaa oman nimesi, jos raukkamaisesti anonyyminä täällä ihmisiä haukut.

• juttu..
        totta.... kirjoitti:

Itselläni ei ole ollenkaan tuon kaltaisia kokemuksia kyseisestä eläinlääkäristä. Olet kyllä varmasti jättänyt jotain kertomatta asiasta. Voisit samantien laittaa oman nimesi, jos raukkamaisesti anonyyminä täällä ihmisiä haukut.

meidänkin kissaa kyseinen eläinlääkäri hoisi ja ei ole kuin hyvää sanottavaa!
        oltiin erittäin tyytyväisiä palveluun!

• OSITTAIN
        totta.... kirjoitti:

ON SE OSITTAIN TOTTA.TÄÄ ON KU VIULUNSOITTO.MIKÄÄN EI ENÄÄ MEE NIINKU PITÄIS.OON KURKKUA MYÖTEN TÄYNNÄ KARVOJA

• tuohtunut5
        totta.... kirjoitti:

mulla ei ole mitään kertomatta voin tietysti oman nimeni kertoa ei se ole mikään salaisuus. nimeni on paula telin. jos jotain kiinnostaa. ja voin sen sanoa että on oikeasti totta.

• silleen..
        tuohtunut5 kirjoitti:

mulla ei ole mitään kertomatta voin tietysti oman nimeni kertoa ei se ole mikään salaisuus. nimeni on paula telin. jos jotain kiinnostaa. ja voin sen sanoa että on oikeasti totta.

Epäilen kuitenkin tarinaasi. Onkohan lääkäri ollut huolissaan siitä, että et aio viedä jalka rikki-poikki olevaa eläintä ollenkaan hoitoon. Ei lääkärikään voi tietää pelkän puhelinkeskustelun perusteella onko jalka minkälaisessa kunnossa. Jos koira ei pysyt kävelemään, niin varmasti röntgen-kuvaukset tulevat ensimmäisenä mieleen.

Itse olen saanut sellaisen kuvan, että hän on lääkäri, joka on oikeasti eläinten asialla. Yksityisiltä olen saanut sellaisen kuvan, että melkoisia rahastajia. Tehdään kaikkia mahdolliset testit, jotka ei aina ole varmastikaan tarpeellisia. Ei pääsisi terkkarilla ihminenkään niin tarkkaan syyniin, kuin eläimet yksityisillä.

Koiralleni hän on suostunut kirjoittamaan reseptin joka helpottaa allergiaa, vaikka on ilmaissut olevansa huolestunut sivuvaikutuksista ja kertonut keinoista päästä allergiaoireista eroon.
        Yksityisellä ei koskaan kerrottu näistä haittavaikutuksista.
        Mielestäni oikea eläinlääkäri on eläimen puolella. Hän ehkä oli aidosti huolissaan lemmikkisi tilasta ja pelkäsi, ettet rahan takia aio hoitaa eläintä lainkaan.
        Ja täytyy aina muistaa, että kunnaneläinlääkärit ovat varmastikin melko kovilla useamman kunnan eläimiä hoitaessaan ja eläimistä aidosti välittävä ell on meille luksusta.

• tuohtunut6
        silleen.. kirjoitti:

Epäilen kuitenkin tarinaasi. Onkohan lääkäri ollut huolissaan siitä, että et aio viedä jalka rikki-poikki olevaa eläintä ollenkaan hoitoon. Ei lääkärikään voi tietää pelkän puhelinkeskustelun perusteella onko jalka minkälaisessa kunnossa. Jos koira ei pysyt kävelemään, niin varmasti röntgen-kuvaukset tulevat ensimmäisenä mieleen.

Itse olen saanut sellaisen kuvan, että hän on lääkäri, joka on oikeasti eläinten asialla. Yksityisiltä olen saanut sellaisen kuvan, että melkoisia rahastajia. Tehdään kaikkia mahdolliset testit, jotka ei aina ole varmastikaan tarpeellisia. Ei pääsisi terkkarilla ihminenkään niin tarkkaan syyniin, kuin eläimet yksityisillä.

Koiralleni hän on suostunut kirjoittamaan reseptin joka helpottaa allergiaa, vaikka on ilmaissut olevansa huolestunut sivuvaikutuksista ja kertonut keinoista päästä allergiaoireista eroon.
        Mielestäni oikea eläinlääkäri on eläimen puolella. Hän ehkä oli aidosti huolissaan lemmikkisi tilasta ja pelkäsi, ettet rahan takia aio hoitaa eläintä lainkaan.
        Ja täytyy aina muistaa, että kunnaneläinlääkärit ovat varmastikin melko kovilla useamman kunnan eläimiä hoitaessaan ja eläimistä aidosti välittävä ell on meille luksusta.

koirallani ei ollut jalka poikki

• on hyvä eläinlääkäri
        silleen.. kirjoitti:

Itselläni on vain hyviä kokemuksia ko. eläinlääkäristä.. ja kuten edellinen sanoi ovat he kovilla kun päivystävät myös suuria elämiä, sekä ovat eläinsuojeluviranomaisina, hoitavat pieneläimiä jne... ja tosiaan kuten kirjoitit ettei koirasi voinut liikkua ja todellisuudessa olikin naarmu jalassa niin mistä ell olisi voinut puhelimessa tietää.. onneksi sait apua yksityiseltä sektorilta niin voit siellä koiraasi jatkossakin käyttää.. eihän sinun ole pakko käyttää koiraasi halvassa kunnallisessa lääkärissä.. ja mitä tulee laskuun niin eikö ole aika ymmärrettävää että eläinlääkärissä käynti maksetaan käteisellä/kortilla.. eihän se kuitenkaan ole sama kuin ihmisten lääkäri josta tulee lasku kotiin..

• mutta..
        tuohtunut6 kirjoitti:

koirallani ei ollut jalka poikki

kun kukaan ei voi tietää sitä pelkän puhelinkeskustelun perusteella. Olisi voinut kuvitella, että eläimesi olisi pahemmassa kunnossa.

• okokokokok
        on hyvä eläinlääkäri kirjoitti:

Itselläni on vain hyviä kokemuksia ko. eläinlääkäristä.. ja kuten edellinen sanoi ovat he kovilla kun päivystävät myös suuria elämiä, sekä ovat eläinsuojeluviranomaisina, hoitavat pieneläimiä jne... ja tosiaan kuten kirjoitit ettei koirasi voinut liikkua ja todellisuudessa olikin naarmu jalassa niin mistä ell olisi voinut puhelimessa tietää.. onneksi sait apua yksityiseltä sektorilta niin voit siellä koiraasi jatkossakin käyttää.. eihän sinun ole pakko käyttää koiraasi halvassa kunnallisessa lääkärissä.. ja mitä tulee laskuun niin eikö ole aika ymmärrettävää että eläinlääkärissä käynti maksetaan käteisellä/kortilla.. eihän se kuitenkaan ole sama kuin ihmisten lääkäri josta tulee lasku kotiin..

koiraltani meni tasapaino ja silmät päässäedes takas.soitin päivystävälle eläinlääkärille.et nyt on hätä.kukkola sano et odota pari tuntii.et koiralla on aivoissa vikaa täytyy lopettaa.soitin eläinlääkäri helmeen.onneks oli sunnuntaina auki.oli sisäkorva tulehdus.eikä aivoissa mitäään.onneksi en odottannu kahta tuntii.voi olla et koira ei olis enää hengissä.

• Anonyymi
        silleen.. kirjoitti:

Jos koira ei pysty kävelemään, kannattaa omistajan katsoa tassu. Lasinsiru tai iso tikku tassussa voi olla syynä tai haava. Se pois ja pesu vedellä. Samoin pieniä haavoja voi seurata kotona, kun haavat kehittyy aina johonkin suuntaa. Tassu suojataan tietysti pesun jälkeen ettei pääse lika, jottei tulehdu.
        Ystäväni vei koiran eläinlääkärin ja putsa ja sitoi haava, varuiks antibiootti, hinta 90e.

• Tyytyväinen asiakas

Kyllä sinä nyt täyttä soopaa kirjoittelet. Ensinnäkin, ei siellä kaupungin eläinlääkärin vastaanotolla ole röntgenlaitteita, joten ei sinun käyntisi siellä koirasi kanssa olisi tullut maksamaan monia satoja euroja.
      Siellä ei siis oteta röntgenkuvia.

KLINIKKAMAKSUT

Eläimen käynnistä kuntayhtymän vastaanotolla peritään eläimen omistajalta tai haltijalta 5 - 20 € suuruinen klinikkamaksu. Maksu on potilaskohtainen eli jos samalla omistajalla on useampi eläin mukanaan samalla käynnillä, peritään jokaisesta hoidettavasta potilaasta klinikkamaksu erikseen, kuitenkin niin että suurimmasta toimenpiteestä peritään 1. eläimen mukainen maksu ja seuraavista kustakin 5 €.

Klinikkamaksua ei peritä

- Luonnonvaraisten eläinten hoidosta
      - Hoidettaessa eläin esim. eläinlääkärin kotivastaanotolla tai kotikäynnillä

Klinikkamaksun suuruus 5 €

- Terveydenhoidollinen käynti, esim. rokotus, vientitodistus, passi, tunnistamismerkintä, terveystodistus, jatkoinjektio (esim. antibiootti, Cartrophen-injektio), laboratoriokontrolli, tiineystarkastus. Lisäksi eläinlääkärin harkinnan mukaisesti erityisen pienet toimenpiteet esim. pikkujyrsijän tms. eutanasia.

Klinikkamaksun suuruus 10 €

- Normaali peruskäynti, esim. ihottuma, korva-, silmä-, hengitystietulehdus, kissan kastraatio, eutanasia, UÄ -tutkimus (ei tiineystarkastus)

Klinikkamaksun suuruus 20 €

- Isommat toimenpiteet sekä likaiset tai erityistä hygieenisyyttä vaativat toimenpiteet, esim. narttukissan sterilisaatio ja sitä vaativammat leikkaukset, haavan ompelu, nesteytystä vaativa ripuli- ja oksennuspotilas, hammaskiven poisto UÄ -laitteella, takkujen ajelu, märkivä ihottuma

• riihimäen ehdottomasti

paras eläinlääkäri on Karin Castren! Meidän hauveli käynyt siellä syntymästään, ja on nyt jo 7,5 vuotias herra... =)

• mieltä
        riihimäen ehdottomasti kirjoitti:

paras eläinlääkäri on Karin Castren! Meidän hauveli käynyt siellä syntymästään, ja on nyt jo 7,5 vuotias herra... =)

olen samaa mieltä kanssasi että hän on riihimäen paras eläinlääkäri...

• hah.....
        mieltä kirjoitti:

olen samaa mieltä kanssasi että hän on riihimäen paras eläinlääkäri...

ja koirillako paras eläinlääkäri mitataan?????????.

• voi olla
        hah..... kirjoitti:

ja koirillako paras eläinlääkäri mitataan?????????.

taas typeriä ihmisiä liikkeellä...

Ei voi muuta kun nauraa edellisen kommentin heittääjää! Hah, hah, hah! ;D

Se oli vain minun mielipiteeni perustaen sen myönteisiin kokemuksiin ja erinomaiseen hoidon tasoon, ja jokaisella olkoon omansa!

Oletteko muut huomanneet, että hirveän monella ihmisellä tuntuu olevan joku ääretön pätemisen ja uhoamisen tarve, kun näillä palstoilla näkee tosi usein aivan naurettavaa/törkeää tekstiä/käyttäytymistä, ja mukamas "aikuisilta"?

Te jotka tunnistatte itsenne, eikö teillä ole tosielämässä kanttia sanoa asioita suoraan ja patoatte kiukun sisällenne, kun ollaan täällä palstoilla noin tökeröitä/vittupäitä muille???

"Ja viisaus tulee iän mukana, pah, tuntuu rajoittuvan vain tiettyihin yksilöihin..." =)

• palannut..

Mekin kävimme aikaisemmin Castrenilla, mutta viime keväänä ja kesällä kun yritin tavoitella, niin meni vastaajaan.

• ??????????????

Eihän Castren:lla ole ollut vastaanottoa pitkiin aikoihin !

• vastaajan viestin!
        ?????????????? kirjoitti:

Eihän Castren:lla ole ollut vastaanottoa pitkiin aikoihin !

Ensi maanantaina 23.3-09 saa vastaanotto aikoja klo 12:sta klo 13:sta. Hyvä lääkäri, niinkuin myös on Hanna Kukkola.

• -belle

Ymärrän täysin tuohtuneisuutesi! Minun koirani rotua ei eläinlääkäri edes tunnistanut, vaikka rodun olisi tunnistanut kuka tahansa! Sitten vkloppuna soitin toisen koirani asiasta ja hän sanoi puhelimitse että ei koiralla ole hätää, vein koiran toiselle eläinlääkärille ja pennulla oli kennelyskä! että näin...

• sitten...

Tietääkseni nuo kennelyskät menevät itsekseen ohi. Voihan niillä joku rahastaakin tietysti.

• pitäisi olla.

Ymärrän täysin tuohtuneisuutesi! Minun koirani rotua ei eläinlääkäri edes tunnistanut, vaikka rodun olisi tunnistanut kuka tahansa! Sitten vkloppuna soitin toisen koirani asiasta ja hän sanoi puhelimitse että ei koiralla ole hätää, vein koiran toiselle eläinlääkärille ja pennulla oli kennelyskä! että näin...

..... Tässä tapauksessa on koiranomistajan itsensä
        mietittävä,olisiko syytä hakeutua psykiatriseen
        hoitoon.
        Ja jätettävä täällä naukuminen vähemmälle.

• ghjf

Itsellä huono kokemus päivystävästä kaupungin eläinlääkäristä, joka sillä kertaa oli opintojensa ohessa keikkaa heittävä tyttönen. Epävarmana tutki lemmikin, soitteli opinahjoonsa/työharjoittelupaikkaansa, luki paksua kirjaa, mietti ja mietti. Sitten muka varman oloisena teki diagnoosin ja antoi lääkettä mukaan, totesi kyseessä olevan harmiton naarmu. Niin epävarma kuva jäi käynnistä, että vein toiselle eläinlääkärille seuraavalla viikolla, jolloin saatiinkin aivan erilaisen diagnoosi ja ei annettu toivoa selviämisestä. Lemmikki kuolikin sitten viikon päästä. Ymmärrän kyllä opiskelijoidenkin tarpeen harjoitella ja kehittyä ammattilaisiksi, mutta olisi edes pyytänyt varmistamaan diagnoosin vakityöntekijältä seuraavana päivänä tms.

• koiraton veronmaksaja

Hoitaako kaupungin eläinlääkäri oikeasti koiria kaupungin subventoimalla hinnalla? Minkä ihmeen takia?? Kyllä vähät rahat pitäisi ensin sijoittaa ihmisten hoitoon. Tässä olisi kyllä selvä säästön paikka, jos joku haluaa elukoita pitää niin maksakoon niiden hoidosta aiheutuneet kulut itse.

• on ainakin

varmaa,että kaupungin eläinlääkärin velvollisuus
        on hoitaa ensin tuotantoeläimet ja siitä aiheutuva päivystys, ja sen jälkeen nämä vanhojenpiikojen
        sängynlämmittimet.

• Kauko:::
        on ainakin kirjoitti:

on hoitaa ensin tuotantoeläimet ja siitä aiheutuva päivystys, ja sen jälkeen nämä vanhojenpiikojen
        sängynlämmittimet.

Eläinlääkärille jokainen eläin on samanarvoinen. Ei ihmisiäkään valita sen mukaan, mitä ne tuottaa ja jättää tuottamatta. Turha täällä on päätään aukoa, eläinlääkäreillä on kädet täynnä työtä.

• Kauko..
        Kauko::: kirjoitti:

Eläinlääkärille jokainen eläin on samanarvoinen. Ei ihmisiäkään valita sen mukaan, mitä ne tuottaa ja jättää tuottamatta. Turha täällä on päätään aukoa, eläinlääkäreillä on kädet täynnä työtä.

Lääkintöhallituksesta ennen kuin alat päätäsi aukomaan.

• Anonyymi

Aika erikoinen kommentti, eläinlääkäri hoitaa eläimiä ja ihmislääkäri ihmisiä kyllä ne eläimet on tärkeitä ehkä jopa tärkeämpiä kuin ihminen sillä ne ei valita ei arvostele täällä muita.

• Anonyymi
        on ainakin kirjoitti:

sängynlämmittimet.

Eikös ne ole kuumavesipulloja niiden käyttö ei maksa paljoakaan,joten ei viitsi turhaan nimitellä ketään.

• Anonyymi

Voin sanoa itsekkin että pelkkiä paskoja kokemuksia oman koiran osalta tosta paikasta, en vie enään ikinä mitään eläintäni tuonne.

• Anonyymi

Nykyään on koiria niin paljon, ettei niitä ehditä hoitaa. On pula eläinlääkäreistä yksityisellä puolellakin.

• Anonyymi

jos koiran tassussa on haava josta tulee märkää niin onhan se ehdottomasti vietävä
      lekuriin , jokaisella pitäisi olla luottokortti kaiken varalta jollei tilillä löydy tarpeeksi
      rahaa , tuskin tuon hoito maksoi enempää kuin 150 e , tosi on myös sekin ettei ihan
      köyhän ihmisen pidä ottaa lemmikkieläintö jollei oo yhtään ylimääräistä rahaa sen
      yllättäviin hoitoihin , entäs jos tuo olis pitänyt leikata , hintaa tulis monta sataa .
      eräs tiine narttu vuoti vihreää visvaa nännistä , eikä sitä viety ajoissa lekuriin .
      tilattiin yöllä päivystävä kotiin ,,tuo teki section , syntyi 5 pentua joista 1 oli
      kuollut , laskua tuli 3200 e ,, jos sitten varattoman narttu tulee tiineeksi eikä
      omistaja huomaa sitä niin narttu voi kuolla synnytykseen kun rahaa ei ole
      tilata lekuria kotiin tsi viedä narttua päivystykseen , kerran vein narttuni
      Hollolan nyt eläkkeellä olevalle ell:lle tutkittavaksi kun tuo oksensi ihan
      hirveesti , ultralla selbisi että oli tiine , syntyi 8 tervettä pentua , meinasin
      pyörtyä laskuaan 320 e vuonna 2015 , törkeää ylilaskutusta , mitään ohjetta
      en saanut kuinka hoidan sen ruohon oksentelun kun tuo yökki ja yökkimistään,
      lopulta luin netistä että syötä koiralle öljyå, no pianhan tuo kakki ne ruohopaakut
      ja voi paremmin,,,2vk päästä synnytti normaalisti ne 8 pentua , oli kyllä pakko
      luovuttaa tuo narttu toiseen kotiin kun ulvoi kuin susi tuntikausia kun kävin
      pihalla tai kaupassa autolla . netti on hyvä apuväline josta saa paljon hyödyllistä
      tietoa . sen pituinen se ,

• Anonyymi

taitaa trollit täyttää palstaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      154
      1290
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1145
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      979
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      939
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe