Eli olen osa-aikainen työntekijä ja opiskelen iltalukiossa. Vuoroja ei meinaa saada edes kolmeksi päiväksi viikossa, saatika sitten täysituntisia (7,5h) vuoroja. Rahat ei todellakaan riitä vuokranmaksuun kun rahaa kuussa tulee käteen vajaa 500, välillä ei edes sitä. Tuntipalkka on ihan hyvä nuorelle opiskelijalle (työ on toimistotyötä), mutta kuten sanottu, vuorojen vähyydestä johtuen rahaa ei tule todellakaan tarpeeksi. En haluaisi millään etsiä uutta työpaikkaakaan kun on juuri oppinut asiat niin että ne menee suht rutiinilla vaikka aluksi luulin etten edes pärjää työssä, olisi suuri pettymys nyt lopettaa...
Onko mun mahdollista saada jotain asumistukea? Tai minkäänlaista tukea taatakseni toimeentuloni?
Minimaaliset tulot, asumistukea??
4
817
Vastaukset
- alkup.
Kelan sivujen yleisen asumistuen laskurin mukaan saisin arviolta 317 e/kk, tämä summa kuulostaisi jo mielettömän hyvältä, mutta voiko todella olla mahdollista että saisin tämän verran? Aikaisemmin ei jostain syystä ole tullut kelan tuet mieleenkään, ja elämä on todella ollut yhtä stressihelvettiä kun rahat ei riitä vuokraan kuin juuri ja juuri ja rahaa itse elämiseen ei jää penniäkään ja vaikka olen jo 21-vuotias olen joutunut turvautumaan vanhempieni rahalliseen apuun, vanhemmat käytännössä ostaa kaiken ruuan mulle jne.
Vastailkaas kiltit jotka tiedätte enemmän asumistuesta! - käydä
Kelassa kysymässä. Sieltä saat neuvoja. Ajattelisin, että tukea saat, koska tulosi ovat noin pienet, ja siksi olisikin pikaisesti täytettävä asumistukikaavake Kelaan. Siellä nimittäin nämä päätöksenteot kestävät, niinkuin muissakin virastoissa.
- onko sinulla
oikeus myös toimeentulotukeen: Tuolla on laskuri joka antaa suuntaa ainakin. Ja kelalla kannattaa käydä luukulla kysymässä ja laskettamassa asumistuki. Jompaa kumpaa tukea olettaisi sinun saavan.
http://www.tampere.fi/ekstrat/sote/toimeentulotuki/index.html - tekemättömyyttä
Voit hyvinkin olla oikeutettu asumistukeen mutta vaihtelevat tulosi on sitten sellainen pointti, että Kela saattaakin laskea tulosi vaihtelvuuden perusteella suuremmaksi kuin itse kuvittelet tulosi olevan.
Vanha vitsi kun on, että epäsäännölistä pienipalkkaista työtä tekevät ei kannata tehdä työtä jos haluaa maksimoida tulonsa.
Se kun on niin, että tulosi määritetään vuodeksi eteenpäin entisten tulojesi perusteella. Ja kun tulosi hetkellisesti muuttuvat, niin olet velvollinen ilmoittamaan tulojesi muutoksesta Kelaan. Näin sitten taas määritetään tulosi uusiksi seuraavan vuoden ajaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770