Säästöpankin Visa Electron - en saa toimimaan ulkomaalaisissa nettikaupoissa

Nimetön

Onko kellään tietoa siitä että Säästöpankin Visa Electron kortti ei toimi ulkomaalaisissa nettisivuissa? Yritin tehdä tilausta eräästä UK:n kosmetiikka sivustolta (Lookfantastic) mutta ei hyväksynyt korttia. Luin että monella kenellä on SP:n Visa Elecrton ei toiminut ulkomaalaisissa nettikaupoissa. Entä mahtaiskohan toimia Verified by Visa-tunnuksella varustetut sivut SP:n kortilla?
Lookfantatasticin sivuilla toimii Visa Electron kortti mutta ilmeisesti sitten SP:n kortti ei toimi. Joten pitääköhän minun hankkia jonkun muun pankin kortti jotta voi tehdä tilauksia ulkomaalaisilta sivustoilta. Mikä olisi sellainen pankki?

14

5208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

      olisi kannattanut soittaa sinne säästöpankkiisi.

      Se kun taisi olla vielä auki, kun tänne kirjoittelit?

      • En tiedä, kuinka asiantuntevia virkailijoita säästöpankeissa on, mutta Nordeassa olen todennut, että asiakkaita palvelevat toimihenkilöt eivät tunne verkko- ja luottokorttimaksamisen käytäntöjä. Hehän istuvat pankin oman tietojärjestelmän päätteen ääressä, eivätkä saa työssään käytännön kokemusta netin kautta maksamisesta. Kun olen jotakin kysynyt, virkailija on vain yrittänyt loogisesti päätellä, kuinka asian pitäisi olla, mutta todellisuudessa se voi olla ihan toisin. Pätevät vastaukset saa yleensä julkisilta keskustelufoorumeilta toisilta asiakkailta.


      • Debit = Pankkikortti
        Timontti kirjoitti:

        En tiedä, kuinka asiantuntevia virkailijoita säästöpankeissa on, mutta Nordeassa olen todennut, että asiakkaita palvelevat toimihenkilöt eivät tunne verkko- ja luottokorttimaksamisen käytäntöjä. Hehän istuvat pankin oman tietojärjestelmän päätteen ääressä, eivätkä saa työssään käytännön kokemusta netin kautta maksamisesta. Kun olen jotakin kysynyt, virkailija on vain yrittänyt loogisesti päätellä, kuinka asian pitäisi olla, mutta todellisuudessa se voi olla ihan toisin. Pätevät vastaukset saa yleensä julkisilta keskustelufoorumeilta toisilta asiakkailta.

        Luulivat S-Marketissakin että Debit on pankkikortti. Mutta kun se vaan ei ole.


      • se on
        Debit = Pankkikortti kirjoitti:

        Luulivat S-Marketissakin että Debit on pankkikortti. Mutta kun se vaan ei ole.

        Debit on kansainvälinen maksu- ja automaattikortti.

        Credit on kansainvälinen maksuaika- ja luottokortti.

        Pankkikortti on pankkikortti. Historiaa.


      • monet pankit
        Debit = Pankkikortti kirjoitti:

        Luulivat S-Marketissakin että Debit on pankkikortti. Mutta kun se vaan ei ole.

        puhuu siitä pankkikorttina, kaupat tulostaa kassakuittiin pankkikortti jne.

        Nyt vaan ei virallisesti voida siitä puhua pankkikorttina sen takia kun on olemassa vielä jonkin aikaa niitä perinteisiä pankkikortteja ja jotta ei syntyisi sekaannusta tarkoitetaanko puheessa sitä perinteistä korttia vai uutta debit-pankkikorttia niin puhutaan vaan debit-korteista.

        Jahka aikanaan perinteiset pankkikortit on kyllin kauan olleet poissa, ja historiaa niin debit-korteistakin aletaan ihan virallisestikin puhumaan pankkikortteina.


      • siitä
        monet pankit kirjoitti:

        puhuu siitä pankkikorttina, kaupat tulostaa kassakuittiin pankkikortti jne.

        Nyt vaan ei virallisesti voida siitä puhua pankkikorttina sen takia kun on olemassa vielä jonkin aikaa niitä perinteisiä pankkikortteja ja jotta ei syntyisi sekaannusta tarkoitetaanko puheessa sitä perinteistä korttia vai uutta debit-pankkikorttia niin puhutaan vaan debit-korteista.

        Jahka aikanaan perinteiset pankkikortit on kyllin kauan olleet poissa, ja historiaa niin debit-korteistakin aletaan ihan virallisestikin puhumaan pankkikortteina.

        tullaan todellakin puhumaan ihmisten suussa koska on selkeämpää sanoa pankki / luotto kuin debit/credit. Itse sen tiedän kun noita kortteja höyläilen työkseni.
        Debit -kortti = veloitus korttiin liitetyltä PANKKITILILTÄ
        Credit kortti = veloitus korttii liitetyltä LUOTTOTILILTÄ

        koittakaahan nyt jo tajuta!


      • monet pankit
        siitä kirjoitti:

        tullaan todellakin puhumaan ihmisten suussa koska on selkeämpää sanoa pankki / luotto kuin debit/credit. Itse sen tiedän kun noita kortteja höyläilen työkseni.
        Debit -kortti = veloitus korttiin liitetyltä PANKKITILILTÄ
        Credit kortti = veloitus korttii liitetyltä LUOTTOTILILTÄ

        koittakaahan nyt jo tajuta!

        olin kaverin kanssa ostoksilla ja hän maksoi ostoksensa juuri yhdistelmäkortilla joka on Mastercard Credit/Debit ja niin kanssa kysyi että pankki vai luotto. Eli kyllä tuo Debit-kortti saa jossain vaiheessa tosiaankin nimen pankkikortti, kunhan nyt ensin päästään noista perinteisistä pankkikorteista eroon. :)


      • monet pankit
        monet pankit kirjoitti:

        olin kaverin kanssa ostoksilla ja hän maksoi ostoksensa juuri yhdistelmäkortilla joka on Mastercard Credit/Debit ja niin kanssa kysyi että pankki vai luotto. Eli kyllä tuo Debit-kortti saa jossain vaiheessa tosiaankin nimen pankkikortti, kunhan nyt ensin päästään noista perinteisistä pankkikorteista eroon. :)

        Siis kassa kysyi, eikä kanssa kysyi. :D


      • kelttu
        Debit = Pankkikortti kirjoitti:

        Luulivat S-Marketissakin että Debit on pankkikortti. Mutta kun se vaan ei ole.

        Ihan oikein luulivat. debit-kortin kohdalla valitaan maksuvaihtoehdoksi pankkikortti. s-pankilla on kahdenlaisia,toinen tekee aina varmennuksen,toinen ei. ja toimii samalla tavalla kuin luottokortti vaikkei luotollinen olekaan. käy hotellivarauksiin,finnairille ym. electronillahan et esimerkiksi voi ostaa finnairilta lentolippua.
        varsinaiset pankkikortit poistuvat ja tilalle tulee joko debit tai kredit-vaihtoehdot. nykyään sen näkee jo pankkiautomaateilla.
        jos ne eivät kaupassa älynneet valita pankkikorttivaihtoehtoa. muuten se ei toimi. näin on käynyt esimerkiksi mustan pörssin myymälöissä.


    • Aika heikosti electronit yl...

      Aika heikosti electronit ylipäätänsä toimivat verkkoasioinnissa... Verified by Visa on luotettava ja hyvä. Luottokorteilla toimivat huomattavasti paremmin verkkoasioinnissa (esim Aktian Visa...) =)

      • apsddaop

        Enpä ole törmännyt paikkaan missä ei olisi Nordean electron toiminut.

        Ketjun aloittajalle sellainen neuvo, että kannattaa katsoa verkkopankista onko kortin verkkomaksuominaisuus päällä.


      • Elainiwen
        apsddaop kirjoitti:

        Enpä ole törmännyt paikkaan missä ei olisi Nordean electron toiminut.

        Ketjun aloittajalle sellainen neuvo, että kannattaa katsoa verkkopankista onko kortin verkkomaksuominaisuus päällä.

        Minulla on sama ongelma SP:n verkkopankin kanssa, ja avasin nettitunnukset että saisin Electronin toimomaan. Konttorin kassan henkilö vakuutteli että "Joo joo, kyllä se toimii netissä, mutta ei kaikissa paikoissa kuitenkaan". Kysyin myös, että tarvitaanko sen käyttöön erillinen sopimus. Kuulemma ei.

        Mutta kun menin SP:n nettipankkiin, siellä ei lue korttien listassa että sinne olisi mitään Electron-korttia liitettykään. Eli mitenköhän asia oikeasti on.


      • electron vinkuu
        Elainiwen kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma SP:n verkkopankin kanssa, ja avasin nettitunnukset että saisin Electronin toimomaan. Konttorin kassan henkilö vakuutteli että "Joo joo, kyllä se toimii netissä, mutta ei kaikissa paikoissa kuitenkaan". Kysyin myös, että tarvitaanko sen käyttöön erillinen sopimus. Kuulemma ei.

        Mutta kun menin SP:n nettipankkiin, siellä ei lue korttien listassa että sinne olisi mitään Electron-korttia liitettykään. Eli mitenköhän asia oikeasti on.

        Mulla on säästöpankin electron toiminut Verified by Visa -kaupoissa, esim djtees.com-kaupassa. Nämä kun hoitavat maksun ikäänkuin tilisiirtona verkkopankissa, siinä tunnistaudutaan verkkopankkitunnuksilla, eikä kauppa saa ikinä tietää korttitietojasi.

        Sitten kun on näitä, jotka hyväksyvät electronin, mutta eivät ole Verified by Visa -kauppoja niin nehän ottavat tietosi ylös ja ilmeisesti syöttävät ne Johonkin Mystiseen Laitteeseen, vähän niin kuin olisit itse paikan päällä maksamassa. Tässä tapauksessa on sitten kaupasta kiinni, säilyvätkö tiedot turvassa. Nämä eivät yleensä ole säästöpankin electronilla toimineet, en kyllä tiedä missä on vika ja sitä tänään heiltä kyselinkin, ehkä asia selviää piakkoin.


      • pankkitäti
        electron vinkuu kirjoitti:

        Mulla on säästöpankin electron toiminut Verified by Visa -kaupoissa, esim djtees.com-kaupassa. Nämä kun hoitavat maksun ikäänkuin tilisiirtona verkkopankissa, siinä tunnistaudutaan verkkopankkitunnuksilla, eikä kauppa saa ikinä tietää korttitietojasi.

        Sitten kun on näitä, jotka hyväksyvät electronin, mutta eivät ole Verified by Visa -kauppoja niin nehän ottavat tietosi ylös ja ilmeisesti syöttävät ne Johonkin Mystiseen Laitteeseen, vähän niin kuin olisit itse paikan päällä maksamassa. Tässä tapauksessa on sitten kaupasta kiinni, säilyvätkö tiedot turvassa. Nämä eivät yleensä ole säästöpankin electronilla toimineet, en kyllä tiedä missä on vika ja sitä tänään heiltä kyselinkin, ehkä asia selviää piakkoin.

        Säästöpankin Electronit toimivat ulkoimisissa nettikaupoissa vaan, jos ne tukevat Verified by Visa toimintoja, missä ostokset varmistetaan nettitunnuksilla.
        tarkempaa tietoa: https://www.saastopankki.fi/liedonsp/verified-by-visa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1345
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1014
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      997
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      882
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      848
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      768
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      762
    Aihe