Risahampaat, mätähampaat, nuorten hampaat.
Tapahtuuko teidän mätäsuiden yläpäässä yhtään mitään? Hampaanne ovat OECD -maiden huonoimmat. Teillä on ilmaiset hammashoidot ja valistusta pitäsi olla riittävästi annettu, silti hampaanne mätänevät. Eikö yhtään hävetä?
Puputatte jatkuvasti jotain karkkia tai sipsejä. Eikö teillä ole kotona minkäänlaista kasvatusta annettu kuinka terveydestä huolehditaan? Hampaanne sulavat limsoista ja mehuista. Kiille kun on sulanut, ette saa sitä enää koskaan takaisin. Hampaanne haisevat lopunelämänne paskalle.
Muutenkin elätte kuin pellossa.
Tyhmä, tyhmempi, nuori
16
866
Vastaukset
- tydeiud
Et oo vissiin ikinä juonu mitään muutaku vettä ja syöny kuivaa leipää?
- idk...
mulla meni kiille hampaista jo pari vuotiaana enkä kuule voinu sille asialle tehä mitää...ja mitä se sua kiinnostaa minkälaiset hampaat ihmisil on...eihän ne oo sun hampaat...
- vanhempi55
Onko liian vaikeaa miettiä tekemistensä seurauksia yhtään laajemmassa kuvassa? Kumpi maksaa enemmän, pestä ne hampaat vai käydä juurihoidossa? Ja kaiken lystin maksaa yhteiskunta, sinun vanhempasi ja minä. Sinä olet pelkkää painolastia, kunnes alat maksaa veroja. Alatko koskaa maksaa veroja riippuu paljolti siitä miten hoidat terveyttäsi nuorena.
- ihmeessä
vanhempi55 kirjoitti:
Onko liian vaikeaa miettiä tekemistensä seurauksia yhtään laajemmassa kuvassa? Kumpi maksaa enemmän, pestä ne hampaat vai käydä juurihoidossa? Ja kaiken lystin maksaa yhteiskunta, sinun vanhempasi ja minä. Sinä olet pelkkää painolastia, kunnes alat maksaa veroja. Alatko koskaa maksaa veroja riippuu paljolti siitä miten hoidat terveyttäsi nuorena.
Ne kerrat, joina olen käynyt terveyskeskuksessa voidaan laskea yhden käden sormilla.
Enemmän taitaa olla painolastina ne työikäiset aikuiset ihmiset, jotka ovat työttömyys -tai jollain muulla eläkkeellä, vaikka voisivat ihan hyvin työskennellä.
Kuinkas paljon maksat itse veroja vuodessa, kun tunnet asiaksesi tulla marisemaan tänne? - vanhempi55
ihmeessä kirjoitti:
Ne kerrat, joina olen käynyt terveyskeskuksessa voidaan laskea yhden käden sormilla.
Enemmän taitaa olla painolastina ne työikäiset aikuiset ihmiset, jotka ovat työttömyys -tai jollain muulla eläkkeellä, vaikka voisivat ihan hyvin työskennellä.
Kuinkas paljon maksat itse veroja vuodessa, kun tunnet asiaksesi tulla marisemaan tänne?Terveytensä ryypänneet, polttaneet, mässäilleet ovat kaikki painolastia. Nyt vaan näyttää siltä, että nuoriso on sairaampaa kuin aiemmin, vaikka tietoa oikeista elämäntavoista on paremmin tarjolla. Eikö teitä todellakaan kiinnosta terve elämä? Kuvitteletteko että terveytenne on ikuista? Ei se ole. Itseasiassa teillä saattaa olla jo alle kakskymppisenä valtimonkovettumistauti hyvässä vauhdissa. Käypä kysymässä lääkäriltäsi. Mädät hampaat, limsat, mehut, sipsit, hampparit, einekset, vähäinen liikunta. Ei tuollaista elämää kestä kenekään elimistö.
Pari kuvaa mädistä hampaista. Miten aiot saada poikaystävän tai työpaikan tällaisilla hampailla?
http://www.dental-health-index.com/picturesofbadteeth.html
Vastaappa kun olet niin viisas omasta mielestäsi - Näinkö?
vanhempi55 kirjoitti:
Terveytensä ryypänneet, polttaneet, mässäilleet ovat kaikki painolastia. Nyt vaan näyttää siltä, että nuoriso on sairaampaa kuin aiemmin, vaikka tietoa oikeista elämäntavoista on paremmin tarjolla. Eikö teitä todellakaan kiinnosta terve elämä? Kuvitteletteko että terveytenne on ikuista? Ei se ole. Itseasiassa teillä saattaa olla jo alle kakskymppisenä valtimonkovettumistauti hyvässä vauhdissa. Käypä kysymässä lääkäriltäsi. Mädät hampaat, limsat, mehut, sipsit, hampparit, einekset, vähäinen liikunta. Ei tuollaista elämää kestä kenekään elimistö.
Pari kuvaa mädistä hampaista. Miten aiot saada poikaystävän tai työpaikan tällaisilla hampailla?
Vastaappa kun olet niin viisas omasta mielestäsiMikä teitä aikuisia vaivaa? Saatte nauttia vapaasta maasta ja vapaasta rakkaudesta, siitä huolimatte menette seksilomille Venäjälle ja Thaimaaseen?
Voisitte valita kaduilta melkein kenet tahansa, yrittää tutustua tähän ja elää elämänsä onnellisena loppuun asti. Siitä huolimatta niiltä lomilta tuodaan tällaisia tuliaisia suomeen: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuppa , http://fi.wikipedia.org/wiki/Klamydia jne. MIKÄ TEITÄ AIKUISIA VAIVAA? - ikävä tuottaa pettymys
vanhempi55 kirjoitti:
Terveytensä ryypänneet, polttaneet, mässäilleet ovat kaikki painolastia. Nyt vaan näyttää siltä, että nuoriso on sairaampaa kuin aiemmin, vaikka tietoa oikeista elämäntavoista on paremmin tarjolla. Eikö teitä todellakaan kiinnosta terve elämä? Kuvitteletteko että terveytenne on ikuista? Ei se ole. Itseasiassa teillä saattaa olla jo alle kakskymppisenä valtimonkovettumistauti hyvässä vauhdissa. Käypä kysymässä lääkäriltäsi. Mädät hampaat, limsat, mehut, sipsit, hampparit, einekset, vähäinen liikunta. Ei tuollaista elämää kestä kenekään elimistö.
Vastaappa kun olet niin viisas omasta mielestäsiItselläni on hampaat täysin kunnossa, kaksi reikää on joskus ollu, jotka paikattiin, se niistä.
Enkä ajatellut hakevani poikaystävää tähän väliin, hetero kun olen.. Töitäkin on jo.
Enkä pidä itseäni viisaana, päinvastoin. Sen sijaan pidän sitä kummallisena, että pitää tulla yleiselle keskustelufoorumille avautumaan anonyymin takaa jostain asiasta, joka mitä ilmeisemmin on kolahtanut - ja pahasti. Viisas ei tarvitse olla tietääkseen, että mainitut hammasongelmat (rautoja lukuunottamatta) käsittää murto-osan ikäisistäni nuorista.
Kyllä, tämän ikäisenä nuorena juon alkoholia satunnaisesti ja syön/juon jotain edellämainituista viikoittain, silti en kärsi mistään mainitsemistasi ongelmista.
Kun asiaa aletaan tarkemmin tutkia, kummallakohan väestöryhmällä tässä maassa on enemmän itseaiheutettuja sairauksia, yli 30 -vai alle 30- vuotialla`? - vanhempi55
ikävä tuottaa pettymys kirjoitti:
Itselläni on hampaat täysin kunnossa, kaksi reikää on joskus ollu, jotka paikattiin, se niistä.
Enkä ajatellut hakevani poikaystävää tähän väliin, hetero kun olen.. Töitäkin on jo.
Enkä pidä itseäni viisaana, päinvastoin. Sen sijaan pidän sitä kummallisena, että pitää tulla yleiselle keskustelufoorumille avautumaan anonyymin takaa jostain asiasta, joka mitä ilmeisemmin on kolahtanut - ja pahasti. Viisas ei tarvitse olla tietääkseen, että mainitut hammasongelmat (rautoja lukuunottamatta) käsittää murto-osan ikäisistäni nuorista.
Kyllä, tämän ikäisenä nuorena juon alkoholia satunnaisesti ja syön/juon jotain edellämainituista viikoittain, silti en kärsi mistään mainitsemistasi ongelmista.
Kun asiaa aletaan tarkemmin tutkia, kummallakohan väestöryhmällä tässä maassa on enemmän itseaiheutettuja sairauksia, yli 30 -vai alle 30- vuotialla`?Ensinnäkään en ole ehdottanut, että teidän pitäsi luopua jostakin, päinvastoin. Eikö terveys ole parasta mitä voi toiselle toivoa? Vastaamatta on edelleenkin, välitättekö yhtään tulevaisuudestanne? Odotan vastausta.
Yksi sairaus johtaa toiseen ja kierren on valmis. Ei ole niin, että mässäilystä seuraisi jokin pikku juttu vaan kimppu vaikeasti hoidettavia ja elämän tuhoavia sairauksia. Kysy lääkäriltäsi lisää.
Ja mitä tulee väitteeseesi, jotta yli 30 v olisivat sairaampia kuin alle 30v, ei pidä paikkaansa. Nuoret ja jo elämän kuluttamat ihmiset eivät ole vertailukelpoiset tässä yhteydessä. Tosiasia on, että me olimme teidän iässänne terveempiä. Paha ajatusvirhe sinulta siis, ja luulisi herättävän miettimään millainen on teidän tulevaisuutenne, kun mekin olemme näin sairaita. Meidän nuoruudessamme ei ollut karkkia eikä mäkkäriä ja kouluun mentiin kävellen tai potkukelkalla. Emme siis olleet viisaampia vaan olosuhteet olivat toiset. Teillä on kaikki tieto ja mahdollisuudet hyvään elämään, mutta ette näytä uskovan. Jos me hoipumme jotenkin eteenpäin, te löydätte itsenne katuojasta.
Pari faktaa terveydestänne kun et muuten usko:
"Suomalaisnuorten hampaiden kunto parani 1970-luvun puolivälistä 90-luvulle, sitten alkoi alamäki. Hammaslääkäri näkee kehitykselle useita syitä.
- Elintavat ovat muuttuneet ja myös ehkäisevä hoito on heikentynyt. Myös vanhemmat ovat kiireisiä, eivätkä ehdi kiinnittää lasten hampaisiin huomiota, Balk listaa. "
http://yle.fi/uutiset/alueelliset_uutiset/etela-karjala/2009/03/napostelu_syo_nuorten_hampaita_620819.html?print=true
"Palveluksen aloittavien kunto on heikennyt ja paino noussut.
Alokkaiden fyysinen kunto on puolustusvoimien tuoreiden tilastojen mukaan edelleen laskussa. Kestävyyttä mittaavan 12 minuutin juoksutestin tulos oli tammi- ja heinäkuussa palvelukseen astuneilla kaikkien aikojen alhaisin, 2430 metriä."
http://www.mil.fi/paaesikunta/tiedotteet/660.dsp - idk...
vanhempi55 kirjoitti:
ni että sori vaan ku sellaset aikasen tärkeet lääkkeet pilas mun hampaat...-.-' sellasta se on ku kakarana meinaa kuolla pari kertaa ku saa jonku sairauden...
- muka
idk... kirjoitti:
ni että sori vaan ku sellaset aikasen tärkeet lääkkeet pilas mun hampaat...-.-' sellasta se on ku kakarana meinaa kuolla pari kertaa ku saa jonku sairauden...
Mitä tämä on
- tyyppi123
vanhempi55 kirjoitti:
Ensinnäkään en ole ehdottanut, että teidän pitäsi luopua jostakin, päinvastoin. Eikö terveys ole parasta mitä voi toiselle toivoa? Vastaamatta on edelleenkin, välitättekö yhtään tulevaisuudestanne? Odotan vastausta.
Yksi sairaus johtaa toiseen ja kierren on valmis. Ei ole niin, että mässäilystä seuraisi jokin pikku juttu vaan kimppu vaikeasti hoidettavia ja elämän tuhoavia sairauksia. Kysy lääkäriltäsi lisää.
Ja mitä tulee väitteeseesi, jotta yli 30 v olisivat sairaampia kuin alle 30v, ei pidä paikkaansa. Nuoret ja jo elämän kuluttamat ihmiset eivät ole vertailukelpoiset tässä yhteydessä. Tosiasia on, että me olimme teidän iässänne terveempiä. Paha ajatusvirhe sinulta siis, ja luulisi herättävän miettimään millainen on teidän tulevaisuutenne, kun mekin olemme näin sairaita. Meidän nuoruudessamme ei ollut karkkia eikä mäkkäriä ja kouluun mentiin kävellen tai potkukelkalla. Emme siis olleet viisaampia vaan olosuhteet olivat toiset. Teillä on kaikki tieto ja mahdollisuudet hyvään elämään, mutta ette näytä uskovan. Jos me hoipumme jotenkin eteenpäin, te löydätte itsenne katuojasta.
Pari faktaa terveydestänne kun et muuten usko:
"Suomalaisnuorten hampaiden kunto parani 1970-luvun puolivälistä 90-luvulle, sitten alkoi alamäki. Hammaslääkäri näkee kehitykselle useita syitä.
- Elintavat ovat muuttuneet ja myös ehkäisevä hoito on heikentynyt. Myös vanhemmat ovat kiireisiä, eivätkä ehdi kiinnittää lasten hampaisiin huomiota, Balk listaa. "
http://yle.fi/uutiset/alueelliset_uutiset/etela-karjala/2009/03/napostelu_syo_nuorten_hampaita_620819.html?print=true
"Palveluksen aloittavien kunto on heikennyt ja paino noussut.
Alokkaiden fyysinen kunto on puolustusvoimien tuoreiden tilastojen mukaan edelleen laskussa. Kestävyyttä mittaavan 12 minuutin juoksutestin tulos oli tammi- ja heinäkuussa palvelukseen astuneilla kaikkien aikojen alhaisin, 2430 metriä."
http://www.mil.fi/paaesikunta/tiedotteet/660.dspKyllähän me tulevaisuudesta välitetään. Miksi emme välittäisi? On totta, että nykyaikana nuorten kunto ja suuhygienia ovat pahenemaan päin, mutta niin on myös vanhempien ihmisten, koska he nauttivat näistä samoista ylellisyyksistä siinä missä nuoretkin. Kysymys kuuluukin jos sinun nuoruudessasi kaikki samat nautintoaineet olisivat olleet yhtä helposti saatavilla kuin nykypäivänä olisitko itse elänyt erilailla kuin me?
- idk....
muka kirjoitti:
Mitä tämä on
mul oli sellanen bakteeri ku Meningokokkisepsis ja siitä mulla tuli aivokalvontulehdus ja siihen tarvii sellaset lääkkeet ni ne sitte samal tuhos hammaskiilteen....
- huom.
idk.... kirjoitti:
mul oli sellanen bakteeri ku Meningokokkisepsis ja siitä mulla tuli aivokalvontulehdus ja siihen tarvii sellaset lääkkeet ni ne sitte samal tuhos hammaskiilteen....
Ne hampaat mitkä sulla oli sillon on jo tippunut ja uudet on tilalla.
- idk...
huom. kirjoitti:
Ne hampaat mitkä sulla oli sillon on jo tippunut ja uudet on tilalla.
ei kauheesti auttanu...koska ne lääkkeet kuulemma vaikutti viel sillonki jotenki ku mulla vaihtu hampaat...en kyllä sit tiiä miten mutta hammaskiille siinä meni...
- tomppa12345
Ite oon ollu juurihoidossa ja voin sanoo et sattu pirusti. Nyt ainakin on tekohammas millä kehuskella.
- kolaollig
kolmisen litraa illassa sitähä ne sukulaisetki o sanonu ettei se järkevää ole, terveys ja hampaat siinä menevät mutta eivät ole vielä menneet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770