Onko täällä ketään joka on lähtenyt matkaan koiran kanssa?
Vinkit olis tervetulleita..
tarkotus roudata koira mukaan matkalle, mutta mahtaakohan onnistua. Kyseessä on kuiteskin pienikokoinen koira... Onnistuuko edes lennot koiran kanssa? en usko että ketään se koira siellä haittaa jos vähän saaria siellä pääasiassa kiertelee
Matkaan koiran kanssa
16
1065
Vastaukset
- en suosittele
olla niin että koirasi joutuu Thaimaassa karanteeniin,ja Suomeen palatessasi myös.
- Älä ota mukaan
Thaimaassa on erittäin yleistä koirien varastelu ja niitä sitten myydään eteenpäin.
- snooopdogi
Mieti nyt vähä, miltä mahtaa koirasta tuntua 10 tunnin lennot?
- jorino
ok tyhmä juttu..
eli löhöilyjä ulkomailla ei sitten taida enään tulla :) - koira on
jorino kirjoitti:
ok tyhmä juttu..
eli löhöilyjä ulkomailla ei sitten taida enään tulla :)monen herkullisen ruokalajin pääraaka-aine. Joten pidä silmällä jos mukaan otat.
- snooopdogi
jorino kirjoitti:
ok tyhmä juttu..
eli löhöilyjä ulkomailla ei sitten taida enään tulla :)Löhöön, ku vie koiran matkan ajaksi johonki kivaan koirahoitolaan/kenneliin...
- löytyykö heinää???
Itse olen suunnitellut vieväni zetlannin ponin
mukanani,ois muuten makeeta vedellä walkkarilla edestakaisin,ja tietysti kimma pari kyydis. - ...
Järkytys oli suuri kun luin viestisi. Ethän tosiaan ajatellut ottaa koiraasi mukaan matkalle.? Asia oli yksi suuri vitsi eikö vaan.? Mahdollinen karanteeni, piiiiiitkä lentomatka, kuumuus, kulkukoirat ym ym. Tässä vaan muutama asia joita itselleni tuli mieleen. Jätä koira hoitoon tänne tuttuun ja turvalliseen ympäristöön ja lähde itse reissaamaan. Koiralla varmasti paljon mukavammat olot kotosalla tai jossain mukavassa hoitolassa. =)
- kulkukoirat
on kirppuisia ja tautisia. Lisäksi meteli ja pauke thaimaan kaduilla on ihan muuta
kuin suomessa. Lisäksi se helle! Veikkaisin että koirasi jää mieluummin hyvään hoitolaan suomeen kuin istuu koneen ruumassa mennen tullen 10 tuntia. Vai pelkäätkö että tulee kalliiksi?- jorino
ei se hinnasta kiinni, enkä haluais laittaa ruumaan täytyyhän omalle "lapselle" oma paikka koneesta ostaa :)
mutta joo asia tuli harvinaisen selväksi kun tätä nyt tässä vähän pohdittu.
koiraa en jätä mihinkään, niin matkat on nyt matkattu. pl. joku viikonloppu matka eurooppaan, niin sillon ehkä voin jättää koiran vanhemmille.
asiaa ei siis tarvitse enempää puida olen taas järjissäni - Macho ja Minä
jorino kirjoitti:
ei se hinnasta kiinni, enkä haluais laittaa ruumaan täytyyhän omalle "lapselle" oma paikka koneesta ostaa :)
mutta joo asia tuli harvinaisen selväksi kun tätä nyt tässä vähän pohdittu.
koiraa en jätä mihinkään, niin matkat on nyt matkattu. pl. joku viikonloppu matka eurooppaan, niin sillon ehkä voin jättää koiran vanhemmille.
asiaa ei siis tarvitse enempää puida olen taas järjissäniEuroopassa voi matkustaa mukavasti koiran kanssa Interrailaten. EU-passi koiralle ja asianmukaiset matosuojat (sydänmatoja yms vastaan) ennen matkalle lähtöä ja homma hoidossa. Joissakin maissa joutuu koiralle hankkimaan lastenlipun, mutta yleisesti homma on hyvin kivutonta, eikä maksa maltaita. Junat kulkevat nopeasti ja täsmällisesti. Espanjassa pitää muistaa, että koira ei pääse käytännössä juniin, busseihin eikä metroon. Eli kun linja-autolla matkustaa, niin koiralla pitää olla häkki jossa se kulkee linja-auton tavaratilassa. Suosittelen vakavasti First Class -kangashäkkiä. Matkustin maaliskuussa 2013 Labradorin noutajan kanssa Suomesta Espanjaan Interrailaten. Kustannuksia tuli noin 500€ yhteensä. Matka kesti 7 päivää. Mutkia tuli matkaan, mutta oli hauskaa. Ranskassa kävin ravintolavaunusta hakemassa pullollisen viiniä (noin 2,5€) ja istuin koiran kanssa omalla paikallani viiniä nauttien samaan aikaan, kun koira pureskeli luutansa ja maisemat vilistivät ohi. Oli mukavaa, kun ei tarvinnut itse ajaa. Interrail lipun voi ostaa minkä ikäiset ihmiset tahansa ja hinta vaihtelee iän ja matkan pituuden mukaan. DB:n (Deutsche Bahn) sivuilta on helpoin suunnitella matka etukäteen ja ei haittaa jos myöhästyy jostain junasta, sillä hetken päästä lähtee taas toinen.
- Macho ja Minä
Macho ja Minä kirjoitti:
Euroopassa voi matkustaa mukavasti koiran kanssa Interrailaten. EU-passi koiralle ja asianmukaiset matosuojat (sydänmatoja yms vastaan) ennen matkalle lähtöä ja homma hoidossa. Joissakin maissa joutuu koiralle hankkimaan lastenlipun, mutta yleisesti homma on hyvin kivutonta, eikä maksa maltaita. Junat kulkevat nopeasti ja täsmällisesti. Espanjassa pitää muistaa, että koira ei pääse käytännössä juniin, busseihin eikä metroon. Eli kun linja-autolla matkustaa, niin koiralla pitää olla häkki jossa se kulkee linja-auton tavaratilassa. Suosittelen vakavasti First Class -kangashäkkiä. Matkustin maaliskuussa 2013 Labradorin noutajan kanssa Suomesta Espanjaan Interrailaten. Kustannuksia tuli noin 500€ yhteensä. Matka kesti 7 päivää. Mutkia tuli matkaan, mutta oli hauskaa. Ranskassa kävin ravintolavaunusta hakemassa pullollisen viiniä (noin 2,5€) ja istuin koiran kanssa omalla paikallani viiniä nauttien samaan aikaan, kun koira pureskeli luutansa ja maisemat vilistivät ohi. Oli mukavaa, kun ei tarvinnut itse ajaa. Interrail lipun voi ostaa minkä ikäiset ihmiset tahansa ja hinta vaihtelee iän ja matkan pituuden mukaan. DB:n (Deutsche Bahn) sivuilta on helpoin suunnitella matka etukäteen ja ei haittaa jos myöhästyy jostain junasta, sillä hetken päästä lähtee taas toinen.
Ai niin ja kuumiin paikkoihin, kun lähdette koiran kanssa, niin yksi kätevä apu on oikeasti makuualusta Aqua Coolkeepperiltä (aquacoolkeeper.com). Sieltä löytyy käteviä juttuja meille ihmisillekin. Olen itse matkustanut paljon koirieni kanssa ja vaikka koirani ovat aina viihtyneet kenneleissäkin, niin haluan, että koira kulkee siellä missä isäntänsäkin. Suunnittelemalla reissu hyvin etukäteen ja hoitamalla rokotukset, madotukset jne, niin koiralla on kanssa hauskaa. On olemassa kankaisia vesikippoja jne joilla tavaroiden painon saa pidettyä mahdollisimman pienenä. Laukuksi kannattaa hankkia sellainen jossa on mahdollisimman suuret pyörät niin, että sitä jaksaa vetää. Koiran ja huonon laukun yhdistelmä voi olla tuskallinen ja jos painoa laukussa on liikaa, niin sitä aiheuttaa vain itselleen ylimääräisiä puhinoita, kun toista kättä ei voi käyttää laukun nostamiseen, kun siinä on hihna. Seuraavalla kerralla otan mukaan hihnan, jonka saa sidottua vyötärölle ja vähennän entisestään kiloja laukusta, eli kirjat korvaan iPadillä.
- Macho ja Minä
Macho ja Minä kirjoitti:
Ai niin ja kuumiin paikkoihin, kun lähdette koiran kanssa, niin yksi kätevä apu on oikeasti makuualusta Aqua Coolkeepperiltä (aquacoolkeeper.com). Sieltä löytyy käteviä juttuja meille ihmisillekin. Olen itse matkustanut paljon koirieni kanssa ja vaikka koirani ovat aina viihtyneet kenneleissäkin, niin haluan, että koira kulkee siellä missä isäntänsäkin. Suunnittelemalla reissu hyvin etukäteen ja hoitamalla rokotukset, madotukset jne, niin koiralla on kanssa hauskaa. On olemassa kankaisia vesikippoja jne joilla tavaroiden painon saa pidettyä mahdollisimman pienenä. Laukuksi kannattaa hankkia sellainen jossa on mahdollisimman suuret pyörät niin, että sitä jaksaa vetää. Koiran ja huonon laukun yhdistelmä voi olla tuskallinen ja jos painoa laukussa on liikaa, niin sitä aiheuttaa vain itselleen ylimääräisiä puhinoita, kun toista kättä ei voi käyttää laukun nostamiseen, kun siinä on hihna. Seuraavalla kerralla otan mukaan hihnan, jonka saa sidottua vyötärölle ja vähennän entisestään kiloja laukusta, eli kirjat korvaan iPadillä.
Sitten tuo kuonokoppa asia unohtui. Kannattaa totuttaa koira siihen. Minulla se on varmuuden vuoksi aina mukana, sillä jotkin laivayhtiöt esimerkiksi edellyttävät sitä virallisesti, mutta henkilökunta katsoo asiaa sormien välistä. Kertaakaan tuo Macho ei sitä ole matkoilla käyttänyt, mutta aina se laukusta löytyy samoin, kun iso rulla paskapusseja.
- matkustaja kri
itselläni on perhoskoira ollut mukana espanjassa, mutta thaimaaseen en koiraani ottaisi mukaan.Ensiksi liian likaista ja kuumaa.
Siellä on kuitenkin niin erinlainen mikrobikanta kun täällä suomessa samahan se on ihmisilläkin.
Millaisesta koirasta on muuten kyse?- Rolff Rolff
Meillä on Ahvenanmaaseen Jöpöttäjä.
Osaa haukkua ruåtsiksi ja nylkyttää
koiraita vaikka on itsekin koiras. - hauu hauu
Hauu hauu hänen nimensä hauu on amalia hauu.
tykkäää läskistä hauu.tykkää hauuu haukkua hauu
thaimaan hauu tyttöjä ja peräkammarinpoikia hauu .sellainen hauu minä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p525592Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "672621Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181960Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1541796No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol361742- 191713
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5145881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191141Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy801119Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah62935