Kävin tänään ensimmäisen kerran paikanpäällä katsomassa kun ihmisille jaetaan ilmaista ruokaa. Ruuan jako alkoi 10.00 ja paikalla oli noin 30 autoa jotka kaikki olivat vähintään 90-luvun puolestavälistä mukana oli mersuja ja bemareita eli ihmettelen suunnattomasti miksi ihmiset joilla on rahaa hakee leivän köyhienkin suusta?? Paikalla oli myös 30 puliukkoa/puliakkaa polkupyörillä joille nämä ruuat on käsittääkseni tarkoitettu?? 10.15 ruuat loppuivat eli nämä sankarit lämpimissä uusissa autoissaan saivat kassitolkulla ruokaa ja pyöräkansa sai mikä rikkaille ei ilmaiseksi kelvannut.
Ihmetyttää tämä
16
952
Vastaukset
- sirupiru
niille muijille jotka purkki ojossa kerjää ja ottavat tosi aggressiivisesti kontaktia...
- ÄRRÄ-MIES
Kaikki rahat aina ÄRRÄ-MIEHELLE!
- ne vasta
ärsyttävät siinä jonossa. Oon yhden kerran käyny siellä ja menin autolla koska matkaa oli 10km yhteen suuntaan.
Ihmetytti se tupakan käryytys tosiaan. Paljonko menee tupakkaan kuukaudessa rahaa? Minäpä tiedän, koska poltin aikoinaan kymmenisen vuotta. Sillä rahalla saa kumman paljon evästä.
Ja toisaalta, eipä täältä asti kannata lähteä hakemaan niitä vähäisiä eväitä. Ottakoon ne jotka lähempänä asuvat ja enemmän tarvitsevat.- Näinhän se menee
just taas tyypillinen valittaja,sitä kun itse lopettaa tupakoinnin tai alkon käytön,sitä ei sitten hyväksy muiltakaan.
- ja jäänyt työttömäksi vasti...
Niin auto olisi ihan pätevä syy sen olemiseen, aika paljon on ollut irtisanomisia ja muita lomautuksia lähiaikoina, ruuanjakeluun pitäisi ottaa sama käytäntö kuin oli aikanaankin että piti esittää voimassa oleva työvoimatoimiston työnhaku kortti, muuten ei saanut mitään.
- kävin siellä
hakemassa evästä noi 10.40 ja ei ollut enää muuta annettavaa kun yksi leipäpaketti ja pari viiliä. Näky tulevan komeilla autoilla lisää porukkaa, joten tuumasin siinä kaverille että kun ois joskus varaa hankkia tollainen.
Olen itse ollut työttömänä jo yli viisi vuotta ja nyt eka kerran menin hakemaa sieltä evästä kun sain kyydin.
Sen olen kuullut että kannattaa mennä heti maanantai aamuna niin saa parasta.
Toimeentulohakemus on ollut matkalla jo kuukauden ja nälkä on kova!!!!Pitää vain sinnitellä kun ei tiedä milloin seuraavan kerran pääsee käymään tuolla. - ålaa
se on kato tää suhdepoliitiikka ja lonkerot...omille annetaan ku muualta ne ei enää saa.. jotka oikeesti tarvis, ei saa.. röyhkeää toimintaa!!
- joku kortti
jota vilauttaa ja sitä vastaan saa ruokaa. Työttömillä on tyäkkärin kortti, eläkeläisillä on eläkeläisten kortti, opiskelijoilla opiskelijakortti ja kait sairapäivärahalaisillakin jokin kortti tai todistus on jota voisi esittää.
- Sinä ihmettelijä
Olen minäkin ollut töissä ja ostin uuden auton RAHOITUKSELLA! Nyt olen työtön ja maksan autosta rahotusyhtiölle yhä!!! Olen ollut Ytyän jonossa itsekkin.
Ei se kuule se auto tarkoita sitä onko NYT köyhä!
Noo nyt varmaan alta mesoon siittä että mikset myy autoasi, eiks niin?
Noo voin kertoa että kävin kyseleen paljonko autosta saisin, mutta en juuri mitään ja kun myisin autoni pois ja maksaisin velkani rahoitusyhtiölle, jäisin vielä velkaa. Eli mitä autostani nyt maksettaisiin ei riittäisi autorahoituksen maksuunkaan!!! Eli joutusin ottaan pankkilainan, mutta en ala sählään monien lainojen kans, kun nyt kuitenkin on autorahoituksessa kiinteä korko ja kk maksu.
Eli sama kituuttaa ja maksaa vähitellen autoani pois.
Näin ne kuule asiat muuttuu ja tulot!!!
Ja ota huomioon en ole autoni omistaja vaan pelkkä haltia!!! Auton omistaa rahoitusyhtiö!!!
Ja minä ainakin voin esittää työkkärikortin YTYÄ:n jakelijoille!!!- lääkäritkin
jotka käyvät töissä käyvät myös hakemassa ytyältä ruokaa. Tiedän myös monia ihmisiä joilla on omakotitalo, vene, moottorikelkka/Moottoripyörä, kesämökki, uusiauto ja kaikkea muuta omaisuutta käyvät ytyällä. Se on ahneutta!!
- olla jo legendaa tuo sun
lääkäritkin kirjoitti:
jotka käyvät töissä käyvät myös hakemassa ytyältä ruokaa. Tiedän myös monia ihmisiä joilla on omakotitalo, vene, moottorikelkka/Moottoripyörä, kesämökki, uusiauto ja kaikkea muuta omaisuutta käyvät ytyällä. Se on ahneutta!!
juttus, jos oikeasti on rahaa ja kaikki härvelit ja vempeleet niin ei varmasti mene hakemaan työttömien ruokajonosta ruokaa.
- kallista pitää
lääkäritkin kirjoitti:
noikin vehkeet vakuutuksessa. Kokeile vaikka, niin ei meinaa hynyt riittää millään, vaan ruoka on haettava Ytyältä.
Ajatteleppa ite!
- p.a.
ainakaan jokaista pitkäaikaistyötöntä ei tartte automaattisesti pitää jonkinlaisena syrjäytyneenä alko- tai muuongelmaisena reppanana, joka ilman muuta olisi jonkilaisen leipäavun tarpeessa. täyspäinen pa-työtön ossaa useimmiten laskea tulons ja menons (usoo tai älä!)nii ett pärjää varsinkin ellei ryyppää eikä tupakoi. tympii automaattioletus ett jokanen pitkäaik.työtön iliman muuta joutaa leipäjonnoon.
- Se sinä
Joka ajoit n.1000 euron pyörällä YTYÄ:lle???
Silläkin pyörään sijoitetulla rahalla olisit elänyt kuukauden :)
Rohkenen epäillä että YTYÄ:n leipäjonoon tulee
mm. Nokian hyväpalkkaset jonottaan muutama leipää. Ja mistäs tiedät omistaako leipäjonossa seisovba autoa etes, voi olla vaikka laina-autolla tullut, koska YTYÄ on aika korvessa!!! - JOKAPÄIVÄ
KUN OLIN TÖISSÄ JA FIRMAN KUORMA AUTOLLA ENÄÄN EN RAASKI
- rainohold5
Ehkä se tuntuu palalle käsitellä rahaa, jos ei ole siihen tottunut, otan osaa jos näin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1269392
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p343893Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352644Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376