Ehdotin lääkärille, että vaihdettaisiin Seroquel Abilifyyn, sitä kun en ole vielä kokeillut. Lihoin Seroquelin käytön aikana yli 20 kg. Vihaan lihavuutta, vihaan laihduttamista, kaloreiden laskemista, hampaat irvessä treenaamista. Viimeisin masennusjakso kestänyt 3 vuotta lukuunottamatta 4 kk jaksoa viime syksynä, jolloin Triptyl vähän auttoi. Vaikka Triptyl saattaa lisätä ruokahalua ja vaikeuttaa laihduttamista eikä enää tehoa masennukseeni, lääkärin mukaan sitä ei kannata tässä vaiheessa lopettaa. Olen kertonut itsemurhatoiveistani.
Tämänhetkiset lääkitykset Triptyl 100 mg, Seroquel 100 mg ja Xanor 0,5 mg 3-4 kertaa vuorokaudessa. Kertokaa, jos teillä on kokemuksia Seroquelin lopettamisesta ja Abilifyn aloittamisesta. Miten nukahtaminen onnistuu ilman iltalääkitystä?
Abilify
5
1359
Vastaukset
- Prolong
on ollut paras lääke bipouteen; niin nukkumiseen kuin ahdistuksen poistoonkin. Kokeilin Ketipinorin
jälkeen Abilifytä, mutta siitä tuli ns. "pakkokävelyä", kuten sisällysluettelo lupaakin. Kiloja Serolla tullut 8 ja inhottavaa on. Vielä inhottavampaa on vain valvoa ja sairastua oikein laitoskuntoon..Triptylistä on myös kokemusta. Mulle sanottiin, että vain 3 lääkettä/nuppi olisi pitkällä aikavälillä ok!- Pieni pyöreä
jokin aika sitten, että olen liian hyväkuntoinen sairaalahoitoon. Juttuni ovat tasoa "tekisi mieli kaivaa puukolla munasarjat irti" tai "taidanpa lähteä hyppäämään xyz:n sillalta ". Ai niin, lisäksi en ole myöskään riittävän masentunut (eli katatonisessa tilassa) päästäkseni sähköhoitoon. Ehdotin myös Triptylin nostoa, mutta minulla on ollut lyhyt maaninen jakso 6 vuotta sitten, ja pelätään sellaisen uusiutumista. Kriisipuhelimeen soittelen joka viikko ja kotona käy välillä kaupungin työntekijöitä katsomassa, että olenko vielä hengissä.
- erilainen eri
Pieni pyöreä kirjoitti:
jokin aika sitten, että olen liian hyväkuntoinen sairaalahoitoon. Juttuni ovat tasoa "tekisi mieli kaivaa puukolla munasarjat irti" tai "taidanpa lähteä hyppäämään xyz:n sillalta ". Ai niin, lisäksi en ole myöskään riittävän masentunut (eli katatonisessa tilassa) päästäkseni sähköhoitoon. Ehdotin myös Triptylin nostoa, mutta minulla on ollut lyhyt maaninen jakso 6 vuotta sitten, ja pelätään sellaisen uusiutumista. Kriisipuhelimeen soittelen joka viikko ja kotona käy välillä kaupungin työntekijöitä katsomassa, että olenko vielä hengissä.
paikkakunnilla ja teillä huiman korkea. Olisiko mahdollista valittaa jonnekin ylemmäs?
5 viikon laitoshoidosta kotiutunut bipoI
- JomppeN
Minä olen nyt syönyt kohta kolme viikkoa Abilifya ja myönnettäköön, että ei siitä vielä apua ole ollut - muuta kuin sen suhteen, että ajatukseni eivät harhaile enää samalla tavalla kuin aikaisemmin (vaikka söinkin silloin Zyprexaa/Olanzapinia). Psykiatrini sanoikin minulle, että eräs hänen asiakkaistaan oli kutsunut Abilifya "ajatuslääkkeeksi", eli kun lääke alkoi vaikuttaa, hän kykeni ajattelemaan (lähes) normaalisti entisen ns. ajatuksenriennon sijaan.
Toivon vain, että tämä auttaisi tasaamaan mielialaanikin, sillä tätä nykyä se pomppii miten sattuu. Pääasiassa kuitenkin olen täysin hypomaaninen. Viikonloppuna luulin meneväni jo parempaan suuntaan, kun minua väsytti ja nukuin paljon, mutta nyt alkuviikon olen taas nukkunut vain muutamia tunteja yössä, enkä ole oikeastaan edes kovin väsynyt - vähän höntti olo vain on. - bipolaattori
itselleni ei seroquelista ollut mitään hyötyä ja lopetus oli helppoa.Abilifyä nyt olen jokusen kuukauden syönyt ja laihtunut jonkin verran.Annostuksen kanssa saa olla tarkkana tai tulee helposti sivuoireita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h282849Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv262353Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141483- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958