Keuhkokuumeesta toipuminen

shh

Kuinka kauan teillä on kestänyt toipua keuhkokuumeesta? Kauanko olette olleet sairaslomalla?
Olen parhaillaan neljättä viikkoa sairaslomalla keuhkokuumeen takia. Söin ensin Amoxin -kuurin ja tänään loppui Roxithromycin -kuuri. Olo on todella "heikko". Tuntuu ettei jalat kanna, hengitys on normaalia raskaampaa ja yskittää edelleen.
Muiden kokemuksia kaipailen.

4

3134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se keuhkokuume on

sinulle aiheuttanut.
      Miehelläni oli keuhkokuume 3 kk, jolloin sitä hoidettiin antibiooteilla. Hän nautti noin 10 kuuria tänä aikana. Lopputulos oli, että keuhkoon muodostui vihreätä märkää, joka jouduttiin leikkaamaan pois. Toipuminen on vieläkin kesken, 7 kk:n jälkeen.
      Itselläni oli keuhkokuume, josta en edes tiennyt. Sain 2 antibioottikuuria keuhkoputken tulehdukseen. Nyt jo helpottaa.
      Ohjeeni on, ettet kiirehdi sairautesi kanssa. Jos on kaksi hyvää päivää, älä luota siihen. Lepäile. Katsele ja ihmettele, ettei sitten iske uudestaan. Toivon sinulle parempaa ja aurinkoista kevättä. Kunhan päivästä päivään paranet.

• Mistä tietää

että on keuhkokuume eikä tiedä siitä mitään. Eikö siinä ole mitään oireita?
        Isäni joutui sairaalaan kaatumisen ja sekavuuden tähden ja todettiin että on keuhkokuume. On ollut sairaalassa noin viikon ja on kuulemma parempaan päin niin että aika nopeasti on selvinnyt. Sairaalassa on vielä tarkkailtavana.

• keuhkokuume-
        Mistä tietää kirjoitti:

että on keuhkokuume eikä tiedä siitä mitään. Eikö siinä ole mitään oireita?
        Isäni joutui sairaalaan kaatumisen ja sekavuuden tähden ja todettiin että on keuhkokuume. On ollut sairaalassa noin viikon ja on kuulemma parempaan päin niin että aika nopeasti on selvinnyt. Sairaalassa on vielä tarkkailtavana.

sanalla, löydät vastauksia kysymykseesi. Itse olen sairastanut yhden kuumeellisen ja kaksi kuumeetonta keuhkokuumetta. No, olo oli jokaisella kerralla heikko.

• seidis

Minulla oli myös keuhkokuume ja jouduin olemaan sairaslomalla 4 viikkoa, ja senkin jälkeen olo oli vielä heikko. Ota rauhallisesti, keuhkokuume on vakava tauti, ja vaikka kotona olo tuntuisi melko hyvältä, on eri asia olla töissä, missä ei kuitenkaan ole välillä mahdollisuutta levätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27