WEHALLE, koska

mitä olen ymmärtänyt

tiedät raamatusta ja uskonnosta paljon ja olet uskovainen! Vastaappas minulle uskon veljelle?

Miksi uskovainen ihminen käyttää lääkärin määräämiä sydän ja verisuoni lääkkeitä? Miksi sydämentahdistin on käytössä uskovaisella?
Miksi uskovaisia käy hedelmöitys hoidossa?

Vaikka raamatussa..... "elämän ja kuoleman herra"! ymmärsitkö viittauksen heittomerkeissä?

Pyydän että WEHA vastaa näihin kysymyksiin? ja perustelut jokaiseen kysymykseen erikseen!!!

25

979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilman sarvia ja hampaita!

Miksi tuotat noin paljon kirjoitus- ja kielioppivirheitä?

• sillä

ei ole merkitystä!! vai oletko pilkun tarkka äidinkielen opettaja?

• Niin tartutaan epäolennaiseen
        sillä kirjoitti:

ei ole merkitystä!! vai oletko pilkun tarkka äidinkielen opettaja?

No ootellaan mitä mestari itse kirjoittaa tosin veikkaan etta moppi. tulee ja siivoo tän pois

• Seuraan sivusta

mitä hän vastaa odotellaan.

• mene weha

tähän vipuun.

• Nyt en ymmärrä

outo veto

• kysyy kiusatakseen
        Nyt en ymmärrä kirjoitti:

outo veto

terv. palstapsygologi

• en kysy
        kysyy kiusatakseen kirjoitti:

terv. palstapsygologi

kiusatakseen... vaan mietin ihan itekkin näitä asioita...!! niinkun olen sanonut tai ainakin nyt sanon minäin olen VL:llä, enkä valehtele. Vaan en ole mikään tiukkis näissä suhteissa, enkä ole keneenkään pompoteltavissa. mut vl kuitenkin.

Joten kysyn ihan myös omaksi tiedokseni.

T: avaaja

• AVAAJA, työni puolesta

tiedän että käyttää sydänlääkkeitä, on tahdistinta yms.. ja kun puhun kyseisen ihmisen kanssa hän sanoo, että joo lääkäri kertoi, jos en syö näitä niin kuolee jne jne.. siis tämän tapaisia keskusteluita. Jolloin Minä USKOVAINEN, siis VL:llä mietin siinä kuunnellessa. Raamattuhan sanoo ja pyytää luottamaan jumalaan. Jumala päättää milloin kuolet, etkö luota jumalaan. Miksi luotat jossakin muussa asiassa mutta et tässä asiassa.

Kun taasen, tiedän erään ihmisen joka ei käyttänyt mitään lääkkeitä, vaikka olisi ollut tarvis, siis aivan oikeasti. Sanoi, Jumala päättää milloin minä kuolen, lääkkeet eivät minua pidä minua hengissä.. tämä sairaus tai sairaudet ovat jumalan tahto, miksi kamppailla niitä vastaan. tämä ks henkilö lopulta kuoli.. tarkemmin en voi kertoa.

Eli näistä ja monesta muusta kerroista minulle heräsi kysymys jonka WEHALLE suuntasin, koska hän tietää asioita.

Eli miksi uskovainen luottaa jossakin muussa asiassa jumalaan mutta toisessa ei.

esim just toi ehkäisy asia.. Jumala päättää montako lasta. Mutta sitten mennään hedelmöityshoitoihin, sitten otetaan sydämen tahdistin koska sydän on sairas, ei toimi ilman tahdistinta... eikö siinä jumala päätä milloin kuolee milloin ei. Miksi ei luota Jumalaan ja sano että en tarvi koska jumala pitää holen.

eräs toinenkin tapaus oli. Kun VL vanhempi äiti sanoi, että Jumala voi vaikka luoda uuden kohdun. Asia tuli siinä esille kun hänen tytölle oli lääkäri sanonut että sinun kohdussa on vikaa et voi tai on liian vaarallista tulla raskaaksi ja kohtu pitäisi poistaa. Tämä äiti oli sanonut tytölleen juuri näin, luottaa jumalaan hän voi luoda vaikka uuden kohun!!!

EIKÖ OLE VÄHÄN JÄNNÄ JUTTU, TOISESSA ASIASSA LUOTETAAN JA TOÌSESSA EI!!

• sanotaan

ihmisen elämästä jotenkin tähän tapaan; Päiväsi oli kirjoitettu minun kirjaani jo ennen jne. Tarkemmin en sitä muista, mutta onhan täällä noita raamatun tuntijoita.Jos joku vaikka löytäis sen kohdan.

Siis ihmisen päivät on Jumala jo ennältä
        päättänyt.Siinä on silloin huomioitu lääketieteen antamakin apu.Mitenkäs tätä muuten järkeilis, jos tätä on yleensä tarpeen järkeillä...

Niinhän sanotaan, että yksikään karva ei putoa ihmisen päästä Jumalan tietämättä.

• tuollaisia vastata, sillä hän tieteäisi, eikä kysyisi edes täällä, vaan kotisiionissaan.

Jumala on antanut viisautta myös lääkäreille ja voimme käyttää myös lääkkeitä. Sydäntahdistin on siksi, että auttaa heikkoa sydäntä.

Jos ei saa lapsia, niin käsitykseni mukaan, sitäkin voidaan joskus ainakin auttaa ja hoitaa. Uskovaisellakin on vastoinkäymisiä elämässä.

Jumala on siis elämän ja kuoleman Herra noissakin asioissa.

Sensijaan kun uskovaiset, eivät halua ehkäistä ja saavat lapsia, niin sensijaan ulkopuoliset ehkäisevät.

Näin uskovaiset saavat paljon lapsia ja ulkopuoliset eivät saa paljon lapsia, näin yleisesti. "Jumala on siten, elämän ja kuoleman Herra"

• diblomaattisesta

vastauksesta.... :o) heikkoja kun olemme kysymään asioita kotisiionissa, helpompi näin!

Mä voisin jatkaa tätä vielä, ihan oikeasti mutta jätän väliin. Perusteltua vastausta kysymykseen et sinäkään tähän voi antaa!!

kysymyshän on luottamisesta, luottaa Jumalaan.

t: avaaja, tsemppiä

• itsekin, että ei
        diblomaattisesta kirjoitti:

vastauksesta.... :o) heikkoja kun olemme kysymään asioita kotisiionissa, helpompi näin!

Mä voisin jatkaa tätä vielä, ihan oikeasti mutta jätän väliin. Perusteltua vastausta kysymykseen et sinäkään tähän voi antaa!!

kysymyshän on luottamisesta, luottaa Jumalaan.

t: avaaja, tsemppiä

ole uskossa:

"Näin uskovaiset saavat paljon lapsia ".

Osaa Wehakin olla joskus rehellinen.

• itsekin, että ei kirjoitti:

ole uskossa:

"Näin uskovaiset saavat paljon lapsia ".

Osaa Wehakin olla joskus rehellinen.

välittämättä ulkopuolisten puskista huuteluista ja haukkumisista...olette kovia vääristelemään ja valehtelemaan mm. uskovaisten opetuksia, ihan omiin luuloihinne..

Näin uskovaiset saavat paljon lapsia ja ulkopuoliset eivät saa paljon lapsia, näin yleisesti. "Jumala on siten, elämän ja kuoleman Herra"

Olen uskovainen päätelmistäsi huolimatta...

• Hans Mecker
        weha kirjoitti:

välittämättä ulkopuolisten puskista huuteluista ja haukkumisista...olette kovia vääristelemään ja valehtelemaan mm. uskovaisten opetuksia, ihan omiin luuloihinne..

sekametelisopassa,kun hän ei tottele SANAA vaan paloittelee sitä VAIN omiin tarkotuksiinsa, mutta elävä voimallinen usko häneltä Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä puuttuu.

• ei näy yhtään
        weha kirjoitti:

Hengen hedelmää???

Gal 5:22
        "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskolli-
        suus, sävyisyys, itsensä hillitseminen."

Opetetetaanko teillä kotisiionissa, että hengen hedelmät ovat:
        Tuomiohenki, oikeassaolemisen henki, itserakkaus,
        kiivailun henki, ylpeys oikeassaolemisesta, ko-
        vuus toisuskovia kohtaan, laiskuuden henki (tehän ette tee hyväntekeväisyyttä vääräuskoisia
        kohtaan)...

• joku vain
        weha kirjoitti:

Tässä taannoin kirjoitit, että vl-liikkeessä ei ole koskaan opetettu erehtymättömästä seurakunnasta. Kuitenkin niin on opetettu ja monen puhujan voimin.

• joku vain kirjoitti:

Tässä taannoin kirjoitit, että vl-liikkeessä ei ole koskaan opetettu erehtymättömästä seurakunnasta. Kuitenkin niin on opetettu ja monen puhujan voimin.

Etkö tunne Raamatullista ja myös luterilaista opetusta?

On olemassa "näkymätön seurakunta", joka ei erehdy...Ei näet Pyhä Henki erehdy....

• ei näy yhtään kirjoitti:

Hengen hedelmää???

Gal 5:22
        "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskolli-
        suus, sävyisyys, itsensä hillitseminen."

Opetetetaanko teillä kotisiionissa, että hengen hedelmät ovat:
        Tuomiohenki, oikeassaolemisen henki, itserakkaus,
        kiivailun henki, ylpeys oikeassaolemisesta, ko-
        vuus toisuskovia kohtaan, laiskuuden henki (tehän ette tee hyväntekeväisyyttä vääräuskoisia
        kohtaan)...

aika pelkuri se, joka käyttää kritiikkiä, ilman nimimerkkiä.

• Juudas?, onko nimesi ?
        weha kirjoitti:

Etkö tunne Raamatullista ja myös luterilaista opetusta?

On olemassa "näkymätön seurakunta", joka ei erehdy...Ei näet Pyhä Henki erehdy....

arvelen, että voisit olla..
        Uskonveljiksi vl:t nimittää niitä, jotka jakavat saman uskon, ovat saaneet syntymään samasta Hengestä.
        Toivottavasti avaajakin voisi olla joskus oikeasti "uskonveli".

• että tuo kirjoittaja
        weha kirjoitti:

aika pelkuri se, joka käyttää kritiikkiä, ilman nimimerkkiä.

oli oikeassa!

Täysin metsässä olevalle täytyy huutaa puskasta!

• Juudas?, onko nimesi ? kirjoitti:

arvelen, että voisit olla..
        Uskonveljiksi vl:t nimittää niitä, jotka jakavat saman uskon, ovat saaneet syntymään samasta Hengestä.
        Toivottavasti avaajakin voisi olla joskus oikeasti "uskonveli".

olet eripaikassa, jos olisit meitä?

• Sanoit tuossa:
        weha kirjoitti:

olet eripaikassa, jos olisit meitä?

"On olemassa "näkymätön seurakunta", joka ei erehdy...Ei näet Pyhä Henki erehdy.... "

Miten sinä voit tietää, missä tuo näkymätön seurakunta on??????
        "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo. Sinä kuulet sen
        huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee."

Vai sinäkö se määräät, mikä on oikea seurakunta ja
        missä Pyhä-Henki puhaltaa????

• Sanoit tuossa: kirjoitti:

"On olemassa "näkymätön seurakunta", joka ei erehdy...Ei näet Pyhä Henki erehdy.... "

Miten sinä voit tietää, missä tuo näkymätön seurakunta on??????
        "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo. Sinä kuulet sen
        huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee."

Vai sinäkö se määräät, mikä on oikea seurakunta ja
        missä Pyhä-Henki puhaltaa????

niin, aina joku osa seurakuntaa tai jossain opettaa oikein.

Tulkitset jaetta mielivaltaisesti. Raamattu kertoo kaikkialla, että Pyhä Henki tahtoo toimia sanansa kautta. Tulee mieleen ns. Ortodoksi luterilaiset, jotka ottavat jonkun kastekohdan ja "ratsastavat", vain tietyillä kohdilla, selittäen omiin luuloihin niitä...

Oletko miettinyt, mitä huminaa kuuluu? Vastaus: "Sanan huminaa". Ei mitään muuta huminaa...

• Jeesus puhui tuossa
        weha kirjoitti:

niin, aina joku osa seurakuntaa tai jossain opettaa oikein.

Tulkitset jaetta mielivaltaisesti. Raamattu kertoo kaikkialla, että Pyhä Henki tahtoo toimia sanansa kautta. Tulee mieleen ns. Ortodoksi luterilaiset, jotka ottavat jonkun kastekohdan ja "ratsastavat", vain tietyillä kohdilla, selittäen omiin luuloihin niitä...

Oletko miettinyt, mitä huminaa kuuluu? Vastaus: "Sanan huminaa". Ei mitään muuta huminaa...

huminasta, tarkoittaessaan Pyhää-Henkeä!!!!

Joh 3:8
        "Tuuli puhaltaa mistä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä mistä se tulee ja minne
        se menee. NIIN ON JOKAISEN, JOKA ON HENGESTÄ SYNTYNYT"!

Miksi pyrit esiintymään Raamatun tuntijana tällä
        palstalla, kun edes yksinkertaiset Raamatun totuudet eivät ole sinulle selviä????

Sinähän olet melkoinen kelmi.
        Nyt myönnät, että seurakunnassannekin voi olla harhoja!!!!
        Onneksi olkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      107
      6842
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      91
      5105
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3349
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3232
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      28
      2391
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1746
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1391
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1332
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1246
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1014
    Aihe