Mitä jaksat

työpäivän

jälkeen vai pitääkö jaksaa.

34

1300

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä

Paljon jaksa. Hyvä jos yhden varvin

• No tämä tupahuusholli ny ainakin pitää ehtoosin teherä. Syörä pitää jotaan yksinääsenki.
        Ittelläni on tua päivärytmi sellaanen samaanmoonen. Aamuusin herätähän aloottelemahan uutta päivää Tiitun kans tuas pikkuusen ennen viittä. Laitan siinä aamupalan ja sillä aikaa ku teevesi kiehuu niin pitää käyrä peseksimäs viimeeset unen rippehet pois kasvooltani ja hampahat harijaan.
        Siinä ku syörähän aamupalaa niin luen eilisen päivän Ilikasta uutiset mitä maakunnas on sattunu ja ketä on tapettu milloonki.
        Pikkuusen ennen kuutta lähärenki sitten jo tuanne töilleni. Tuas yhyreentoosta korvilla pirän päivisin ruokaalutauon. Tualla talleilla mulla on mehua ja korppuja siinä kahareen-kolomeen välillä juon lasin mehua ja sillä korpuulla riivatahan se sepään välipala.
        Puolikuuren-kuuren välillä lopetan työt tualla pajaas ja kotia tullees kävelen hakohon päivän postit tualta risteyksestä,,,, useemmiten hyvääseltähän mustana ja menen suorahan pesulle.
        Perunoota kattilahan, pari-kolome kiehumahan, ruisleipää voita ja maitopurkki pöytähän, silakoota särpyymeksi. Yksinkertaasena ihimisenä syön myöskin yksinkertaasen ruuan.
        Sitten ku rauhootutahan illanpitohon Tiitun kans niin tuloo kirijooteltua tänne palstoolle. Takaas ja puuhellaski tuloo pirettyä näin talavisiin ehtoolla valakiaa. Välihin luen Tiitu kullalle mettän tarinoota ja kuunnellahan rariotaki, iltahartaus ny ainakin. Tällaasta tavallista elämää, tai ainakin meirään mielestämmä tavallista.
        Nua ajookeikat on sitten ihan oma tarinaansa, siellä syörähän ja nukutahan silloon ku ennätetähän.
        terv. seppä ja Tiitu pikkuunen

• Meriläinen

Joskus jaksaa vaikka mitä mutta useimmiten on raatona, ja ei tarvi ainakaan mua ei kukaan käske mihinkään.

• HTZA

Toistaiseksi en anna lausuntoa viestiäsi koskien.
        Tarkenna, lähinnä tuo: Kukaan ei käske...
        Muuta lauserakenne ja kokeile pilkkuja.
        Love

H.

• Meriläinen
        HTZA kirjoitti:

Toistaiseksi en anna lausuntoa viestiäsi koskien.
        Tarkenna, lähinnä tuo: Kukaan ei käske...
        Muuta lauserakenne ja kokeile pilkkuja.
        Love

H.

Taitaapi olla mulla vähän liikaa enää opetella hienouksia ja lauserakenteita, kun ei ole murteitakaan.
        Menee Stadilaisuus, Saarelaisuus ja Karjalsisuus ihan sekaisn.
        Sanoja kyllä löytyy mutta missä järjestyksessä se on eri asia.
        Kun ei käske niin ei, kun sitä sun mainitsemaas poikaystävääkään ei ole.

• HTZA
        Meriläinen kirjoitti:

Taitaapi olla mulla vähän liikaa enää opetella hienouksia ja lauserakenteita, kun ei ole murteitakaan.
        Menee Stadilaisuus, Saarelaisuus ja Karjalsisuus ihan sekaisn.
        Sanoja kyllä löytyy mutta missä järjestyksessä se on eri asia.
        Kun ei käske niin ei, kun sitä sun mainitsemaas poikaystävääkään ei ole.

hassun ihana olet, että jos ei sinulla jotain haukuttavaa kesällä ole, olen ihmeissäni.
        Olen pahoillani, jos niin huonosti käy.
        Poikaystävästä en tiedä.
        Voi olla mieskin, tai MIESKIN..

Kenpä tietäis sen..

• Noin joka toinen viikko suunnistan suoraan töistä, en edes käy kotona, toiseen paikkaan ja lapsenhoitoa puoli kymmeneen saakka. Sitten kävelen vartn matkan kotiin ja suoraan petiin.

Joka toinen viikko iltaisin taas hoidan meidän omaa huushollia, teen ruokaostoksia, niitä ostoksia, mitä mies ei osaa hoitaa, ja makselen nettilaskuja yms toimistohommia. Siivousta myös, mutta vain jos mies ei ole ehtinyt. Lepäilen ja vietän laatuaikaa miehen kanssa, ehkä joku elokuva telkkarista...

Lapsenhoitoa myös joka toinen viikonloppu ja joka toinen taas viikonloppu raksalla kulutan aikaa, lomailen ja virkistyn luonnossa.

Vierivät kivet ei sammaloidu, hih hih.

• Hieno juttu

Elämä hallussa sinulla. Tsemppiä edelleen.

• Hieno juttu kirjoitti:

Elämä hallussa sinulla. Tsemppiä edelleen.

Kyllä mulla mieskin tekee paljon kaikenlaista. Minulla on noita alaikäisiä huolehdittavana ja hänellä yli-ikäisiä.

Ei ehditä jouten makoilemaan, mutta vaikka kiireisiä ollaan, niin joskus sentään sitäkin, hih hih

• miljoona kirjoitti:

Kyllä mulla mieskin tekee paljon kaikenlaista. Minulla on noita alaikäisiä huolehdittavana ja hänellä yli-ikäisiä.

Ei ehditä jouten makoilemaan, mutta vaikka kiireisiä ollaan, niin joskus sentään sitäkin, hih hih

milijoona oot. Sun vierelläs on heleppo olla. Oikeeen karees oon sille sun miehelles. Tuaalaasta sun kaltaastasi ei ettimällä löyrä ollenkaan. Pitää olla sellaanen onnenkantamoonen niinkuun sanotahan.
        Jaksamista sinne Sinulle, kultaanen milijoona.
        terv.
        minä ja Tiitu täältä kotoa.

• mennäkin
        miljoona kirjoitti:

Tuollaisesta menosta ja meiningisstä minä olen aina haaveillut, mutta ei ole osunut kohdalle muulloin kuin lastenlasten kanssa. Ole onnellinen ja nauti elämäntilanteestasi - niinhän sinä tietenkin teetkin.

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

milijoona oot. Sun vierelläs on heleppo olla. Oikeeen karees oon sille sun miehelles. Tuaalaasta sun kaltaastasi ei ettimällä löyrä ollenkaan. Pitää olla sellaanen onnenkantamoonen niinkuun sanotahan.
        Jaksamista sinne Sinulle, kultaanen milijoona.
        terv.
        minä ja Tiitu täältä kotoa.

Mies raukka se on, kun mun kanssa elelee.

Kaiken se reppana joutuu vastuun ottamaan ja huolen kantamaan. Ja ne mun kaikki ideat toteuttamaan. Saa nähdä kuin kauan jaksaa, hih hih.

• ei raukka
        miljoona kirjoitti:

Mies raukka se on, kun mun kanssa elelee.

Kaiken se reppana joutuu vastuun ottamaan ja huolen kantamaan. Ja ne mun kaikki ideat toteuttamaan. Saa nähdä kuin kauan jaksaa, hih hih.

vaan HYVÄ MIES isoilla kirjaimilla. Senhän sinä itsekin tiedät ja toivottavasti olet sen hänelle kertonut,

• ei raukka kirjoitti:

vaan HYVÄ MIES isoilla kirjaimilla. Senhän sinä itsekin tiedät ja toivottavasti olet sen hänelle kertonut,

Joo yritän kehua. Äsken kyllä kyselin, että onko hällä suklaata minulle jossain jemmassa. Ei kuulema ole, sanoin että hänen kannattaisi ostaa mulle jemmaan, jos vaikka tulee paha mieli tai jotain, niin olisi hällä sitten jotain millä lepytellä.

Väitti kyllä, että omatunto on niin puhdas, ja siksi ei löydy mitään piilossa olevia lahjuksia, hih hih.

• yhteisymmärrys
        miljoona kirjoitti:

Joo yritän kehua. Äsken kyllä kyselin, että onko hällä suklaata minulle jossain jemmassa. Ei kuulema ole, sanoin että hänen kannattaisi ostaa mulle jemmaan, jos vaikka tulee paha mieli tai jotain, niin olisi hällä sitten jotain millä lepytellä.

Väitti kyllä, että omatunto on niin puhdas, ja siksi ei löydy mitään piilossa olevia lahjuksia, hih hih.

ja huumori ja sitähän pitää olla. Ilmeisesti näin onkin, kun jaksat vielä olla mukana näissä virtuaalikuvioissakin kaikkien kanssa. Anna joku piristysruiske minullekin. No joo, itsehän minun on elämäni järjestettävä. On kuitenkin tosi piristävää lukea kirjoituksiai.

• yhteisymmärrys kirjoitti:

ja huumori ja sitähän pitää olla. Ilmeisesti näin onkin, kun jaksat vielä olla mukana näissä virtuaalikuvioissakin kaikkien kanssa. Anna joku piristysruiske minullekin. No joo, itsehän minun on elämäni järjestettävä. On kuitenkin tosi piristävää lukea kirjoituksiai.

En tiedä mistä sitä virtaa ja intoa riittää. Kait se on synnynnäistä. Mutta äkkiä se sitten se unikin tulee, pakko lähtee nyt iltapuuhille. Öitä sulle ja kaikille muillekin.

• Yxitypy

työpäivän jälkeen jaksa tehdä paljon mitään, eikä mielestäni tarvi jaksaakaan. Onhan sitä jaksanut 8-tunnin työpäivän. Eikö siinä ole ihan tarpeeksi.
      Pitää uskaltaa tunnustaa itselleen, ettei enää ole nuori.

Vielä noin 5 vuotta sitten siivosinkin aina torstaina työpäivän jälkeen, ajatellen että onpahan sitten viikonlopun vietto kiva aloittaa heti perjantaina töistä päästyä. Vaan eipä jaksais enää.

• Miksi siivoisin

Jotenkin on saamaton olo. Olen pohtinut tuota samaa omalla kohdallani. Tulos: olen aika yksinäinen, enkä viitsi välittää edes omasta ympäristöstäni. Miksi tehdä viikkosiivousta? Ei miksikään, eihän se minua häiritse. Mutta! Jopa tulee liikettä niveliin kun joku on tullossa käymään.
        Pitäisiköhän jotenkin aktivoitua, ettei ihan homehdu.

• Yxitypy
        Miksi siivoisin kirjoitti:

Jotenkin on saamaton olo. Olen pohtinut tuota samaa omalla kohdallani. Tulos: olen aika yksinäinen, enkä viitsi välittää edes omasta ympäristöstäni. Miksi tehdä viikkosiivousta? Ei miksikään, eihän se minua häiritse. Mutta! Jopa tulee liikettä niveliin kun joku on tullossa käymään.
        Pitäisiköhän jotenkin aktivoitua, ettei ihan homehdu.

tahtos vieraita joka viikonloppu, niin olis pakko siivota :=))

Podin itsekin jonkin aikaa huonoa omaatuntoa siitä, kun en jaksanut työpäivän jälkeen tehdä mitään, mutta olen päässyt siitä yli.
        Istun ihan hyvällä omallatunnolla vaikka illan netissä, mutta en ruoan laiton jälkeen laita tikkua ristiin, jos ei ole pakko. Uimahallissa ja salilla käyn kerran viikossa, mutta sitä ei lasketakaan työksi, vaan piristykseksi :=))

• työpäivän jälkeen on niin vähän, ettei oikein voi puhua jaksamisesta vaan ehtimisestä. No tänään ehdin hakata tunnin klapeja, tiskata kahden päivän tiskit ja käydä koiran kanssa lenkillä.

• ajattelen. Siis mitä ehtii tekemään, en niinkään mitä jaksais. Paljon olisi tekemistä ja kiinnostusta, mutta kun noi tunnit kuluu niin nopeesti.

• miljoona kirjoitti:

ajattelen. Siis mitä ehtii tekemään, en niinkään mitä jaksais. Paljon olisi tekemistä ja kiinnostusta, mutta kun noi tunnit kuluu niin nopeesti.

niitä tunteja saisi lisää;( Kadehdin niitä, jotka tulevat toimeen jollain kuuden tunnin yöunilla.
        Mutta kohta se on taas nöyrryttävä ajan kulun edessä, että saisi sen vaaditun kahdeksan tuntia täyteen.

• helisevä

Niin minulla on uusi työpaikka, edellisessa reilut 20 vuotta olinkin.
      Nyt kävelen mennentullen reilut 3 km. ja työ on aika erilaista ja vaatii opettelua viekin voimia henkisesti, etten ainakaan vielä paljoakaan jaksa kotona puuhastella.
      Olen kuitenkin niin tyytyväinen itseeni, koska olin näin rohkea.
      Yksineläjän huusholli ei paljo pyydä ja kun iltavuoroon menen, niin silloin riittää virtaa kotihommiin aamulla ja onhan noita vapaapäiviäkin.
      Osaan olla itselleni armollinen.

• uudelle uralle. Ja oletpas sinä reipas kun jaksat iltavuorojakin. Onko öitäkin?

• helisevä
        miljoona kirjoitti:

uudelle uralle. Ja oletpas sinä reipas kun jaksat iltavuorojakin. Onko öitäkin?

Virasta sijaiseksi, mikä varmaankin monen mielestä outu ratkaisu, mutta halusin uutta ja muutin satoja kilometrejä.
        Yötyötä en tee, mutta ehkä joskus sekin aika vielä tulee.
        Yövuorot minulle ollut aina helppoja, mutta en ehkä enää halua.
        Sinulla puuhaa riittää kiitettävästi ja kun minulla ei ole lastenlapsia, niin olen jo haalinut pari järjestöä, joissa menee aikaa työn lisäksi.
        Tänään raskas päivä takana, joten alan valmistautumaan untenmaille.

• helisevä kirjoitti:

Virasta sijaiseksi, mikä varmaankin monen mielestä outu ratkaisu, mutta halusin uutta ja muutin satoja kilometrejä.
        Yötyötä en tee, mutta ehkä joskus sekin aika vielä tulee.
        Yövuorot minulle ollut aina helppoja, mutta en ehkä enää halua.
        Sinulla puuhaa riittää kiitettävästi ja kun minulla ei ole lastenlapsia, niin olen jo haalinut pari järjestöä, joissa menee aikaa työn lisäksi.
        Tänään raskas päivä takana, joten alan valmistautumaan untenmaille.

Ja kiva kuulla että olet iloinen vaihdostasi.

• Pirre*

työpäivän...hi..

Noo, josko kissan jaksaa sanoa..

• HTZA

kameran ja laitan lämpöiset haalarit.
      Voi olla muitakin keinoja saada elämään kipinää.
      Mutta katsotaan nyt.

• k/k

Päivän töiren jälkeen kiiruulla kotiin ja suihkun kaut sairaalaan.
      päivät tahtoo olla semmossi 12t mut en mää sitä surkuttele sil ne päivystykse näyttää kantava satoa.

• Pirre*

Siun lapsella oli ikävä iskää..:)

• Heikunkeikku

... klo 19, kun vimppa oppilas ilmoitti, ettei pääse tunnille. Aloin heti touhuilemaan täälä kämpässä. Aamulla jäi kesken hommat ja jatkoin ne loppuun. Siis siivoilin ja levittelin uusia mattoja lattioille. Kävin eilen ostamassa mattoja ja uuden päiväpeitteen ja koristetyynyjä aimo kasan.
      Yritän kevään inspiroimana vähän uusia tätä asuntoa.

Näin keväisin oon energiaa täynnä. Talvi on semmosta huh-huh-olotilaa, että pitää väkisin jotakin örvehtiä.

• kuin

ihmetellä kuin upeita ja rohkeita olette.

• enm

- Päivää viikossa jaksan hyvinkin, olen jonkin aikaa ollut osaaikaeläkkeellä...

Mulle sopiva ratkaisu, lisääntynyttä vapaata täytän monenlaisilla vapaaehtoishommilla... Mukavaa, palkitsevaa, siis upeaa!

• Menee monia päiviä että en oikeasti jaksa mitään. Jos töistä tultua istuu lukemaan postia niin siinä saa istua koko illan.
      Toisinaan lähden lenkille mutta jos jalkoja oikein kolottaa niin ei pysty lähtemään mihinkään.

Olen antanut itselleni luvan olla tekemättä mitään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7383
    2. 78
      4893
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4789
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4208
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2998
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2629
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2531
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2176
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2171
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1810
    Aihe