Mitä te tekisitte,

Juristin tyttö

jos sattuisitte syntymään homoseksuaalina tai teidän lapsenne olisi sellainen?

Miksi Jumalanne on niin kovin kiinnostunut ihmisen seksuaalisesta suuntautumisesta, vaikkei itse ole edes seksuaalininen olento?

Onko Hän ehkä kateellinen ihmisille ja muille eläimille näiden seksuaalisuudesta?

15

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frede

No ei Jumala ole siitä niinkään kiinnostunut, kuin uskovaisten ihmisien joukko. Jeesus Kristus jolle kaikki valta on anettu taivaassa ja maan päällä, Hän on myös kiinnostunut, koska mitään epäpuhdasta ei enää taivaaseen päästetä.

Tästä voit itse tehdä päätöksiä.

• salli mun nauraa

homoseksuaalisuus on "epäpuhtaampaa" kuin heteroseksuaalisuus?

• oloissasi
        salli mun nauraa kirjoitti:

homoseksuaalisuus on "epäpuhtaampaa" kuin heteroseksuaalisuus?

semmosta se on

• lapset ne leikkii

vietävä tavara täytyy siis olla hyvin desifioitua ja liasta puhdistettua.

Epäpuhdas = likainen

• frede
        lapset ne leikkii kirjoitti:

vietävä tavara täytyy siis olla hyvin desifioitua ja liasta puhdistettua.

Epäpuhdas = likainen

Se tapahtuu Kirkastetun ruumiimme kanssa, ei koskaan muutoin, ei tarvii desifioida muuta kun synti, epäpuhdas kaikki jää tänne.

• Lentäjän poika

Jos on tekemistä vaille, niin siivoile vaikka huoneesi :)

• vähän

Minä en sinua halveksi enkä muitakaan homoseksuaalisia.Mutta,me uskomme ainoastaan Pyhään Raamattuun! Siinä Kirjassa on paljon asioita joita emme välttämättä ymmärrä mutta kyllähän tämä ns.homosuhteessa eläminen selvästi kielletään.Sille ei voi mitään jos on taipumusta tällaiseen,onhan niitä paljon muitakin ongelmia et täytyy pidättäytyä seksuaalisuudesta,paljon sairaita tai muuten estyneitä!Taivaan Isä rakastaa sua ihan yhtä paljon kuin kaikkia maailman ihmisiä!Uskon,tää on sulle tosi vaikeaa,niin on meillä jokaisella oma ristimme kannettavana.Taakkaa kannan minäkin,vaikeata!Rakkautta sinulle ihmiskulta!Rakkaudella minä

• Nils von Nådendal

Uskon kannalta oleellinen kysymys on, voiko ihminen uudestisyntyä homoseksuaalina.

Uudestisyntymistä voi tarkastella esim. Johanneksen evankeliumin 3. luvun pohjalta. Jakeet 5-6: "Jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."

Vaikka homoseksuaalisuus olisikin platonista lajia, on siinä aina riski että myös siihen lihallisempaan puoleen sotkeutuu.

Kukin kutsumuksensa mukaan. Jos kutsumuksen toteuttaminen tuntuu kovin ahdistavalta, on todennäköistä että kutsumus on väärin ymmärretty.

• savenvalaja

otat totena kohta 2000 vuotta sitten kirjoitettuja täyteen tietämättömyyten perustuvia kirjoituksia?

Et ole tainnut tutustua tuon ajan ihmisten elämään ja uskomuksiin.

• Nils von Nådendal
        savenvalaja kirjoitti:

otat totena kohta 2000 vuotta sitten kirjoitettuja täyteen tietämättömyyten perustuvia kirjoituksia?

Et ole tainnut tutustua tuon ajan ihmisten elämään ja uskomuksiin.

En ole tosiaankaan ollut tilaisuudessa tutustua tuon ajan ihmisten elämään. Synnyin nimittäin vasta äskettäin, ja tuon ajan ihmiset olivat jo silloin edesmenneitä.

Tämän ajan ihmisten elämään ja uskomuksiin olen hieman päässyt tutustumaan. Sen pohjalta minulle on muodostunut sellainen käsitys että vielä 2000 vuoden päästäkin ihmisten kirjoitukset perustuvat pääasiassa täyteen tietämättömyyteen.

Mutta olen iloinen että savenvalaja on päässyt eroon täydellisestä tietämättömyydestä. Seuraavaksi ehkä kerrot mikä seikka aiheuttaa sen että suhtautuminen homoseksuaalisuuteen pitäisi tänä päivänä olla erilainen kuin se oli 2000 vuotta sitten.

Tietenkin pääset helpommalla jos keskityt moittimaan minua ja muita ihmisiä jotka ovat eri mieltä kanssasi. Jo 2000 vuotta sitten oli ihmisiä jotka kertoivat mielipiteensä ja ihmisiä joiden mielestä se mielipide oli väärä. Miksikäs ihminen olisi muuttunut ...

• menepäs koulunpenkille
        Nils von Nådendal kirjoitti:

En ole tosiaankaan ollut tilaisuudessa tutustua tuon ajan ihmisten elämään. Synnyin nimittäin vasta äskettäin, ja tuon ajan ihmiset olivat jo silloin edesmenneitä.

Tämän ajan ihmisten elämään ja uskomuksiin olen hieman päässyt tutustumaan. Sen pohjalta minulle on muodostunut sellainen käsitys että vielä 2000 vuoden päästäkin ihmisten kirjoitukset perustuvat pääasiassa täyteen tietämättömyyteen.

Mutta olen iloinen että savenvalaja on päässyt eroon täydellisestä tietämättömyydestä. Seuraavaksi ehkä kerrot mikä seikka aiheuttaa sen että suhtautuminen homoseksuaalisuuteen pitäisi tänä päivänä olla erilainen kuin se oli 2000 vuotta sitten.

Tietenkin pääset helpommalla jos keskityt moittimaan minua ja muita ihmisiä jotka ovat eri mieltä kanssasi. Jo 2000 vuotta sitten oli ihmisiä jotka kertoivat mielipiteensä ja ihmisiä joiden mielestä se mielipide oli väärä. Miksikäs ihminen olisi muuttunut ...

jäänyt ihminen voi kirjoittaa kuten sinä:
        "Tämän ajan ihmisten elämään ja uskomuksiin olen hieman päässyt tutustumaan. Sen pohjalta minulle on muodostunut sellainen käsitys että vielä 2000 vuoden päästäkin ihmisten kirjoitukset perustuvat pääasiassa täyteen tietämättömyyteen."

Voi sinua ihmisparka missä itsepetoksessa elätkään.

Noina Raamatun synnyn aikoina ei tunnettu esim. sydämen toimintaa ja tajutonta ihmistä pidettiin kuolleena. Siksi noihin aikoihin ”kuolleistaherättämisiä” tapahtui tiuhaan tahtiin kaikissa uskonnoissa. Sydämessä piti olla vain sielu ja aivojen tehtävänä oli jäähdyttää ihmiskehoa.

Kärpäsetkin sikisivät noihin aikoihin pilaantuneesta lihasta ja taudit olivat riivaajahenkien aiheuttamia. Käärmeet söivät maan tomua ja linnut ruohoa, jne., jne. ......

Mikset muuten enää usko noihin ”Raamatun totuuksiin”?

• Pottunen
        menepäs koulunpenkille kirjoitti:

"Tämän ajan ihmisten elämään ja uskomuksiin olen hieman päässyt tutustumaan. Sen pohjalta minulle on muodostunut sellainen käsitys että vielä 2000 vuoden päästäkin ihmisten kirjoitukset perustuvat pääasiassa täyteen tietämättömyyteen."

Noina Raamatun synnyn aikoina ei tunnettu esim. sydämen toimintaa ja tajutonta ihmistä pidettiin kuolleena. Siksi noihin aikoihin ”kuolleistaherättämisiä” tapahtui tiuhaan tahtiin kaikissa uskonnoissa. Sydämessä piti olla vain sielu ja aivojen tehtävänä oli jäähdyttää ihmiskehoa.

Kärpäsetkin sikisivät noihin aikoihin pilaantuneesta lihasta ja taudit olivat riivaajahenkien aiheuttamia. Käärmeet söivät maan tomua ja linnut ruohoa, jne., jne. ......

Minusta tuo kirjoittaja ei kumoa ollenkaan Raamattua, mutta ihmisen tietämystä kuitenkin.

Sen minkä Jumala on ihmiselle tiedoksi antanut, ei ole sinänsä ihmisen tietämystä vaan uskoa Jumalaan ja luottamista Jumalan antamaan tietoon.

Tietenkin toivoisi myös älylahjakkailla ihmisillä kirjoitusta suoremmaksi ja ymmärettävämmäksi.
        Ei tulisi väärinkäsityksiä.

• Valittuja Paloja

Mitä niinkö pyrit selittämään?
        Olen istunut koulunpenkillä varsin pitkään.

Raamatun syntyaikoina (hassu määritelmä) tunnettiin kyllä sydämen toiminta.

Kun suuri Carl v. Linné uskoi 1748, että pääskyset talvehtivat merenpohjassa, voidaanko sen perusteella väittää, että 1700-luvun pietistien teologia on täyttä puppua?

Ehei! Kyllä sinä olet nyt se, joka tarvii kurssitusta logiikassa ja sivistyksessä.

• frede
        Pottunen kirjoitti:

Minusta tuo kirjoittaja ei kumoa ollenkaan Raamattua, mutta ihmisen tietämystä kuitenkin.

Sen minkä Jumala on ihmiselle tiedoksi antanut, ei ole sinänsä ihmisen tietämystä vaan uskoa Jumalaan ja luottamista Jumalan antamaan tietoon.

Tietenkin toivoisi myös älylahjakkailla ihmisillä kirjoitusta suoremmaksi ja ymmärettävämmäksi.
        Ei tulisi väärinkäsityksiä.

Pottunen, hyvä idea.

• Nils von Nådendal

Sitä sivistystä en todellakaan tarvitse, mikä johtaa tämäntyyppiseen keskusteluun. Siis aihe unohdetaan kolmannessa viestissä ja ryhdytäänkin ruotimaan eri keskustelijoiden henkilökohtaisia ominaisuuksia.

Olen osallistunut n. viiteen viestiketjuun. Ja saanut vastauksena viesteihin pelkästään aiheeseen liittymätöntä arviointia omasta persoonastani.

Pyydän anteeksi sotkeutumistani teidän hiekkalaatikkoon. Luulin tämän keskustelupalstan olevan avoin myös meille ei-lestadiolaisille.

Taitaa tämä palsta olevan pelkästään kanava purkaa pahaa oloaan toisiin ihmisiin. Jos olisin yksi teistä, häpeäisin kollektiivisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1423
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1114
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      908
    Aihe