Rinnat

kasvanko aikuiseksi?

Heippa!!

Onkohan täällä ketään entistä anorektikkoa / alipainoista tms. joka haluaisi kertoa kokemuksistaan...

Kun ihmisellä on koko murrosiän ja parikymppiseksi asti painoindeksi alhainen, mutta silti aina yli 15, voiko hänelle aikuisena kehittyä ollenkaan rintoja jos painon saakin nousemaan? Ja tässä tapauksessa kuukautiset ovat aina olleet normaalit seiskaluokalta lähtien.

10

3885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olis kiva kuulla

      Itse en osaa vastata mutta haluaisin myös tietää miten on. Itse olen 14 vuotias, ja mulla oli ennen rinnat mut kun painoa lähti 10kg niin ei oo enää niitäkään. Ja menkat ei oo alkanut, ja en usko että tulevat alkamaan ainakaan tällä painolla.. :/

    • Näreen oksalla

      Rinnat koostuvat maitorauhasesta sekä rasvakudoksesta, jonka on tarkoitus toimia osana maidontuotantoa äidin imettäessä lastaan. Painon pudotus näkyy monesti ensimmäisenä juuri rinnoissa, ja sinne "kilot" kertyvät yleensä myös ensimmäisenä.

      On siis mahdollista, jos ruumis saavuttaa normaalin painon sekä kykenee muodostamaan tarpeeksi rasvakudosta, että rinnat "palautuvat" takaisin "normaaleiksi". On myös tapauksia, joissa rinnat saavat takaisin oman naisellisen ulkomuotonsa vasta naisen ollessa raskaana, jolloin rinnat alkavat täyttyä maidosta.

      Lähtökohta on siis se, että naisen paino on saatava vakiintumaan normaalille tasolle, jotta ruumis voi aloittaa rintojen rasvakudoksen muodostuksen.

    • kohdallani

      kävi siis niin, että eipä ole rintoja kasvanut. Sairastin anoreksiaa juuri pahimmassa murrosiässä. Nyt olen 21, eikä minulla juurikaan ole rintoja vaikka olen normaalipainoinen.

      • ::):):)

        itselläni diagnosoitiin anoreksia kun olin 13, tosin sitä ennenkin olin aina ollut ihan liian alipainoinen, ja vasta n.18 vuotiaana aloin olla normaalipainossa (nyt olen 19vuotias). pahimmillaan painoindeksi oli 14. Menkatkin alkoi vasta 9. luokalla vaikka olin silloin vielä ihan reippaasti alipainoinen (en ymmärrä miksi alkoi edes silloin) mutta however, siihen tilanteeseen on tultu että mitat on 170cm, 57kg, ja kuppikoko on C75 eli ihan ookoo rinnat tuli:) eli on se sitten varmasti mahdollista


      • ent.rektikko-
        ::):):) kirjoitti:

        itselläni diagnosoitiin anoreksia kun olin 13, tosin sitä ennenkin olin aina ollut ihan liian alipainoinen, ja vasta n.18 vuotiaana aloin olla normaalipainossa (nyt olen 19vuotias). pahimmillaan painoindeksi oli 14. Menkatkin alkoi vasta 9. luokalla vaikka olin silloin vielä ihan reippaasti alipainoinen (en ymmärrä miksi alkoi edes silloin) mutta however, siihen tilanteeseen on tultu että mitat on 170cm, 57kg, ja kuppikoko on C75 eli ihan ookoo rinnat tuli:) eli on se sitten varmasti mahdollista

        Mulla meni aika samalla tavalla sairastuin8v,diaknosi10v..alipainoa miltein kokoajan 3laitos stoppia,jollon oli vähän aikaa menkatkin..,mut taas jatku.. painoin loppuaja38k,ja oon 174cm oli aika hujaa,en tajuu miten kestin.. sit 17v päätin et nyt meno muuttuu,ja alotin ite lihottaan lihotin1/2v 15kg,sekin oli kamalaa,olin aivan loppu..mut olisin varmaan jo kuollu ellen olis toiminu. Nykysin 19v ja paino n54gk,ja viime puolenvuoden aikana on rinnatkin alkanu kasvaan koht b,mut oon miettiny jos lihottais viell parikiloo niin sais kunnon keksit?


      • Keittolautaseen upotettu
        ent.rektikko- kirjoitti:

        Mulla meni aika samalla tavalla sairastuin8v,diaknosi10v..alipainoa miltein kokoajan 3laitos stoppia,jollon oli vähän aikaa menkatkin..,mut taas jatku.. painoin loppuaja38k,ja oon 174cm oli aika hujaa,en tajuu miten kestin.. sit 17v päätin et nyt meno muuttuu,ja alotin ite lihottaan lihotin1/2v 15kg,sekin oli kamalaa,olin aivan loppu..mut olisin varmaan jo kuollu ellen olis toiminu. Nykysin 19v ja paino n54gk,ja viime puolenvuoden aikana on rinnatkin alkanu kasvaan koht b,mut oon miettiny jos lihottais viell parikiloo niin sais kunnon keksit?

        Itellä kuppikoko kasvo b:ksi ku aloin parantua. Sitte aloin syömää e-pillerei ja humps, nyt on c-d. Poikis on tosi innoissaan asiasta, mut ite en. Pillereien myötä tuli kiloiki, mitä nyt yritän kamalasti saada pois, eikä se oo muutenkaa kivaa ku poikkis tulee intist kotii ja totee, "tyttö, sun rintas ei varmaa mahtuis ees keittolautasee!"

        *häpeää*

        että kyl se rintoje kasvu on iha mahollista. Tsemii!


    • tris.

      Olin 12, hiukan vajaa 13 kun sairastuin anoreksiaan, ja silloin olin ikäisekseni ns. "hyvin kehittynyt". Pituutta oli 159 cm, painoa 55 kg, oli kuukautiset ja isohkot rinnat sen ikäiselle (varmaankin b-kupit).
      Sairastin, olin lähempänä viittätoista kun kuukautiset palasivat ja paino alkoi olla normaalilukemissa. Rinnoissa se ei tosin näkynyt, eikä näy vieläkään. Nykyään ikää 21, pituutta 161 cm, painoa 54 kg ja rinnat hätinä A- kupit. Omapa moka, joten turha kai valittaa.. Harmittaa silti.

    • Anonyymi

      Itse sairastuin anoreksiaan viime vuoden kesällä ja olin 13 v. ja se kesti vähä yli puol vuotta kun aloin paranemaan nyt on 14 ja paino 48 kg ja pituus 159cm. paino putos 36-37kg. en ole vielä saanut takaisin menokoja jotka alkoi noin 12vuotiaana urheilen tosi paljon mutta syön myös hyvin jotta jaksan. Ja on myös tosi pienet rinnat mutta uskon että jos saan painoa 50kg niin olen normaalipaino en ja alkavat varmasti kehityä. Pliis voitteko sanoo jos on oikees vai kehittyykö ne ees yhtää enää. Kun laihdutin ihan kamalasti ja olin sairaaloisen alipainonen niin en usko että ne enää tuu kasvamaan😢

    • Anonyymi

      no siis, olin 11 ku laihuin joku 6-8 kg, ja sen jälkee rinnat jääny pieniksi, painoin 51kg ja nytte saman verran...
      pituutta kyllä tullu, ja oon siis 12 jos jotaki nyt kiinnostaa

      • Anonyymi

        12 vuotiaalla rinnat kehittyy.Olet vielä lapsi ja sulla ei kuulukaaan olla täysikokoisia aikuisten rintoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe