muuten laittanu mitään aikarajaa juomiselle?
ite laitoin 11vuotta ja sen aion pitää jos hengis oon. sittehän se vähä tuo raittius pitenee jos kuolla kupsahtaa.
onko teistä kukaan
10
523
Vastaukset
- Spriten_voimalla
Olen saanut sellaisen käsityksen, että olet nyt juomatta eli et voine tarkoittaa aikarajaa sille kuinka kauan vielä juo. Onko tarkoituksesi siis kysyä kuinka kauan olemme juomatta?
Minulla tarkoituksena on täysraittius niin kauan kuin elon päiviä riittää. Olen ymmärtänyt, että alkoholistin ainoa lääke on raittius. Siitä, jos laistaa, alkaa juomaputki ja sillekään ei sitten taas loppua näy ... ehkä ikinä enää.- alkoHOLE
kirjoitin väärin. tarkoitus oli nimen omaan kysyä aikaa kauanko aijotte olla juomatta.
siul se o kyl hieno näkemys alkoholistista ja alkoholista. - Spriten_voimalla
alkoHOLE kirjoitti:
kirjoitin väärin. tarkoitus oli nimen omaan kysyä aikaa kauanko aijotte olla juomatta.
siul se o kyl hieno näkemys alkoholistista ja alkoholista.sen vaan olen todennut, että aamulla kun ottaa "raittius-nimisen pillerin" tähän alkoholismi-nimiseen sairauteen niin elämä soljuu paljon paremmissa merkeissä :)
- asettaminen
Jos asettelet rajoja raittiuden pituudelle, niin se on kärvistelyä ja on se takaportti ja -piru taustalla kuiskailemassa. Silloin ei saa rauhaa vielä. Kun tekee itselleen selväksi, että lopullinen raittius on ainut tie, niin helpottaa. Sitäkään ei kannata ajatella liikaa, ihan vain päivä kerrallaan. Lopulta sekin aika tulee, ettei tee enää edes mieli juoda. Mitä enemmän on raittiutta takana, sitä enemmän häviää jos ottaa sen ekankin ryypyn.
- ....
..on mielestäni harvinaisen hölmöä hommaa, ja itsensä ankkuroimista, kahlehtimista ja kiusaamista.
Juomattomuuden tulee olla luonnollinen elämäntapa ilman viina-asian jauhamista hauraassa päänupissaan päivästä päivään.
Varsinaista paineiden keräämistä. Paineilla on taipumus laueta ja purkautua...- alkoHOLE
vastaista mieltä teidän kahden kans. Mulle ei sovi mikään sanoonta nii huanosti, ku se jotten ikinä saa sitä teherä. oon ny 11vuotta juomatta ja katon tilanteen sit uurestahan.(tai yritän kovasti olla) se o mu tyyli ja en teitä muita soimaa, jokainen köpöttelee tyylillänsä-
- hyvä tyyli
alkoHOLE kirjoitti:
vastaista mieltä teidän kahden kans. Mulle ei sovi mikään sanoonta nii huanosti, ku se jotten ikinä saa sitä teherä. oon ny 11vuotta juomatta ja katon tilanteen sit uurestahan.(tai yritän kovasti olla) se o mu tyyli ja en teitä muita soimaa, jokainen köpöttelee tyylillänsä-
Tommonen 11-vuoden suunnitelma on just ihan oikea ;) Sen jälkeen onkin hyvä tehdä uusi arvio vieläkö tekee mieli kupitella.
- kaffeemuki
Jätin alkoholin pois elämästäni, nyt keskityn elämään mahdollisimman täysipainoisesti raittiina, ja päivä kerrallaan. Miten sitä muuten voisi elääkään? :) Sen verran hyvältä vaihtoehdolta tämä on tuntunut, että en halua palata siihen vankilaan, jonka viinan suoman vapauden tavoittelu todellisuudessa aiheutti.
- -piiiiip-
Olen kyl kans sitä mieltä et aikarajan pistäminen on itsensä kiusaamista, mut silti olen tehnyt niin ja on toiminut. Toisaalta otan päivän kerrallaan kuitenkin, koska en luota itseeni tarpeeksi.
- Lupa
Mikään eikä kukaan pysty estämään jos tuntuu siltä, että nyt ei ole muita vaihtoehtoja kun aloittaa juominen voin aloitta vaikka heti.
Toistavuotta olen ollut raitiina eikä ole tarvinnut ajatella etten koskaan saisi enään juoda. Raitiina on kuitenkin ollut senverran mukava elellä, että ei ole tarvinnut aloittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481259Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753