Eli kävin tänään lääkärissä kuulemassa EEG:n tulokset.
Tutkimuksiin jouduin koska sain jokin aika sitten jonkinlaisen ison kohtauksen (en tiedä oliko epilepsiaa vai jotain muuta) ja koska minulla on ollut penskana epi niin kävin lääkärissä koska pelkäsin taudin uusineen. Pääsin EEG:hen ja kun menin tänään kuulemaan tulokset oli lääkärin käytös mielestäni huonoa. Lääkäri kysyi ensin onko oireita tullut sen ison kohtauksen jälkeen, eikä siinä mitään, selittelin että on ollut suht paljon käsien ja jalkojen jonkinlaista vapinaa/kautta tärinää. Tämän jälkeen lääkäri kertoi, että EEG:ssä ei näkynyt mitään epilepsiaan viittaavaa (vaikka lapsena minulla kun epiäni lastenlinnassa tutkittiin sain sen käsityksen että epini näkyy hyvin EEG:ssä)..
Tämän jälkeen lääkäri ilmoitti, että minun pitää syödä B-vitamiinia, kun hän epäili minulla olevan sen puutos, epiä kuulemma ei.....
Kun tuijotin lääkäriä aivan tyrmistyneenä, hän muisti mainita, että: "sitä saa apteekista, ilman reseptiä"...........
Lähdin pois aivan tyrmistyneenä ja myöhemmin äitini kertoi B-vitamiinia käytettävän juoppohulluus kohtauksien hoitoon................
Että sellaista.
Asia ei olisi niin outo, ellen opiskelisi sosiaali -ja terveysalaa ja nauttisi alkoholia täysin kohtuudella, tietääkseeni olen vielä aika kaukana juoposta...
Sen lisäksi kyllä syön suht terveellisesti, enkä usko minulla mitään vitamiinipuutoksia olevan.
Olin kyllä sitä isoa kohtausta edellisenä iltana juonut, mutta miten siitä voi vetää päätöksen että olen alkoholisti?
Koko lääkärikäynnistä jäi paha maku suuhun, tuntui että lekuri piti minua totaalisena dokuna jonka ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan viinasta.
Tuntui että lekuri ei ottanut todesta mahdolisuutta että minulla olisi epilepsia.
En nyt tiedä mitä tehdä, pitäisikö vaatia toiselle lääkärille pääsyä vai noudattaa tuon ohjeita ja mennä myöhemmin uudestaan jos oireet jatkuvat.
Onko Teillä muilla ollut huonoja kokemuksia lääkäreistä?
olisi kiva lukea jos jollain on ollut vastaavia kokemuksia, että miten olette toimineet.
Lääkärin käytös
26
2499
Vastaukset
- ovat loistavia
vitamiineja juuri aivoille! Mistä sait sellaisen käsityksen että lääkäri ajatteli alkoholin käyttöä?
Et ole sitten tainnut opiskella kovinkaan pitkään jos tämä asia ei ole terv.hoitoalan opinnoissasi vielä tullut eteen.
Lukaisepas linkin takaa jokaisen B-vitamiinin kohdalta...kyllähän esim. epiä sair. raskautuva aloittaa foolihapon (joka on yksi B-vitamiineihin kuuluva) jo ennen raskautta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/B-vitamiini
Kyllä toki B12 vitamiinia voidaan antaa injektiona tai oraalisesti suurina annoksina myöskin esim. alkoholivieroituksessa.
Noilla oireilla sen sijaan kävisin toisellakin neurologilla konsultaatiota pyytämässä. Otat mukaasi nämä nyt tehdyt tutkimustulokset ym.- ap kirjoittaja
kun minä en usko että minulla olisi mitään puutostiloja, syön kumminkin hyvin ja monipuolisesti, siksi tuo neuvo tuntui niin oudolta.
Kun olen sen lääkärin kanssa jutellut jäi vain jotenkin sellantu että se ajatteli sitä alkoholinkäyttöä...... - varsinkin...
ap kirjoittaja kirjoitti:
kun minä en usko että minulla olisi mitään puutostiloja, syön kumminkin hyvin ja monipuolisesti, siksi tuo neuvo tuntui niin oudolta.
Kun olen sen lääkärin kanssa jutellut jäi vain jotenkin sellantu että se ajatteli sitä alkoholinkäyttöä......vielä ne käsien vapinat. Jos et luota lääkärisi ammattitaitoon niin aika outoa syyttää häntä huonosta käytöksestä. Raskaana olevat naiset saattaa olla tosi herkkätunteisia mutta sun kohdallasi... tuntuu ylireagoinnilta. Eikö se ole hyvä ettei sulla ole epilepsiaa ja selviät vitamiineilla? Ja kyllä lääkäri tunnistaa alkoholistin sellaisen nähdessään!!!
- tiedon väärti,
Kun olen sen lääkärin kanssa jutellut jäi vain jotenkin sellantu että se ajatteli sitä alkoholinkäyttöä......niin se vain on. Onko sinulta mitattu esim. B12:sta imeytyminen?
En ymmärrä vieläkään miksi loukkaannuít tuosta B-vitamiinimaininnasta.
Itse käytän B-Strongia, minulla ei ole epiä, sairastan paniikkihäiriötä ja tuo B-vitamiinivalmiste on ollut ihan ok tuki tuossa rinnalla, ihan psykiatrin aikoinaan suosittelema.(ja itse terv.hoitoalalaisena tiedän jonkin verran vitamiineista toki itsekin, en nyt kauhean paljon mutta jonkin verran)
Unohda nyt se alkoholiasia, turhaan sinä sellaista mietit.
- Hugo.
Olet sen verran doku, että kohtaus iski krapulassa. Viinakramppeja he saavat B-vitamiini on aivan oikea.
Jos terveydenhoitoalalla kirjoittaa tuollaista, niin voi hyvä tavaton:).- Telle
Tämä ketju on saanut jo farssin piirteitä. Minunkin EEG:ssäni näkyi vasta kolmannella otoksella epipiikkejä. Vitamiineista ei puhuttu mitään. Puhallukset toki piti puhaltaa joka iiskatin kerta; kerran tuli 0,1 promillea, muutoin pelkkää nollaa. Jeeshh, siinä selitys. Siis siinä 0,1 promillessa.
Minun käteni ja jalkani tärisevät ja tutisevat jokaisen tajuttomuuskouristuskohtauksen jälkeen monta päivää; siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Vitamiinit ovat toki hyvästä kaikille, etenkin B-vitamiini, mutta epiä ei voi mielestäni poissulkea sen takia, että EEG:ssä ei heti näy piikkejä. Jos näin olisi minun kohdallani tehty, olisin kaiketi jo kuollut. Muistaakseni sinunkaan uskosi lääkäreihin ei ole häävi...
Käsittämättömintä on se, että puhuttelet jotakin ihmistä "dokuksi" tietämättä hänen juomisensa määrästä. Olet itse kertonut omasta juomisestasi tällä palstalla aiemmin, onko sinusta nyt tullut se todellinen "Grotius"? - eräs gaijin
Telle kirjoitti:
Tämä ketju on saanut jo farssin piirteitä. Minunkin EEG:ssäni näkyi vasta kolmannella otoksella epipiikkejä. Vitamiineista ei puhuttu mitään. Puhallukset toki piti puhaltaa joka iiskatin kerta; kerran tuli 0,1 promillea, muutoin pelkkää nollaa. Jeeshh, siinä selitys. Siis siinä 0,1 promillessa.
Minun käteni ja jalkani tärisevät ja tutisevat jokaisen tajuttomuuskouristuskohtauksen jälkeen monta päivää; siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Vitamiinit ovat toki hyvästä kaikille, etenkin B-vitamiini, mutta epiä ei voi mielestäni poissulkea sen takia, että EEG:ssä ei heti näy piikkejä. Jos näin olisi minun kohdallani tehty, olisin kaiketi jo kuollut. Muistaakseni sinunkaan uskosi lääkäreihin ei ole häävi...
Käsittämättömintä on se, että puhuttelet jotakin ihmistä "dokuksi" tietämättä hänen juomisensa määrästä. Olet itse kertonut omasta juomisestasi tällä palstalla aiemmin, onko sinusta nyt tullut se todellinen "Grotius"?Hugo vain vitsaili/ironisoi..:) Muuten on vähän hassua tää b-vitamiinilla pää kuntoon -linja.
- Hugo.
Telle kirjoitti:
Käsittämättömintä on se, että puhuttelet jotakin ihmistä "dokuksi" tietämättä hänen juomisensa määrästä. Olet itse kertonut omasta juomisestasi tällä palstalla aiemmin, onko sinusta nyt tullut se todellinen "Grotius"?Tosiasihan on, että dokut saavat kohtauksia krapulassa tai sen viinan juomisen lopetettuaan. Siksi yleisesti diapamia annetaan vieroitukseen heille. Kalliossa näitä kohtauksia näki aika usein, jos doku ei saanut viinaa.
Myönnän, että leimaaminen dokuksi voi loukata, mutta pääasia oli mielestäni, että hyvä uutinen, että ei ole epilepsiaa. Oli se sitten väärä diagnoosi tai ei, niin itse ainakin olisin tyytyväinen. Yksi kohtaushan voi jokaisella olla elämänsä aikana ilman, että sairastaa epilepsiaa. Joillakin alkoholi taasen aiheuttaa kohtauksen hyvin helposti. I assume that u agree like gaijin.
Tosin sama se mitä kirjoitan sinulle, niin yleensä vedät hirvittävät pultit ja sellainen kinastelu ei mitään tai ketään palvele. Ehkä sanon liian suoraan ja hieman provoan... asiaa yritän kuitenkin. Pultsari ja doku ei ole minusta paha sana. Voi olla, että joku skattan hienostoperse sellaista pitää kuningasrikoksena.
Joo, lääkäreitä on todelllakin huonoja, mutta on
myös hyviä. Skattalla asuu mm. erinomainen lääkäri ainakin yksi.
Gaijin on aivan superterävä nainen/mies. En muista kumpi oli, joten delegoin hyvän ohjeen antamisen mielestäni tälle hieman hysteerille kysyjälle.
*Mielellään menee lääkärille, joka sanoo, että olet vain juonut ja B-vitamiini korjaa asian ja olet muuten terve*.
Kuka meistä niin hirveän sairas on, vaikka osa kuoleekin tähän, niin kaikki kuolee aikanaan.
Ehkä nyt sitten on se pointti, että olisiko lääkäri epäpätevä tai ei ollut neurologi ja teki virhediagnoosin. Itse en näkisi syytä kaivella asiaa enemmän. Yksi kohtaus sinne tänne kerran elämässä. Life must go on. Jos saa toisen ja kolmanne, niin on todellakin paikallaan kyseenalaistaa lääkärin diagnoosi. - Telle
Hugo. kirjoitti:
Tosiasihan on, että dokut saavat kohtauksia krapulassa tai sen viinan juomisen lopetettuaan. Siksi yleisesti diapamia annetaan vieroitukseen heille. Kalliossa näitä kohtauksia näki aika usein, jos doku ei saanut viinaa.
Myönnän, että leimaaminen dokuksi voi loukata, mutta pääasia oli mielestäni, että hyvä uutinen, että ei ole epilepsiaa. Oli se sitten väärä diagnoosi tai ei, niin itse ainakin olisin tyytyväinen. Yksi kohtaushan voi jokaisella olla elämänsä aikana ilman, että sairastaa epilepsiaa. Joillakin alkoholi taasen aiheuttaa kohtauksen hyvin helposti. I assume that u agree like gaijin.
Tosin sama se mitä kirjoitan sinulle, niin yleensä vedät hirvittävät pultit ja sellainen kinastelu ei mitään tai ketään palvele. Ehkä sanon liian suoraan ja hieman provoan... asiaa yritän kuitenkin. Pultsari ja doku ei ole minusta paha sana. Voi olla, että joku skattan hienostoperse sellaista pitää kuningasrikoksena.
Joo, lääkäreitä on todelllakin huonoja, mutta on
myös hyviä. Skattalla asuu mm. erinomainen lääkäri ainakin yksi.
Gaijin on aivan superterävä nainen/mies. En muista kumpi oli, joten delegoin hyvän ohjeen antamisen mielestäni tälle hieman hysteerille kysyjälle.
*Mielellään menee lääkärille, joka sanoo, että olet vain juonut ja B-vitamiini korjaa asian ja olet muuten terve*.
Kuka meistä niin hirveän sairas on, vaikka osa kuoleekin tähän, niin kaikki kuolee aikanaan.
Ehkä nyt sitten on se pointti, että olisiko lääkäri epäpätevä tai ei ollut neurologi ja teki virhediagnoosin. Itse en näkisi syytä kaivella asiaa enemmän. Yksi kohtaus sinne tänne kerran elämässä. Life must go on. Jos saa toisen ja kolmanne, niin on todellakin paikallaan kyseenalaistaa lääkärin diagnoosi.Jopa minä, äärimmäisestä tyhmyydestäni huolimatta, tiesin jo ennen epiin sairastumistani, että jokainen voi joskus saada syystä tai toisesta kouristuskohtauksen (syynä vaikkapa alkoholi, stressi, järkytys jne.). Yleensä en tarvitse kertausta oppiakseni, kertaus on vain ärsyttävää.
Skattan hienostoperseistä en tiedä mitään, sillä asun Katajanokalla, enkä ole perse. Kirjoituksesi perusteella on vaikea käsittää, miten asetat itsesi sellaiselle jalustalle, jolta voit luokitella ihmiset teräviksi ja ei-teräviksi, sillä ilmaan jää kysymys, missä oma terävyytesi on? - Hugo.
Telle kirjoitti:
Jopa minä, äärimmäisestä tyhmyydestäni huolimatta, tiesin jo ennen epiin sairastumistani, että jokainen voi joskus saada syystä tai toisesta kouristuskohtauksen (syynä vaikkapa alkoholi, stressi, järkytys jne.). Yleensä en tarvitse kertausta oppiakseni, kertaus on vain ärsyttävää.
Skattan hienostoperseistä en tiedä mitään, sillä asun Katajanokalla, enkä ole perse. Kirjoituksesi perusteella on vaikea käsittää, miten asetat itsesi sellaiselle jalustalle, jolta voit luokitella ihmiset teräviksi ja ei-teräviksi, sillä ilmaan jää kysymys, missä oma terävyytesi on?En jatka. Tee vaikka monologi.
- Telle
Hugo. kirjoitti:
En jatka. Tee vaikka monologi.
Vaikea on tehdä monologia, jos minulle vastataan. Kehoitit ap-kirjoittajaa asiallisuuteen (ts. olla käyttämättä v-alkuista sanaa), mutta et sitä sitten itse jaksa olla haukkumalla minua Skattan hienostoperseeksi. Käytä yhdenmukaisuuden takia Kalliosta nimeä Berghåll.
Jokainen ihminen tajuaa kossupullon ja kaljapullon eron; tarvitseeko sinun olla noin helvetin ylimielinen? Lisäksi tarvitseeko sinun pelotella amatöörilääkärinä MS-taudilla? Meneekö sinulla "koulussa" huonosti vai mikä mättää?
Olen tällä palstalla lukenut niin monta sinun kirjoittamaasi valitusta lääkäreiden ymmärtämättömyydestä, että en taida niitä voida edes kymmenen käden sormilla voida laskea.
Ihmisillä on taipumus katsoa asioita vain omasta näkökulmastaan, valitettavasti. Itse kuulun siihen joukkoon, joka tärisee kouristuskohtauksen jälkeen n. viikon päivät. Nyt olen kuitenkin melkein selvilla vesillä, sillä 4.4.09 tulee vuosi täyteen kohtauksetonta aikaa.
Mielestäni toisen hädälle irvailu on asiatonta. Sinulta ei näkojään riitä empatiaa, oh no, en sitä itselleni sinulta halua, vaan yleensä ihmisille. - Hugo.
Telle kirjoitti:
Vaikea on tehdä monologia, jos minulle vastataan. Kehoitit ap-kirjoittajaa asiallisuuteen (ts. olla käyttämättä v-alkuista sanaa), mutta et sitä sitten itse jaksa olla haukkumalla minua Skattan hienostoperseeksi. Käytä yhdenmukaisuuden takia Kalliosta nimeä Berghåll.
Jokainen ihminen tajuaa kossupullon ja kaljapullon eron; tarvitseeko sinun olla noin helvetin ylimielinen? Lisäksi tarvitseeko sinun pelotella amatöörilääkärinä MS-taudilla? Meneekö sinulla "koulussa" huonosti vai mikä mättää?
Olen tällä palstalla lukenut niin monta sinun kirjoittamaasi valitusta lääkäreiden ymmärtämättömyydestä, että en taida niitä voida edes kymmenen käden sormilla voida laskea.
Ihmisillä on taipumus katsoa asioita vain omasta näkökulmastaan, valitettavasti. Itse kuulun siihen joukkoon, joka tärisee kouristuskohtauksen jälkeen n. viikon päivät. Nyt olen kuitenkin melkein selvilla vesillä, sillä 4.4.09 tulee vuosi täyteen kohtauksetonta aikaa.
Mielestäni toisen hädälle irvailu on asiatonta. Sinulta ei näkojään riitä empatiaa, oh no, en sitä itselleni sinulta halua, vaan yleensä ihmisille.No antaa olla. Puhuin täysin skattan hienostoperseistä, joista varmaan itse olet luke lehdestä. Ratikkaa ei saisi olla tai muuta häiriötä tai edes elämää. Taitelijoiden rauha kuulemma menee. Poseidonkin yritetään häätää.
Aivan liian henkilökohtaisesti ota ja jos tuntuu, että en ole empaattinen, niin oma on kokemuksesi. Selkeesti olet parantumisen tiellä. - Telle
Hugo. kirjoitti:
No antaa olla. Puhuin täysin skattan hienostoperseistä, joista varmaan itse olet luke lehdestä. Ratikkaa ei saisi olla tai muuta häiriötä tai edes elämää. Taitelijoiden rauha kuulemma menee. Poseidonkin yritetään häätää.
Aivan liian henkilökohtaisesti ota ja jos tuntuu, että en ole empaattinen, niin oma on kokemuksesi. Selkeesti olet parantumisen tiellä.No joo, kielenkääntäjyyden lisäksi olen myös tiedottaja, joten kyllä varmuudella voin sanoa, että alkuperäisestä skattan hienostoperse -vihjailustasi jäi "tietty kuva". No, menneen talven lumia.
Ai että Nokka ilman ratikkaa, en ole kuullutkaan; sehän on aina ihan täysi! Ja Poseidonissahan käyvät juuri ne taiteilijat! Jari Tervo asuu tuossa meidän "naapurissa" (siis noissa kalliissa merinäköalarakennuksissa, jotka valmistuivat ehkä vuosi, kaksi sitten, emme itse suinkaan asu siellä); hän käyttää ratikkaa, käy Poseidonissa ja jne. Samoin ratikkaa käyttää Osmo Soininvaara (hmm...ei taiteilija, mutta en ole minäkään...)
Kyllä, minä voin paremmin; tietenkin, koska en ole saanut kohtauksia, ja koska terapeuttini mukaan alan reagoida ärsykkeisiin ja tarpeen tullen puolustautua. Se tuntuu elämältä. Synkimpinä hetkinä vain istuin sohvalla, enkä tehnyt mitään. En jaksanut pukeutua, peseytyä, välittää ympäristöstäni.
Sinä olet helppo "nakki" purkautumistieksi, koska koen, että sinullakin on joitakin ongelmia. Se on tietenkin väärin, ja pyydän anteeksi. Kyseessä on kaiketi jonkinlainen heijastevaikutus; kun minä projisoin, sinäkin teet niin.
- eräs gaijin
Mulla on vähän samanlaista kokemusta parin vuoden takaa mutta päivystävä lääkäri oli kyllä hyvin mukava ja asiallinen. Tulivat kollegansa kanssa tulokseen, että kohtaus johtui jostain muusta (lue: alkoholista) kuin epilepsian uudelleenpuhkeamisesta. Tottahan se on, että edellisen illan läksiäisjuhlien maistelu väsymykseen yhdistettynä antoi viimeisen sysäyksen kohtauksen tulemiselle mutta ei mulle sentään b-vitamiinia määrätty. Toinen kohtaus iski 4 kk:n päästä (ei alkoholia osallisena) ja siitä alkoi lääkitys. Mullakaan ei näy EEG:ssä tyypillisiä piikkejä mutta leikkauksen jälkeinen arpikudos on mulla syyllinen.
Alkoholistin leiman saa hyvin nopeasti mutta ei sille mitään voi. Itsellänikin siis edellisen illan oluet päihittivät aivoleikkauksen vaikutukset ja DG:ksi sain sen "krapulakouristuksen" koodin. Älä anna sen liikaa ärsyttää, tämä maa vain on tällainen.- ap kirjoittaja
vain koettaa olla välittämättä koko jutusta, mutta kun itse tiedän että kyse ei ole alkoholinkäytöstä vaan jostain ihan muusta.
Esim tänäänkin taas ollut tuota outoa "tärinää" (se tuntuu lihaksissa siis, mutta ei näy ulospäin).
Alkoholista en voi enää uskoa tuon johtuvan, viime juomisestani on viikko, silloin join yhden kultalonkeron saunassa ja sitä ennen en ollut juonut pariin kuukauteen yhtään mitään.
Se minua tuossa lekurin käytöksessä eniten vituttaa, se että minua pidettiin dokuna, vaikken sitä ole.
Ja lääkäri ei kertaakaan koko sinä aikana kun olen siellä ravannut ole kysynyt kuinka usein juon...
Ja kai nuo "tärinät" nyt JOSTAKIN tulee, varsinkin kun niitä on ollut vasta tuon isomman kohtauksen (olkoon epilepsia kohtaus tai jotain muuta) jälkeen, niin kyllä on mielessä käynyt että olisiko neurologinen syy ehkä vähän sopivampi selitys kuin alkoholi ja joku muu lääke sopivampi kuin B-vitamiini.. - Hugo.
Mitäs tähän vois lisätä. Ehkä lääkäri ois voinut sulle edes vitamiinin määrätä ja nukkumista:).
- Hugo.
vain koettaa olla välittämättä koko jutusta, mutta kun itse tiedän että kyse ei ole alkoholinkäytöstä vaan jostain ihan muusta.
Esim tänäänkin taas ollut tuota outoa "tärinää" (se tuntuu lihaksissa siis, mutta ei näy ulospäin).
Alkoholista en voi enää uskoa tuon johtuvan, viime juomisestani on viikko, silloin join yhden kultalonkeron saunassa ja sitä ennen en ollut juonut pariin kuukauteen yhtään mitään.
Se minua tuossa lekurin käytöksessä eniten vituttaa, se että minua pidettiin dokuna, vaikken sitä ole.
Ja lääkäri ei kertaakaan koko sinä aikana kun olen siellä ravannut ole kysynyt kuinka usein juon...
Ja kai nuo "tärinät" nyt JOSTAKIN tulee, varsinkin kun niitä on ollut vasta tuon isomman kohtauksen (olkoon epilepsia kohtaus tai jotain muuta) jälkeen, niin kyllä on mielessä käynyt että olisiko neurologinen syy ehkä vähän sopivampi selitys kuin alkoholi ja joku muu lääke sopivampi kuin B-vitamiini..Vai, että vituttaa... ehkä kannattaisi olla asiallinen. Jos olet kerta ravannut hänen luonaan, niin miksi et voi kertoa lääkärille kysymättä, että paljonko juot? Siis määrät ja mitä ja pulloista... kossupullo on sitten eri kuin keskiolut-pullo.
Jotenkin tuli mieleen MS-tauti tai joku muukin neurogolinen juttu... tai jonkin ravintoaineen vajaus. Kahden viikon päästä ei noin pieni määrä enää tärinää pitäisi aiheuttaa. Oletko jotenkin jännitystilassa... ehkä hartioiden jumituminen voi sellaista aiheuttaa.
Vähän alkaa haiskahtaa, että olet vitsilläsi kysymässä tai sitten olet vain nuori. Gaijin todellakin tietää. Päivystykset mm. Helsingissä on täynnä näitä "dokuja", jotka tarvitsee hoitoa kramppeihin. Kun siellä on kiire, he tekevät helposti olettaman. Lähinnä ihmetyttää,, jos olet käynyt lääkärissä monta kertaa. Ehkä ei ole neurologi? - ap kirjoittaja
Hugo. kirjoitti:
Vai, että vituttaa... ehkä kannattaisi olla asiallinen. Jos olet kerta ravannut hänen luonaan, niin miksi et voi kertoa lääkärille kysymättä, että paljonko juot? Siis määrät ja mitä ja pulloista... kossupullo on sitten eri kuin keskiolut-pullo.
Jotenkin tuli mieleen MS-tauti tai joku muukin neurogolinen juttu... tai jonkin ravintoaineen vajaus. Kahden viikon päästä ei noin pieni määrä enää tärinää pitäisi aiheuttaa. Oletko jotenkin jännitystilassa... ehkä hartioiden jumituminen voi sellaista aiheuttaa.
Vähän alkaa haiskahtaa, että olet vitsilläsi kysymässä tai sitten olet vain nuori. Gaijin todellakin tietää. Päivystykset mm. Helsingissä on täynnä näitä "dokuja", jotka tarvitsee hoitoa kramppeihin. Kun siellä on kiire, he tekevät helposti olettaman. Lähinnä ihmetyttää,, jos olet käynyt lääkärissä monta kertaa. Ehkä ei ole neurologi?juon niin en kyllä juo väkeviä melkein koskaan...
Ja vaikka sen EEG:n on neurologi tietenkin katsonut niin tuo lähettävä lääkäri ei ollut neurologi, vaan ihan tavallinen yleislääkäri. - Hugo.
juon niin en kyllä juo väkeviä melkein koskaan...
Ja vaikka sen EEG:n on neurologi tietenkin katsonut niin tuo lähettävä lääkäri ei ollut neurologi, vaan ihan tavallinen yleislääkäri.Eli juokse neurologille ja todennäköisesti siellä ei edes tarvitse monta kertaa käydä, kun asiat selviää. EEG:n väkkyröihin on taasen erikseen neurologit, jotka niihin erikoistuneet, joten kaikki neurotkaan ei niitä osaa tulkita tarkkaan.
Olen edelleen sitä mieltä, että olet onnellisessa asemassa, että diagnoosi on ollut ei ollut epilepsiaa. Ei se ainakaan mikään hyvä uutinen varmaan olisi ollut. Nyt vaan rauhallisesti selvität, että mistä on kyse ja eikköhän asia selviä aikanaan, kerta sanot, että sinulla on selkeitä oireita. Epilepsialiitosta saat mm. numeron, josta voit kysyä ns. apua ja joskus siellä on vastaamassa erittäin asiantuntevia henkilöitä, jotka osaavat sitten ohjata oikeille jäljille ja mikä tärkeintä he kuuntelevat ja ottavat tosissaan.
Terveydestä on hyvä huolehtia ja nyt ainakin näyttää siltä, että epilepsiasta ei olisi siis kyse. Jos kohtauksia tulee enemmän, niin se on jo aivan eriasia. Tuollaiset vapinaoireet tietenkin jotenkin oireellisia. - ap kirjoittaja
Hugo. kirjoitti:
Eli juokse neurologille ja todennäköisesti siellä ei edes tarvitse monta kertaa käydä, kun asiat selviää. EEG:n väkkyröihin on taasen erikseen neurologit, jotka niihin erikoistuneet, joten kaikki neurotkaan ei niitä osaa tulkita tarkkaan.
Olen edelleen sitä mieltä, että olet onnellisessa asemassa, että diagnoosi on ollut ei ollut epilepsiaa. Ei se ainakaan mikään hyvä uutinen varmaan olisi ollut. Nyt vaan rauhallisesti selvität, että mistä on kyse ja eikköhän asia selviä aikanaan, kerta sanot, että sinulla on selkeitä oireita. Epilepsialiitosta saat mm. numeron, josta voit kysyä ns. apua ja joskus siellä on vastaamassa erittäin asiantuntevia henkilöitä, jotka osaavat sitten ohjata oikeille jäljille ja mikä tärkeintä he kuuntelevat ja ottavat tosissaan.
Terveydestä on hyvä huolehtia ja nyt ainakin näyttää siltä, että epilepsiasta ei olisi siis kyse. Jos kohtauksia tulee enemmän, niin se on jo aivan eriasia. Tuollaiset vapinaoireet tietenkin jotenkin oireellisia.olen tyytyväinen siihen että minulle sanottiin ettei epilepsiaa ole, kyse on vain siitä että olisin halunnut lääkärin asenteen olevan toinen.
Nyt jäi sellainen olo, että hän vain kuittasi koko jutun olankohautuksella viinan syyksi, kun taas minä olisin halunnut hänen miettivän sitä että onko kyse jostain neurologisesta sairauksesta, vai mistä muusta nuo oireet voi johtua.
Mutta pitää ryhtyä selvittämään asiaa ja toivoa että kyse on jostain harmittomasta jutusta. - Hugo.
olen tyytyväinen siihen että minulle sanottiin ettei epilepsiaa ole, kyse on vain siitä että olisin halunnut lääkärin asenteen olevan toinen.
Nyt jäi sellainen olo, että hän vain kuittasi koko jutun olankohautuksella viinan syyksi, kun taas minä olisin halunnut hänen miettivän sitä että onko kyse jostain neurologisesta sairauksesta, vai mistä muusta nuo oireet voi johtua.
Mutta pitää ryhtyä selvittämään asiaa ja toivoa että kyse on jostain harmittomasta jutusta.Noniin... joten huoli oli siis lääkärin töksäytys ja nyt sitten teet ne tarvittavat lisätutkimukset, jos kerta oireita.
Mitäs tässä neuvomaan, jos asiat on tietenkin. Kuluu aika vain hukkaan, kun itsestäänselvyyksiä latelen.
- hips
Tuskin tuollaista asiaa kannattaa jäädä miettimään. Positiivistahan on se, ettei epiä nyt näkynyt.Eikä tarvinnut aloittaa lääkitystä. Jos alkaa liikaa miettimään kaikenlaisia tärinöitä yms saa varmasti itselleen aikaan kunnon paniikin. Ja vielä lääkärin käytöksestä. Sellaisia ne vain on. Poikkeuksiakin tietty löytyy..
- 6-v pojan äiti
Hei...sain eilen tietää että 6-v pojallani on epilepsia. Kun menimme lääkärin juttusille lääkäri ilmoitti ensimmäisenä pojalle että hänestä ei voi ikinä tulla rekkamiestä, joka on ollut pojan haave koko ikänsä. En tiedä oliko asiallista romuttaa pienen pojan haave jo nyt?
- ja 6 vuotias
on vielä niin pieni. Ja epilepsia voi mennä ohikin.
- T
Näitä epäasiallisia lääkäreitä löytyy pilvin pimein. Ja he saattavat todella loukata potilasta. Tuo 6-vuotiaan toiveiden romuttaminen on ehkä pahimmasta päästä. Vaikka lääkäri uskoisikin itse väitteensä, hänen ei todellakaan olisi pitänyt sitä lapsen läsnä ollessa sanoa. Kyllä kuitenkin aikuistakin voi todella loukata lääkärin epäasiallinen käytös, joten minusta on turha haukkua uhria, kuten tällä palstalla on tehty.
Minulla on painonpudotus painoa lisäävien lääkkeiden vuoksi vaikeaa, joten aivan toisesta syystä lääkärissä käydessäni eräs ortopedi tokaisi laihduttamisen vaikeudesta, että "se on sitten tuo sinun juominen". Olimme tavanneet viisi minuuttia aiemmin. Olen absolutisti. Joten shokissa kysyin "minkä juominen, alkoholinko?". Pitkin iltaa itketti tällainen leimaaminen, joka ainakin minun tapauksessani oli niin "pihalla" kuin vain olla voi.
Tällaisia lääkäreitä kun on, pitäisi edes vertaistukea saada tämäntyyppisiltä palstoilta, ja asiallisia neuvoja. Nyt tuntuu että osa vastaajista on vain lääkäriä puolustamassa. Kun ei lääkärin nimeä tai edes toimintapaikkaa ole kerrottu, mikä ihme voi olla näiden ihmisten motiivi?
Aina ei osaa sitä paitsi edes tarkasti määritellä, miksi lääkärikäynti kokonaisuudessaan on niin loukkaava ja mieltä pahoittava. Silloin joku yksi kommentti on ainoa, mitä pystyy asiasta sanomaan. Jos lääkäri on virne naamalla ohittanut potilaan huolet ja antanut katseellaan tai kulmien kohotuksella ymmärtää potilaan olevan naurettava, kokemus potilaalla on huono. Tällainen käytös on AINA väärin lääkärin puolelta. Valtaosa kommunikoinnista tapahtuu ruumiinkielellä, joten lääkärin epäasiallisen suhtautuminen on mahdollista havannoida myös osittain tiedostamatta sitä.
On paljon täysin asiallisia lääkäreitä, jotka ottavat potilaan huolet huomioon, käyttäytyvät kauniisti, selittävät tarkasti syyt kaikkien lääkkeiden ja lisäravinteiden määräämiseen jne. Eikö ole kaikkien potilaiden etu, että kaikilta lääkäreiltä vaaditaan tällaista käyttäytymistä? Siksi haluan sanoa alkuperäiselle kyselijälle ja myös 6-vuotiaan äidille, että olen pahoillani huonojen kokemustenne puolesta, ja minä ainakin olen teidän molempien puolella.
Jos todella on huolissaan, kannattaa kerätä rahat ja käydä yksityisellä neurologilla. Moni työterveyshuolto kattaa myös tällaisen käynnin. Hoidon saannin perusteena ei saisi olla raha, mutta valitettavan usein näin on.
Tsemppiä kaikille, joita lääkäri on joskus loukannut, ja tsemppiä kaikille potilaasta aidosti huolehtiville lääkäreille! - ap kirjoittaja
T kirjoitti:
Näitä epäasiallisia lääkäreitä löytyy pilvin pimein. Ja he saattavat todella loukata potilasta. Tuo 6-vuotiaan toiveiden romuttaminen on ehkä pahimmasta päästä. Vaikka lääkäri uskoisikin itse väitteensä, hänen ei todellakaan olisi pitänyt sitä lapsen läsnä ollessa sanoa. Kyllä kuitenkin aikuistakin voi todella loukata lääkärin epäasiallinen käytös, joten minusta on turha haukkua uhria, kuten tällä palstalla on tehty.
Minulla on painonpudotus painoa lisäävien lääkkeiden vuoksi vaikeaa, joten aivan toisesta syystä lääkärissä käydessäni eräs ortopedi tokaisi laihduttamisen vaikeudesta, että "se on sitten tuo sinun juominen". Olimme tavanneet viisi minuuttia aiemmin. Olen absolutisti. Joten shokissa kysyin "minkä juominen, alkoholinko?". Pitkin iltaa itketti tällainen leimaaminen, joka ainakin minun tapauksessani oli niin "pihalla" kuin vain olla voi.
Tällaisia lääkäreitä kun on, pitäisi edes vertaistukea saada tämäntyyppisiltä palstoilta, ja asiallisia neuvoja. Nyt tuntuu että osa vastaajista on vain lääkäriä puolustamassa. Kun ei lääkärin nimeä tai edes toimintapaikkaa ole kerrottu, mikä ihme voi olla näiden ihmisten motiivi?
Aina ei osaa sitä paitsi edes tarkasti määritellä, miksi lääkärikäynti kokonaisuudessaan on niin loukkaava ja mieltä pahoittava. Silloin joku yksi kommentti on ainoa, mitä pystyy asiasta sanomaan. Jos lääkäri on virne naamalla ohittanut potilaan huolet ja antanut katseellaan tai kulmien kohotuksella ymmärtää potilaan olevan naurettava, kokemus potilaalla on huono. Tällainen käytös on AINA väärin lääkärin puolelta. Valtaosa kommunikoinnista tapahtuu ruumiinkielellä, joten lääkärin epäasiallisen suhtautuminen on mahdollista havannoida myös osittain tiedostamatta sitä.
On paljon täysin asiallisia lääkäreitä, jotka ottavat potilaan huolet huomioon, käyttäytyvät kauniisti, selittävät tarkasti syyt kaikkien lääkkeiden ja lisäravinteiden määräämiseen jne. Eikö ole kaikkien potilaiden etu, että kaikilta lääkäreiltä vaaditaan tällaista käyttäytymistä? Siksi haluan sanoa alkuperäiselle kyselijälle ja myös 6-vuotiaan äidille, että olen pahoillani huonojen kokemustenne puolesta, ja minä ainakin olen teidän molempien puolella.
Jos todella on huolissaan, kannattaa kerätä rahat ja käydä yksityisellä neurologilla. Moni työterveyshuolto kattaa myös tällaisen käynnin. Hoidon saannin perusteena ei saisi olla raha, mutta valitettavan usein näin on.
Tsemppiä kaikille, joita lääkäri on joskus loukannut, ja tsemppiä kaikille potilaasta aidosti huolehtiville lääkäreille!Ihana lukea tällainen viesti. Juuri sitä olisin toivonut, että lääkäri olisi käyttäytynyt asiallisesti ja selittänyt miksi lisäravinteet määrätään. silloin olisi koko käynnistä ja lääkäristä jäänyt ihan erilainen, positiivinen kuva. Ja pääsin myöhemmin neurologille kun kohtaukset jatkuivat (en ollut juonut pitkään aikaan) ja tämä totesi epilepsian. Myös kalium arvot, jne, tarkistettiin ja ne olivat suht hyvät. Nyt on lääkitykset ollut muutaman viikon ajan ja kohtauksia ei ainakaan vieä ole ollut, ja toivottavasti ei tulekaan. Mutta hyvää loppukesää kaikille, ja kiitos kaikille vastanneille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15511938
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1495430Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p434477Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323632Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392738Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071646Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3611601Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021506Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361451