Olen muuttamassa parin kuukauden jälkeen yksin vuokra-asuntoon, aikaisemmin olen asunut kämppiksen kanssa nykyisessä vuokra-asunnossani, mutta kämppis sai asunnon minua aikaisemmin ja on jo muuttanut pois, joten ensikuun vuokran minun pitäisi maksaa yksin, eikä varat riitä!
Tiukkaa tekee muutenkin, uutta vuokra-asuntoa varten olenkin hakemassa asumistukea (sen vuokra on siltui paljon pienempi kuin tämän nykyisen), eli pitäisikö mun hakea asumistukea jotenkin jo seuraavalle kuulle kun asun vielä nykyisessä asunnossa sekä sitten siitä eteenpäin kun muutan uuteen asuntoon, vai haenko ensikuulle toimeentulotukea ja sitten asumitukea vasta sille uudelle asunnolla, osaiskohan kukaan vastata? Toki kyselen sitten tarkemmin sossusta/kelalta mutta kiva jos joku osaisi vähän kertoa miten tulisi mahdollisesti toimia!
Kämppis muutti pois,yksin kustannettava
vuokra, apua!
2
281
Vastaukset
- etuudet ensin
Hae nykyiseen asuntoon asumistuki ja sitten vasta haet toimeentulotukea. Voivat hyväksyä menona koko vuokran, jos perustelut ovat hyvät, dokumentein osoitettavissa.
- pitää
Haet itsellesi asumistukea nykyiseen asuntoosi ja sossu ottaa asumismenoinasi huomioon vuokran kokonaisuudessaan kunnes saat itsellesi sopivankokoisen kohtuuhintaisen
asunnon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780