hoitoon

vai ei

Mulla on kai sitten joku masennus. Mitään ei jaksa, mistään ei tule iloa tai energiaa. Siinä vaiheessa kun rupee miettimään, miks ihmeessä jotkut toivoo jotakin elämänjälkeistä taivasta tai helvettiä, kun yksikin elämä on tarpeeksi paska, rupee ajattelemaan jos pitäis hankkiutua jonkuntason hoitoon.

Miten hoitoon pääsee? Tarvitseeko alaikäinen huoltajan luvan? Pystyykö alaikäinen saamaan apteekista masennuslääkkeitä ilman reseptiä? Pitääkö todellakin vetää ranteet auki/puukottaa jotakuta että pääsee?
Vanhemmille asiasta ei uskalla puhua.

4

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä kannata vetää

auki eikä myöskään puukottaa ketään. Hoitoon pääsee terveydenhoitajan kautta tai terveyskeskuksen. Tai voit varata ajan lääkärille ja kertoa sun masennuksesta voit pyytää jotain lääkettä masennukseen. Jos haluat voit rueta käymään terapiassa juttelemassa jos siitäkin olisi jonkinlaista apua.

• Mene nyt ihmeessä terveydenhoitajalle/terveyskeskukseen puhumaan! Saat lääkkeitä ja varmaan lähetteen sairaalaan, jos niin haluat! Ei tarvitse vetää ranteita auki tai puukottaa ketään... Tsemppiä! Ja toivottavasti pystyt puhumaan vanhemmillesi, vaikka koville ottaiskin!

• .Strix.

Hoitoon pääsee kouluterveydenhoitajan tai terveyskeskuksen kautta. Luulen, että jonkinlaista aikaa saa varattua myös, jos ottaa suoraan yhteyttä mielenterveystoimistoon/mielenterveyspoliklinikalle.

Alaikäinen ei tarvitse huoltajan lupaa. Jos alat käymään psykiatrilla, niin he eivät saa kertoa mitään vanhemmillesi, tai kellekään muullekaan (vaitiolovelvollisuus). Tietysti vanhempasi saattavat ihmetellä, missä käyt säännöllisesti, jos et tahdo terapiastasi ilmoittaa heille.

Alaikäinen -tai minkään muunkaan ikäinen tietääkseni- ei saa apteekista masennuslääkkeitä ilman reseptiä. Taitaa nykyään kuitenkin saada melko helposti reseptin niihin lääkkeisiin, tai siltä se ainakin minusta vaikuttaa. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että pelkästään lääkkeillä ei oloa voi pysyvästi parantaa. Oma mielipiteeni on, että psykiatri on ihan hyvä apu; jos ei pelkästään, niin ainakin lääkkeiden rinnalla varmasti.

Ranteita ei kannata auki vedellä; itselläni ainakin vanhemmat alkoivat siitä vinkua ja valittaa, kun eivät tilannetta ymmärtäneet. Uskon, ettet sinäkään toivo sitä. Ketään ei myöskään kannata puukottaa, se ei auta omaan tilaan lainkaan.

• mitäköhän tekis

Kun minulla sama ongelma kuin ekalla kirjoittajalla ,hävettäis aikas paljon jos vanhemmat sais tietää ja tuntuu et ne ois pettyneitä muhun tai ei muutenvaan usko mua. Eli itekkää en haluis et vanhemmat saa tietää ni en oo apuukaa hakenu):

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe