Näyttelijä Nathasha Richardson kuollut

fhfh

Liam Neesonin vaimo on irroitettu hengityskoneesta. 16.3.09 oli laskettelu onnettomuudessa ja julistettiin tänään aivo- kuolleeksi. Häneltä jäi 2 lasta, Liam sekä sisar Joely (sarjasta Nip/Tuck) ja äiti näyttelijä Vanessa Redgrave.

47

20246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiken kaikkiaan.

      Ensinhän hänellä ei ollut mitään sen kummempia oireita tuon kaatumisen jälkeen ja sitten se olikin näin vakavaa, että henki lähti.

      Kyllä päävammat ovat arvaamattomia.

      • Atwood

        Natasha Richardsson pelasti "Orjattaresi-" (Handmaid's Tale 1988) leffan.


      • Voi jummijammi
        Atwood kirjoitti:

        Natasha Richardsson pelasti "Orjattaresi-" (Handmaid's Tale 1988) leffan.

        miten hallitus on selvinnyt ilman tuota tietoa? Miten hän sen pelasti konkreettisesti?


      • Atwood
        Voi jummijammi kirjoitti:

        miten hallitus on selvinnyt ilman tuota tietoa? Miten hän sen pelasti konkreettisesti?

        Ihailtavalla näyttelijäntyöllä. Ja kyseisessä elokuvassa oli sentään muissa osissa Robert Duvall, Faye Dunaway ja Aidan Quinn. Ei niinkään helppoa nuorelle, suht' tuntemattomalle näyttelijänalulle puolustaa paikkaansa tuossa seurassa, mutta Natashapa sen teki.

        SILTI kyseinen leffa kalveni valjusti itse kirjan rinnalla. Lukaisepa se, jos jaksat tavata tarpeeksi pitkään.

        Natashan sisar on muuten Miranda Richardsson ja äiti itse Vanessa Redgrave.

        Mutta turhaapa tuoda näitä nimiä esiin kun ei täällä kumminkaan tunneta muita näyttelijöitä kuin brangelina, jennifer aniston, seksi&siti-kaarti sekä tietty lindsay lohan.


      • Atwood
        Atwood kirjoitti:

        Ihailtavalla näyttelijäntyöllä. Ja kyseisessä elokuvassa oli sentään muissa osissa Robert Duvall, Faye Dunaway ja Aidan Quinn. Ei niinkään helppoa nuorelle, suht' tuntemattomalle näyttelijänalulle puolustaa paikkaansa tuossa seurassa, mutta Natashapa sen teki.

        SILTI kyseinen leffa kalveni valjusti itse kirjan rinnalla. Lukaisepa se, jos jaksat tavata tarpeeksi pitkään.

        Natashan sisar on muuten Miranda Richardsson ja äiti itse Vanessa Redgrave.

        Mutta turhaapa tuoda näitä nimiä esiin kun ei täällä kumminkaan tunneta muita näyttelijöitä kuin brangelina, jennifer aniston, seksi&siti-kaarti sekä tietty lindsay lohan.

        Unohdin että McGovernkin oli leffassa. Varsinainen lahjakkuuden runsaudenpula, mutta silti ihme kyllä leffana keskinkertainen.


      • Vähemmän tärkeetä
        Atwood kirjoitti:

        Ihailtavalla näyttelijäntyöllä. Ja kyseisessä elokuvassa oli sentään muissa osissa Robert Duvall, Faye Dunaway ja Aidan Quinn. Ei niinkään helppoa nuorelle, suht' tuntemattomalle näyttelijänalulle puolustaa paikkaansa tuossa seurassa, mutta Natashapa sen teki.

        SILTI kyseinen leffa kalveni valjusti itse kirjan rinnalla. Lukaisepa se, jos jaksat tavata tarpeeksi pitkään.

        Natashan sisar on muuten Miranda Richardsson ja äiti itse Vanessa Redgrave.

        Mutta turhaapa tuoda näitä nimiä esiin kun ei täällä kumminkaan tunneta muita näyttelijöitä kuin brangelina, jennifer aniston, seksi&siti-kaarti sekä tietty lindsay lohan.

        Lastenosastolla kuolee viikoittain pieniä veronmaksajainalkuja ja jotkut vetävät lippua puolitankoon jonkun "b-luokan" näyttelijän menehtymisen johdosta. Asioiden priorisoinnissa ollako / ei olla uutiskynnyksen ylittävä lienee petrattavaa. Onneksi ollaan erilaisia kaikki tyyni, syntyy kinaa herkemmin. Yhdestä asiasta ollaan kaiketi samaa mieltä, Tampereen syrjällä on vähän helevetin komee ilma. Läppärit perseeseen ja ulos nauttimaan!


      • normaalilla
        Voi jummijammi kirjoitti:

        miten hallitus on selvinnyt ilman tuota tietoa? Miten hän sen pelasti konkreettisesti?

        älyllä varustettu ihminen jättäisi tuollaiset vitsailut johonkin toiseen yhteyteen ??

        Jos asia ei sinua liikuta, eikä kiinnosta NIIN MIKSI IHMEESSÄ KOMMENTOIT? Pissaako päässä?


      • miksiköhän
        Vähemmän tärkeetä kirjoitti:

        Lastenosastolla kuolee viikoittain pieniä veronmaksajainalkuja ja jotkut vetävät lippua puolitankoon jonkun "b-luokan" näyttelijän menehtymisen johdosta. Asioiden priorisoinnissa ollako / ei olla uutiskynnyksen ylittävä lienee petrattavaa. Onneksi ollaan erilaisia kaikki tyyni, syntyy kinaa herkemmin. Yhdestä asiasta ollaan kaiketi samaa mieltä, Tampereen syrjällä on vähän helevetin komee ilma. Läppärit perseeseen ja ulos nauttimaan!

        hänen kuolemastaan puhutaan? Hän oli julkkis ja taiteilija.
        Jos surisimme kaikkia ihmisiä, jotka kuolevat, emme ehtisi kuin surra.

        Enpä usko, että tätäkään tapausta kukaan ulkopuolinen varsinaisesti suree. Tuntee lähinnä surumielisyyttä yhden ihmisen kohtalosta.


      • ollut
        Vähemmän tärkeetä kirjoitti:

        Lastenosastolla kuolee viikoittain pieniä veronmaksajainalkuja ja jotkut vetävät lippua puolitankoon jonkun "b-luokan" näyttelijän menehtymisen johdosta. Asioiden priorisoinnissa ollako / ei olla uutiskynnyksen ylittävä lienee petrattavaa. Onneksi ollaan erilaisia kaikki tyyni, syntyy kinaa herkemmin. Yhdestä asiasta ollaan kaiketi samaa mieltä, Tampereen syrjällä on vähän helevetin komee ilma. Läppärit perseeseen ja ulos nauttimaan!

        mikään b-luokan näyttelijätär.


      • meitsillä
        ollut kirjoitti:

        mikään b-luokan näyttelijätär.

        makuasioiden piikkiin, eli ei anna aihetta keskusteluun saati uutisiin.


      • Sahuri mehtästä
        normaalilla kirjoitti:

        älyllä varustettu ihminen jättäisi tuollaiset vitsailut johonkin toiseen yhteyteen ??

        Jos asia ei sinua liikuta, eikä kiinnosta NIIN MIKSI IHMEESSÄ KOMMENTOIT? Pissaako päässä?

        tuo jolle vastasit tehä ton iha kurillaa, nähäkseen kuinka mahla juoksoo ohtallas.
        Miksi ihmeessä kommentoit, normaaliälyinen?


      • voitkin
        meitsillä kirjoitti:

        makuasioiden piikkiin, eli ei anna aihetta keskusteluun saati uutisiin.

        poistua tästä keskustelusta. Koko maailma kun ei pyöri pelkästään sinun mielipiteittesi ympärillä.


      • jakpe
        Atwood kirjoitti:

        Unohdin että McGovernkin oli leffassa. Varsinainen lahjakkuuden runsaudenpula, mutta silti ihme kyllä leffana keskinkertainen.

        Minusta se leffa oli täysin epäuskottava ja naurettavan yliampuva. Kiihkofemakot on tietysti toista mieltä, koska he näkevät nykymailmankin tuollaisena...


      • Atwood
        jakpe kirjoitti:

        Minusta se leffa oli täysin epäuskottava ja naurettavan yliampuva. Kiihkofemakot on tietysti toista mieltä, koska he näkevät nykymailmankin tuollaisena...

        Lue Margaret Atwood: "Orjattaresi", julkaissut muistaakseni suomessa Gummerus, 1986. Pitäisi löytyä helposti kirjastoista.

        Se on hieno teos, älykäs ja jännittävä. Natasha Richardsson teki parhaansa, mutta näkee miten käsikirjoittajat ovat oikoneet "Katen" henkilöhahmoa. (Itse asiassa koko päähenkilön nimeä ei kerrota kirjassa lainkaan).

        Realistinen kirja/elokuva? Ei välttämättä niinkään epä-realistinen, varsinkin kun huomioi USA:n poliittisen kehityksen 2000-luvulla (paluu on odotettavissa kunhan vanhoilliset voimat tekevät Obamasta selvää).

        Ällös myöskään pelkää. "Orjattaresi" on itse asiassa ainut lukemani feministinen kirja joka ei ammu yli eikä ole köyhää miesvihaamista a lá Marilyn Frenchin "Naistenhuone" ja kaurasen "Pelon maantiede".

        M. Atwood on toki kirjoittanut muitakin teoksia, mutta en ole jaksanut niistä samalla tapaa innostua. "Kissansilmää" aloitin ja "Ryöväri-morsian" on oli ookoo, mutteis en parempi.


      • Redgrave
        Atwood kirjoitti:

        Ihailtavalla näyttelijäntyöllä. Ja kyseisessä elokuvassa oli sentään muissa osissa Robert Duvall, Faye Dunaway ja Aidan Quinn. Ei niinkään helppoa nuorelle, suht' tuntemattomalle näyttelijänalulle puolustaa paikkaansa tuossa seurassa, mutta Natashapa sen teki.

        SILTI kyseinen leffa kalveni valjusti itse kirjan rinnalla. Lukaisepa se, jos jaksat tavata tarpeeksi pitkään.

        Natashan sisar on muuten Miranda Richardsson ja äiti itse Vanessa Redgrave.

        Mutta turhaapa tuoda näitä nimiä esiin kun ei täällä kumminkaan tunneta muita näyttelijöitä kuin brangelina, jennifer aniston, seksi&siti-kaarti sekä tietty lindsay lohan.

        on äiti ja Lynn Redgrave täti. Mutta sisko taitaa olla kuitenkin Joely Richardson.


      • oo0o00o+o0+
        Vähemmän tärkeetä kirjoitti:

        Lastenosastolla kuolee viikoittain pieniä veronmaksajainalkuja ja jotkut vetävät lippua puolitankoon jonkun "b-luokan" näyttelijän menehtymisen johdosta. Asioiden priorisoinnissa ollako / ei olla uutiskynnyksen ylittävä lienee petrattavaa. Onneksi ollaan erilaisia kaikki tyyni, syntyy kinaa herkemmin. Yhdestä asiasta ollaan kaiketi samaa mieltä, Tampereen syrjällä on vähän helevetin komee ilma. Läppärit perseeseen ja ulos nauttimaan!

        tosiaan on hyvät kelit,aurinko lämmittää niin ihanasti!


      • Delusions
        Vähemmän tärkeetä kirjoitti:

        Lastenosastolla kuolee viikoittain pieniä veronmaksajainalkuja ja jotkut vetävät lippua puolitankoon jonkun "b-luokan" näyttelijän menehtymisen johdosta. Asioiden priorisoinnissa ollako / ei olla uutiskynnyksen ylittävä lienee petrattavaa. Onneksi ollaan erilaisia kaikki tyyni, syntyy kinaa herkemmin. Yhdestä asiasta ollaan kaiketi samaa mieltä, Tampereen syrjällä on vähän helevetin komee ilma. Läppärit perseeseen ja ulos nauttimaan!

        Kuolema tarvitsee kasvot. Kasvotonta on ihmisen vaikeampi surra. Mutta kyllä, olet oikeassa, siellä kuolee viikoittain lapsia. Toisaalta heidän kuolema on usein luonnollinen.

        On eri asia kuolla esimerkiksi vanhuuteen kuin kouluampujan luotiin. Osaa pitää ottaa kumpaankin, mutta kumpi näistä on epäreilumpaa?


      • Ääpänen
        voitkin kirjoitti:

        poistua tästä keskustelusta. Koko maailma kun ei pyöri pelkästään sinun mielipiteittesi ympärillä.

        ai ei pyöri vai, ja minä kun luulin näin tapahtuvan. Olinko sittenkin väärässä, voi harmi. Ottaisit pikkuisen löysemmällä ranteella, ei kävisi kuten lööpin tähdelle. Yksinäskös ajattelit keskustelua täälä pyörittää mieltymystesi ympärillä? Saattaa jäädä monologisi lyhyeksi. Kaikki kun oltaisiin yksimielisiä, niin kenen kanssa sinäkin reppana sanailisit?


      • vaikka
        Ääpänen kirjoitti:

        ai ei pyöri vai, ja minä kun luulin näin tapahtuvan. Olinko sittenkin väärässä, voi harmi. Ottaisit pikkuisen löysemmällä ranteella, ei kävisi kuten lööpin tähdelle. Yksinäskös ajattelit keskustelua täälä pyörittää mieltymystesi ympärillä? Saattaa jäädä monologisi lyhyeksi. Kaikki kun oltaisiin yksimielisiä, niin kenen kanssa sinäkin reppana sanailisit?

        maailman menoa palstalle.

        Täällä jutustellaan edesmenneestä näyttelijästä. Emme siis jutustele täällä mitään juupas eipäs juttuja.

        Mistä tiedät, että minulle käy samalla tavalla kuin tälle edesmenneelle näyttelijättärelle, jollen osaa olla löysin rantein?

        Ei hän ole tiukkapipoisuuden takia kuollut, vaan onnettomuudessa.

        Enkä ole ollenkaan reppana, vaikka en täältä juttuseuraa saisikaan, usko pois.


      • jakpe
        Atwood kirjoitti:

        Lue Margaret Atwood: "Orjattaresi", julkaissut muistaakseni suomessa Gummerus, 1986. Pitäisi löytyä helposti kirjastoista.

        Se on hieno teos, älykäs ja jännittävä. Natasha Richardsson teki parhaansa, mutta näkee miten käsikirjoittajat ovat oikoneet "Katen" henkilöhahmoa. (Itse asiassa koko päähenkilön nimeä ei kerrota kirjassa lainkaan).

        Realistinen kirja/elokuva? Ei välttämättä niinkään epä-realistinen, varsinkin kun huomioi USA:n poliittisen kehityksen 2000-luvulla (paluu on odotettavissa kunhan vanhoilliset voimat tekevät Obamasta selvää).

        Ällös myöskään pelkää. "Orjattaresi" on itse asiassa ainut lukemani feministinen kirja joka ei ammu yli eikä ole köyhää miesvihaamista a lá Marilyn Frenchin "Naistenhuone" ja kaurasen "Pelon maantiede".

        M. Atwood on toki kirjoittanut muitakin teoksia, mutta en ole jaksanut niistä samalla tapaa innostua. "Kissansilmää" aloitin ja "Ryöväri-morsian" on oli ookoo, mutteis en parempi.

        Voinhan sen kirjan toki lukea, mutta olen tosiaan sitä mieltä että elokuva on yliampuva ja epäuskottava. Bushin Usa:ta ja tuosta fiktiosta ei voida kyllä puhua samana päivänäkään.


      • Atwood
        jakpe kirjoitti:

        Voinhan sen kirjan toki lukea, mutta olen tosiaan sitä mieltä että elokuva on yliampuva ja epäuskottava. Bushin Usa:ta ja tuosta fiktiosta ei voida kyllä puhua samana päivänäkään.

        Kenties GWB ei aja gileadilaista yhteiskuntaa, mutta petaa sille tietä. Eikä pidä unohtaa, että USA:ssa on runsaasti fundamentalisti-kritittyjä, jotka haluaisivat juuri tuollaisen yhteiskunnan, se olisi heidän unelmiensa täyttymys.

        Kirjassa koko Gileadin Tasavallaan "lähtölaukaus" oli gileadilaisten toimeenpanema presidentin ja kongressin joukkomurha, josta syy vieritettiin islamilais-terroristien niskoille. Enteellistä...?

        Periaatteessa Atwoodin kirja voisi maistua kuluneelta sillä julkaisuvuoden 1985 jälkeen samanlaisia dystopioita on etenkin elokuva-maailmassa viljelty ahkerasti, mutta kirjan vahvuus on siitä että vaikka se tapahtuu kiihkokristityssä, totalitäärisessä yhteiskunnassa, asioita tarkastelellaan juuri "orjattarien" näkökulmasta. Etnisten ryhmien ja vähemmistöjen vainot, sotahulluus yms. ovat kirjassa olemassa mutta niitä ei tuoda suoranaisesti esille.


    • Tuikku.

      Tuikku hänen muistolleen, jäi sentään maailmaan ihmisiä vielä hänen jälkeensäkin kuitenkin.

      • Atwood

        Joka asiaan täytyy olla katkera/ikävän sävyinen sana sanottavana? Huom! en ole NR-fanaatikko, mutta silti kummastuttaa tuollainen sävy.


      • hoomoilanen
        Atwood kirjoitti:

        Joka asiaan täytyy olla katkera/ikävän sävyinen sana sanottavana? Huom! en ole NR-fanaatikko, mutta silti kummastuttaa tuollainen sävy.

        Olen ihmetellyt kauhun sekaisin tuntein ihmisen pahuutta, julmuutta ja vittumaisuutta. Ihmisen todellinen luonnehan on tullut päivänvaloon vasta internetin keskustelupalstojen ja paikallislehtien tekstiviestipalstojen myötä, joihin voi ilmaista omaa, todellista minäänsä ilman kasvoja. Sellaista palstaa ei varmastikaan ole olemassa, johon joku viisastelija ei tuntisi tarvetta tuoda julki omaa, näppärää sanailuaan. Näin se on ja se on surullista ja kauheaa. Välillä on tuntunut siltä, että eihän tämmöisessä maailmassa voi elää, jos ihmiset oikeasti ovat tuollaisia. Mutta varsinaiseen asiaan, en tuntenut Liamin vaimoa, Liam Neesonista olen aina pitänyt. Toivotan hänelle voimia jaksaa surussaan.


      • kuin vaan
        hoomoilanen kirjoitti:

        Olen ihmetellyt kauhun sekaisin tuntein ihmisen pahuutta, julmuutta ja vittumaisuutta. Ihmisen todellinen luonnehan on tullut päivänvaloon vasta internetin keskustelupalstojen ja paikallislehtien tekstiviestipalstojen myötä, joihin voi ilmaista omaa, todellista minäänsä ilman kasvoja. Sellaista palstaa ei varmastikaan ole olemassa, johon joku viisastelija ei tuntisi tarvetta tuoda julki omaa, näppärää sanailuaan. Näin se on ja se on surullista ja kauheaa. Välillä on tuntunut siltä, että eihän tämmöisessä maailmassa voi elää, jos ihmiset oikeasti ovat tuollaisia. Mutta varsinaiseen asiaan, en tuntenut Liamin vaimoa, Liam Neesonista olen aina pitänyt. Toivotan hänelle voimia jaksaa surussaan.

        ihminen voi olla!


      • SEPPOTYTTÖ

        Hei, mielestäni tässä asiassa kaikenlainen mollaaminen jne. pitäisi kieltää. SANA ON VAPAA, MUTTA EI TARVITSE TÄSSÄ ASIASSA PÄTEÄ SAATANA. Jokainen menetetty ihminen traagisesti on liikaa. Rauha hänelle taivaassa. Perheelle suruvalittelut ja jaksamista.


      • hantsuuu
        hoomoilanen kirjoitti:

        Olen ihmetellyt kauhun sekaisin tuntein ihmisen pahuutta, julmuutta ja vittumaisuutta. Ihmisen todellinen luonnehan on tullut päivänvaloon vasta internetin keskustelupalstojen ja paikallislehtien tekstiviestipalstojen myötä, joihin voi ilmaista omaa, todellista minäänsä ilman kasvoja. Sellaista palstaa ei varmastikaan ole olemassa, johon joku viisastelija ei tuntisi tarvetta tuoda julki omaa, näppärää sanailuaan. Näin se on ja se on surullista ja kauheaa. Välillä on tuntunut siltä, että eihän tämmöisessä maailmassa voi elää, jos ihmiset oikeasti ovat tuollaisia. Mutta varsinaiseen asiaan, en tuntenut Liamin vaimoa, Liam Neesonista olen aina pitänyt. Toivotan hänelle voimia jaksaa surussaan.

        samaa mieltä.
        Allekirjoitan joka sanan mitä kirjoitit.


      • Delusions
        hoomoilanen kirjoitti:

        Olen ihmetellyt kauhun sekaisin tuntein ihmisen pahuutta, julmuutta ja vittumaisuutta. Ihmisen todellinen luonnehan on tullut päivänvaloon vasta internetin keskustelupalstojen ja paikallislehtien tekstiviestipalstojen myötä, joihin voi ilmaista omaa, todellista minäänsä ilman kasvoja. Sellaista palstaa ei varmastikaan ole olemassa, johon joku viisastelija ei tuntisi tarvetta tuoda julki omaa, näppärää sanailuaan. Näin se on ja se on surullista ja kauheaa. Välillä on tuntunut siltä, että eihän tämmöisessä maailmassa voi elää, jos ihmiset oikeasti ovat tuollaisia. Mutta varsinaiseen asiaan, en tuntenut Liamin vaimoa, Liam Neesonista olen aina pitänyt. Toivotan hänelle voimia jaksaa surussaan.

        Tuo mielikuva johtuu osittain varmasti lähinnä siitä että ne kusipäisemmät tapaukset pitävät vain enemmän ääntä, ihan niinkuin oikeastikin. Ihminen on keskimäärin aika empaattinen tapaus. Hieman laiska vain yleensä vastailemaan mihinkään nettikirjoitteluihin, tai osoittamaan sitä surua muualla kuin päänsä sisällä.

        Eli ei pidä vaipua epätoivoon vaikka itsekin olen tuon vaiheen mietteissäni käynyt läpi. "Tällaisille paskiaisilleko minä olen yrittänyt olla aina huomaavainen ja mukava?" Mutta ei tilanne ole niin paha miltä välillä tuntuu. Toki noita tunnevammaisia on silti enemmän kuin omiin tarpeisiin. Suuri osa varmasti myös kakaroita jotka eivät oikein vielä ymmärrä asioita.


      • Ulkopuoli
        SEPPOTYTTÖ kirjoitti:

        Hei, mielestäni tässä asiassa kaikenlainen mollaaminen jne. pitäisi kieltää. SANA ON VAPAA, MUTTA EI TARVITSE TÄSSÄ ASIASSA PÄTEÄ SAATANA. Jokainen menetetty ihminen traagisesti on liikaa. Rauha hänelle taivaassa. Perheelle suruvalittelut ja jaksamista.

        nassukka olet, huuteloitset saatanaa ja taivasta isoin puukstaavein, häpeisit kielenkäyttöäsi.


    • teme.

      Klassikoita takana, pitkä hiljaisuus ja nyt uusi nousu kaikkien huulille Takenin myötä. Tämä inhimillinen tragedia tulee väistämättä näkymään myös hänen mahdollisissa tulevissa töissään.

      Mut joo epäolennaista. Richardsonissa menetettiin paljon, osaava ja juorupalstat kiertänyt näyttelijä ja eritoten rakastava perheenäiti ja vaimo.

    • muistomerkinpystyttäjä

      Missähän tää onnettumuus tapahtu?

    • Liamin

      ...puolesta... Liam on aina ollu hyvissä leffoissa ja muutenki hyvä näyttelijä. Ja lasten puolesta on paha mieli...

    • Laskettelukypärä ehdoton

      Järkyttävää pistää miettimään..olikohan kypärä päässä..Vuosia harrastaneena tiedän että kokeneellakin laskijalle voi käydä huonosti se pitäisi laittaa pakolliseksi joka laskettelukeskukseen kerta ihmiset ei ymmärrä sitä vapaehtoisesti käyttää varmasti vältyttäis pahemmilta päähän kohdistuvilta iskuilta.Hauskuus harrastuksesta ei häviä mihinkään vaikka kypärä olisi päässä. Luvattoman paljon lasketaan edelleen ilman kypärää.Yleensä ne jotka lajia ovat kauemmin harrastaneet tiedostavat jo riskit ja niiltä löytyy myös kypärä.Valistusta lisää.

      • snoukkapelle

        ...ja kolhukin sattui aloittelijarinteessä. Laskettelijoille pitäisi laittaa kypäräpakko - vaikka itse osaisi laskea, aina on rinteissä niitä, jotka saattavat kosauttaa päin täyttä vauhtia.


      • 22v ilman kypärää
        snoukkapelle kirjoitti:

        ...ja kolhukin sattui aloittelijarinteessä. Laskettelijoille pitäisi laittaa kypäräpakko - vaikka itse osaisi laskea, aina on rinteissä niitä, jotka saattavat kosauttaa päin täyttä vauhtia.

        Itse kun aikoinaan aloitin laskettelee kakruna ei kypärää ees tunnettu rinteessä... Nykysin taitaakin näköjään olla monella lapsella;ei läheskään kaikilla aikuisilla enkä oo itte oppinu pitää. Ei mahtunu pipo päähän..heh.

        No vaarallinen laji;niin kuin tien ylityskin..


      • tj22__
        snoukkapelle kirjoitti:

        ...ja kolhukin sattui aloittelijarinteessä. Laskettelijoille pitäisi laittaa kypäräpakko - vaikka itse osaisi laskea, aina on rinteissä niitä, jotka saattavat kosauttaa päin täyttä vauhtia.

        Omaa tyhmyyttään on olla liikenteessä ilman kypärää.

        Olin 2002 onnettomuudessa, jossa autokaahari ajoi Itä-Pakilassa n.20km -rajoitusalueella n.80km/h minua päin ja menetin verta tapaturmassa n.1.5litraa. Tämä tarkoittaa lähes verensiirtopakkoa, mutta minulle eivät sitä suorittaneet hyvän kuntoni ja hemoglobiinini takia.
        Setäni oli tuolloin omalla puutarhamökillään ja kuuli tapahtuman useamman sadan metrin päähän ja lähti katsomaan, että mitä lähistöllä on sattunut. Kypäräni meni useaan osaan, mutta pelasti henkenki. Luojan kiitos, että käytin jääräpäisenä ihmisenä sitä, äitini pyynnöstä peruskouluikäisenä teininä.
        Vieläkin ahdistaa välillä kun näkee autokaahareita. Kovemmat sanktiot pitäisi laittaa liikenteeseen ja vaatia isompia korvauksia liikenteen vaarantamisista.

        Kansanedustajille pitää laittaa jauhot suuhun, jotta oppivat arvostamaan virheitään/tahallisia tekoja enemmän. Siellä näyttää olevan totaali pellejä enimmäkseen hommissa. Mieli tekis nyrkkiä puida semmosille pelleille välillä.


      • -Janna-
        tj22__ kirjoitti:

        Omaa tyhmyyttään on olla liikenteessä ilman kypärää.

        Olin 2002 onnettomuudessa, jossa autokaahari ajoi Itä-Pakilassa n.20km -rajoitusalueella n.80km/h minua päin ja menetin verta tapaturmassa n.1.5litraa. Tämä tarkoittaa lähes verensiirtopakkoa, mutta minulle eivät sitä suorittaneet hyvän kuntoni ja hemoglobiinini takia.
        Setäni oli tuolloin omalla puutarhamökillään ja kuuli tapahtuman useamman sadan metrin päähän ja lähti katsomaan, että mitä lähistöllä on sattunut. Kypäräni meni useaan osaan, mutta pelasti henkenki. Luojan kiitos, että käytin jääräpäisenä ihmisenä sitä, äitini pyynnöstä peruskouluikäisenä teininä.
        Vieläkin ahdistaa välillä kun näkee autokaahareita. Kovemmat sanktiot pitäisi laittaa liikenteeseen ja vaatia isompia korvauksia liikenteen vaarantamisista.

        Kansanedustajille pitää laittaa jauhot suuhun, jotta oppivat arvostamaan virheitään/tahallisia tekoja enemmän. Siellä näyttää olevan totaali pellejä enimmäkseen hommissa. Mieli tekis nyrkkiä puida semmosille pelleille välillä.

        Hienoa, että selvisit pahasta onnettomuudesta hengissä.

        Itse käytän kypärää aina pyöräillessä, rullaluistellessa ja lasketellessa. Tietenkin myös moottoripyöräillessä. Ja tiedostan kypärän tärkeyden - päähän on mahdotonta saada varaosia, jos sieltä jotain hajoaa... Selvisin itsekin rullaluistimilla kaatuessani vain muutamalla tikillä kypärän ansiosta. Ilman kypärää olisin todennäköisesti murtanut kasvoni luita, nyt siis tosiaan ommeltiin vain muutamia tikkejä.

        KypäräPAKKOa en kuitenkaan kannata, sillä mielestäni on jokaisen oma asia, mitä haluaa elämällään tehdä niin pitkään kuin ei vaaranna muita ihmisiä. Kypärän käyttäminen vaikuttaa vain ihmisen itsensä turvallisuuteen tai turvattomuuteen ja mielestäni jokaisen pitäisi itse saada päättää siitä.


        Tiedottamista, asennekasvatusta ja valistusta kannatan, jotta jokaisella olisi oikeasti mahdollisuus tehdä valintansa, mutta jos joku ei katso päätään kypärän arvoiseksi, on se mielestäni jokaisen oma valinta.

        Lasten puolesta päätöksen tietenkin tekevät heidän vanhempansa. Kuten kaikessa muussakin.


      • VIISAS!
        tj22__ kirjoitti:

        Omaa tyhmyyttään on olla liikenteessä ilman kypärää.

        Olin 2002 onnettomuudessa, jossa autokaahari ajoi Itä-Pakilassa n.20km -rajoitusalueella n.80km/h minua päin ja menetin verta tapaturmassa n.1.5litraa. Tämä tarkoittaa lähes verensiirtopakkoa, mutta minulle eivät sitä suorittaneet hyvän kuntoni ja hemoglobiinini takia.
        Setäni oli tuolloin omalla puutarhamökillään ja kuuli tapahtuman useamman sadan metrin päähän ja lähti katsomaan, että mitä lähistöllä on sattunut. Kypäräni meni useaan osaan, mutta pelasti henkenki. Luojan kiitos, että käytin jääräpäisenä ihmisenä sitä, äitini pyynnöstä peruskouluikäisenä teininä.
        Vieläkin ahdistaa välillä kun näkee autokaahareita. Kovemmat sanktiot pitäisi laittaa liikenteeseen ja vaatia isompia korvauksia liikenteen vaarantamisista.

        Kansanedustajille pitää laittaa jauhot suuhun, jotta oppivat arvostamaan virheitään/tahallisia tekoja enemmän. Siellä näyttää olevan totaali pellejä enimmäkseen hommissa. Mieli tekis nyrkkiä puida semmosille pelleille välillä.

        VOIHAN PERSE MINKÄLAISIA IHMISIÄ ON KIRJOITTELEMASSA! TUOMMOINEN OLISI VOINUT SATTUA KYPÄRÄ PÄÄSSÄ!!!

        MIKSEI NYT OLE SELLAISTA HYSSYTTELYÄ KUIN HEATH LEDGERIN KOHDALLA? TÄÄ ÄIJÄ KÄYTTI AINEITA SAADAKSEEN HYVÄN ROOLIN TEHTYÄ, MUTTA MAKSOI HENKENSÄ SIITÄ!! MUT OLI MITEN OLI. TÄLLÄISET KUSIPÄÄT SAISI PITÄÄ SUUNSA TUKOSSA!

        JA MIKS HITOSSA JULKKISTEN KUOLEMAT PITÄISI TOIMIA ESIMERKKINÄ, HÄ? IHMISIÄ NEKIN OVAT! ONNETTOMUUS SE OLI.


      • eduskuntaan, kun ollaan
        snoukkapelle kirjoitti:

        ...ja kolhukin sattui aloittelijarinteessä. Laskettelijoille pitäisi laittaa kypäräpakko - vaikka itse osaisi laskea, aina on rinteissä niitä, jotka saattavat kosauttaa päin täyttä vauhtia.

        niin hiton viisaita.

        Toivon, että menisit sanomaan noin esim. herra Neesonille noin, niin sun naamas kärsisi varmaan aika pahasti. Mut helppo sitä kirjoittaa ruudun takana ja valittaa vaan, mutta ei tee mitään D:


      • gdfd
        eduskuntaan, kun ollaan kirjoitti:

        niin hiton viisaita.

        Toivon, että menisit sanomaan noin esim. herra Neesonille noin, niin sun naamas kärsisi varmaan aika pahasti. Mut helppo sitä kirjoittaa ruudun takana ja valittaa vaan, mutta ei tee mitään D:

        Pyöräilessä ainakin tulee aina kypärää käytettyä ja en ainakaan moottoripyörän kyydissä olisi ilman kypärää (ja sen ainoa kerran kun olin oli kypärä päässä), samoin koskea kanotilla laskiessani. Vaikka kypärää pitää kanniskella kun on pyörällä liikkeellä on se parempi kuin vamma tai kuolema.


    • lailla.

      moni muukin ihminen on kuollut.

      • kerta

        kiinnosta, niin paskaakos kommentoit???

        Ei meitäkään kiinnosta sinun mielipiteesi.


    • KUN TUULI KÄY HÄNEN YLITSEE...

      on laulun arvoinen, jokainen ihminen on tärkeä. Ehkä tämänkin viestin tarkoitus on viestiä jonkinlaisesta yksilön elämän rajallisuudesta ja ainutlaatuisuudesta. Nauttikaamme siis eläessämme. Kenties on toinen -neljäs-viides ulottuvuus, josta emme tiedä. Tämä hetki on NYT.
      Menehtynyt ihminen jatkaa tavallaan "olemassa oloaan" lapsissaan - elämä jatkuu. Ikävistä tapahtumista huolimatta.

      • dfdf

        Kypärä pyöräiltäessä pelastaisi myös monen hengen, mutta ei sitäkään moni näytä käyttävän. Samoin on rullaluistelussa. Lapsena sitä näköjään käytetään mutta heti kun osataan niin sitä lakataan käyttämästä. Eihän sitä koskenlaskuakaan tai mäkihyppyä ilman kypärää tehdä, vai hyppäisittekö lentokoneesta ilman laskuvarjoa? Kyllä sitä laskettelussa pitäisi pakollisesti käyttää. Muuten se onnettomuus tapahtui Montrealin Mont Tremblantilla Kanadassa.


    • Liam-fan

      Olen ollut kova Liam-fani pienestä pitäen ja nyt tuntuu todella pahalta että hän ja lapset jäivät näin äkisti yksin. :( En tiennyt yhtään koko onnettomuudesta, tämä tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.

      Toivottavasti paskalehdet jättävät perheen rauhaan suremaan. :'(

    • valkoisissa

      vaatteissa ja punainen huivi harteilla. Erikoista.

      • Ulkosuom.

        Vaatteet tekee aatteet, juu. Punainen on uuten maailmalla yleinen hautajais-väri. Valkoinen taas ainakin jossain osissa muslimi-maailmaa surun väri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5899
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      514
      3690
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      184
      3512
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2714
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 276
      2116
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1563
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe