oon 19-vuotias jä sain äsken tietää testin mukaan että oon raskaana. En haluaisi vielä lasta.. ja pillerit kun jäivät.. ja en tiiä kauan siitä on että tää alkoi.. mitä tässä tapauksessa voi tehdä?
heeeelp.
10
1127
Vastaukset
- silmäjasuu-
ja mun mahaan käy välillä tosi kipiää.. :S
onkose ihan normaalia?
Kaaduin tämän viikon maanantaina suihkussa.. voiko se johtua siitä?
pitääkö minun käydä hakeen antibioottikuuri?- Car0
mikä fucking antibiotti kuuri? mihin muka?
ehkä otat nyt sun terveysasemalle yhteyttä ja sieltä sitten laittaa sut sinne raskauden keskeytykseen jos haluat.
vähän paha kuule täältä sanoa että mistä sun maha kipus voi johtua,voi johtua vaikka mistä. - silmät ja suu-
Car0 kirjoitti:
mikä fucking antibiotti kuuri? mihin muka?
ehkä otat nyt sun terveysasemalle yhteyttä ja sieltä sitten laittaa sut sinne raskauden keskeytykseen jos haluat.
vähän paha kuule täältä sanoa että mistä sun maha kipus voi johtua,voi johtua vaikka mistä.siis sanoin ehkä väärän sanan.. lääkkeitten avulla keskeyttää se..
- ....
silmät ja suu- kirjoitti:
siis sanoin ehkä väärän sanan.. lääkkeitten avulla keskeyttää se..
siis raskaudenkeskeytyksen? Eli, sun täytyy ihan ekana ottaa yhteyttä sun omaan terveyskeskukseen, ja kertoa tilanteesi. Sieltä ne varmaan ekana ohjailee sut labraan tekemään raskautestin. Saat ajan terveyskeskuksesi lääkärille, jossa täytät lomakkeen jossa kysellään mm. syitä abortin haluamiseen jne. Sieltä ne laittaa lähetteen sulle keskeytyssairaalaan, johon sun varmaan kuitenkin ite täytyy soittaa ja aika varata. Sinne asti kun pääset, niin siellä sairaalassa sitten sulle ekana tehään gynekologinentutkimus (otetaan papa- ja klamydianäytteet yms.), sekä ultraäänitutkimus. Sillä kerralla saat suun kautta otettavaksi yhden pillerin (voi aiheuttaa pientä vuotoa ja alavatsakipuja) jonka oton jälkeen pääset lähtemään kotiin (ehkä joihinkin verikokeisiin joudut kuitenkin ensin mennä). Siitä sitten 1-3 päivää, niin menet sinne samaan sairaalaan (sieltä ne antaa sulle ekalla kerralla sen ajan uudelle käynnille), jossa sulle laitetaan ne varsinaiset keskeytyspillerit emättimeen. Ne pillerit laittavat siis kohdun supistelemaan, joka tekee aika kipeetä. Joudut olemaan osastolla seurannassa semmoset 3 tuntia. Sinä aikana vuoto yleensä kunnolla alkaa, ja rauskausmateriaali tulee sitten jonkin ajan päästä ulos. Saat tietenkin siellä tarpeesi mukaa kipulääkettä. Sen 3 tunnin jälkeen pääset kotiin, ja silloin kannattaa ottaa ihan rennosti. Kipu voi olla tosi kovaakin, ja vuoto runsasta. Kaikki oireet yms. on kuitenkin yksillöllisiä. Keskeytyksestä n. 3 viikon päästä tehdään jälkitarkastus, jossa tarkastetaan, ettei mitään tulehduksia ole tullut ja että kohtu on tyhjentynyt kunnolla (jos ei ole, niin tehdään vielä kaavinta), mutta yleensä se kyllä tyhjenee ihan itsestään.
Vuodot kestävät keskimäärin n. 2-6 viikkoa, ja joillain se kipukin voi olla aika pitkäaikaista. - Car0
.... kirjoitti:
siis raskaudenkeskeytyksen? Eli, sun täytyy ihan ekana ottaa yhteyttä sun omaan terveyskeskukseen, ja kertoa tilanteesi. Sieltä ne varmaan ekana ohjailee sut labraan tekemään raskautestin. Saat ajan terveyskeskuksesi lääkärille, jossa täytät lomakkeen jossa kysellään mm. syitä abortin haluamiseen jne. Sieltä ne laittaa lähetteen sulle keskeytyssairaalaan, johon sun varmaan kuitenkin ite täytyy soittaa ja aika varata. Sinne asti kun pääset, niin siellä sairaalassa sitten sulle ekana tehään gynekologinentutkimus (otetaan papa- ja klamydianäytteet yms.), sekä ultraäänitutkimus. Sillä kerralla saat suun kautta otettavaksi yhden pillerin (voi aiheuttaa pientä vuotoa ja alavatsakipuja) jonka oton jälkeen pääset lähtemään kotiin (ehkä joihinkin verikokeisiin joudut kuitenkin ensin mennä). Siitä sitten 1-3 päivää, niin menet sinne samaan sairaalaan (sieltä ne antaa sulle ekalla kerralla sen ajan uudelle käynnille), jossa sulle laitetaan ne varsinaiset keskeytyspillerit emättimeen. Ne pillerit laittavat siis kohdun supistelemaan, joka tekee aika kipeetä. Joudut olemaan osastolla seurannassa semmoset 3 tuntia. Sinä aikana vuoto yleensä kunnolla alkaa, ja rauskausmateriaali tulee sitten jonkin ajan päästä ulos. Saat tietenkin siellä tarpeesi mukaa kipulääkettä. Sen 3 tunnin jälkeen pääset kotiin, ja silloin kannattaa ottaa ihan rennosti. Kipu voi olla tosi kovaakin, ja vuoto runsasta. Kaikki oireet yms. on kuitenkin yksillöllisiä. Keskeytyksestä n. 3 viikon päästä tehdään jälkitarkastus, jossa tarkastetaan, ettei mitään tulehduksia ole tullut ja että kohtu on tyhjentynyt kunnolla (jos ei ole, niin tehdään vielä kaavinta), mutta yleensä se kyllä tyhjenee ihan itsestään.
Vuodot kestävät keskimäärin n. 2-6 viikkoa, ja joillain se kipukin voi olla aika pitkäaikaista.riippuu tietenkin kuinka pitkällä raskaus on,että saatko ylipäätään lääkkeillä keskeytettyä vai joudutko kaavintaan.
- ...
Car0 kirjoitti:
riippuu tietenkin kuinka pitkällä raskaus on,että saatko ylipäätään lääkkeillä keskeytettyä vai joudutko kaavintaan.
vastasin vaan nyt tohon noin kun alottaja puhui siitä lääkkeellisestä. 12 viikkoahan se raja lääkkeelliseen keskeytykseen on, että kyllä se luultavasti sillä menetelmällä vielä menee. Monet raskaudethan huomataan yleensä siinä 5-7 viikoilla.
- silmät ja suu-
... kirjoitti:
vastasin vaan nyt tohon noin kun alottaja puhui siitä lääkkeellisestä. 12 viikkoahan se raja lääkkeelliseen keskeytykseen on, että kyllä se luultavasti sillä menetelmällä vielä menee. Monet raskaudethan huomataan yleensä siinä 5-7 viikoilla.
kiitos paljon sulle. :) itse olen miettinyt että haluan tuon lääkinnällisen mieluiten.
- ...
silmät ja suu- kirjoitti:
kiitos paljon sulle. :) itse olen miettinyt että haluan tuon lääkinnällisen mieluiten.
Kannattaa nyt heti alkaa aikaa varailemaan, että saat sitten ajoissa sen tehtyä. Lääkkeellinen keskeytyskin olis hyvä aina tehdä niin alussa kun vaan mahdollista. Voi olla että saat ajan johonkin viikon tai kahen päähän, eli nopeesti kannattaa toimia. Mulle tehtiin keskeytys 9. viikolla, minä nimittäin jäin sen asian kanssa vetkuttelemaan, olisin voinut aikasemminkin sen hoitaa. Ei siinä muuten mitään, mutta kun se alkio ulos tulee, niin sen näkeminen ei mitään maailman ihaninta ole, jos myöhemmillä viikoilla keskeytyksen tekee. Mun kohdalla alkio oli 2-3cm pitunen ja oli jo aika kehittynyt.
- 22v
19 on kuitenkin aikuinen ja osaa ottaa vastuun teoistaan!!!! en ymmärrä miksi abortti on kaikille niin "helppo" juttu, jos ei muista pillereitä niin sitten ottaa hormoni kierukan se on 99% varma ja sitä pidetään 5 vuotta.
en haluaisi olla abortin vastainen ihminen mutta tuntuu että se on liian monella ainoa vaihtoehto sen jälkeen kun ei itse ole pitänyt huolta ehkäisystä. eri asia on sitten raiskauksen uhrit, jos äidin terveys on vaarassa tai lapsi on sairas/kehitysvammainen.
itselläni on lapsi jonka sain 17v koska olin ilman ehkäisyä ja hyvin minulle on käynyt.. niin ja opin ottamaan pillerit ajallaan!!- kaikkitietävä (kö)
täälläpäin ei kierukkaa saa ilman synnytystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948