Eli altaan koko on 200L, vettä vaihdan kerran viikossa, kaloja ruokin aika varovaisella kädellä. Käytän PMDD nestemäistä lannoitetta ja ravinnekuulat on hiekkaan laitettu akvaarion perustamisen yhteydessä, eli noin 3kk sitten. Kasvit rehottaa ja kasvaa todella upeasti. Suodattimena on Eheimin 2213 ulkosuodatin ja valaistuksena on Actizoon Supra Lux 30w ja Sylvanian Grolux. Kalastona 14kpl rubiinitetroja, 13kpl neontetroja, 10kpl inkkareita, 3kpl paratiisikaloja, 6kpl täplämonnisia. Nyt sitten kysymys kuuluu että onko nuo edellä mainitsemani putket hyvät akvaarioon? Vai aihuttaako ne mahdollisesti tuota levän kasvua? Vai pitääkö minun mahdollisesti ostaa tuohon akvaarioon joku nuoliainen joko sitten tuota ilmestynyttä levää tykkäisi popsia pois? Levä ongelma ei ole onneksi vielä paha, mutta ajattelin jo etukäteen varautua pahimpaa ja alkaa kyselemään neuvoja millä välttää mahdollisen leväongelman. :)
Vastaukset 1
- hoitaja
on yleinen uusissa altaissa, helposti lähtee kyllä irti. Tupsulevääkin esiintyy melkein joka altaassa, kokeile siihen nestemäistähiiltä. Kyllä tuo piilevä katoaa ajan kanssa, ja tupsulevän voi antaa kasvaan esim. kantojen päällä, ainakin minusta on niiden päällä kauniin ja luonnollisen näköistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051284Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91787Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja120565Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30531Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32516Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö183500Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23497- 59483