Piilevä/Tupsulevä

*Annukka*

Eli altaan koko on 200L, vettä vaihdan kerran viikossa, kaloja ruokin aika varovaisella kädellä. Käytän PMDD nestemäistä lannoitetta ja ravinnekuulat on hiekkaan laitettu akvaarion perustamisen yhteydessä, eli noin 3kk sitten. Kasvit rehottaa ja kasvaa todella upeasti. Suodattimena on Eheimin 2213 ulkosuodatin ja valaistuksena on Actizoon Supra Lux 30w ja Sylvanian Grolux. Kalastona 14kpl rubiinitetroja, 13kpl neontetroja, 10kpl inkkareita, 3kpl paratiisikaloja, 6kpl täplämonnisia. Nyt sitten kysymys kuuluu että onko nuo edellä mainitsemani putket hyvät akvaarioon? Vai aihuttaako ne mahdollisesti tuota levän kasvua? Vai pitääkö minun mahdollisesti ostaa tuohon akvaarioon joku nuoliainen joko sitten tuota ilmestynyttä levää tykkäisi popsia pois? Levä ongelma ei ole onneksi vielä paha, mutta ajattelin jo etukäteen varautua pahimpaa ja alkaa kyselemään neuvoja millä välttää mahdollisen leväongelman. :)

1

1047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja

on yleinen uusissa altaissa, helposti lähtee kyllä irti. Tupsulevääkin esiintyy melkein joka altaassa, kokeile siihen nestemäistähiiltä. Kyllä tuo piilevä katoaa ajan kanssa, ja tupsulevän voi antaa kasvaan esim. kantojen päällä, ainakin minusta on niiden päällä kauniin ja luonnollisen näköistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      853
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      708
    3. 35
      577
    4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      575
    5. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      29
      572
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      46
      570
    7. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      33
      559
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      540
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      537
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      35
      464
    Aihe